Edith is misschien niet alleen weggestemd omdat ze de sterkste is, maar misschien ook wel omdat ze niet perfect in de groep ligt. Haar topsportmentaliteit (van gewoon doorgaan en niet opgeven) kan op anderen onnodig hard overkomen. Zeker bij een emotioneel geladen groep als deze, kan haar houding op de zenuwen van de andere kandidaten werken. Edith is vrij duidelijk dat ze al dat gehuil maar onzin vindt en accepteert zwakker gedrag van haar medekandidaten totaal niet.
Laat me duidelijk zijn, ik gun Edith de expeditie veel meer dan Veronica, die voor mij op alle fronten de plank volledig misslaat, maar ik kan wel begrijpen waarom een groep Edith graag weg wil hebben (naast Veronica hebben ook Sanne en Geraldine op Edith gestemd).
Of het wegstemmen van de sterkte kandidaat de handigste actie is voor het vrouwenkamp weet ik niet, zo verzwakken ze hun team onnodig bij de proeven tegen de mannen (die toch al sterker zijn). Ik hoop maar dat de teams volgende aflevering al opnieuw worden ingedeeld; dan maakt Edith nog een kans om te mogen blijven.