Auteur Topic: Kees Boot [Kandidaat]  (gelezen 42435 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #120 Gepost op: 7-11-2013, 22:40:11 »
Kees doet nu waar hij vorige week nog kwaad om werd.  ::rofl::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #121 Gepost op: 7-11-2013, 22:41:54 »
Kees voert een interne strijd over de te volgen aanpak: tactisch, persoonlijk of robinsonwaardig. Niet wetende dat hij zelf het enige slachtoffer van deze strijd gaat worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #122 Gepost op: 7-11-2013, 22:45:21 »
Slachtoffer van wie? Het clubje van 3 zit met massa's stemmen, in tegenstelling tot die andere 4.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #123 Gepost op: 7-11-2013, 22:47:03 »
Dat klopt Dannyboy Hans Edith en Kees hebben nog veel stemmen over en de enige van de andere clubje is dat AA nog 4 stemmen over hebt ben bang dat Zimra volgende keer naar huis gaat zo op die manier.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #124 Gepost op: 7-11-2013, 22:52:33 »
Slachtoffer van zijn eigen interne strijd, door iedere keer weer andere maatstaven te hanteren krijgt je eigen spel weinig vorm en ben je vooral een speelbal van de beslissingen van anderen. Dat wil echter niet zeggen dat Kees niet ver kan komen, het is nooit te laat om je strijdwijze aan te passen. De extra stemmen zeggen voorts weinig als je ze niet op de juiste manier weet te benutten. Geraldine had ze bijna allemaal onbenut mee naar huis genomen!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #125 Gepost op: 8-11-2013, 11:21:28 »
Slachtoffer van zijn eigen interne strijd, door iedere keer weer andere maatstaven te hanteren krijgt je eigen spel weinig vorm en ben je vooral een speelbal van de beslissingen van anderen. Dat wil echter niet zeggen dat Kees niet ver kan komen, het is nooit te laat om je strijdwijze aan te passen. De extra stemmen zeggen voorts weinig als je ze niet op de juiste manier weet te benutten. Geraldine had ze bijna allemaal onbenut mee naar huis genomen!

Goed opgemerkt  ::ok::
Kees meet met verschillende maten. Zal waarschijnlijk niet de winnaar worden.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #126 Gepost op: 8-11-2013, 11:26:24 »
Kees is gewoon een aardige kerel die van zijn eigen reactie schrok en daardoor volgens mij ging overcompenseren. Wat dat met een eventuele Robinsonzege te maken heeft ontgaat me een beetje, alsof de winnaar per definitie over een perfect karakter moet beschikken dat alle kijkers weet te bekoren ???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #127 Gepost op: 8-11-2013, 11:32:31 »
Wat zei Kees over Hans?
Hans is er ...
klaar voor de strijd

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #128 Gepost op: 8-11-2013, 11:48:08 »
Kees is gewoon een aardige kerel die van zijn eigen reactie schrok en daardoor volgens mij ging overcompenseren. Wat dat met een eventuele Robinsonzege te maken heeft ontgaat me een beetje, alsof de winnaar per definitie over een perfect karakter moet beschikken dat alle kijkers weet te bekoren ???

Lees dit dan nog eens:

Slachtoffer van zijn eigen interne strijd, door iedere keer weer andere maatstaven te hanteren krijgt je eigen spel weinig vorm en ben je vooral een speelbal van de beslissingen van anderen. Dat wil echter niet zeggen dat Kees niet ver kan komen, het is nooit te laat om je strijdwijze aan te passen. De extra stemmen zeggen voorts weinig als je ze niet op de juiste manier weet te benutten. Geraldine had ze bijna allemaal onbenut mee naar huis genomen!

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #129 Gepost op: 8-11-2013, 14:15:50 »
Kees draait gelijk de wind, vandaar Boot  ::tandpastasmiley::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #130 Gepost op: 8-11-2013, 15:02:33 »
Want een boot heeft geen roer :P?

En ik vind Kees dus geen speelbal, juist niet. Alleen in dit geval schrok hij van zichzelf (onterecht vinden wij allen hier, maar daar had hij op dat moment geen boodschap aan, hij vond zelf duidelijk dat hij te ver was gegaan). Hij had duidelijk behoefte aan verzoening daarna. Voor de rest is hij tot dusver aardig standvastig gebleken vind ik en ziet hij alles in mijn ogen vrij scherp.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #131 Gepost op: 8-11-2013, 16:01:33 »
Voor iemand die ER/Survivor fan is, is ie toch wel erg snel van kant te brengen en niet tactisch genoeg ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #132 Gepost op: 8-11-2013, 16:41:25 »
Wel sierlijk van hem dat hij met de sterksten in de finale wilt.
De finale winnen van waardige concurrenten is natuurlijk de ultieme eer.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #133 Gepost op: 8-11-2013, 17:33:01 »
Want een boot heeft geen roer :P?


Een zeilboot uiteraard  ::tandpastasmiley::

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #134 Gepost op: 8-11-2013, 19:31:21 »
Slachtoffer van zijn eigen interne strijd, door iedere keer weer andere maatstaven te hanteren krijgt je eigen spel weinig vorm en ben je vooral een speelbal van de beslissingen van anderen. Dat wil echter niet zeggen dat Kees niet ver kan komen, het is nooit te laat om je strijdwijze aan te passen. De extra stemmen zeggen voorts weinig als je ze niet op de juiste manier weet te benutten. Geraldine had ze bijna allemaal onbenut mee naar huis genomen!

Maar wat belangrijker is dat voor zowel Kees, Hans, Edith en Geraldine geldt dat op het moment dat ze hun stemmen inzette dat nagenoeg perfect uitpakte voor hen, en op de momenten dat ze hun stemmen niet inzette dat ook uitstekend uitpakte. Ondertussen kunnnen Edith, Hans en Kees niet meer lachen van de stemmen die ze nog hebben. Hierboven wordt Kees naïf genoemd, maar ik wil er nogmaals op wijzen dat we te weinig achter de schermen kijken om dat echt te kunnen beoordelen. We weten simpelweg niet hoe berekenend wie dan ook van die drie te werk gaat. Het enige dat we weten is dat ze tot nu toe een hoog rendement uit hun stemmen hebben weten te halen. ... Aan het begin hebben we massaal Kees ingeschat als een tactisch slimme speler. Het tegendeel is mijns inziens vooralsnog niet bewezen. Het zou kunnen dat hij achterlijk naïef is en daar het slachtoffer van wordt, maar eerlijk gezegd vind ik de grond voor dat oordeel erg, erg dun.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #135 Gepost op: 8-11-2013, 20:48:52 »
Kees staat niet per se naïef in het spel maar houdt er wel enkele merkwaardige spelopvattingen op na. De afgelopen drie eilandraden zijn daarvan de getuigen. Zijn Boot is zonder koers, daarmee kun je weliswaar ver varen en de race winnen maar je kunt net zo goed bij de eerste zandbank schipbreuk lijden. Het hoge rendement dat Kees, Hans en Edith tot nu toe uit hun stemmen kunnen halen is mijns inziens vooral een gelukkige samenloop van omstandigheden geweest. De dramatische eilandraad waar Geraldine werd weggestemd heeft een keten van gebeurtenissen in gang gezet waar bijna per definitie het andere team vroeg of laat van zou profiteren. De onderlinge rivaliteit tussen Jan, Sef, Geza en de onderlinge nijd tussen Anna-Alicia en Paulien waren andere winnende loten uit de loterij. Hans heeft de gebeurtenissen nog enigszins gedicteerd door Jan doelbewust weg te stemmen, Kees en Edith volgden geen koers óf enkel de koers die door anderen werd ingezet. Al zullen sommigen dat interpreteren als stemmen op gevoel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #136 Gepost op: 8-11-2013, 20:51:30 »
Voor iemand die ER/Survivor fan is, is ie toch wel erg snel van kant te brengen en niet tactisch genoeg ::ohno::.

Ik betwijfel ten zeerste of hij Survivor ooit intensief gevolgd heeft, de interne strijd die hij voert doet namelijk anders vermoeden. Wellicht alleen het allereerste seizoen dat jaren terug op de Nederlandse televisie werd uitgezonden?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #137 Gepost op: 8-11-2013, 20:57:45 »
Ik denk dat het naïef is te denken dat mensen een spel kunnen spelen (en dat volhouden) volgens bepaalde theorieën thuis opgesteld. Uiteindelijk komt toch je persoonlijkheid en je karakter bovendrijven en in het geval van Kees lijkt dat inderdaad te betekenen dat hij maar wat doet. Maar vooralsnog legt hem dat geen windeieren.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #138 Gepost op: 8-11-2013, 21:15:01 »
Ik denk dat het naïef is te denken dat mensen een spel kunnen spelen (en dat volhouden) volgens bepaalde theorieën thuis opgesteld.

Dat valt wel mee, er zijn namelijk voorbeelden in overvloed van kandidaten die dat wel kunnen. Binnen Expeditie Robinson is het inderdaad een zeldzaamheid, binnen Survivor anderzijds eerder de regel. Veel valt en staat met de kandidaten en de spelcultuur. Bij Expeditie Robinson wordt nog altijd met een negatieve ondertoon gesproken over allianties (complotten), bij Survivor is dat eigenlijk nog nooit echt aan de orde geweest. Ik begrijp wel dat Kees het moeilijk heeft en vind dat ergens juist ook wel weer oprecht en mooi maar tegelijkertijd zie ik hem daarmee onnodig hindernissen creëren waardoor zij eigen winstkansen kleiner worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #139 Gepost op: 8-11-2013, 21:25:09 »
Is Survivor de variant van Expeditie Robinson in andere landen? (sorry, ik ken het niet namelijk en dat is wat Google oplevert)
Ik denk dat het er aan kan liggen wie er aan dit spel meedoen (wat meer is dan een spel in mijn ogen, maar daar had je al een hele mooie definitie aan gewijd eerder). De drie pokeraars vorig jaar konden het perfect en ik had daar ook bewondering voor. Maar ook zij waren hiertoe in staat omdat hun karakters hen daartoe in staat stellen (waardoor ze ook goed zijn in pokeren waarschijnlijk). Ik weet niet hoe de deelnemers van Survivor worden geselecteerd, maar ik heb het idee dat het in Nederland vrij random gebeurt. BN'ers die zin hebben mogen meedoen, zo komt het op mij over.
Hoewel ik de indruk heb dat de deelnemers wel echt willen winnen, hoor je toch ook vrij vaak dat een bepaald stadium bereiken of zelfs een persoonlijk doel al voldoende is om de expeditie als geslaagd te beschouwen. Winst is slechts een aspect van het geheel en het valt me op dat het lang niet altijd degenen waren die winst als hoofddoel hadden die uiteindelijk het spel ook daadwerkelijk wonnen. Met uitzondering van vorig jaar eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2013, 21:50:18 door Starry Night »