Auteur Topic: Geza Weisz [Kandidaat]  (gelezen 58484 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #140 Gepost op: 1-11-2013, 14:29:46 »
Dat rancuneuze en opgefokte vind ik wel een beetje eng af en toe. Het leek zowaar even alsof hij uit was op een fysieke confrontatie met Jan. Terwijl hij niet eens recht van spreken had. Gelukkig bleef Jan heel rustig. Ik denk dat die emoties ook werden uitvergroot door het gebrek aan eten en slaap en zo. Vermoedelijk schrikt Geza er zelf ook een beetje van als hij het nu terugziet op tv. Hopelijk wel in elk geval.

Verder wel slim gespeeld, al werd hij natuurlijk wel gered door de karakterloosheid van Paulien.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #141 Gepost op: 1-11-2013, 15:34:22 »
Hoezo heb ik hier mezelf mee?
En een beetje ver gaan? Nou sorry ik zie gewoon dat het een opgefokt persoontje is die vol wraak en woede zit. Bovendien liegt hij kei hard, dat zegt m.i genoeg. Dat is het aard van het beestje. Dit heeft niets meer te maken met een spel spelen.
Vond mijn reactie eigenlijk nog best aardig.

Mag ik je op 2 dingen wijzen:
1 het is een spel!
Fatima heeft het vorig jaar net zo gespeeld en won ook.
Vonden mensen ook niet leuk, de manier waarop maar ja pech gehad.

Punt 2, Geza heeft deze aflevering niks gelogen, alleen toen met Geraldine.
Wat ken jij die jongen nou om hem zo af te fikken?
Kijk als ik een spelletje speel wil ik ook winnen, en dan ga ik ver om te winnen.
Robinson is een spelletje, en tot nu toe beheerst hij dat prima.
Zijn zoveel kandidaten die liegen en gelogen hebben over de jaren heen.

Ik heb ook jaren zo gereageerd als jij op complotten en leugens in het spel, maar ik besef nu dat het er gewoon bij hoort, sinds het met BN ers is gaat het er gewoon nog wat harder aan toe.
Ik heb dat geaccepteerd en kon daarom wel genieten van de twist van gisteren.
Er gebeurde in elk geval eindeljik weer een wat.
Ik raad je aan om je erbij neer te leggen dat dit het spel nu eenmaal is of anders een ander tv programma te zoeken waar je wel je ei in kwijt kan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #142 Gepost op: 1-11-2013, 15:59:58 »
Mag ik je op 2 dingen wijzen:
1 het is een spel!
Fatima heeft het vorig jaar net zo gespeeld en won ook.
Vonden mensen ook niet leuk, de manier waarop maar ja pech gehad.

Punt 2, Geza heeft deze aflevering niks gelogen, alleen toen met Geraldine.
Wat ken jij die jongen nou om hem zo af te fikken?
Kijk als ik een spelletje speel wil ik ook winnen, en dan ga ik ver om te winnen.
Robinson is een spelletje, en tot nu toe beheerst hij dat prima.
Zijn zoveel kandidaten die liegen en gelogen hebben over de jaren heen.

Ik heb ook jaren zo gereageerd als jij op complotten en leugens in het spel, maar ik besef nu dat het er gewoon bij hoort, sinds het met BN ers is gaat het er gewoon nog wat harder aan toe.
Ik heb dat geaccepteerd en kon daarom wel genieten van de twist van gisteren.
Er gebeurde in elk geval eindeljik weer een wat.
Ik raad je aan om je erbij neer te leggen dat dit het spel nu eenmaal is of anders een ander tv programma te zoeken waar je wel je ei in kwijt kan.

Rogue, ik verbaasde me daar idd al over, want jij was net zo verontwaardigd als ik de afgelopen jaren, maar ook ik heb me neergelegd bij de complotten, het was of niet meer kijken of het leuk gaan vinden. Ik ben het gaan waarderen en ben dus blijven kijken, wat ik alleen niet goed kan hebben is dat iemand verontwaardigd is over het complot van iemand anders als hij of zij zelf precies hetzelfde doet, dat noem ik hypocriet.


Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #143 Gepost op: 1-11-2013, 16:09:44 »
Ja maar ook dat hoort erbij. Dat deden Anna en Geraldine ook na dat complot tegen Edith.
Het klopt hoor, ik heb me ook jaren zo zitten opwinden over mensen als Geza en Fatima/Cris, maar ik besef nu dat het er gewoon bij hoort.

Tja leuk is soms anders, maar het is niet anders.
En natuurlijk is GEza een hypocriet, maar dat zijn de meeste deelnemers wel een beetje hoor.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #144 Gepost op: 1-11-2013, 16:38:55 »
Ik weet even niet wat ik van Geza moet vinden. Ik heb me weken aan hem zitten storen, en nu ik daar de meeste reden toe heb vind ik hem eigenlijk toch ook wel weer leuker worden en hij is toch wel grappig. Ik kan er niet omheen dat het een ongelooflijk goede tactische zet is (mede dankzij de goedgelovigheid van de andere drie). Dat vind ik toch wel weer leuk om te zien.

Maar eens even zien wat ik ga vinden van hem de komende weken!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #145 Gepost op: 1-11-2013, 18:36:23 »


Punt 2, Geza heeft deze aflevering niks gelogen, alleen toen met Geraldine.
Wat ken jij die jongen nou om hem zo af te fikken?


Hij heeft vaker gelogen. Hij loog tegen Jan dat Sef en hij Jan mee zouden nemen naar de finale. Dat dat het einddoel was. Hij loog tegen Zimra, samen met Sef toen ze haar bij het complot tegen Anne betrokken.

Maar ik geef je gelijk dat ER niet alles zegt over hoe mensen in hun echte leven zijn. Je ziet niet alles, de emoties zijn sterker door het bij elkaar op de lip zitten en te weinig eten, enz. Maar dat neemt tegelijkertijd niet weg dat ik de boosheid die hij naar Jan heeft hypocriet en overtrokken vindt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #146 Gepost op: 1-11-2013, 19:15:20 »
*gooit nog even wat regels van de site in de groep:

*- behandel elkaar met respect
* - laat mensen in hun waarde
* - belediging en provocatie zijn verboden


Er balanceren een paar mensen wel op de rand.
Wat ik dan wel weer leuk vinden is dat mede-forummers ze daar op wijzen ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 19:17:44 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #147 Gepost op: 1-11-2013, 21:12:05 »
Géza heeft het toch wel weer slim aangepakt, dat Jan nu is weggestemd. Ik had gedacht dat hij Sef misschien snel zou volgen (wat nog steeds wel kan), maar door de exit van Jan kan hij nu weer goed aan een nieuw tactisch plan gaan werken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #148 Gepost op: 1-11-2013, 21:31:36 »
Vind het gewoon een naar, gemeen, egoďstisch, haatdragend, onvolwassen persoon die vol woede zit. Zegt genoeg over zijn persoonlijkheid. 

+1 Wat een flapdrol.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #149 Gepost op: 1-11-2013, 23:19:39 »
Dat (het citaat van Molletjuh) vind ik echt zwaar overdreven. Géza was zwaar teleurgesteld dat zijn tactische plan in duigen lag, en reageerde gefrustreerd. Dat was niet mooi, maar zoals Narya zegt zal hij dat achteraf zelf ook wel vinden.

Verder had hij natuurlijk wel gelijk dat hij duidelijk wilde aantonen dat Jan geen heilige was. Jan WAS ook degene die met het idee kwam om op Hans te stemmen. Dus het lijkt me logisch dat Géza de ogen van de anderen wil openen door dat duidelijk aan het licht te brengen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #150 Gepost op: 1-11-2013, 23:38:15 »
Een klein kereltje met een ego zo groot als het empire state building.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #151 Gepost op: 2-11-2013, 01:45:14 »
Dit heeft hij gewoon handig gedaan. Ik vind eigenlijk alles wat hij tot dusver deed wel ok, ervan uitgaande dat tactiek en complotten inmiddels gewoon onderdeel van het spel zijn geworden. Hij is een meester in het manipuleren van mensen.
Wat ik niet leuk aan hem vind, is dat hij werkelijk en zelfs op een beetje enge manier vreselijk nijdig zat te wezen op Jan en kennelijk ook vond dat hij dat recht had. Daar had hij het volgens mij allemaal even niet meer echt helder voor ogen.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #152 Gepost op: 2-11-2013, 08:12:29 »
Ik hou helemaal niet van dat onheilspellende van Geza met zijn wraakgevoelens. Zou me niks verbazen als hij in het echte leven ook nog steeds een hekel heeft aan Jan. Snapt niet dat het een spelletje is, neemt het veel te serieus. Bah! Hij is echt de grootste rat en niet op een leuke manier! Ik zou hem nooit vertrouwen.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #153 Gepost op: 2-11-2013, 11:24:21 »
Volgens mij snapt hij juist heel goed dat het een spelletje is  ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #154 Gepost op: 2-11-2013, 11:53:35 »
"Ik neem Geraldine mee, omdat ik haar pijn heb gedaan door niet op Veronica te stemmen"
Zeer zwak dat hij precies hetzelfde flikt bij Jan. Jan eruit stemmen is volstrekt logisch, maar niet op deze manier.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #155 Gepost op: 2-11-2013, 12:02:15 »
Had hij niet óók Anna pijn gedaan? Volgens mij kwam het idee om haar stiekem weg te stemmen van hem evenals het complot tegen Geraldine. Hij bleef ook het meest hameren op het 'mannenpact'. Elders las ik dat hij vooraf aan de expeditie dacht sex te kunnen krijgen op het eiland. Tuurlijk... Wat een mislukte macho.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #156 Gepost op: 2-11-2013, 12:11:43 »
Mag ik je op 2 dingen wijzen:
1 het is een spel!
Fatima heeft het vorig jaar net zo gespeeld en won ook.
Vonden mensen ook niet leuk, de manier waarop maar ja pech gehad.

Punt 2, Geza heeft deze aflevering niks gelogen, alleen toen met Geraldine.
Wat ken jij die jongen nou om hem zo af te fikken?
Kijk als ik een spelletje speel wil ik ook winnen, en dan ga ik ver om te winnen.
Robinson is een spelletje, en tot nu toe beheerst hij dat prima.
Zijn zoveel kandidaten die liegen en gelogen hebben over de jaren heen.

Ik heb ook jaren zo gereageerd als jij op complotten en leugens in het spel, maar ik besef nu dat het er gewoon bij hoort, sinds het met BN ers is gaat het er gewoon nog wat harder aan toe.
Ik heb dat geaccepteerd en kon daarom wel genieten van de twist van gisteren.
Er gebeurde in elk geval eindeljik weer een wat.
Ik raad je aan om je erbij neer te leggen dat dit het spel nu eenmaal is of anders een ander tv programma te zoeken waar je wel je ei in kwijt kan.

Rogue, dit is niet de eerste keer hoor dat ik ER kijk... weet heel goed hoe dit spelletje in elkaar steekt.
En ik heb helemaal geen moeite met complotten die horen erbij. Maar heb op z'n minst respect voor elkaar. Fatima en de tweeling vorig jaar kan je niet vergelijken met Geza. Want Fatima en de tweeling bleven ten alle tijden respectvol naar hun mede-kandidaten. Ze gaven duidelijk uitleg waarom ze iemand eruit gingen stemmen. Ze speelden het spel om te winnen en dat is juist goed.
Geza daarin tegen kent het woord respect niet eens, wel het woord woede & wraak. Dat is mijn punt. De manier hoe hij tegen Jan tekeer is gegaan omdat zijn maatje eruit is gestemd... het is toch een spelletje? Dat zeg je zelf? Nou Geza zelf ziet dat blijkbaar niet zo.
En daarbij ik mag toch ook een mening hebben over Geza? Ik bedoel iedereen kan met 101 redenen komen om Geza's gedrag goed te praten maar mijn mening naar Geza toe zal niet veranderen. Vind het gewoon een vervelend mannetje. Zoals de reactie van Stanley_Yelnats "Een klein kereltje met een ego zo groot als het Empire State Building".

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #157 Gepost op: 2-11-2013, 13:16:17 »
Ik kan me nog goed herinneren hoe graag Chris zijn broertje wilde wreken door Fajah er uit te stemmen. Die was ook niet mals hoor.

En een mening hebben over iemand in het spel is iets anders dan iemand zijn persoonlijkheid buiten het spel afkraken ::ohno::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #158 Gepost op: 2-11-2013, 13:22:21 »
En een mening hebben over iemand in het spel is iets anders dan iemand zijn persoonlijkheid buiten het spel afkraken ::ohno::

Daar ligt voor mij ook een hele duidelijke grens, soms is het verleidelijk om iemand eigenschappen die zich in het spel openbaren in de werkelijkheid toe te schrijven maar probeer je dan te bedenken dat de kandidaten onder extreme omstandigheden een spel spelen en dat de productie die eigenschappen ook nog eens uitvergroot.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #159 Gepost op: 2-11-2013, 13:27:41 »
Daar ligt voor mij ook een hele duidelijke grens, soms is het verleidelijk om iemand eigenschappen die zich in het spel openbaren in de werkelijkheid toe te schrijven maar probeer je dan te bedenken dat de kandidaten onder extreme omstandigheden een spel spelen en dat de productie die eigenschappen ook nog eens uitvergroot.

Ja ik probeerde dat ook al duidelijk te maken aan een aantal mensen hier  ::ok::