Auteur Topic: Robert Kranenborg [kandidaat]  (gelezen 51905 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #140 Gepost op: 4-10-2013, 13:33:40 »

Maar goed zijn inbreng in de vorige en in deze proef zijn dus niet gehonoreerd, noch zijn kookkunsten waar iedereen hem over prees.

In de vorige proef mag je hem nog wat credits geven voor tactiek maar in deze proef.... bijdrage ??? Die heb ik gemist
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 4-10-2013, 13:39:42 »
In de vorige proef mag je hem nog wat credits geven voor tactiek maar in deze proef.... bijdrage ??? Die heb ik gemist

Wat heeft hij fout gedaan in deze proef? Bovendien heeft hij een lekker potje gekookt, dat zorgt ook altijd voor harmonie in de groep.

Zijn "fout" (althans zoals dat werd ervaren) is dat hij ongezouten zijn mening heeft gegeven op het aanstelligere gedrag van met name Sanne, dat werd niet gepikt en dat is de enige reden waarom hij eruit is gestemd. Hoe dom je kan je zijn....

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 4-10-2013, 13:42:01 »
hij heeft niets fout gedaan, maar ja hebt het over het honoreren van zijn bijdrage bij de proeven. Mijn punt was dat zijn bijdrage zo goed als nihil was bij in ieder geval de laatste proef

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 4-10-2013, 13:45:08 »
Zowel Robert als Paulien hadden de eenvoudige taak emmertjes water in een gootje te gieten.. :)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 4-10-2013, 13:47:28 »
hij heeft niets fout gedaan, maar ja hebt het over het honoreren van zijn bijdrage bij de proeven. Mijn punt was dat zijn bijdrage zo goed als nihil was bij in ieder geval de laatste proef

De bijdrage van Sanne en Valentijn, die was nihil, hij moest als (door de regie verkozen) kampoudste de emmers opvangen, water door laten lopen, kamp aanmoedigen, dat was zijn taak, wat had hij meer kunnnen doen dan dat?

Nogmaals, hij is er per puur en alleen uitgestemd omdat sommige egootjes zijn "autoritaire" gedrag niet konden accepteren, als ze daar ER mee denken te winnen denk ik dat zij degenen zijn die dom zijn.  (En Schulz ook een beetje natuuk   ;D  ) 

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 4-10-2013, 13:49:45 »
Nee, hij is er uitgestemd omdat hij onvoldoende in een groep kan functioneren en heel slecht kan inschatten welke gevoelens er leven in een groep waar hij nieuw bij komt. Hij lijkt beperkt te zijn geworden met zijn leven als chefkok waarbij iedereen naar hem luistert. Goede wake-up call het leven is niet altijd zo.

en ja sanne en valentijn hun bijdrage was helemaal nihil ::jaja::

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 4-10-2013, 13:57:26 »
Nee, hij is er uitgestemd omdat hij onvoldoende in een groep kan functioneren en heel slecht kan inschatten welke gevoelens er leven in een groep waar hij nieuw bij komt. Hij lijkt beperkt te zijn geworden met zijn leven als chefkok waarbij iedereen naar hem luistert. Goede wake-up call het leven is niet altijd zo.

en ja sanne en valentijn hun bijdrage was helemaal nihil ::jaja::

Hij kan dat wat er leeft in een groep volgens mij juist uitstekend inschatten maar kiest ervoor om dat aan de kaak te stellen aangezien al dat gejank en emo gedoe niet bepaald bevordelijk is voor de groepsharmonie. Dat is het hetgeen wat naar mijn mening niet werd geaccepteerd.

Anders gezegd, als ik geen k*t en kl*te meer mag zeggen en jij prikt door mijn emo act heen stuur ik jou toch gewoon naar huis.    ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 4-10-2013, 13:59:32 »
ja je hebt gelijk, maar dan speelt hij het toch gewoon niet slim en kan hij dus niet functioneren in een groep ?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #148 Gepost op: 4-10-2013, 14:01:43 »
Hij speelde het spel in mijn ogen helaas gewoon niet tactisch genoeg en zag onvoldoende in dat hij echt een complot nodig had. Als hij wat beter had overlegd met zijn drie 'winnaars', dan had hij zich die opmerkingen tegen Sanne gewoon kunnen permitteren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 4-10-2013, 14:02:24 »
ja je hebt gelijk, maar dan speelt hij het toch gewoon niet slim en kan hij dus niet functioneren in een groep ?

Hij kiest er voor om zichzelf te blijven en niet te gaan lopen slijmen, dat kan je niet slim noemen, het is zijn keus, als hij niet zou kunnen functioneren in een groep zou hij geen keukenbrigade kunnen aansturen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 4-10-2013, 14:03:37 »
oke laatste opmerking want we zijn het wel een soort van eens.

als hij een keukenbrigade aanstuurt, functioneert hij niet in een groep maar staat hij boven de groep. Dat is zijn leven en zo lijkt hij alles te willen doen. Hij heeft nu dus geleerd dat het niet zo werkt in dit spel (en ook niet in onze maatschappij)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 4-10-2013, 14:10:59 »

als hij een keukenbrigade aanstuurt, functioneert hij niet in een groep maar staat hij boven de groep. Dat is zijn leven en zo lijkt hij alles te willen doen. Hij heeft nu dus geleerd dat het niet zo werkt in dit spel (en ook niet in onze maatschappij)

Oke, ook mijn laatste opmerking over dit specifieke onderwerp betreffende Robert, een team heeft altijd een leider maar die maakt wel degelijk onderdeel uit van het team.   ::jaja::

Offline Silk Nightwalker

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 4-10-2013, 14:12:35 »

Ook eens, ik denk dat hij kampoudste verwarde met kampleider. Het feit dat je goed een keukenbrigade kan leiden is iets anders dan in een groep zitten waar je gelijkwaardig in bent en iedereen evenveel macht heeft (of misschien wel meer, ivm extra stemmen). Een werknemer die afhankelijk is van jou voor zijn loon en werkervaring zal sneller dingen van je accepteren dan een willekeurig iemand waarmee je in een gelijkwaardige groep zit.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 4-10-2013, 14:20:55 »
Ook eens, ik denk dat hij kampoudste verwarde met kampleider. Het feit dat je goed een keukenbrigade kan leiden is iets anders dan in een groep zitten waar je gelijkwaardig in bent en iedereen evenveel macht heeft (of misschien wel meer, ivm extra stemmen). Een werknemer die afhankelijk is van jou voor zijn loon en werkervaring zal sneller dingen van je accepteren dan een willekeurig iemand waarmee je in een gelijkwaardige groep zit.

Dat heb ik dan ook kennelijk altijd verkeerd begrepen, wat is dan volgens jou de functie van kampoudste  ???

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 4-10-2013, 14:22:34 »
Dat heb ik dan ook kennelijk altijd verkeerd begrepen, wat is dan volgens jou de functie van kampoudste  ???
nou meestal dat je er als eerste uitgestuurd wordt  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Silk Nightwalker

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 4-10-2013, 14:37:40 »
In deze was er geen speciale functie als kampoudste, behalve dan dat hij een speciale plek kreeg bij de proeven. De vorige seizoenen werd (als er een kampoudste/kampleider werd ingesteld) door de productie duidelijk aangegeven wat dat inhield. Nu niet. En daardoor had Robert ook niets te zeggen over zijn team, hoe graag hij dat ook wilde.

En dat was waarschijnlijk zijn grootste probleem, hij wilde te graag kampleider zijn. Hij heeft het in zich om een geweldige leider te zijn, maar profileerde zich nu te sterk. En als je, zoals hij zelf zegt, mensen zo goed kan inschatten, had hij kunnen weten dat hij zijn leiderschap anders had moeten aanpakken.

Regels brengen als suggesties, laat er een discussie plaatsvinden en kom met goede argumenten.
Toon interesse in je medekandidaten en niet alleen in jouw potentiele winnaars.
Hou rekening met de gevoeligheden van je medekandidaten en spreek ze daar zo nodig tactisch op aan.

Dan wordt je eerder geaccepteerd als leider dan als je een groep binnen komt en zegt dat je voortaan de leider bent. Terwijl de hoogste baas, de productie, daar niets over gezegd heeft. Accepteer jij dat van een gelijkwaardige collega op je werk?

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 4-10-2013, 14:46:39 »
In deze was er geen speciale functie als kampoudste, behalve dan dat hij een speciale plek kreeg bij de proeven. De vorige seizoenen werd (als er een kampoudste/kampleider werd ingesteld) door de productie duidelijk aangegeven wat dat inhield. Nu niet. En daardoor had Robert ook niets te zeggen over zijn team, hoe graag hij dat ook wilde.

En dat was waarschijnlijk zijn grootste probleem, hij wilde te graag kampleider zijn. Hij heeft het in zich om een geweldige leider te zijn, maar profileerde zich nu te sterk. En als je, zoals hij zelf zegt, mensen zo goed kan inschatten, had hij kunnen weten dat hij zijn leiderschap anders had moeten aanpakken.

Regels brengen als suggesties, laat er een discussie plaatsvinden en kom met goede argumenten.
Toon interesse in je medekandidaten en niet alleen in jouw potentiele winnaars.
Hou rekening met de gevoeligheden van je medekandidaten en spreek ze daar zo nodig tactisch op aan.

Dan wordt je eerder geaccepteerd als leider dan als je een groep binnen komt en zegt dat je voortaan de leider bent. Terwijl de hoogste baas, de productie, daar niets over gezegd heeft. Accepteer jij dat van een gelijkwaardige collega op je werk?

Nee, maar nogmaals dat komt omdat ik in de veronderstelling dat kampoudste automatisch kampleider betekende.   :)

Offline Silk Nightwalker

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 4-10-2013, 15:07:10 »
Nee, maar nogmaals dat komt omdat ik in de veronderstelling dat kampoudste automatisch kampleider betekende.   :)

Ik dacht dat eerst ook, toen Robert en Paulien nog op de boot zaten.  ::hug::

Maar toen er van de productie geen uitleg kwam en ze ook niet veilig waren tot de samensmelting. Tja, wat voor kampleider ben je dan? Toch alleen maar als de rest van de groep dat accepteert?  ;)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #158 Gepost op: 4-10-2013, 15:09:37 »
Ja, Robert heeft helaas wat te makkelijk aangenomen dat de anderen hem dan ook wel als leider zouden zien, en niet alleen als oudste.

Jammer hoor, leuke kandidaat, maar hij heeft het tactisch aspect onderschat.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 4-10-2013, 15:40:55 »
Ik had graag gezien hoe Robert vis zou klaarmaken..
Maar ja, niemand ging vissen, de teamleden waren te druk bezig met goeie gesprekken en onrijpe kokosnoten halen.. ;)
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 15:49:57 door willy »