maar je vindt het dus niet apart dat Geraldine denkt dat ze alleen maar kunnen zeggen: goed gespeeld dames??
Nee, eigenlijk niet. Er alles aan doen om de finale te halen, daar heb ik niets op tegen, dus idd "goed gespeeld dames". Er alles aan doen om met zoveel mogelijk "zwakke" spelers de finale te halen, dat vind ik daarentegen een heel ander verhaal. Ik verwacht een hoop rolleyes in reactie op deze uitspraak, maar als antwoord daarop wil ik graag aangeven waarom dit geen klein onderscheidt is. Het betreft wel een autoriteitsargument, dus dat doet een beetje af aan het verhaal, maar misschien vinden jullie het boeiend. Het onderscheidt is namelijk belangrijk geweest voor een aantal van de grootste filosofen in de westerse filosofische traditie in de 19/20e eeuw. Iemand die zich er op richt om simpelweg de finale te halen is namelijk bezig met het eigen kunnen en kracht, iemand die bezig is de finale "te verzwakken" richt zich echter op de eigen zwaktes en falen. Velen zullen dit realistisch noemen, maar het is wel een heel andere instelling en die filosofen die ik net (niet bij naam) noemde, bediscussiëren of het die instelling is waar moreel verval uit volgt ... bullshit of niet, ik vind dat een interessante vraag
edit: verder op het wegspelen van precies Hans dan. Hans eruit verhoogt de kansen van de dames om de finale überhaupt te halen, dus dat zit nog steeds in de eerste categorie (van de twee die ik net noemde).