Ik hoef mij nergens achter te verschuilen, ik voer namelijk geen strijd en heb niks te verbergen. Ik probeer enkel aan je uit te leggen hoe mijn woorden bedoeld zijn, als jij die anders wilt interpreteren dan ben je daar helemaal vrij in maar daarin ligt geen verantwoordelijkheid voor mij. Als ik ergens stellig in ben dan laat ik je dat ook wel merken daar hoef je zeker niet voor te vrezen. Daarnaast ben ik waarschijnlijk één van de laatsten die dé waarheid wenst te verkondigen juiste vanwege de nadruk die ik leg op relativering en rationalisering. Als je nog meer vragen, losse opmerkingen of kritische kanttekeningen hebt dan mag je ze overigens wel PM'en dan kunnen we hier weer verder gaan met de lichthartige discussie.
Je kunt niet eerst een groep mensen wegzetten als 'weinig oog hebbend voor sociale finesse' en vervolgens dit afdoen als een algemene lichthartige uitspraak.
Ik citeer nog even de eerste post:
Iedereen is natuurlijk vrij om het gedrag van Anna te bagatelliseren maar als je niet begrijpt waarom mensen aanstoot nemen aan het gedrag dat we de afgelopen uitzending zagen dan heb je weinig oog voor sociale finesse.
Dus volgens jou moet ik deze post niet persoonlijk opvatten? Ik was toch degene die jou aansprak op het feit dat je aanstoot nam tegen het gedrag van Anna? Dan is het logisch dat ik deze uitspraak op mezelf betrek, waarop ik vervolgens dus reageer. Jammer vind ik de indirecte manier van duidelijk maken hoe je over mij denkt, zo ga je wel degelijk de confrontatie en dus de discussie uit de weg.
En nu over de inhoud van die eerste post:
Ten eerste bagetalliseer ik Anna dr gedrag niet en ten tweede vind ik het juist van weinig oog voor sociale finesse getuigen als je nu nog steeds aanstoot neemt tegen het gedrag van Anna. In dezelfde uitzending biedt zij namelijk haar excuses aan. Ik en ook zijzelf zie dus in dat haar gedrag onnodig fel/bitchy was. Daarnaast weten we niet wat er zich nou precies tussen Anna en Paulien afspeelt en kunnen we haar bitchy uitval dus ook niet voldoende beoordelen. De vergelijking met een pubermeisje en weet ik wat je allemaal uitkraamde gaat echt te ver en trekt haar gedrag totaal uit de context.