Kan iemand mij vertellen waarom iedereen wilt dat de expeditie 40/50 dagen duurt? Je ziet dan minder van de dagen in één aflevering, en niet meer dan als het 30/40 dagen is. Bovendien is het ook duurder voor de productie en ik weet niet of iedereen zo lang vrij kan nemen van zijn of haar werk.
Ik ben het met reaver eens vooral dat de extra dag voor een spannender sociaal spel zorgen, en dat 33 dagen misschien easy is.
Maar daarbij komt, voor mij als ik aan robinson denk, dan denk ik niet één maand, maar echt een dikke anderhalve maand waarin ze overleven, voor mij hoort heter gewoon bij, niet 33 maar 48dagen.
Wat ook voor mij meespeeld is dat door de expeditie langer duurt je echt steeds meer karakter ziet van de deelnemers. Aangezien het steeds zwaarder wordt, en je de laatste dagen echt het puur op wiskracht doet en persoonlijkheid. Op een of andere manier zie ik dat minder nu het 'maar' 33 dagen duurt.
Ook is het mooie denk ik dat als ER 48 dagen duurt dat er dan meer tijd is voor geestelijke ontwikkeling van de deelnemers, wat ik mooi vind om te zien.
Ik weet niet of ik het zo goed heb kunnen uitleggen, maar voor mij hoort het gewoon bij ER.