Auteur Topic: Aflevering 11  (gelezen 32031 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 11
« Reactie #60 Gepost op: 16-11-2012, 18:26:23 »
Ik. ;D

Nee maar serieus, als ze met de Nederlanders meestemt kan ze bij de laatste vier komen. Als ze met de Belgen meestemt wordt ze denk ik de week erna meteen weggestemd, zoniet dezelfde aflevering nog.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #61 Gepost op: 16-11-2012, 18:35:23 »
Daar ben ik het mee eens.
Maar fajah heeft het pokertrio en hun trouwe hondje als eens belazerd.
Ik denk dat ze dat risico niet willen nemen.
Maar het zou kunne dat je gelijk hebt  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 16-11-2012, 19:19:58 door Lukie4, Reden: onnodig grof taalgebruik »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 11
« Reactie #62 Gepost op: 16-11-2012, 18:56:15 »
Daar ben ik het mee eens.
Maar fajah heeft het pokertrio en hun trouwe hondje als eens belazerd.
Ik denk dat ze dat risico niet willen nemen.
Maar het zou kunne dat je gelijk hebt  ::jaja::
Welk risico? Het is meer een risico voor Fajah dan voor hen. Maar ach, we zien het volgende week wel. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-11-2012, 19:20:29 door Lukie4, Reden: verandering in de quote »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #63 Gepost op: 16-11-2012, 19:17:00 »
Welk risico?

Het risico dat fajah ze weer belazert en een van hun 3 eruit ligt.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2012, 19:19:34 door Lukie4, Reden: onnodig grof taalgebruik »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11
« Reactie #64 Gepost op: 16-11-2012, 19:20:30 »
Het risico dat fajah ze weer belazert en een van hun 3 eruit ligt.
Maar deze keer heeft Fajah geen keus en dat weten hun ook. Vooral nadat ze zo gaat uitvallen tegen Joke.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #65 Gepost op: 16-11-2012, 19:22:25 »
Maar deze keer heeft Fajah geen keus en dat weten hun ook. Vooral nadat ze zo gaat uitvallen tegen Joke.

Das waar :)
Point taken  ::schaam::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #66 Gepost op: 16-11-2012, 20:55:38 »
Volgende keer is Fajah swing vote.

Nou, gezien het voorstukje is het tabee Joke.

Wel erg spannend met gouden munt!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #67 Gepost op: 17-11-2012, 07:58:29 »
Gouden munt, allemaal goed en wel, maar...moet je dan wel nog weten wanneer je ze moet inzetten of aan wie doorgeven...

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #68 Gepost op: 17-11-2012, 09:23:31 »
Gouden munt, allemaal goed en wel, maar...moet je dan wel nog weten wanneer je ze moet inzetten of aan wie doorgeven...
ja,maar dat maakt het wel spannend. Want anders denk ik dat ze 1,2,3, verdwijnen

Maar niet makkelijk om er achter te komen op wie pokertrio en fajah gaan stemmen.
als ze inmmuniteit winnen hebben ze 50% kans goed te gokken ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #69 Gepost op: 17-11-2012, 15:20:58 »
Ik ben blij dat Ruud er uit is, want hij werd me toch wat te arrogant. Het trok wel op niets dat hij zo neerbuigend deed tegenover de anderen na de stemming. Het meningsverschil met Min Hee 'debiel' noemen, was echt niet nodig, aangezien hij degene was die 'afdwong' dat er geen rijst mocht worden klaargemaakt. Min Hee bleef tenminste koelbloedig en, hoewel geïrriteerd, begon tenminste niet tegen Ruud te zeggen wat hij moet doen en laten. Uiteindelijk vond ik de hele discussie ook niet zooooo een drama. Ook het viseren van Joke was niet nodig in mijn ogen. Ze heeft gewoon het spel gespeeld (op haar manier :p), terwijl Ruud (en Fajah) vanuit een ivoren toren steeds deden alsof ze geheel hun eigen spel spelen en boven de anderen staan.

Dat Fajah op Gene stemt omdat ze 'helemaal geen zin meer heeft in hem' en er een uitroepteken achterplaatst komt voor mij zeer kinderachtig over, dus dan is het nogal hypocriet om Chris te verwijten dat hij zo 'haatdragend' was zoals in de vorige aflevering. Toen ging het gewoon om het gemis van zijn broer en ik vind hem minder agressief dan Fajah in het verkondigen van zijn mening. Fajah had trouwens Min Hee moeten meenemen naar winnaarseiland. Ze wist dat het niet meer goed zat tussen Ruud en Min Hee, dus dit was de beste poging om hier nog wat aan te veranderen (hoewel de kans klein was) en zo werd het blok van Gene, Joke en Min Hee uit elkaar gehaald. Doordat Fajah en Ruud even afwezig waren hebben de kandidaten op Kandor vrijuit kunnen spreken over hen, waardoor hun gevoel nog versterkt werd om hen te viseren.

Alles zal nu wel veranderen. Het meest logische lijkt me dat Fajah zich alsnog gaat aansluiten bij Fatima, Christophe en Peggy, maar het zou me niets verbazen moesten de verhoudingen volgende aflevering weer totaal anders liggen.

Ik denk niet dat Min Hee Gene de gouden munt heeft 'laten vinden'. Ze hebben de munt eerder gewoon samen gevonden. Ik hoop dat ze de munt strategisch gaan kunnen gebruiken en ze kunnen beter oppassen met de wispelturigheid van Joke.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #70 Gepost op: 17-11-2012, 18:32:32 »
Goed dat Ruud eruit is. Vond hem vanaf het begin al erg druk en a-relaxed. Ruud heeft zijn eigen graf gegraven toen hij zo fel tegen Min Hee ging doen. Hij wil gewoon alles controleren, en dat lukt niet altijd. Zeker niet met Belgen, die anders in elkaar zitten. Het is ook logisch dat iemand die 3 dagen niks gehad heeft, wil eten. Als hij zich meer in anderen had kunnen inleven, was hij er misschien nu niet uit geweest. Hij was alleen met zichzelf bezig en dat is dus niet de garantie om verder te komen, want uiteindelijk heb je bondgenoten nodig die jouw ook wat gunnen. Wat dat betreft is het trio van Gene veel slimmer door dingen met elkaar te delen en wat voor elkaar over te hebben. Zoals de gouden munt die ze nu voor elkaar kunnen gebruiken.

Joke is inderdaad niet te vertrouwen en Fatima had beter de tweede aanwijzing niet kunnen vertellen. Maar misschien speelt Joke het slim omdat nu die munt door haar trio is gevonden en in ieder geval niet in verkeerde handen is gevallen.

Echt schaamteloos hoe Ruud en Fajah probeerden om Fatima en Chris als laatste strohalm over te halen. Ze maakten zichzelf volkomen belachelijk. Hou dan de eer aan jezelf en verlaag je dan niet tot dit gedrag. Echt te bizar. En het had weinig zin omdat Chris toch niet met Fajah verder wilde. Ben benieuwd wat er volgende keer gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2012, 18:35:12 door findingnemo »
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11
« Reactie #71 Gepost op: 17-11-2012, 20:40:37 »
Ik ben blij dat Ruud er uit is, want hij werd me toch wat te arrogant. Het trok wel op niets dat hij zo neerbuigend deed tegenover de anderen na de stemming. Het meningsverschil met Min Hee 'debiel' noemen, was echt niet nodig, aangezien hij degene was die 'afdwong' dat er geen rijst mocht worden klaargemaakt. Min Hee bleef tenminste koelbloedig en, hoewel geïrriteerd, begon tenminste niet tegen Ruud te zeggen wat hij moet doen en laten. Uiteindelijk vond ik de hele discussie ook niet zooooo een drama. Ook het viseren van Joke was niet nodig in mijn ogen. Ze heeft gewoon het spel gespeeld (op haar manier :p), terwijl Ruud (en Fajah) vanuit een ivoren toren steeds deden alsof ze geheel hun eigen spel spelen en boven de anderen staan.

Ik vond het helemaal niet neerbuigend. Ik denk dat je het verkeerd interpreteert want hij heeft hier zijn eigen fouten weer. Hij is die 'debiele' discussie met Minhee begonnen. Hij noemt zijn eigen actie debiel, niet Minhee. En wat hij over Joke zei, klopt gewoon. Joke daarentegen was erg kinderachtig met wijzen is onbeleefd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 11
« Reactie #72 Gepost op: 17-11-2012, 21:04:37 »
Volgens mij had hij het toch wel echt over Min Hee. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #73 Gepost op: 18-11-2012, 01:59:39 »
Degene die vind dat hij het zelf slecht heeft gespeeld en zegt dat de andere het goed hebben gespeeld wordt arrogant genoemd hier haha, vind ik een beetje tegen de verhoudingen in maargoed.

Vind het zelf 10x smeriger als iemand iets beloofd en gelijk erachteraan haar belofte verbreekt.
Vind het trouwens ook stukken smeriger als je zelf door de uitputting, zwarte vlekken ziet bij het rondlopen of opstaan, en de hele dag bijna niks kan doen door voedsel tekort, iemand wel voor niks de hele jungle laat afkruipen,klimmen,ploeteren en zoeken voor een gouden munt die al gevonden is Min Hee.
Weer bewijs je dat je onwijs snel medelijden hebt met jezelf, maar dan ook alleen voor jezelf, bij een ander maakt het niet zoveel uit wat er gebeurd.

Smells like hypocrisy.

Eruit  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 18-11-2012, 02:02:31 door Duco »

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #74 Gepost op: 18-11-2012, 02:59:46 »
Wat hebben ze nu eigenlijk aan die gouden munt.
Ik geloof nooit dat Gene die door gaat geven aan een ander.
Bovendien kan ook die munt maar een keer in gezet worden, want de munt moet voordat Evi de stemmen uit de urn haalt in geleverd worden.
Bovendien weten ze niet op wie er gestemt gaat worden, de munt kan maar een keer ingezet worden.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #75 Gepost op: 18-11-2012, 13:03:01 »
Wat hebben ze nu eigenlijk aan die gouden munt.
Ik geloof nooit dat Gene die door gaat geven aan een ander.
Bovendien kan ook die munt maar een keer in gezet worden, want de munt moet voordat Evi de stemmen uit de urn haalt in geleverd worden.
Bovendien weten ze niet op wie er gestemt gaat worden, de munt kan maar een keer ingezet worden.

Als Gene vermoed dat er op Joke gestemd gaat worden en hij geeft de munt aan Joke en Joke zet hem in is ze safe en valt er iemand anders af.
Dat heb je aan die munt...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #76 Gepost op: 18-11-2012, 14:35:48 »
[...]

Als Peggy dus nu tweemaal achtereenvolgens immuniteit wint, dan gaan ze het niet redden tot aan de finale met z'n drieën, maar die kans is slechts 1 op 42. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze hier lang niet achter zijn gekomen, dat het zo makkelijk is.

Ik vind het knap als iemand dit gelezen heeft en nog begrijpt.
 ;D

Ik begrijp het ja, maar als wiskundestudent moet ik toch ff zeggen dat die kans natuurlijk alleen 1 op 42 zou zijn, als iedereen evenveel kans had om de proef te winnen. Dat is natuurlijk niet zo, want iedereen heeft andere kwaliteiten en sommigen zullen dus meer kans hebben om de proef te winnen  ::) Haha, sorry XD


Trouwens zagen jullie ook dat Fatima en Chris hand in hand op het strand lagen toen Ruud en Fajah erbij kwamen liggen?  ::vergroot::
Mijn moeder zag het ook.


Ik heb 't net ff teruggekeken, maar ik zag het niet ;p Al zie ik ze d'r wel voor aan XD *Op de een of andere manier komt er zo'n lied van de VengaBoys in me op*  :-X

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #77 Gepost op: 19-11-2012, 00:39:04 »
Erg interessant wat er nu gaat gebeuren met de twee blokken tegenover elkaar en Fajah ertussen.
Denk niet dat Fajah eruit gaat, ook al willen minstens vier van de overige zes dat eigenlijk.

Zag net nl een voorstukje waarin Fatima tegen Fajah zegt: "als je ons vertrouwt, moet je die proef niet winnen." Dat duidt er toch op dat ze hopen dat het blok Gene, Min Hee, Joke op Fajah gaat stemmen en dat Fajah zich bij het pokerduo en Peggy aansluit. Denk dat Fajah ook weinig keus heeft eigenlijk, ook al vertrouwt ze ze niet. Ze moet dus eigenlijk gewoon voluit gaan in de proef: wint ze immuniteit, mooi, en anders komt het waarschijnlijk ook gewoon goed. Maar ja dan zijn er nog de munten en niet te vergeten de gouden munt natuurlijk. Het wordt denk ik een spannende aflevering.

Persoonlijk hoop ik dat Joke eruit gaat. Wat vind ik dat een vreselijk mens zeg, zeker de laatste aflevering en ook in de voorstukjes laat ze nou niet bepaald een leuke indruk achter.

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #78 Gepost op: 20-11-2012, 12:28:54 »
ik kijk al jaren naar ER, maar dit jaar is het me écht té tactisch geworden.

niet meer aangenaam.

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 11
« Reactie #79 Gepost op: 20-11-2012, 16:58:52 »
ik kijk al jaren naar ER, maar dit jaar is het me écht té tactisch geworden.

niet meer aangenaam.

Ik heb ongeveer hetzelfde,de mensen die het verdienden om er nog in te zitten qua ( verboden woord ) robinsonwaardigheid,zijn er volgens tactiek uitgestemd.
Bekijk Lodewijk en Olivier,Ok,Olivier was misschien arrogant,maar geef toe dat hij wel erg goed kon zijn in fysieke proeven.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!