(bron: landelijk dagblad)
In Goede Tijden Slechte Tijden speelt Everon Jackson Hooi de rol van Bing, maar in Expeditie Robinson kon hij helemaal zichzelf zijn. De acteur leerde zichzelf dan ook kennen op zowel het lichamelijke, als het geestelijke vlak. 'Je wordt op zo'n eiland niet geil nee.'
Everon moest wel even nadenken toen hij gevraagd werd voor het vijftiende seizoen van Robinson. Hij bereidde zich voor door zwemles te nemen en na te denken over zijn tactiek.
Vanaf vandaag mogen de 14 kandidaten hun ervaringen eindelijk delen, al mag er absoluut niet over gewicht of de uitslag worden gepraat. 'Tja, wat mag ik eigenlijk wel zeggen?', vraagt Everon zich af als AD.nl hem aan de tand voelt over de avonturen op een onbewoond eiland in Maleisië. De GTST-acteur ging met een open blik de titanenstrijd in. 'Ik heb er wel over nagedacht, vlak voordat ik ging. Mijn omgeving vroeg ook: 'wat is je rol, wat ga je neerzetten?' Maar ik dacht: 'Sorry, moet ik daar ook nog een rol gaan spelen?' Daarvoor doe ik niet mee aan een realityshow.'
Labiel
Dat de bekende Nederlanders door een diep dal moesten, werd direct duidelijk. 'Ik was snel labiel omdat ik niet at', geeft Everon toe. Ook zijn libido-gehalte moest eraan geloven. 'Je wordt daar niet geil nee. Mannen denken gewoon vaak aan seks en daar heb ik niet zo vaak aan seks gedacht.' Gelukkig heeft Everon ondanks de moeilijke momenten ook geleerd van de reis. 'Ik heb me voorgenomen brutaler te zijn en te zeggen wat ik echt wil. Toen ik thuis kwam realiseerde ik me dat ik niet in mezelf moet schuilen omdat het nergens voor nodig is. Normaal doe ik liever een stapje terug, maar ik mag er gewoon zijn en ik mag zeggen wat ik denk', antwoordt hij resoluut.
De eerste 'expeditie aflevering' van Expeditie Robinson is donderdag te zien op RTL 5. Daarin is te zien hoe Everon het opneemt tegen Edith Bosch, Sanne Vogel, Geraldine Kemper, Veronica van Hoogdalem, Valentijn de Hingh, Anna Alicia Sklias, Zimra Geurts, Hans Ubbink. Geza Weisz, Sef, Kees Boot, Negativ, Jan Versteegh, Paulien Huizinga en Robert Kranenborg.