Als je dit in het algemeen stelt, heb je gelijk. In dit specifiek geval was Robert veruit de meest ervarene op het gebied van leiding geven & mensen motiveren. Dan moet je toch even de moeite nemen om zijn cv te lezen. Op basis daarvan kan hij bepaalde dingen wél zeggen. Echter, of het zo handig was voor zijn positie in de groep...., niet echt.
Jij en Robert vlakken beiden de kundigheid en autonomie van de overige kandidaten uit. Die hebben evengoed een zeer indrukwekkend CV en andere talenten.
Waar hij bij mij door de mand viel: Leeftijd alleen maakt niet een leider, ook niet een zelfverklaard leider. En in zijn geval is het heel slim geweest om te zeggen dat hij er niet inzit voor de winst, hij ligt niet goed bij mensen (niet alleen in dit programma) is stront eigenwijs en een pedante beterweter en die halen de Robinson eindstreep zelden. Het is alleen zo typisch dat hij toch wel een deel van de glorie bij voorbaat al opeist door te claimen dat hij mensen een stuk verder heeft geholpen en "potentiele winnaars in zijn kamp zitten".
Dat waren die mensen al voordat hij kwam en zijn dat nog steeds nu hij weer weg is.
Als je dan zo zogenaamd onzelfzuchtig bezig bent, wees dan ook bescheiden met andermans overwinning naar je toe trekken en wacht dan tot er door een ander gezegd wordt 'Doordat Robert me op weg hielp sta ik nu hier" maar dat kan hij dus niet en dat is dus tegenstrijdig.
Als mensen hun woorden en daden niet overeenkomen dan klopt er iets niet aan hun intenties en kwaliteiten en moet je goed de feiten in de gaten houden.
En, hoe oppervlakkig ook, maar van mij had er ook wel een T-shirtje aangehouden mogen worden. Ik heb steeds maar weggekeken, met plaatsvervangende schaamte. Net als in het echte leven: kleed je op het lichaam dat je hebt, niet dat wat je graag zou willen hebben. Bijna niemand heeft een Goddelijk lijf, ik ook niet, maar hou svp wel een beetje rekening met het uitzicht van je medemens: niet alles kan bloot. Maar dat is bijzaak.
Hij vindt zichzelf net iets te geweldig en belangrijk en verdraait gegeven situaties als zijn
Dus dat zogenaamde opofferen en "nee hoor, het is maar een spelletje" : I don't buy it.