Ik sluit me in deze aan bij Ycaris, de invloed op het stemgedrag is bij beide eilandraden precies gelijk geweest. De complotmakers nemen een risico. Dat kan goed of fout lopen. Als complotmaker moet je rekening houden met de gevolgen van een misgelopen complot (wat de reden voor dat mislopen dan ook is). Als die gevolgen onacceptabel zijn moet je er misschien maar niet aan beginnen (in dit geval is bijna iedereen op dit forum het erover eens dat het tactisch geen slimme zet was van Sef en Geza, ongeacht of geraldine of veronica naar huis moest).
Hooo eens even
. Ingrijpen van de productie is absoluut niet eens waar je als complotmaker rekening zou moeten houden. Voor het uitvoeren van een complot vroeg in het spel is durf nodig en dit wordt nu afgestraft.
2010 Stephanie geeft vlak voor de eilandraad op, Frans ontvangt geen zwarte stem maar moet weg
2011 Freddy geeft op, Tanja moet toch vertrekken naar de grot
2012 Paul geeft op, Peggy ontvangt een zwarte stem
2013 Nega geeft op, Edith ontvangt een zwarte stem
2013, Geraldine wordt weggestemd, Veronica geeft daarna op, Geraldine mag blijven.
Totaal geen logica in te ontdekken en daarnaast dus ook niet in te schatten als je een complot wilt maken. Hoe denk je dat vorig jaar was afgelopen als toen Lodewijk weggestemd was Tess zei, nou ik geef wel op Lodewijk blijf jij maar. Dan had het een totaal ander seizoen geworden. Dat wordt dit nu ook.