Ik ben het helemaal eens met dit citaat:
Ik snap wel dat Kees boos is op Paulien. Op het moment dat iemand aangeeft uit het spel te willen stappen, en verzoekt om eruit gestemd te worden, dan speel je in op gevoelens die toch echt buiten het spel liggen. Ik vind echt dat je, wanneer je zo'n verzoek doet, jezelf buiten het spel plaatst. Ik denk dat Kees dat ook zo ziet en zich daarom echt in z'n bek gescheten voelt. Als dit een strategisch spelletje geweest is van de twee dan is het borderline valsspelen wat ze deden. Op z'n minst is het misbruik maken van een situatie die niet meer volledig binnen het spel staat. Ik vind wel dat Paulien op de eilandraad had moeten zeggen dat de situatie veranderd was, en dat daar begrip voor was bij de anderen drie.
Het is wel apart. Aan het begin van de uitzending snapte ik Paulien wel. Toen ze zei dat ze best een spel wilde spelen, maar dat het nu persoonlijk werd en dat ze daar geen zin in had. Ik vond toen ook dat die zeikerige Anna Alicia wel erg gemeen deed tegen haar. Wat schiet je ermee op door iemand zonder aanwijsbare concrete reden per se te willen zeggen dat je een bloedhekel aan haar hebt? Dat vind ik trouwens nog steeds, waar ik ook slecht tegen kan is dat ze er steeds bij zei "Maar het is oké." Nee Anna Alicia, je vindt het niet oké, daarom loop je er juist de hele tijd over te zeiken!
Later op het winnaarseiland was het ineens "omdat ze niet tegen al dat gekonkel kon" dat ze weg wilde. Om vervolgens... te willen blijven en weer vrolijk mee te gaan konkelen! Sowieso, als je zegt dat je eruit wilt, kun je daar in mijn ogen nooit meer op terugkomen zonder je, zoals Kees het al zei, onsterfelijk belachelijk te maken. En wat denkt ze nou? Dat mensen haar dit niet persoonlijk kwalijk zullen nemen? Natuurlijk wel en dat is nogal wiedes. Door zichzelf met haar verzoek buiten het spel te plaatsen, ontneemt ze de rest feitelijk de kans om het spel op dat moment te spelen. Als je daar vervolgens buiten medeweten van vijf anderen op terugkomt, zou ik me ook zwaar genaaid voelen als ik een van die vijf was. En niet in de context van het spel. Dit is net zo'n naaistreek als het schenden van het gentlemens agreement om Veronica naar huis te sturen. In mijn ogen, zoals ik het spel zie, is dit gewoon valsspelen.
Kortom, het gaat dus weer persoonlijk worden, dus zal ze volgende week in de eerste helft van de aflevering wel weer huilend naar huis willen.