Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 36673 keer)

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #120 Gepost op: 8-11-2012, 14:01:23 »
quote

"Min Hee had door wat er moest gebeuren, maar had waarschijnlijk het aantal munten niet in rekening genomen.

En amai de antwoorden van Chris op de eilandraad voor de mensen van winnaarsland er waren: kon het nog duidelijker hoe die man denkt? Controle hebben? Mensen beïnvloeden?

Qua de discussie voor robinsonwaardig en bedrieglijke achterbakse spelletjes zoals het pokertrio? Ik vind dat eerder sociopatisch, niet robinsonwaardig. Sociopaten doen ook niets liever dan eerlijke, openhartige, liefhebbende en vrijgevige mensen te beduvelen en te bedriegen en ze dan achter hun rug uit te lachen. En als hun slachtoffer het dan door krijgt en zich bedrogen voelt dan krijgen ze nog vaak ook de schuld om zo "naïef" te zijn, dat ze erom gevraagd hebben. Maar mensen die een ander geen kwaad wensen, gaan er automatisch van uit dat anderen ook zo zijn. Terwijl het net vaak egoïstische narcisten en sociopaten net diegenen zijn die zo achterdochtig zijn dat ze van bedrieglijke motieven in anderen uitgaan. Sociopaten zijn ook de mensen die zichzelf superieur voelen over anderen, omdat ze zonder greintje schuldgevoel machiaveistisch kunnen handelen. Ik moet zo'n mensen helemaal niet. Zij zijn het die de maatschappij verzieken. Heeft niks met overleven te maken. We zijn geen solitaire dieren, maar sociale dieren."

unquote

Zijn sommigen van jullie nu echt gek geworden? Sociopaat Matti??? Wat in vredesnaam doet je dit besluiten? De pokerbroers zijn de vriendelijkste sociale personen die er zijn en helemaal! geen sociopaten - als je psychologie gestudeerd hebt wil je dan misschien eens verder kijken dan je boekje.... zo dom kan je toch echt niet zijn om deelnemers aan een tv programma te beoordelen (die tactisch spelen d'ailleurs)en er dan maar halve gekken van maken...  Soms denk ik dat veel mensen die hier iedereen maar uitmaken/ kleineren/ beschuldigen eerst eens in eigen boezem moeten kijken want volgens mij is er bij sommigen van jullie een verdraaid grote vijs los ...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #121 Gepost op: 8-11-2012, 14:53:43 »
jennyjose, er is maar 1 persoon die dat beweerd dus nou niet meteen het hele forum erbij betrekken, ik snap je verontwaardiging wel maar op types als sunray die zomaar het stempel van sociopaat op iemand gaan plakken reageer ik al niet eens meer, daar zit naar mijn mening zelf een steekje aan los.  ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #122 Gepost op: 8-11-2012, 14:54:50 »
Nouja iemand een sociopaat noemen omdat ie tactisch stemt gaat ook best wel ver ::niet-ok:: daar ben ik het mee eens.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #123 Gepost op: 8-11-2012, 16:50:29 »
Het lijkt er inderdaad op dat sommige mensen Expeditie Robinson veel serieuzer nemen dan de deelnemers zelf..  :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9
« Reactie #124 Gepost op: 8-11-2012, 16:53:09 »
Voor de nuance is het misschien handig om goed te lezen. Sunray vindt het pokertrio "sociopatisch". En hij benoemt dan het gedrag dat hij/zij ziet. Tja dat is een mening.
Niet echt de mijne nee ::niet-ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #125 Gepost op: 8-11-2012, 19:12:09 »
Nog eens EXTRA goed nalezen... Ik noem het poketrio helemaal geen sociopaten noch sociopatisch. Ik ben geen psychiater noch psycholoog, en kan dus geen diagnose stellen.

Ik noem de machiavelistische redeneringen die iemand anders hier geopperd heeft dezelfde als die gebruikt worden door sociopaten als excuus om mensen harteloos op te lichten terwijl ze die zelfde mensen charmeren, ophemelen, en er attent en sympathiek tegen zijn, om hen er achteraf de schuld van geven het te verdienen omdat ze zo naïef zijn.

Besluit hier nu ook niet uit dat ik die redeneerder een sociopaat noem, of dat ik Expeditie Robinson sociopatisch noem of zo. Ik zeg gewoon dat de redenatie an sich machiavelistisch is (wie ze ook geeft) en ook door sociopaten gebruikt wordt. Niet meer, niet minder.

Als ik zei: "En amai de antwoorden van Chris op de eilandraad voor de mensen van winnaarsland er waren: kon het nog duidelijker hoe die man denkt? Controle hebben? Mensen beïnvloeden?"

Ik begrijp wel dat het lijkt alsof ik zeg dat Chris een sociopaat is door de voorgaande zin. Ik bedoelde met de zin "kan het nog duidelijker hoe die man denkt?" dat hij openlijk toonde aan MinHee hoe onoverwinnelijk hij dacht te zijn. Hij stelde zich zelfs geen vragen over wat hij zei. Hij is zo bezig in zijn hoofd met manipuleren en controle houden dat hij het zegt waar Min Hee bij zit. Hij heeft het niet eens door hoe hij zich verspreekt. Het is helemaal anders dan Fajah die hint naar het feit dat het wel eens helemaal anders kan lopen. En het zijn waarschijnlijk die uitspraken van Chris die MinHee heeft doen besluiten om hem als naam te noteren. Ze was waarschijnlijk al van plan een van hen drieën te noteren. Maar Chris' uitspraken zal haar daar wel extra bij geholpen hebben ook bij de vraag: wie van de drie.

Citaat
De pokerbroers zijn de vriendelijkste sociale personen die er zijn.

Ik heb het hier niet noodzakelijk over de pokerbroers, maar in het algemeen: Vriendelijkheid, generositeit, charmeren, sociaal zijn is geen noodzakelijk bewijs dat iemand geen sociopaat is. Vraag eenieder die bedrogen is geweest door één wat ze oorspronkelijk van hem of haar dachten en in bleven geloven ook als het begon fout te gaan: uiterst charmerend, de man/vrouw van hun leven, genereus, vriendelijk, attent, super sociaal. Vaak zelfs zo overtuigend dat zelfs vrienden en familie een slachtoffer niet kunnen geloven, omdat ze die man of vrouw nooit hebben gezien zonder masker. Jennyjose, niet alle sociopaten zijn 'gekke moordenaars' en ze zijn ook niet 'asociaal', ze hebben gewoon geen of weinig empathie (maar kunnen het wel fingeren als het in hun belang is), geen geweten en geen schuldgevoel (maar wel krokodilletranen), ze hebben heel oppervlakkige emoties, maar jaloezie en koude woede in overvloed. Ik herhaal hierbij: ik heb het niet over de pokerbroers zelf. Wat wel zo is, is dat als ik mensen zie die zich zo gedragen als de pokerbroers in hun dageljkse leven (en daar weet ik niets over), dan zou ik persoonlijk mij niets aantrekken van hun vriendelijkheid en sociaal zijn maar een grote bocht rondom hen nemen. Ik noem dat rode vlaggen - niet per definitie van een sociopaat - maar van minimaal een zeer onbetrouwbaar persoon.

Waarom denk ik dat niet noodzakelijk over de pokerbroers? Omdat het een geregisseerd spel is. Niets is ooit echt zoals het is.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2012, 20:13:33 door sunray »

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #126 Gepost op: 8-11-2012, 20:15:31 »
Diegene van winnaarseiland die volgende keer niet meegaat naar winnaarseiland, zal op Kador met interesse kijken naar de rotsen.. ;D

Hahahaha, dat zal je maar gebeuren. Mag je telkens naar winnaarseiland, steeds meer aanwijzingen in de zak, maar je krijgt de kans niet om op het gewone eiland te blijven en te gaan zoeken.  ::rofl::

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: Aflevering 9
« Reactie #127 Gepost op: 9-11-2012, 11:40:57 »
Hahahaha, dat zal je maar gebeuren. Mag je telkens naar winnaarseiland, steeds meer aanwijzingen in de zak, maar je krijgt de kans niet om op het gewone eiland te blijven en te gaan zoeken.  ::rofl::
+1  ::rofl::

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #128 Gepost op: 11-11-2012, 00:42:38 »
Beetje laat, maar hier toch nog mijn reactie op de 9de aflevering.

De balkproef ::bravo:: Heb ik altijd een leuke proef gevonden.:) (al was ze vroeger met de gewichten natuurlijk nog spectaculairder.)
Wat viel het pokertrio er inderdaad snel af zeg. :o Ze mogen er van mij echt alle 3 uit want ze lijken zich enkel en alleen met het tactische te kunnen/willen bezighouden... Nou, dat is voor mij niet robinsonwaardig ::ohno::

Knappe prestatie zeker van Ruud & Joke. Vond het wel tof voor Ruud dat ie een keer immuniteit had. Verdiende ie wel een keer na al die stemmen die hij (voor mij) onterecht tegen kreeg...

Hopelijk komt Min Hee haar dipje te boven en blijft ze nog een tijdje in het spel.

En zoals hier al vaak is gezgd goed dat het pokertrio eindelijk uit elkaar is. ;D Zoals ik hierboven al zei: ik hoop dat de andere 2 snel volgen. :P

Ook interessant natuurlijk wie de munt zal gaan vinden. Als ze ingezet wordt kan dat het hele spel weer gaan veranderen. ::vergroot::

En wat zal Fajah nog allemaal gaan uitspoken? Zij speelt het ook heel sluw. :P

Kortom: ben heel benieuwd hoe alles verder zal gaan uitdraaien... :D

Ik vind dit jaar echt een hele leuke reeks, maar ik vind ook wel dat het survival aspect weer een beetje meer naar voren mag komen. Het gaat enkel nog over het tactische momenteel... ::ohno::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #129 Gepost op: 11-11-2012, 10:49:27 »
Ik denk dat alles nu open ligt. Daar Minhee en Ruud steeds meer een hekel aan elkaar krijgen, is het helemaal niet duidelijk hoe er de volgende keer gestemd gaat worden. Als Joke en Gene zich achter Minhee scharen en op Ruud gaan stemmen, kunnen Ruud en Fajah daar niets tegen doen, zeker niet als ook Fatima en Christophe ook op hen gaan stemmen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #130 Gepost op: 4-12-2012, 18:55:12 »
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op dit forum dus ik weet niet of dit al gezegd is maar ik moet t ff kwijt. Fajah is natuurlijk goed bezig om niet met fatima & co mee te gaan. Maar waarom dan, als je tussen fatima chris en matti moet kiezen, matti eruitstemmen? Hij is veel zwakker dan fatima bij proeven en ook nog eens volgzamer. Fatima is echt de leider die niet te vertrouwen is. Chris en Matti zouden nog wel eens als makke lammetjes achter Fajah aan kunnen lopen als hun leider (Fatima) weg is. Daarbij komt nog dat het emotioneel gezien veel slimmer was om de tweeling bij elkaar te houden en daarmee proberen een verbond te maken want het zou voor de broertjes veel beter te verkroppen zijn dat fatima weggaat dan dat een van hun weg moet. Maar nu krijgt fajah dat recht in dr gezicht terug: chris zal nooit meer te vertrouwen zijn en fatima kan daar mooi tussendoor glippen.
Ik denk dus dat Fajah het niet slim genoeg gespeeld heeft.

Groetjes, MM

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #131 Gepost op: 4-12-2012, 19:45:28 »
De keuze was op matthias gevallen omdat het belangrijker was om de tweeling uit elkaar te halen.
En Chris en Matti zijn echt niet zo dom om Fajah trouw te zijn nadat Fatima weg is,
terwijl Fajah hun veraden heeft door Fatima weg te stemmen.
Fajah heeft op tactisch gebied gedaan wat ze kon naar mijn idee.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #132 Gepost op: 4-12-2012, 19:46:03 »
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op dit forum dus ik weet niet of dit al gezegd is maar ik moet t ff kwijt. Fajah is natuurlijk goed bezig om niet met fatima & co mee te gaan. Maar waarom dan, als je tussen fatima chris en matti moet kiezen, matti eruitstemmen? Hij is veel zwakker dan fatima bij proeven en ook nog eens volgzamer. Fatima is echt de leider die niet te vertrouwen is. Chris en Matti zouden nog wel eens als makke lammetjes achter Fajah aan kunnen lopen als hun leider (Fatima) weg is. Daarbij komt nog dat het emotioneel gezien veel slimmer was om de tweeling bij elkaar te houden en daarmee proberen een verbond te maken want het zou voor de broertjes veel beter te verkroppen zijn dat fatima weggaat dan dat een van hun weg moet. Maar nu krijgt fajah dat recht in dr gezicht terug: chris zal nooit meer te vertrouwen zijn en fatima kan daar mooi tussendoor glippen.
Ik denk dus dat Fajah het niet slim genoeg gespeeld heeft.

Groetjes, MM

Hallo, dat was 4 af. geleden ofzo??  ::)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #133 Gepost op: 4-12-2012, 19:49:51 »
Hallo, dat was 4 af. geleden ofzo??  ::)

Idd, maar ze is nieuw heh   ::nieuwsgierig::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #134 Gepost op: 4-12-2012, 23:09:21 »
De keuze was op matthias gevallen omdat het belangrijker was om de tweeling uit elkaar te halen.
En Chris en Matti zijn echt niet zo dom om Fajah trouw te zijn nadat Fatima weg is,
terwijl Fajah hun veraden heeft door Fatima weg te stemmen.
Fajah heeft op tactisch gebied gedaan wat ze kon naar mijn idee.

Kijk als ik Fajah geweest was zou ik me afvragen welk duo het meest waarschijnlijk bereid is om na de eliminatie van Fatima/Chris/Matthias met haar en Ruud (Peggy is natuurlijk ook van de partij) samen t werken. En dan denk ik dat Fatima er wel uit moet omdat een van de tweelingen eruit werken het  voor de overgebleven tweelingbroer emotioneel te zwaar maakt om nog met Fajah samen te werken.
Daarna moet de tweeling een nieuwe meerderheid vormen met ofwel Ruud, Fajah en Peggy, ofwel met Min Hee, Joke en Gene.  Peggy hoort niet echt ergens bij zodat zij nog een onzekere factor is. Daarom zou de tweeling het best voor haar groepje kunnen gaan zodat ze iig niet 3-2 met de belgen komen te staan. Nadat ze dan met zn vijven de belgen eruit stemmen moet  Fajah haar best doen om met Peggy en Ruud de tweeling er uit te stemmen.

Oja en ik ben een jongen ;-)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #135 Gepost op: 5-12-2012, 08:13:59 »
Tja maar ik blijf volhouden dat de tweeling niet met fajah zou zijn gaan samenwerken.
Misschien toch, maar dan zouden ze fajah toch verraden hebben net zoals het volgende aflevering lijkt te gaan.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.