Auteur Topic: Kees Boot [Kandidaat]  (gelezen 42364 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #60 Gepost op: 1-11-2013, 18:57:04 »
Ik vind het een beetje een rare vergelijking om Kees aan te spreken op het toontje wat hij aanslaat of een zwaar overtrokken reactie, terwijl je Géza de hand boven het hoofd houdt. Kees liet één momentje van naar jouw inziens zwaar overtrokken woede zien, terwijl Géza naar mijn inziens veel meer zwaar overtrokken emoties gedurende de expeditie heeft laten zien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #61 Gepost op: 1-11-2013, 19:44:43 »
Wat is die man toch snel uit zijn lood te slaan! Benieuwd wat hij zal zeggen als geza hem vertelt waar jan enkele afleveringen geleden mee afkwam...  ::tandpastasmiley::
(toen kees tegen jan vertelde sef en geza niet te vertrouwen)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #62 Gepost op: 1-11-2013, 19:56:35 »
Domme reactie van Kees. Alsof Jan zo'n heilige was. Jan ging zelf veel beter met zijn exit om.

Hopelijk begrijpt Kees straks hoe gevaarlijk Jan eigenlijk was: ook HIJ werd door Jan enorm gemanipuleerd. Hij mag van geluk spreken dat zijn maatje Hans wat beter heeft nagedacht deze keer.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #63 Gepost op: 1-11-2013, 20:30:24 »
Wat is die man toch snel uit zijn lood te slaan! Benieuwd wat hij zal zeggen als geza hem vertelt waar jan enkele afleveringen geleden mee afkwam...  ::tandpastasmiley::
(toen kees tegen jan vertelde sef en geza niet te vertrouwen)

 ::ok::

Domme reactie van Kees. Alsof Jan zo'n heilige was. Jan ging zelf veel beter met zijn exit om.

Hopelijk begrijpt Kees straks hoe gevaarlijk Jan eigenlijk was: ook HIJ werd door Jan enorm gemanipuleerd. Hij mag van geluk spreken dat zijn maatje Hans wat beter heeft nagedacht deze keer.

 ::ok::

Kees heeft zijn mening tijdens ER ook nog nooit herzien. ::ohno:: ::hypocriet::
Met deze 'kinderlijke huilbui' van Kees stelt hij zich middenin de spotlights.
Dus volgende week,.... ::zwaai:: Kees,  ::zwaai::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #64 Gepost op: 1-11-2013, 21:34:47 »
Voor de duidelijkheid Kees was niet kwaad op Geza, maar op Paulien. En ik kan me die boosheid wel voorstellen. Stem mij maar weg jongens, om vervolgens je extra stemmen in te zetten om iemand anders weg te stemmen. Raar gedoe.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #65 Gepost op: 2-11-2013, 01:38:41 »
Paulien is natuurlijk nogal een beïnvloedbaar type, snap wel dat hij daar nijdig om werd. Ik vind die Géza die gaat zitten doen of hij Jans bloed uit een kommetje zit te drinken heel wat verontrustender eerlijk gezegd :-\\

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #66 Gepost op: 2-11-2013, 05:35:56 »
Ik kan de oprechtheid en bezieling van Kees wel waarderen maar in dit geval was relativering meer op zijn plaats. Het is kinderlijk naïef om er van uit te gaan dat iedereen op Paulien gaat stemmen enkel omdat ze heeft aangegeven het niet meer te trekken. De paralellen met de eilandraad waar Geraldine werd weggestemd zijn evident: wederom gaan bepaalde personen ervan uit dat er een ongeschreven regel in werking treedt op het moment dat iemand aangeeft te willen stoppen. Die regel bestaat echter alleen in de gedachtewereld van mensen die daarin een makkelijke stemronde op de eilandraad zien. Als kandidaten écht weg willen dan zijn ze op ieder moment vrij om zichzelf aan het spel te ontrekken, zo lang dat niet gebeurt kun je er maar beter vanuit gaan dat de potentiële opgever van gedachten kan veranderen en dat de andere kandidaten het spel hoe dan ook blijven doorspelen.

Dat is ook 'kinderlijk' makkelijk beschouwd vanaf de bank thuis.
Als je er middenin zit, is het toch heel anders en niet vreemd dat je aan dat soort beweringen (dat mensen eruit willen) waarde hecht, en hun denkt te helpen.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #67 Gepost op: 2-11-2013, 08:36:23 »
Ik vond het wel leuk dat Kees wat emotie toonde! Die types als Pauline die zo uitgebalanceerd met hun emoties omgaan en er en passant ook nog een slaatje uit slaan, bah!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #68 Gepost op: 2-11-2013, 10:01:16 »
Voor de duidelijkheid Kees was niet kwaad op Geza, maar op Paulien. En ik kan me die boosheid wel voorstellen. Stem mij maar weg jongens, om vervolgens je extra stemmen in te zetten om iemand anders weg te stemmen. Raar gedoe.

Juist, Kees was niet boos op Geza. Als Paulien van te voren niet had gezegd dat zij weg wilde en Jan was er alsnog weggestemd had Kees heel anders gereageerd.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #69 Gepost op: 2-11-2013, 10:02:39 »
Dat is ook 'kinderlijk' makkelijk beschouwd vanaf de bank thuis.
Als je er middenin zit, is het toch heel anders en niet vreemd dat je aan dat soort beweringen (dat mensen eruit willen) waarde hecht, en hun denkt te helpen.

De kinderlijke beschouwing zou juist oog hebben voor de emotionele reacties omdat het cognitieve oftewel rationele brein zich pas op latere leeftijd volledig ontwikkelt. En vanzelfsprekend is het anders als je werkelijk meedoet in plaats van enkel vanaf de bank toekijkt naar een reeds gestreden Expeditie. Als we die lijn echter te ver volgen kunnen we het forum beter sluiten, dan heeft niemand recht van spreken. Paulien helpen was mijns inziens slechts in minimale mate aan de orde, de meeste kandidaten zagen gewoon een makkelijke stemronde op de eilandraad voor zich. Ook opperde Jan al voor de eilandraad dat Paulien hopelijk niet van gedachten was veranderd (of iets soortgelijks). De mogelijkheid werd dus in ieder geval erkend. Als laatste lag de eilandraad waar Geraldine werd weggestemd in plaats van Veronica nog vers in het geheugen van veel kandidaten. Ze waren derhalve dubbel gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen van een te groot vertrouwen in ongeschreven regels.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #70 Gepost op: 2-11-2013, 10:51:15 »
Ik vond het wel leuk dat Kees wat emotie toonde! Die types als Pauline die zo uitgebalanceerd met hun emoties omgaan en er en passant ook nog een slaatje uit slaan, bah!
Ik vind het juist knap hoe rustig ze blijft. Ik heb ook niet het idee bij haar dat ze dit doet om er een slaatje uit te slaan, ze is volgens mij iemand die - zoals ze zei - nogal wispelturig is. Dat heeft als nadeel dat ze makkelijk is om te praten en zich laat beïnvloeden, aan de andere kant zal ze ook niet iemand zijn die snel met de hakken in het zand zal gaan staan of uit louter blinde koppigheid beslissingen neemt (een kwaaltje waar standvastige mensen nogal eens aan lijden). Oftewel: ik geloof haar eigenlijk wel. Alleen had ze tijdens de eilandraad iets duidelijker moeten aangeven dat ze toch wilde blijven nu ze zich weer positiever voelde.

Overigens vond ik de laconieke manier waarop iedereen reageerde toen ze aangaf dat ze eruit wilde nogal laakbaar. Alsof niemand zich even in haar wilde verplaatsen, maar alleen dacht: zo, da's lekker makkelijk. Op menselijk vlak vind ik dat werkelijk naar (hoe begrijpelijk het op spelvlak ook kan zijn). Volgens mij was Jan de enige die haar werkelijk troostte en een menselijk gezicht toonde. Ze heeft hem bedankt door hem eruit te knikkeren.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2013, 11:02:21 door Starry Night »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #71 Gepost op: 2-11-2013, 11:12:09 »
Ze waren derhalve dubbel gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen van een te groot vertrouwen in ongeschreven regels.

In ER speel je met een groep mensen een spelletje, en wat we daarbinnen fair vinden daar zijn we het met z'n allen niet over eens. Aangeven dat je wilt stoppen met spel en een exit wil via de stemraad heeft echter niets meer te maken met de (ongeschreven) regels van het spel. Op dat moment stop je in feite met het spel en moet je niet verder spelen voordat je aangeeft van gedachten te verandert te zijn. Wat Paulien deed is bijzonder respectloos en het verbaasd me dat enkel Kees daar zo uitgesproken op reageerde.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #72 Gepost op: 2-11-2013, 11:23:49 »
In ER speel je met een groep mensen een spelletje, en wat we daarbinnen fair vinden daar zijn we het met z'n allen niet over eens. Aangeven dat je wilt stoppen met spel en een exit wil via de stemraad heeft echter niets meer te maken met de (ongeschreven) regels van het spel. Op dat moment stop je in feite met het spel en moet je niet verder spelen voordat je aangeeft van gedachten te verandert te zijn. Wat Paulien deed is bijzonder respectloos en het verbaasd me dat enkel Kees daar zo uitgesproken op reageerde.

Je kunt er wel op terugkomen (dat is eerder gebeurd, en dan maar hopen dat niemand denkt 'ja doei we knikkeren je er lekker alsnog uit').
Wat hier niet in de haak was - en waarom Kees terecht heel boos is - is dat slechts een deel van de groep hiervan op de hoogte was en het andere deel er tijdens de eilandraad min of meer pas mee geconfronteerd werd (en niet eens uitgesproken). Dat is in feite net zozeer dubbelspel spelen als Jan heeft gedaan.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #73 Gepost op: 2-11-2013, 11:42:30 »
Aangeven dat je wilt stoppen met spel en een exit wil via de stemraad heeft echter niets meer te maken met de (ongeschreven) regels van het spel. Op dat moment stop je in feite met het spel en moet je niet verder spelen voordat je aangeeft van gedachten te verandert te zijn. Wat Paulien deed is bijzonder respectloos en het verbaasd me dat enkel Kees daar zo uitgesproken op reageerde.

Oneens, er van uitgaan dat iedereen op degene gaat stemmen die heeft aangegeven te willen stoppen heeft alles te maken met ongeschreven regels. Je bent namelijk geenszins verplicht om te stemmen op iemand die met het spel wil stoppen. Of Paulien nu wel of niet daadwerkelijk wilde stoppen staat daar los van. Je stopt het spel enkel als je daadwerkelijk vrijwillig vertrekt en niet als je insinueert weg te willen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #74 Gepost op: 2-11-2013, 11:48:54 »
Terechte reactie van Kees. Je probeert iets goed te doen door iemand eruit te stemmen die naar huis wilt om vervolgens een mes in je rug te krijgen. Paulien heeft niet alleen Jan bedrogen, maar iedereen die niet op winnaarseiland was. Backstabben en complotten maken is onderdeel van Expeditie Robinson, maar het was beter geweest wanneer Jan eruit werd gestemd zonder iedereen in de waan te laten dat Paulien naar huis wilde. Dat was pas een meesterzet geweest.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #75 Gepost op: 2-11-2013, 11:55:23 »
In antwoord op dannyboy was Goyathlay mij net voor. Niets heeft plaats gevonden, voordat het feitelijk gebeurd is.

Je kunt er wel op terugkomen (dat is eerder gebeurd, en dan maar hopen dat niemand denkt 'ja doei we knikkeren je er lekker alsnog uit').
Wat hier niet in de haak was - en waarom Kees terecht heel boos is - is dat slechts een deel van de groep hiervan op de hoogte was en het andere deel er tijdens de eilandraad min of meer pas mee geconfronteerd werd (en niet eens uitgesproken). Dat is in feite net zozeer dubbelspel spelen als Jan heeft gedaan.

Who said life is/should be fair. Kees doet blijkbaar aan een ander spel mee.

Dus jij vind dat iedereen over dezelfde informatie moet beschikken?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #76 Gepost op: 2-11-2013, 12:01:23 »
Je bent namelijk geenszins verplicht om te stemmen op iemand die met het spel wil stoppen.

Helemaal mee eens. Ik vind echter wel dat je verplicht bent je EIGEN verzoek serieus te nemen, en op het moment dat je dat serieus naar mensen geuit hebt dat op een even serieuze manier weer terug te draaien wanneer je dat wilt (ten aanzien dus van alle deelnemers), en vooral niet om daar op deze achterbakse manier mee om te gaan. Paulien neemt haar medespelers niet serieus, en dat is kwalijk.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #77 Gepost op: 2-11-2013, 12:03:56 »
Dus jij vind dat iedereen over dezelfde informatie moet beschikken?
Nee, het principe van complotten is dat niet iedereen over dezelfde informatie beschikt. Dus als het Pauliens doel was de anderen een rad voor ogen te draaien omdat ze er stiekem eigenlijk Jan uit wilde hebben, dan heeft ze het clever gespeeld. Punt is dat ik niet denk dat dat haar doel was, ze heeft zich laten manipuleren en op die manier de goodwill verspeeld van het kleine groepje dat haar nog een beetje goedgezind was. Vanuit haar eigen oogpunt is het dus oliedom.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #78 Gepost op: 2-11-2013, 12:15:29 »
Helemaal mee eens. Ik vind echter wel dat je verplicht bent je EIGEN verzoek serieus te nemen, en op het moment dat je dat serieus naar mensen geuit hebt dat op een even serieuze manier weer terug te draaien wanneer je dat wilt (ten aanzien dus van alle deelnemers), en vooral niet om daar op deze achterbakse manier mee om te gaan. Paulien neemt haar medespelers niet serieus, en dat is kwalijk.

Ik zou het geen verplichting willen noemen om jezelf of anderen serieus te nemen maar door dat niet te doen loop je natuurlijk wel het risico om krediet te verspelen. Dat is echter altijd nog een betere optie dan daadwerkelijk worden weggestemd omdat je in een emotionele en onnadenkende bui hebt aangegeven weg te willen. Paulien heeft het vooral zichzelf onnodig moeilijk gemaakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #79 Gepost op: 2-11-2013, 12:18:25 »
Ik zou het geen verplichting willen noemen om jezelf of anderen serieus te nemen maar door dat niet te doen loop je natuurlijk wel het risico om krediet te verspelen. Dat is echter altijd nog een betere optie dan daadwerkelijk worden weggestemd omdat je in een emotionele en onnadenkende bui hebt aangegeven weg te willen. Paulien heeft het vooral zichzelf onnodig moeilijk gemaakt.
Dat vind ik veel te simpel geredeneerd. Op het moment dat ze aangaf dat ze eruit wilde was het voor haar helemaal geen spel meer, en daar geef ik haar nog groot gelijk in ook. Ze werd op persoonlijk vlak en volkomen onnodig onder vuur genomen door Anna. Voor haar stopte op dat moment het spel (dat gaf ze ook aan). Wat ik bij haar totaal niet kan volgen is hoe gemakkelijk ze zich vervolgens weer laat pamperen. Ik snap dus de omslag daarna niet, maar wel dat ze wilde stoppen. Dat wegzetten als 'emotioneel en onnadenkend' vind ik te kort door de bocht.