Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 24886 keer)

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #80 Gepost op: 11-11-2012, 16:42:16 »
Qua tactisch spel en gekonkel is dit inderdaad niet de leukste ER, echter qua spellen is dit zeker een van de beteren, want tot nu toe zijn er maar heel weinig spellen geweest die niet of minder leuk waren. Ook dat memoryspel van gister was wat mij betreft heel erg leuk!

Ik vind dit seizoen qua spellen en proeven waarschijnlijk het beste seizoen dat ik heb gezien! Ik denk dat veel mensen het tactische spel niet zo leuk vinden, omdat het in dit seizoen daar de nadruk op lgt, terwijl in afgelopen seizoenen daar vrijwel geen (of weinig) aandacht aan werd gesteed, en daarom de overgang daarin heel groot is.

persoonlijk vind ik het tactische spel leuk, alleen er is wel heel veel van dit seizoen, em ligt er te veel nadruk op, maar dat moet ook wel om alles duidelijk te houden.
Ik heb daar geen probleem mee, maar aan de reacties te zien op facebook hebben veel kijkers dat wel. Die hebben niet door dat dit een belangrijk aspect is van het spel. Het feit dat lodewijk eruit is gestemd vind ikzelf heerlijk, hij had (zoals in het interview met het trio werd genoemd) nog nooit een aflevering gezien van ER! Ik vind eigenlijk dat elke kandidaat de show gezien moet hebben, en niet alleen omdat ze mee gaan doen.
Het gekakel op de ER facebook dat te maken heeft met robinsonwaardig irriteerd mij mateloos, want je bent niet robinsonwaardig omdat je eigen huis en tuin speelt op een tropisch eiland, of juist niet omdat je tactisch stemt.

back on topic.
De hele discussie over rijst snap ik vanuit het oogpunt van Min Hee die nog nooit op winnaarseiland is geweest, maar dat van Ruud, dat als ze nu veel eten dat er niks meer is. Ook ik ben benieuwd wat er met dat visnet is gebeurt, ik heb ze uberhaupt nog nooit gehoord over vissen de laatste paar afleveringen.
Bovendien heb niet het idee dat ze dagelijk op expeditie naar voedsel gaan, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik ben beniewd of het aantal mensen dat naar winnaarseiland gaat op den duur ook minder wordt naarmate er minder kandidaten overblijven.

Ik kan niet wachten op de volgende aflevering, als ik de promo's zie wordt het heel spannend
 

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 10
« Reactie #81 Gepost op: 11-11-2012, 16:48:56 »
Wat is er in de preview te zien klimmer? :)

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #82 Gepost op: 11-11-2012, 16:59:54 »
Wat is er in de preview te zien klimmer? :)

Gene die vermoed dat het een complot wordt met een tegencomplot en nog een vals tgencomplot.
Peggy  die zegt dat het (ik denk de stemming) een dolkssteek wordt in de rug o.i.d.
En ruud die denkt dat de Belgen de Nederlanders eruit willen stemmen.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #83 Gepost op: 12-11-2012, 23:20:45 »
Christophe: rancuneus en hypocriet. Dat hij kwaad is omdat hij zijn broer kwijt is lijkt me logisch. Maar ik zie dat wel als zelfmedelijden, maar weinig empathie voor anderen. En dan dat belachelijke "beter voelen" dan de anderen.  ::ohno:: Fajah had uiteindelijk een deel van wat ze had beloofd uitgevoerd: Gene munten laten inzetten. Domme ego opmerkingen waren dat met Fatima in zee.

Fatima: irriteer ik me mateloos aan. Kan die nu ooit eens iets zeggen zonder aan zichzelf te denken? Leek overduidelijk dat het haar niet zinde dat Paul vertrok en dus Fajah er niet kon uitgestemd worden, om maar te zwijgen van de boodschap die Paul met zijn vertrek aangaf: er zijn mensen die niet gemanipuleerd kunnen worden, die misselijk worden van het spelen met mensen en voor hun eigen integriteit kiezen.

Paul: wat een mooi mens! Hij heeft ER niet gewonnen, maar hij heeft wel de volle 100% zichzelf gewonnen: zijn waarde, zijn integriteit.  ::bravo::

Joke: ze is ook een mooi mens, maar heeft nog wat te leren hoe haar empathie kan misbruikt worden. Ze is zo overdonderd en zo blij met de geste van de het pokerduo, dat ze wel hoort dat ze haar niet uitnodigden voor de tactiek, maar dan niet helemaal door heeft dat ze 180° iets anders doen. Mensen die het ene zeggen en dan het andere doen is net een zeer grote rode vlag dat ze je aan het manipuleren zijn. Maar al die feel-good bezorgdheid en vrijgevigheid erbij maakt dat ze dit niet zo helder kan 'voelen'. Dat het werkt bij haar, zegt veel in hoeverre ze zelf een genereus en eerlijk mens is. Haar verscheurdheid bij het stemmen is daar ook een teken van: ze belooft iets, en kan met haar geweten niet op die belofte terug komen; maar tegelijkertijd voelt ze dan dat ze onbeleefd en ondankbaar is tegenover Fatima, Chris en Peggy.

Ruud - Min Hee: ik begrijp Min Hee en dat haar honger haar te veel is, maar Ruud heeft wel rationeel gelijk.

Fajah - Ze eet niet van twee walletjes zoals Fatima het noemt in mijn ogen. Fatima was oorspronkelijk gewonnen voor het kamp met Lodewijk. Maar toen werd Lodewijk weggestemd en zag ze haar vriendin Tess ook vertrekken (ondanks dat ze die heeft trachten te waarschuwen). Vanaf toen heeft ze het trio in de waan gelaten. En voor de stemming op Chris heeft ze ok heel duidelijk gezegd dat na de stemming ieder zijn plek wel duidelijk zou zijn. Nu, ze heeft één heel lelijk kantje: leedvermaak. En dat zet kwaad bloed.

Peggy - sorry maar vind ik gewoon dom. Die draait ook met de wind mee. Ze wil het tactischer doen, ze wil het met haar hart doen, en besluit dat er in 2 kampen gestemd worden en dat ze geen 1 kamp kunnen zijn, en geeft aan het anders te willen: maar ze stemde wel mee op Min-hee de week ervoor, en nu ook met her overblijvend pokerduo. Als ze het anders wil, dan kan zij daar in bijdragen door aan geen één kamp mee te doen en gewoon op haar gevoel te stemmen. Paul heeft net duidelijk gemaakt, ook bij de vorige stemming, dat je aan de complotten niet mee moet doen.

 
« Laatst bewerkt op: 12-11-2012, 23:27:31 door sunray »

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #84 Gepost op: 13-11-2012, 22:58:49 »
Jammer, het vertrek van Paul. Maar ik snapte hem ook. Ondanks dat hij geen echte robinsonner was, vond ik hem toch een hele fijne kandidaat! En vooral: een hele mooie mens! ::bravo::
Hij mocht er wat mij betreft nog wel even in blijven in plaats van Fatima en Christophe. >:D Echt stom dat net Fatima immuniteit had. :P Ze mogen er allebei uit te beginnen met Christophe: wat heeft die zich deze aflevering laten kennen als een heel slechte verliezer zeg! :o

Wat "het gevalletje" Min Hee - Ruud betreft: ik snapte Min Hee wel. Ik vond dan ook dat Ruud wel een beetje overdreef. Ze hadden gewoon Min Hee wat rijst kunnen laten eten, maar uiteindelijk eten ze allemaal rijst... Ja, dat is natuurlijk niet zo slim. :P

Ben benieuwd naar volgende keer. Ik hoop wel dat Joke niet zo naïef gaat zijn om toch in de val van de pokeraars te trappen, aangezien ze haar tip over de gouden munt toch met Fatima lijkt te  delen in de preview voor volgende keer, terwijl ze hadden afgesproken dit niet te doen, en vervolgens zal gaan overlopen en toch met hun zal meestemmen... ???
Hopelijk gaat toch Fatima of Christophe eruit, en degene die ervan overblijft dan de week erna. :P
« Laatst bewerkt op: 13-11-2012, 23:00:56 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."