Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 24885 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #40 Gepost op: 8-11-2012, 23:59:07 »
Zo mollig is Fatima toch niet meer? Al mag ze van mij ook wel opstappen, dat dan weer wel  ::tandpastasmiley::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #41 Gepost op: 9-11-2012, 00:07:59 »
Niet mollig?  Ik denk dat ze een hele goeie buikdanseres zou kunnen zijn.. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10
« Reactie #42 Gepost op: 9-11-2012, 00:14:36 »
Ik zag toch nog wel duidelijk wat vet hangen hoor ;D. Ze is op dit moment zeker weten de molligste vrouw in hun midden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #43 Gepost op: 9-11-2012, 00:16:01 »
Ik vind dat jullie overdrijven, ok een richeltje en ze mag eruit  ::ok::

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #44 Gepost op: 9-11-2012, 02:56:37 »
Dat Fatima won had ze aan haar belg te danken, die zag dat hij toch niet meer kon winnen, en draaide daarom zo veel mogelijk borden om, zodat heks Fatima die na hem aan de beurt was heel veel borden goed kon om draaien.
En Peggy heeft zich nu al drie keer bij het pokertrio/duo aan gesloten door met hun mee te stemmen.
Ik erger me groen en geel aan Fatima en haar pokermaatje, Chris noemde Fajah een gluipert, nou als er een gluipert is dan is hij het zelf wel, wat een gemeen akelig mannetje is dat zeg. ::niet-ok:: ::niet-ok::
Volgend jaar moeten ze de belgen maar op het ene eiland zetten en de nederlanders op het andere eiland.
Dat gekonkel en afspraakjes moet maar eens af gelopen zijn.
Kunnen ze op beide eilanden hun eigen mensen weg stemmen.
Hoop echt dat volgende week Fatima of Chris eruit gestemt worden.
En de week erna de overgebleven pokeraar.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 02:58:34 door Vinkje »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10
« Reactie #45 Gepost op: 9-11-2012, 02:59:18 »
Wel weer mooi dat door het opgeven van Paul, Fatima's immuniteit eigenlijk niet veel waard was ::trots::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #46 Gepost op: 9-11-2012, 06:06:33 »
Één woord: Wauw!

Voor mij de meest opvallende dingen die zich hebben afgespeeld:
- Min Hee's honger en redenatie over het voedsel.
- Slang achtige gehalte van Fatima en Chris.
- presenters (tattoo boy en evi)
- Paul's exit


About Min Hee.
Sorry Min Hee maar aan E.R meedoen betekend niet dat je elke avond je vaste maaltijd krijgt. Om dan maar meer voedsel te eisen waardoor de rest van de groep krapper komt te zitten verder in het spel vind ik bijzonder egoïstisch. Ik heb je tot nu toe een hele sterke en toffe kandidaat gevonden, maar je hebt wel altijd je zin moeten hebben. Nu weer maar helaas tegen het praktische in. Ja maar op winnaars island eten ze nu ook weer, euh ja, zij hebben de proef gewonnen en hebben hun prijs verdiend.
Ben het dus echt 100% met Ruud eens.
Ze zitten nu trouwens 32 dagen op het eiland terwijl ze bij eerdere versies 42 dagen op het eiland zaten en maar 1x in de week een eetprijs konden verdienen. Nu één keer in de twee dagen.

Fatima & Chris en exit Paul.
Jullie hebben zo'n lelijke kant van jullie zelf laten zien dat Paul letterlijk is gevlucht uit het spel. Gefeliciteerd.

Ik heb het gevoel dat Fatima en Chris nog ver zullen komen in het spel, wat ik heel erg betreur en niet eerlijk vind. Vandaag is keihard naar voren gekomen waarom dit seizoen niet eerlijk is door Fatima, Chris en Matt samen mee te laten doen.
1. Zij kennen elkaar niet zo'n beetje, ze kennen elkaar al heel goed vanwege het pokeren.
2. Daardoor hebben zij een vertrouwensband op een manier dat andere niet zullen en kunnen krijgen. Zij zijn een team midden in een groep individuelen. Zij zijn niet uit elkaar te krijgen als team door hun geschiedenis, terwijl anderen wel uit elkaar te krijgen zijn of makkelijk lokbaar en zoals we al hebben gezien met Tess,Peggy,Lodewijk en Joke (omdat al die andere geen geschiedenis met elkaar hebben en dus zwak zijn voor een charme offensief van een hele groep). Fatima, Matt en Chris hebben tijdens hun complot bijvoorbeeld nooit aan elkaar hoeven twijfelen, terwijl het zaakje van Gene, Joke, Fajah en Ruud nog zo onzeker is dat Gene gewoon nog munten inzet (vorige week). Gewoon over de gehele lijn niet eerlijk.
3. En alsof het nog niet genoeg is ook de stemmen kunnen samen bundelen.

Ik vind het knap dat ze kunnen overleven op zo'n eiland, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als één van hun winnaar wordt het is als goud halen bij de 100 meter sprint met 3 seconde voorsprong EN doping gebruik.

Buiten dat vind ik dat Fatima & Chris op een zieke onmenselijke manier omgaan met mensen. Het is inderdaad een spel, maar zij spelen en maken gebruik van emoties en gevoelens die veel verder gaan als het spel en doen zich voor als hun ware aard en maken daarna op een pijnlijke manier duidelijk dat hetgeen waarop mensen begonnen te vertrouwen gespeeld is geweest (lodewijk).
Net als dat Joke nu denkt te weten hoe Fatima & Chris "echt" zijn maar vervolgens met mensen te maken heeft die puur op haar inspelen en vervolgens zelfs huilt om het feit dat ze op hun moet stemmen uit schuldgevoel. Bijzonder laag. Ik geloof dat Paul bijna most kokhalzen door de manier waarop Fatima en Chris dat deden. Om goed te zijn at het poker circuitje zal het vast allemaal nodig zijn, maar om op deze manier je skills te gebruiken waarbij mensen emotioneel en mentaal  behoorlijk gekwetst kunnen worden, zou ik bijna kunnen vergelijken met dat Sugar en Freddie hun boxing skills zouden gaan gebruiken om verder te komen in het spel.
Fatima is volgens mij gewoon echt helemaal de kluts kwijt door dat pokeren, Fatima:
Fajah jij probeert van 2 wallen te snoepen, laten we niet toe. Kan je mij toch niet menen dat zij dat durft te zeggen over een ander. Zelf gebruikt en manipuleert ze alles was los en vast zit.

Voor Paul heel veel respect overigens, ik begrijp hem maar al te goed. Een mooie deelnemer.

Presenters:
Ik vind Evi wel de betere van de twee overigens, maar ook in deze aflevering er als een popje (roze band in haar, opgemaakt) bij staan tijdens de eilandraad klopt gewoon totaal niet bij het plaatje ER. Net zoals dat Dennis er staat in z'n skate broekje/shirt of zwemboek t-shirt met allerlei tattoos zichtbaar.
Sinds Ernst-Paul er niet meer is merk ik gewoon dat er veel te soft naar de kandidaten gedaan wordt. Ernst had altijd te houding van: we zijn hier bezig met een survival and survival only. Nu geven Evi en Dennis veel te veel het sfeertje mee van, its only a game en werkt in mijn ogen veel te kalmerend naar de deelnemers.

Rare opmerking Evi:
Als iemand z'n gouden munt wilt inzetten om geen zwarte stem te krijgen voor de volgende eilandraad.. What the!?

Nou, dit was dan weer mijn jaarlijkse post op het Forum

Ciao
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 15:05:31 door Duco »

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #47 Gepost op: 9-11-2012, 06:34:00 »

Als je via RTL gemist kijkt, zoals ik moest doen deze aflevering,
staat vooraf in het midden van het beeld 'n shot van Paul aan dat tafeltje bij die Weening,
dus was direct duidelijk wie de afvaller was deze week. Goed gedaan  ::niet-ok::
Ondanks dat het 'n leuke aflevering was, is hierdoor het gekonkel 'n beetje van zijn
relevantie ontdaan.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #48 Gepost op: 9-11-2012, 06:58:35 »

Ik vind het knap dat ze kunnen overleven op zo'n eiland, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als één van hun winnaar wordt het is als goud halen bij de 100 meter sprint met 3 seconde voorsprong EN doping gebruik.



 ::rofl::

Ik hoop niet dat het blijft bij die ene opinie per jaar, ik zou die graag vaker terug willen lezen.    ::jaja:: ::ok::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10
« Reactie #49 Gepost op: 9-11-2012, 07:00:06 »
Als ik erover nadenk is Joke heel slim dat ze het grote complot trouw bleef.
Zo blijft de rest haar namelijk vertrouwen. En ze wist dat de vier op winnaarseiland haar als wild card probeerde te gebruiken en als ze daar niet in mee zou gaan dat het ook goed was. Ze heeft ze niks beloofd namelijk. Slim van haar.
Saaie aflevering trouwens, dat hele winnaarseiland vind ik niet leuk. Ruud zeurde over Min Hee. Ik snap wel dat je rustig aan moet doen met je voedsel en daar heeft hij ook gelijk maar zij had al dagen weinig gegeten en hij had zich nog volgestopt op winnaarseiland. Uiteindelijk geeft hij haar toch haar zin, waarom niet dan gewoon zeggen prima min hee, eet jij maar wat rijst, wij hoeven niet.
Nu zat hij te pruilen omdat ze teveel rijst had gemaakt.
Super jammer dat paul opgegeven heeft, maar ik snap het wel. Ik vind het spel zo ook niet leuk meer. Het gaat alleen maar over tactiek en lijkt wel een pokerspelletje. Hij is gewoon te lief om op mensen te stemmen, goede beslissing dat hij weg is gegaan.
Maar ik zal hem missen.

Chris is een gluiperd zeg. Liegt van alles bij elkaar, manipuleert mensen tot het bot. Offert zichzelf op voor Fatima in de proef ( wat ik zooo dom vond op dat moment, ik dacht: als fatima immuniteit heeft ga jij er uit jongen, maar toen besefte ik zijn munt ), neemt Joke mee om haar over te halen. Manipuleert Peggy, die er natuurlijk weer in tuint. Wat een naieve muts is dat zeg.
Ongelooflijk hoe naief die is. Die snapt net zo weinig van het spel als Paul.
Heb me kapot zitten ergeren aan haar gisteren.
Peggy mag gaan volgene week, ze hoort niet thuis in dit spel.  ::zwaai::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #50 Gepost op: 9-11-2012, 07:06:35 »
Rogue, ik weet niet of het tactisch doordacht is van Joke, ik heb eerder het idee dat ze aan haar stem op Peggy bleef vasthouden eenvoudigweg omdat ze dat had beloofd, in haar optiek maakt een belofte schuld en kon ze dus niet anders.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10
« Reactie #51 Gepost op: 9-11-2012, 07:09:11 »
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, dat ze daarom vast hield aan haar stem op peggy. Vanwege die belofte. Maar dat is onbewust dan wel een tactische zet. Zo blijft iedereen haar vertrouwen.
Wat is evi's engels trouwens slecht zeg. Leek wel of ze elke zin aan het afwegen was.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #52 Gepost op: 9-11-2012, 07:14:55 »
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, dat ze daarom vast hield aan haar stem op peggy. Vanwege die belofte. Maar dat is onbewust dan wel een tactische zet. Zo blijft iedereen haar vertrouwen.
Wat is evi's engels trouwens slecht zeg. Leek wel of ze elke zin aan het afwegen was.

Ja maar als het onbewust is gegaan kan er geen sprake zijn van tactiek.   ::ohno::

Ik snap ook nog steeds niet waarom iedereen in de nabijheid van Paul ineens overschakelde op de Engelse taal, hij verstaat nl. prima "Nederlands".   ::jaja::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10
« Reactie #53 Gepost op: 9-11-2012, 07:20:11 »
haha dat bedoel ik dus. Het was niet bewust een tactische zet van Joke maar op mij komt het super slim over. Dus ze heeft zonder het te beseffen een goede tactische keuze gemaakt.
Zo bedoel ik het. Dat ze idd nie bewust die keuze gemaakt heeft maar dat het wel slim op de kijker over komt.
Zo nu tijd voor koffie want ik kom niet uit de woorden vandaag.  ;D
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #54 Gepost op: 9-11-2012, 07:33:28 »
haha dat bedoel ik dus. Het was niet bewust een tactische zet van Joke maar op mij komt het super slim over. Dus ze heeft zonder het te beseffen een goede tactische keuze gemaakt.
Zo bedoel ik het. Dat ze idd nie bewust die keuze gemaakt heeft maar dat het wel slim op de kijker over komt.
Zo nu tijd voor koffie want ik kom niet uit de woorden vandaag.  ;D

Tactiek = doordracht, maar ik snap je wel want het is nog heel vroeg, cheers met een bakkie!   ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #55 Gepost op: 9-11-2012, 08:17:31 »
Vandaag is keihard naar voren gekomen waarom dit seizoen niet eerlijk is door Fatima, Chris en Matt samen mee te laten doen.
1. Zij kennen elkaar niet zo'n beetje, ze kennen elkaar al heel goed vanwege het pokeren.
2. Daardoor hebben zij een vertrouwensband op een manier dat andere niet zullen en kunnen krijgen. Zij zijn een team midden in een groep individuelen. Zij zijn niet uit elkaar te krijgen als team door hun geschiedenis

Fajah en Ruud kenden elkaar minstens net zo goed vooraf als dat Fatima de tweeling kende. En ook Olivier en Gene schijnen voor ER al dikke vrienden te zijn geweest. Die hadden net zoveel voordeel dus, wat iedereen wel een beetje lijkt te vergeten ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #56 Gepost op: 9-11-2012, 09:03:45 »
Het wordt tijd voor Min Hee, Gene en Joke een keiharde afspraak met elkaar te sluiten.

Eerst met Ruud en Fajah mee Peggy wegstemmen en dan is het 3 - 2- 2.

Dan met Fatima en Chris Ruud wegstemmen.

Dan met Fajah Chriss wegstemmen.

etc.

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline anja69

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #57 Gepost op: 9-11-2012, 09:26:29 »
Het wordt tijd voor Min Hee, Gene en Joke een keiharde afspraak met elkaar te sluiten.

Eerst met Ruud en Fajah mee Peggy wegstemmen en dan is het 3 - 2- 2.

Dan met Fatima en Chris Ruud wegstemmen.

Dan met Fajah Chriss wegstemmen.

etc.



Inderdaad! Joke, Gene en Min Hee kunnen een pact sluiten waardoor ze erg sterk staan. Ben benieuwd of ze daarmee wat gaan doen.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #58 Gepost op: 9-11-2012, 09:27:20 »
Het wordt tijd voor Min Hee, Gene en Joke een keiharde afspraak met elkaar te sluiten.

Eerst met Ruud en Fajah mee Peggy wegstemmen en dan is het 3 - 2- 2.

Dan met Fatima en Chris Ruud wegstemmen.

Dan met Fajah Chriss wegstemmen.

etc.



Het is toch veel logischer om eerst Peggy, Chris en Fatima eruit te wippen en dan pas te beginnen aan Fajah en Ruud?
Zodra ze Min Hee aan hun kant hebben staan ze sterk genoeg. Al moet dit natuurlijk niet te obvious zijn. Ik denk dat het om en om wegstemmen van iemand uit te groep te moeilijk te realiseren is.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #59 Gepost op: 9-11-2012, 09:56:27 »
Het is toch veel logischer om eerst Peggy, Chris en Fatima eruit te wippen en dan pas te beginnen aan Fajah en Ruud?
Zodra ze Min Hee aan hun kant hebben staan ze sterk genoeg. Al moet dit natuurlijk niet te obvious zijn. Ik denk dat het om en om wegstemmen van iemand uit te groep te moeilijk te realiseren is.

Je vergeet dat Ruud 3 immuniteitsmunten heeft. Want, stel Fajah wint de laatste immuniteitsproef en Ruud zet al zijn munten in (als het goed is heeft hij die dan nog, aangezien hij altijd meestemt met de meerderheid) op de laatste eilandraad, dan ligt Gene, Joke of Min Hee uit het spel.
🜃