Één woord: Wauw!
Voor mij de meest opvallende dingen die zich hebben afgespeeld:
- Min Hee's honger en redenatie over het voedsel.
- Slang achtige gehalte van Fatima en Chris.
- presenters (tattoo boy en evi)
- Paul's exit
About Min Hee.
Sorry Min Hee maar aan E.R meedoen betekend niet dat je elke avond je vaste maaltijd krijgt. Om dan maar meer voedsel te eisen waardoor de rest van de groep krapper komt te zitten verder in het spel vind ik bijzonder egoïstisch. Ik heb je tot nu toe een hele sterke en toffe kandidaat gevonden, maar je hebt wel altijd je zin moeten hebben. Nu weer maar helaas tegen het praktische in. Ja maar op winnaars island eten ze nu ook weer, euh ja, zij hebben de proef gewonnen en hebben hun prijs verdiend.
Ben het dus echt 100% met Ruud eens.
Ze zitten nu trouwens 32 dagen op het eiland terwijl ze bij eerdere versies 42 dagen op het eiland zaten en maar 1x in de week een eetprijs konden verdienen. Nu één keer in de twee dagen.
Fatima & Chris en exit Paul.
Jullie hebben zo'n lelijke kant van jullie zelf laten zien dat Paul letterlijk is gevlucht uit het spel. Gefeliciteerd.
Ik heb het gevoel dat Fatima en Chris nog ver zullen komen in het spel, wat ik heel erg betreur en niet eerlijk vind. Vandaag is keihard naar voren gekomen waarom dit seizoen niet eerlijk is door Fatima, Chris en Matt samen mee te laten doen.
1. Zij kennen elkaar niet zo'n beetje, ze kennen elkaar al heel goed vanwege het pokeren.
2. Daardoor hebben zij een vertrouwensband op een manier dat andere niet zullen en kunnen krijgen. Zij zijn een team midden in een groep individuelen. Zij zijn niet uit elkaar te krijgen als team door hun geschiedenis, terwijl anderen wel uit elkaar te krijgen zijn of makkelijk lokbaar en zoals we al hebben gezien met Tess,Peggy,Lodewijk en Joke (omdat al die andere geen geschiedenis met elkaar hebben en dus zwak zijn voor een charme offensief van een hele groep). Fatima, Matt en Chris hebben tijdens hun complot bijvoorbeeld nooit aan elkaar hoeven twijfelen, terwijl het zaakje van Gene, Joke, Fajah en Ruud nog zo onzeker is dat Gene gewoon nog munten inzet (vorige week). Gewoon over de gehele lijn niet eerlijk.
3. En alsof het nog niet genoeg is ook de stemmen kunnen samen bundelen.
Ik vind het knap dat ze kunnen overleven op zo'n eiland, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als één van hun winnaar wordt het is als goud halen bij de 100 meter sprint met 3 seconde voorsprong EN doping gebruik.
Buiten dat vind ik dat Fatima & Chris op een zieke onmenselijke manier omgaan met mensen. Het is inderdaad een spel, maar zij spelen en maken gebruik van emoties en gevoelens die veel verder gaan als het spel en doen zich voor als hun ware aard en maken daarna op een pijnlijke manier duidelijk dat hetgeen waarop mensen begonnen te vertrouwen gespeeld is geweest (lodewijk).
Net als dat Joke nu denkt te weten hoe Fatima & Chris "echt" zijn maar vervolgens met mensen te maken heeft die puur op haar inspelen en vervolgens zelfs huilt om het feit dat ze op hun moet stemmen uit schuldgevoel. Bijzonder laag. Ik geloof dat Paul bijna most kokhalzen door de manier waarop Fatima en Chris dat deden. Om goed te zijn at het poker circuitje zal het vast allemaal nodig zijn, maar om op deze manier je skills te gebruiken waarbij mensen emotioneel en mentaal behoorlijk gekwetst kunnen worden, zou ik bijna kunnen vergelijken met dat Sugar en Freddie hun boxing skills zouden gaan gebruiken om verder te komen in het spel.
Fatima is volgens mij gewoon echt helemaal de kluts kwijt door dat pokeren, Fatima:
Fajah jij probeert van 2 wallen te snoepen, laten we niet toe. Kan je mij toch niet menen dat zij dat durft te zeggen over een ander. Zelf gebruikt en manipuleert ze alles was los en vast zit.
Voor Paul heel veel respect overigens, ik begrijp hem maar al te goed. Een mooie deelnemer.
Presenters:
Ik vind Evi wel de betere van de twee overigens, maar ook in deze aflevering er als een popje (roze band in haar, opgemaakt) bij staan tijdens de eilandraad klopt gewoon totaal niet bij het plaatje ER. Net zoals dat Dennis er staat in z'n skate broekje/shirt of zwemboek t-shirt met allerlei tattoos zichtbaar.
Sinds Ernst-Paul er niet meer is merk ik gewoon dat er veel te soft naar de kandidaten gedaan wordt. Ernst had altijd te houding van: we zijn hier bezig met een survival and survival only. Nu geven Evi en Dennis veel te veel het sfeertje mee van, its only a game en werkt in mijn ogen veel te kalmerend naar de deelnemers.
Rare opmerking Evi:
Als iemand z'n gouden munt wilt inzetten om geen zwarte stem te krijgen voor de volgende eilandraad.. What the!?
Nou, dit was dan weer mijn jaarlijkse post op het Forum
Ciao