In de spelregels staat het volgende:
3. Een spoiler uit het programma die te vroeg uitlekt Een deelnemer / programmamaker verspreekt zich of een afleveringsfoto van aflevering 4 lekt al uit voor aflevering 3. In dit geval zal er ingegrepen worden in de pool en zullen afhankelijk van de spoiler bepaalde vragen op 0 worden gezet.
Een programmamaker heeft al verklapt wie de winnaar is.
Maar we weten natuurlijk niet of het klopt. In ieder geval valt het me op dat er sindsdien in de pool heel veel extra stemmen zijn op die zogezegde winnaar. Wat wordt daar dan mee gedaan indien die winnaar klopt? Die stemmen zijn er volgens mij sowieso door die spoiler van de programma-maker. Ik weet dat dit een moeilijk geval is want je kan niet achterhalen of ze hun stem hebben aangepast door wat verklapt is of dat ze dit gedaan hebben omdat ze dit ook effectief dachten. In ieder geval denk ik dat redelijk wat mensen hun stem hebben aangepast naar aanleiding van dit voorval. In dit geval vind ik het wat oneerlijk. Ik heb mijn stem niet aangepast en blijf nog altijd op dezelfde stemmen.
Laten we hopen dat de spoiler niet klopt zodat er niet moet nagedacht worden over dit geval.