Auteur Topic: Aflevering 11  (gelezen 32033 keer)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #40 Gepost op: 16-11-2012, 00:14:44 »

Ik vind het knap als iemand dit gelezen heeft en nog begrijpt.
 ;D

Haha jawel hoor. Maar ik vraag me af of jij tactisch niet veel sterker/ slimmer bent dan de drie personen in kwestie. Joke en Min Hee wilde stemmen op emotie. Gene kan en wil tactischer spelen maar word hierin uiteraard een beetje beperkt omdat hij zijn bondgenoten niet mag verliezen. Die gaan volgende week als het mogelijk is denk ik doodleuk op Fajah stemmen. Ondanks dat hiermee een 3-3 ontstaat. Als tenminste niet één van hun geslachtofferd wordt mocht Fajah aan sluiten bij het pokerduo en hun volgzame puppy.

Ruud lozen is slim ,maar te vroeg. Dit hadden ze pas moeten doen als ze nog met zes á vijf over waren en zelf een meerderheid hadden behouden.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #41 Gepost op: 16-11-2012, 00:23:34 »
Normaal zijn er altijd wel een paar kandidaten die ik tot het einde een warm hart toedraag, maar dit jaar vind ik eigenlijk niemand nog echt leuk. Iedereen is, voor mij althans, al minimaal één keer door de mand gevallen. Jammer is dat. Ik denk dat ik Gene nu nog het meest mag.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #42 Gepost op: 16-11-2012, 00:26:17 »
Het kan raar lopen want op dit moment heb ik denk ik het meeste sympathie voor Gene. Dit was in het begin allerminst het geval. Ik weet nog dat ik het zelfs jammer vond dat Ruud en Tess toen Olivier uitkozen en niet Gene.
Dus mocht die enorme Genefan uit de eerste weken op het forum nog ronddwalen, ik herzie mijn mening in deze.
Ik was dan ook blij dat hij de munt won dat gunde ik hem.

Wat betreft de andere schommel ik wel 4x per aflevering wat ik van ze vind. Joke vond ik eerst lief, toen naief, toen slim, toen achterbaks (w.b.h het meteen inlichten van Min Hee) en uiteindelijk vervelend.
Peggy en Fatima idem. Hoewel Christophe alles sloeg op eilandraad. Door meteen weer in verweer te komen en zijn heilige broer te beschermen. "Mijn broer heeft altijd woord gehouden?" klopt, maar die is gelyncht na de samensmelting door jou achterbakse streek, waarin Matti overigens gewoon meeging. En vervolgens mag niemand er iets over zeggen.
Als tactische speler kan ik Chris goed waarderen, hij leest het spelletje goed, maar aii wat is die jongen rancuneus.

Vond Ruud het nog positief oppakken, hoewel zijn analyse een beetje overenthousiast en onbeholpen overkwam. Dit had beter kunnen plaatsvinden zonder de aanwezigheid van de anderen. Maar vond die reacties van Joke en Chris echt zo humeurig, bah!

Interessant seizoen, maar wel een beetje om de verkeerde redenen. Het VIP programma is totaal anders als de vroegere edities.


Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #43 Gepost op: 16-11-2012, 00:28:31 »
Normaal zijn er altijd wel een paar kandidaten die ik tot het einde een warm hart toedraag, maar dit jaar vind ik eigenlijk niemand nog echt leuk. Iedereen is, voor mij althans, al minimaal één keer door de mand gevallen. Jammer is dat. Ik denk dat ik Gene nu nog het meest mag.

Haha leuk dit heb ik nu ook. Je gaat bijna rekensommetjes maken van wie heeft er de minste minpunten behaald. Gene is nu ook mijn favoriet. Vond Lodewijk en Willie leuke kandidaten en Tess, Paul en Zoe sympathiek. De minder leuke kandidaten lijken er maar niet uit te kunnen,

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 11
« Reactie #44 Gepost op: 16-11-2012, 06:33:43 »
Balen dat Ruud eruit is maar wel zijn eigen schuld. Overmoedig geraakt idd.
Welk plaatje moet ik nu weer nemen? ::rofl:: Misschien Chris omdat die leuk is om naar te kijken ::schaam::
Ik denk dat Fajah zich bij Fatima en Chris moet aansluiten. Niet dat Chris dat makkelijk zal accepteren maar hij moet toch beseffen dat het Belgische drietal te sterk is en dat ze nu nog een meerderheid hebben?
Als hij Fajah loost slinken zijn kansen om ver te komen snel. Want dat blok gaat elkaar niet laten vallen.
Dus moeten ze daar nu een van dumpen ( liefst Joke, wat een scheinhijlige vrouw en nog dom ook ), en daarna Min Hee. Gene vind ik met de dag leuker dus die mag nog even blijven.
al word het wel lastig om een van hen weg te krijgen met die munt.
Maar dat weten zij natuurlijk niet.
Hoop dat volgende week Joke eruit gaat maar ik vrees voor Fajah. Het hangt van Chris af, kan hij zijn wraak nog even uitstellen en zich op het spel richten of kan hij zijn emoties en het spel niet los zien van elkaar?
Zelf word ik af en toe moe van hte tactische geneuzel, en mijn moeder moe van mij want ik ontleed dat elke keer weer.

Trouwens zagen jullie ook dat Fatima en Chris hand in hand op het strand lagen toen Ruud en Fajah erbij kwamen liggen?  ::vergroot::
Mijn moeder zag het ook.
Goed gedaan van Fajah trouwens met die proef, wat bleef ze cool.  8)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #45 Gepost op: 16-11-2012, 08:10:19 »
wat ik eigelijk heel erg vreemd vond was dat Joke de clue die ze van Fatima had gekregen deelde, ze hadden namelijk belooft dat het tussen hun twee zou blijven. En zoals joke eerder heeft gezegd, en ik quote: ''Ik ben een levend graf'' Als iemand vertrouwen heeft in mij, dan zal ik dat niet schaden''.
Dus ja toen ze de aanwijzing met Min Hee deelde was dit het eerste waar ik aan dacht.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #46 Gepost op: 16-11-2012, 09:00:49 »
wat ik eigelijk heel erg vreemd vond was dat Joke de clue die ze van Fatima had gekregen deelde, ze hadden namelijk belooft dat het tussen hun twee zou blijven. En zoals joke eerder heeft gezegd, en ik quote: ''Ik ben een levend graf'' Als iemand vertrouwen heeft in mij, dan zal ik dat niet schaden''.


Tja, Joke is iemand die met alle winden mee waait en liegt en bedriegt dat het gedrukt staat. En dan ondertussen moreel superieur tegen Ruud zeggen dat het onbeleefd is om te wijzen. Het is even afwachten waar de kreet van Fajah van volgende week dat ze schijnheilig is precies op slaat maar op basis van wat we nu hebben gezien kan ik me er iets bij voorstellen. Joke doet net alsof ze heilig is en voor iedereen het beste wil maar ondertussen speelt dubbel spel als geen ander.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #47 Gepost op: 16-11-2012, 09:05:56 »
Ik ha niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ondertussen is het jammer dat het begrip Robinson-waardig helemaal is verdwenen. Normaal kon ik nooit zoveel met die kreet, maar dit jaar is het volledig andersom. Het enige wat belangrijk is deze expeditie is of je bereid bent ter meerdere eer en glorie van jezelf iemand die dacht dat hij je kon vertrouwen een dolk in de rug steken. Nou is dat natuurlijk altijd vroeger of later wel een onderdeel van ER maar deze keer speelt echt niets anders meer een rol, en dat vanaf het eerste begin.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #48 Gepost op: 16-11-2012, 09:45:55 »
Wie stemde nu precies wie?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 11
« Reactie #49 Gepost op: 16-11-2012, 10:09:04 »
Wie stemde nu precies wie?
 ???


Fajah en Ruud stemde op Gene
Alle anderen op Ruud

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #50 Gepost op: 16-11-2012, 11:16:59 »
Trouwens zagen jullie ook dat Fatima en Chris hand in hand op het strand lagen toen Ruud en Fajah erbij kwamen liggen?  ::vergroot::
Mijn moeder zag het ook.

Niet gezien en ik kan het me ook eigenlijk niet voorstellen. Misschien ga ik het nog eens terugkijken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11
« Reactie #51 Gepost op: 16-11-2012, 11:59:52 »
De proef was zeker weer leuk, met een mooie en verdiende winnares in Fajah. Gelukkig won zij... Dat Ruud eruit ligt is op zich wel jammer, maar wel te verwachten. Wel een geluk: zelfs als hij zijn munten had ingezet, dan nog had hij eruit gelegen...

Ik weet niet, ik heb mijn sympathie voor bijna elke kandidaat die nog in het spel zit verloren met uitzondering van Fajah dan.
Klinkt bekend. Hoewel zij ook haar minpunten heeft gehad deze ER-editie is zij in mijn ogen de enige die 'echt' is. Christophe en Gene volgen op heel grote afstand...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #52 Gepost op: 16-11-2012, 14:59:08 »
Ruud lozen is slim ,maar te vroeg. Dit hadden ze pas moeten doen als ze nog met zes á vijf over waren en zelf een meerderheid hadden behouden.
Op wie hadden ze dan moeten stemmen? Als ze op Peggy, Fatima of Christophe hadden gestemd, waren ze die bondgenoten sowieso kwijt geweest voor de volgende eilandraad. En met Fajah en Ruud klikte het gewoon niet.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11
« Reactie #53 Gepost op: 16-11-2012, 16:30:10 »
Het belgische front had de schijn moeten ophouden naar Ruud en Fajah dat er nog steeds een plot was. Dan hadden ze met zn vijven Peggy of een andere weggestemd. Dan was het pokerblok in de minderheid gekomen en had het belgische front daarna op zn gemak Ruud en Fajah weg kunnen stemmen. Maar gevoel kan hoog oplopen en daardoor is het pokerduo nu de lachende derde.

Wel heel heel dom en naief van Ruud om geen munten in te zetten en te vertrouwen op de 'afspraak' met het pokerduo. Ik vond eigenlijk al meteen de reacties van Fatima en Chris verdacht toen Ruud tussen hen in kwam liggen. Dat hij dat niet opgepikt heeft. En hij weet toch dat ze niet te vertrouwen zijn en dat Chris Fajah weg wil? En dat hijzelf met Fajah geassocieerd wordt door hun vriendschap. Dom dom dom.

Ik hoop echt dat Fajah de komende proef ook nog wint, spannend wat er dan gaat gebeuren. Wie haar kan inlijven, waarschijnlijk het pokerblok. En de belgen weten dat dan en zetten dan de gouden munt in? Als ze tenminste weten of wie van hun drie gestemd gaat worden. Ook ben ik zeer benieuwd naar die confrontatie tussen Fajah en Joke die je in de preview van volgende week ziet.

Als Fajah niet de proef wint, tja, dan wordt het de meest saaie aflevering van het seizoen vrees ik.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 11
« Reactie #54 Gepost op: 16-11-2012, 17:03:26 »
de meest saaie eilandraad dan. Want van te voren is het spannend of ze de proef wint ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #55 Gepost op: 16-11-2012, 17:24:31 »
Inderdaad. Mocht Fajah weer de proef en immuniteit winnen, ben ik wel benieuwd op wie er dan gestemd wordt.. ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 11
« Reactie #56 Gepost op: 16-11-2012, 17:43:12 »
Ben ik de enige die denkt dat Fajah het zonder immuniteit ook nog kan redden?
Waarom zou het Zuidtrio (Peggy pokert niet :P) Fajah wegstemmen als ze daarna met z'n drieën tegenover Gene, Joke en Min Hee staan die veel meer munten hebben dan zij? (en ook nog de gouden munt, maar goed dat weten ze niet)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #57 Gepost op: 16-11-2012, 17:59:29 »
Ben ik de enige die denkt dat Fajah het zonder immuniteit ook nog kan redden?
Waarom zou het Zuidtrio (Peggy pokert niet :P) Fajah wegstemmen als ze daarna met z'n drieën tegenover Gene, Joke en Min Hee staan die veel meer munten hebben dan zij? (en ook nog de gouden munt, maar goed dat weten ze niet)

Omdat Fajah reeds bewezen heeft heeft niet betrouwbaar te zijn.

Het is beter om man 3 tegen 3 even af te wachten dan je lot te laten bepalen bij een onbetrouwbare swingvote met een eigen agenda.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 11
« Reactie #58 Gepost op: 16-11-2012, 18:15:53 »
Omdat Fajah reeds bewezen heeft heeft niet betrouwbaar te zijn.

Het is beter om man 3 tegen 3 even af te wachten dan je lot te laten bepalen bij een onbetrouwbare swingvote met een eigen agenda.
Maar zoveel kan Fajah nu toch niet meer ondernemen om hun tegen te werken? Bij de Belgen zal ze zich niet gaan aansluiten. Dan kunnen ze toch beter samen met Fajah een Belg eruit stemmen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11
« Reactie #59 Gepost op: 16-11-2012, 18:21:39 »
Maar wie zegt dat fajah hun niet weer verraad door wel met de Belgen mee te stemmen
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.