Auteur Topic: Kees Boot [Kandidaat]  (gelezen 42448 keer)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #20 Gepost op: 11-10-2013, 15:05:22 »
Betrouwbaar ja, maar naar vermoeden ook een destabiliserende factor in het team. Ik heb het vermoeden dat Kees koos voor teamspirit boven tactiek (wat op zich al een tactische zet kan zijn). Persoonlijk vind ik dat heel aangenaam, een speler die het tactische en het sociale beide juist weet te doseren. Met dat ene uurtje iedere week is het voor ons moeilijk te zien of dat ook is dat er gebeurd, maar het lijkt er voor mij wel op.

Ter illustratie, ik denk dat ER 2011 die dosering ook goed had (al kan het natuurlijk de montage zijn die die indruk geeft). Vanaf dag 1 was er sprake van allerlei vormen van stemafspraken, maar het heeft de sociale sfeer eigenlijk nooit verpest/in de weg gestaan, niet lang iig. Zo was Jochem waarschijnlijk het meest sportieve slachtoffer van een complot in ER ooit. Een scherp contrast met bijvoorbeeld ER 2008, waar het spel (lees vergaand bedrog) van Hans en Yin de sociale sfeer volledig om zeep hielp; of ER 2005, waar de ideeën van Carl en John over Esthers positie in het spel het persoonlijke element volledig verdrongen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #21 Gepost op: 11-10-2013, 16:19:19 »
Nou ja, destabiliserende factor: ze hebben de proef nu OOK verloren, en nu komt de samensmelting er al aan (één schamele ronde verder). Ik denk dat het gewoon vrij kortzichtig is. Afgezien van Geza en Sef denkt niemand echt een paar stappen vooruit. Bij Kees verbaast me dat, omdat hij zegt een fan te zijn van ER en Survivor.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2013, 21:59:10 »
Nou, dat weet ik niet KD. Kees is de eerste van de andere mannen die ik hoor zeggen dat het mannenpact niet houdbaar zal zijn. En ik vind het wel slim van hem zo met Jan te praten als hij deed. Dat Jan niet slim genoeg met de info omging is Kees niet te verwijten, als Jan de eerste Eilandraad na de samensmelting overleefd zie ik hem nog wel naar Kees overgaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #23 Gepost op: 13-10-2013, 00:14:55 »
Nou ja, destabiliserende factor: ze hebben de proef nu OOK verloren

Ik bedoelde eigenlijk destabiliserend voor de sfeer, en daardoor in de tweede plaats op de lange duur voor prestaties. Wat betreft de proef, gewoon niet echt hun ding natuurlijk. Het verbaasde me dat ze het zo lang volhielden. Kennen jullie de regels trouwens van deze proef? Ik had de hele tijd zoiets van "laat met z'n allen los", zodat het andere team valt en je daarna meteen het rondje uit rent.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #24 Gepost op: 13-10-2013, 01:27:12 »
Ik bedoelde eigenlijk destabiliserend voor de sfeer, en daardoor in de tweede plaats op de lange duur voor prestaties. Wat betreft de proef, gewoon niet echt hun ding natuurlijk. Het verbaasde me dat ze het zo lang volhielden. Kennen jullie de regels trouwens van deze proef? Ik had de hele tijd zoiets van "laat met z'n allen los", zodat het andere team valt en je daarna meteen het rondje uit rent.

Inderdaad lol. Misschien mochten ze niet loslaten?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2013, 03:12:04 »
Hoe wil je dat doen? Als je allemaal loslaat, krijg je die balk toch in je maag?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2013, 12:22:51 »
ja, je moet wel even een pasje of twee achteruit doen met z'n allen
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2013, 14:35:46 »
ja, je moet wel even een pasje of twee achteruit doen met z'n allen


Ja, of bukken en Edith (degene die aan de buitenkant staat) dan de balk tegen laten houden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #28 Gepost op: 19-10-2013, 00:05:38 »
Ik snap iets niet. Kees zei voor de samensmelting tegen zijn kampgenoten dat er nog 4 'o nee 3' kandidaten op het afvallerseiland konden zitten: Zimra, Everon en Valentijn. Waarom kon Robert er volgens hem niet meer bij zitten?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #29 Gepost op: 19-10-2013, 13:50:54 »
Ik snap iets niet. Kees zei voor de samensmelting tegen zijn kampgenoten dat er nog 4 'o nee 3' kandidaten op het afvallerseiland konden zitten: Zimra, Everon en Valentijn. Waarom kon Robert er volgens hem niet meer bij zitten?  ???

Was sowieso gek dat hij van dat afvallerseiland wist.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #30 Gepost op: 19-10-2013, 13:56:59 »
Dat vond ik dan weer niet zo gek, want hij is een fan van de serie en weet dus dat hij er rekening mee moet houden dat er een afvallerseiland is. ;)

Net zoals dat Valentijn na de eilandraad er al min of meer op rekende dat ze nog een tweede kans kreeg.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #31 Gepost op: 19-10-2013, 15:15:20 »
Jaa inderdaad, sowieso laatste jaren zit dat er standaard in lijkt het wel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #32 Gepost op: 19-10-2013, 20:18:40 »
Ik snap iets niet. Kees zei voor de samensmelting tegen zijn kampgenoten dat er nog 4 'o nee 3' kandidaten op het afvallerseiland konden zitten: Zimra, Everon en Valentijn. Waarom kon Robert er volgens hem niet meer bij zitten?  ???

Verspreking dan denk ik. Kees en de anderen hebben dus gewoon meer informatie gekregen dan wij weten. Misschien wisten ze ook al die tijd al van Zimra haar verblijf af.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #33 Gepost op: 19-10-2013, 20:58:10 »
Verspreking dan denk ik. Kees en de anderen hebben dus gewoon meer informatie gekregen dan wij weten. Misschien wisten ze ook al die tijd al van Zimra haar verblijf af.

Dat zou kunnen, ja. Er zal vast wel eens een productiemedewerker zijn die per ongeluk iets loslaat. Of een cameraman die tegen zijn collega's zegt: 'hé, gaan we zometeen naar Zimra?' ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #34 Gepost op: 20-10-2013, 05:30:39 »
Ik snap iets niet. Kees zei voor de samensmelting tegen zijn kampgenoten dat er nog 4 'o nee 3' kandidaten op het afvallerseiland konden zitten: Zimra, Everon en Valentijn. Waarom kon Robert er volgens hem niet meer bij zitten?  ???

Inderdaad. KD's vraag wordt niet beantwoord.

Vanwaar de zekerheid over Roberts afwezigheid?
« Laatst bewerkt op: 20-10-2013, 05:34:12 door Locusta »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #35 Gepost op: 20-10-2013, 06:55:01 »
Mischien was het een kwestie van 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid'.. ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #36 Gepost op: 20-10-2013, 12:55:56 »
Wellicht was Kees er zo zeker van dat Robert nooit een proef van de andere drie zou kunnen winnen dat hij besloot een streep door zijn kansen te zetten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #37 Gepost op: 25-10-2013, 09:28:22 »
Kees acteert zo rustig, alsof alles een beetje langs hem heen gaat. Maar ondertussen is hij de enige van de hele groep die begrijpt hoe de complotjes in elkaar steken.
Leuke kandidaat..
er was eens......

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #38 Gepost op: 1-11-2013, 09:54:46 »
Hè, schrijft er niemand in dit topic naar aanleiding van gisteravond?

Ik vond hem in de loop der weken minder arrogant dan ik dacht. Liet hij zich gister ontzettend kennen, zeg. Vond ik. Meneer Moraal. Wat kwam hij over op mij als een verwende kleuter wiens speeltje (Jan) afgepakt werd.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #39 Gepost op: 1-11-2013, 10:13:47 »
Hè, schrijft er niemand in dit topic naar aanleiding van gisteravond?

Ik vond hem in de loop der weken minder arrogant dan ik dacht. Liet hij zich gister ontzettend kennen, zeg. Vond ik. Meneer Moraal. Wat kwam hij over op mij als een verwende kleuter wiens speeltje (Jan) afgepakt werd.

Dat was dus juist helemaal niet mijn indruk. Kees speelt het spel nog steeds redelijk naïef, waarmee ik bedoel dat hij gelooft wat mensen zeggen en daar ook vanuit gaat. Kees geloofde dat Paulien weg wilde en tegelijkertijd vertrouwde hij Hans en Geraldine. Nu blijkt opeens dat allemaal mensen zich niet houden aan wat ze afspreken (dit was eerder ook het geval, maar niet bij hem persoonlijk). Ik vond zijn oprechte boosheid juist heel mooi en recht uit het hart, al is het tactisch gezien niet het meest handige.