Auteur Topic: Kees Boot [Kandidaat]  (gelezen 42434 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #100 Gepost op: 3-11-2013, 11:02:32 »
Het spel niet nee. Maar de deelnemer geeft toch aan te stoppen?
Dat is de rechtlijnige benadering. Maar wie zegt dat iedereen rechtlijnig moet zijn?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #101 Gepost op: 3-11-2013, 11:06:58 »
Ik vraag mij af welk artikel je dan gelezen hebt Danny want juist empathie openbaart zich al op zeer jonge leeftijd. Enkel de vroege theoretici zoals Freud achtten kinderen te egocentrisch om empathie te ervaren, die zienswijze wordt tegenwoordig als onvoldoende gegrond beschouwd. De prefrontale cortex die ons rationale system herbergt is echter zeker tot en met het twintigste levensjaar nog in ontwikkeling. Irrationaliteit staat gelijk aan denken zonder of in strijd met rede. Wat betreft de reactie van Kees, ik denk niet dat zijn reactie egocentrisch was. Ik noemde hem kinderlijk naïef vanwege verwijtbare onwetendheid (de gedachte dat het spel stopt omdat iemand aangeeft te willen stoppen).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #102 Gepost op: 3-11-2013, 11:56:49 »
Het spel niet nee. Maar de deelnemer geeft toch aan te stoppen?

Aangeven blijkt in deze onvoldoende om je aan het spel te onttrekken, als je echt wilt stoppen dan moet je niet alleen zeggen dat je de handdoek in de ring gaat gooien maar het ook daadwerkelijk doen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TomB

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #103 Gepost op: 3-11-2013, 18:40:07 »
Een discussie zonder einde. Regels, geschreven of niet, de beste vergelijking met sport lijkt me de situatie bij het voetbal als er sprake is van het oplopen van een blessure ( echt of niet echt). De bal wordt uit het veld gewerkt zodat verzorging mogelijk is. Na deze verzorging wordt de bal "terug gegeven" aan het andere team. Dit staat nergens als regel geschreven. Zou er één voetballer zijn die rekening houdt met de mogelijkheid dat de bal niet terug komt en dat de tegenstander voor zijn eigen kansen gaat ??

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #104 Gepost op: 3-11-2013, 18:53:27 »
Mooie vergelijking.

Ik heb overigens dat artikel gezocht, maar niet terug kunnen vinden. Ik heb geen idee wanneer het geschreven is. Het punt van dat artikel was in ieder geval de belevingswereld van een mens steeds minder gericht is op die persoon zelf. Ook een kind dat zich welk kan verplaatsen in de schoenen van een ander, zal nog steeds denken in termen wat dat voor hem/haarzelf zou betekenen in plaats van wat dat nou voor die persoon betekent, laat staan wat het in algemene zin voor mensen betekent. Het vermogen dat te doen zou pas veel later komen. Dat is heel onelegant samengevat wat ik onthouden heb van dat artikel. Het is maar één artikel natuurlijk, maar als docent (middelbaar onderwijs) en eeuwig student herken ik er wel dingen van.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #105 Gepost op: 3-11-2013, 19:01:21 »
Een discussie zonder einde. Regels, geschreven of niet, de beste vergelijking met sport lijkt me de situatie bij het voetbal als er sprake is van het oplopen van een blessure ( echt of niet echt). De bal wordt uit het veld gewerkt zodat verzorging mogelijk is. Na deze verzorging wordt de bal "terug gegeven" aan het andere team. Dit staat nergens als regel geschreven. Zou er één voetballer zijn die rekening houdt met de mogelijkheid dat de bal niet terug komt en dat de tegenstander voor zijn eigen kansen gaat ??

Het is niet mooi, maar het gebeurt echt vaak zat. Dus daar moet je gewoon rekening mee houden. Net als in deze kwestie. Ik vind het in het voetbal ook altijd kinderachtig als spelers zich daar overdreven over opwinden (en daardoor bijvoorbeeld tegen een gele of zelfs rode kaart aanlopen) en in dit geval ook.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #106 Gepost op: 4-11-2013, 10:04:31 »
Kees Boos  ::tandpastasmiley::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #107 Gepost op: 4-11-2013, 10:17:09 »
Kees Boos  ::tandpastasmiley::

Beste samenvatting van de aflevering tot nu toe! ;D
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #108 Gepost op: 4-11-2013, 17:28:52 »
Kees is top, zo hoort een ER kandidaat in mijn opzicht te zijn  ::ok::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #109 Gepost op: 4-11-2013, 18:07:01 »
Kees Baas

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #110 Gepost op: 4-11-2013, 20:05:29 »
Kees kan ook mooi boos worden. (zijn confrontatie met Nega vond ik schitterend).. :)
« Laatst bewerkt op: 5-11-2013, 14:56:50 door willy »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #111 Gepost op: 4-11-2013, 21:53:42 »
mooi boos is niet lelijk  8)
er was eens......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #112 Gepost op: 7-11-2013, 21:36:30 »
Kees man wat doe je nu, ik had zo'n respect voor je, begreep je woede, vond het helemaal top dat je het met iedereen weer bijlegde en nu ga je om voor Geza's charme's terwijl je nota bene zelf zegt in te zien wat een charmeur het is, onbegrijpelijk, zo jammer dit.    ::niet-ok::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #113 Gepost op: 7-11-2013, 21:37:31 »
Kijken of ie ook echt niet op hem stemt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #114 Gepost op: 7-11-2013, 21:37:57 »
Inderdaad erg jammer dit... ::ohno::
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #115 Gepost op: 7-11-2013, 21:38:39 »
Kees kees kees toch...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #116 Gepost op: 7-11-2013, 21:38:49 »
Kijken of ie ook echt niet op hem stemt.


Waarom zou hij dat in de biechtstoel, geheel prive, opbiechten anders?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #117 Gepost op: 7-11-2013, 21:39:52 »
Neeeeee, Keeees, Neeeeee ::oink::


Alsjeblieft laat ie ons in de maling nemen met deze biecht!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #118 Gepost op: 7-11-2013, 21:40:42 »
Kees bedankt, je houdt m'n pool levend  ;D (zo lijkt t tenminste)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #119 Gepost op: 7-11-2013, 22:30:15 »
Gaap, Kees haalt de aloude robinsonwaardigheidstroef weer even van zolder waardoor bijna automatisch een vrouw zijn stem krijgt.

Enkel Edith krijgt een vrijgeleide maar die werd ook al door Hans als een man aangemerkt :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."