Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 36692 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 2-11-2012, 12:19:43 »
Precies, ik ben er ook wel klaar mee hoor, met dat gehannes met zo'n vuurstickje en mensen die de hele dag lusteloos gaan zitten hangen en klagen omdat ze zo'n honger hebben, dan toch liever mindf*cking games.  ::jaja::



Als dat het enige doel is van het programma, doe het dan gewoon lekker ergens in een big-brother huis in Hilversum zou ik zeggen, en noem het geen expeditie robinson.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 2-11-2012, 12:20:38 »
Maar big brother is niet meer in nl :\'( :\'( :\'(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 2-11-2012, 12:56:43 »
Mee eens, de keuze voor Min Hee was een erg ongelukkige keuze (hetgeen ik overigens al verkondigde voor de aflevering van gisteren, dus het is geen wijsheid achteraf). Het pokertrio had naar survival modus moeten switchen vanwege de doorzichtigheid van hun alliantie en bijbehorende tactieken. Het getuigd van zelfoverschatting en tevens onderschatting van anderen dat ze hebben nagelaten hun koers te wijzigen. Er waren zoveel opties, én uit al die opties hebben ze uitgerekend gekozen voor het proberen te recruteren van Fajah (die zich absoluut niet laat leiden door de plannen van anderen).

De keuze voor Min Hee was tactisch gezien niet zo heel dom. Echter was het recruteren van Fajah wel heel dom. Fajah weet precies hoe ze spelen en is heel sluw en onbetrouwbaar. Daarbij kon Fajah dit als argument gebruiken naar Ruud, Joke en Gene om Matthias eruit te stemmen.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 2-11-2012, 14:22:07 »
Weer een spannende aflevering!

Min Hee blijft mijn favoriet, maar deze aflevering had ze duidelijk een dipje. Ik had meer actie van haar verwacht toen ze met Paul en het pokerclubje op het eiland zat. Hoewel, ik ben blij dat ze niet met hen is gaan samenspannen. Ik heb liever dat ze zich aansluit bij de andere kandidaten of gewoon haar eigen spel speelt. Het duel op de eilandsraad was wel heel spannend. Het was mooi om te zien hoe blij Min Hee was toen ze won, toch wel een teken dat ze wel degelijk gemotiveerd is om te willen blijven, ondanks haar dipje. Gezien haar goede band met Joke, denk ik dat ze de volgende keer veiliger zit op de eilandraad. Benieuwd of ze dan wel een munt gaat inzetten. (Die zin van Matthias was trouwens zeer vreemd; het zullen de zenuwen zijn geweest zeker?) Ik gok dat Fatima de volgende gaat zijn. Ik zie haar niet echt immuniteit winnen.

Het pokergroepje had niet op Fajah moeten gokken. Ze hadden Paul bij hun plan moeten betrekken, aangezien hij theoretisch in gevaar zat met zijn zwarte stemmen. Ze hadden dan niet voor Min Hee moeten gaan, want Paul en Min Hee zijn misschien toch te zeer bevriend met elkaar. Ze hadden dan op Fajah of Joke kunnen stemmen. Deze vrouwen hebben ook een relatief sterke positie in de groep.

Mooie proef! Knap gedaan, zowel Ruud als Joke.

Voor mij mag het allemaal wel iets minder luxueus zijn.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 2-11-2012, 14:34:52 »
Wat een geweldige aflevering, echt heel spannend!
Ik vond het een hele leuke proef, echt heel knap van joke en ruud dat ze zo lang bleven hangen! Ik vond het echt heel spannend welk complot nou uiteindelijk zou winnen, en gelukkig het complot van Joke,Ruud,Fajah en Gene! Het feit dat het trio fajah erbij probeerde te betrekken laat alleen maar zien dat ze niet zo veel mensenkennis hadden. Van alle kandidaten is het juist Fajah die enorm eigenwijs is en haar eigen plan trekt, ze hadder beten min hee en paul bij hun groepje kunne  betrekken en gene, fajah of joke als doelwit kunnen nemen. Of op paul stemmen, die al twee zwarte stemmen had.

Aan de ene kant is het leuk dat het pokertrio eruit is, want dan is de drie eenheid gebroken, maar aan de andere kant was het extra spannend geweest als het pokertrio nog compleet blijft.

Ja klopt, dat valt mij ook op. De expeditie is veel minder zwaar dan vroeger. Er lijkt voldoende voedsel te zijn (niemand is echt vermagerd), de proeven zijn minder zwaar (de hangproef van deze aflevering werd vroeger gedaan met gewichten) en de kampen zijn goed voorzien (zelfs op het verliezerseiland liggen planken klaar om een hut van te bouwen). Aan de ene kant vind ik dat jammer, want het echte survivallen is minder (al doe ik het de kandidaten nog steeds niet na). Maar aan de andere kant is deze serie daardoor ook spectaculairder, aangezien de kandidaten meer energie hebben om de proeven te spelen en complotten te smeden.

Dit heeft denk ik ook deels te maken met het feit dat de expeditie ruim 2 week korter is dan vroeger. Nu is de samensmelting op dag 15/16 terwijl dat eerder pas tussen de 20 en 30 dagen was.
Toch vind ik dat Peggy er best mager uitziet, maar naast haar is niet iemand enorm mager vind ik, alhoewel ruud en joke zijn wel heel slank.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 2-11-2012, 14:35:32 »
Ik vond het op zich wel leuk van Joke dat, toen ze van de balk af ging, heel zachtjes zei: "Het is aan jou". Tenminste niet zo verbitterd (of dat laat ze niet merken) dat ze de proef heeft verloren. Joke wordt met de week interessanter.

Fajah heeft het fantastisch gedaan!  ::bravo::

Fijn dat eindelijk iemand van het pokertrio eruit is. Ben benieuwd wat dit voor impact gaat hebben, zowel op Fatima en Chris als de rest.

Verder hoeft het winnaarseiland van mij niet zo. Het echte verhongeren hoeft van mij er niet echt meer in te zitten, maar champagne en vers fruit in een kist?  ::) Gewoon meel en rijst is prima.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 2-11-2012, 16:14:59 »
Wat een heerlijke aflevering...

De vier van winnaarseiland hebben afgesproken de aanwijzing naar de gouden munt niet met de rest te delen. Maar kan je niet beter een aanwijzing verzinnen? Zoals Fajah dingen over het duel verzon. Haha lachen toch als je ze daarmee helemaal in de verkeerde hoek laat zoeken  ::rofl::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 2-11-2012, 16:17:33 »
Wat een heerlijke aflevering...

De vier van winnaarseiland hebben afgesproken de aanwijzing naar de gouden munt niet met de rest te delen. Maar kan je niet beter een aanwijzing verzinnen? Zoals Fajah dingen over het duel verzon. Haha lachen toch als je ze daarmee helemaal in de verkeerde hoek laat zoeken  ::rofl::

 ::ok::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 2-11-2012, 16:26:56 »
Een goed idee. Ze zullen eigenlijk wel iets moeten verzinnen. Ze kunnen moeilijk zeggen "Ja, we hebben een aanwijzing gekregen, maar we vertellen niet wat het is"..  ;)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 2-11-2012, 16:29:40 »
Natuurlijk kan dat wel.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 2-11-2012, 16:45:11 »
Ja, dat kan toch gewoon? Niet zeggen wat de aanwijzing is. Maar het wel vertellen en dan iets anders verzinnen zou wel grappig zijn. "Psst, jij bent mn maatje, als jij niet op mij stemt, zeg ik wat de aanwijzing is. De aanwijzing was: de munt ligt onder een boomstronk." Ik zou het trouwens ook niet zeggen als ik de munt gevonden zou hebben. Blijft de rest lekker zoeken en kan je hem op een onverwacht moment inzetten.

Ik vond het trouwens een zeer spannende aflevering. Wel had ik eerst het idee dat de 'winnaars' dachten dat ze met zn vieren genoeg stemmen hadden om matti weg te stemmen. Vond dat al zo raar en verwachtte eigenlijk dat ze iets met Min Hee of Paul hadden afgesproken (of met Peggy, dat zou helemaal cool zijn geweest, twee dolken in de rug). En hoewel ik Min Hee een sterke kandidaat vind, vond ik haar deze aflevering niet op haar best. Als je toch ziet dat er groepjes zijn en dus waarschijnlijk ook complotten, dan ga je je toch niet afzijdig houden??? Haar redenering, nu is het individueel, klopt niet. Niet zoals zij denkt en dat had ze toch kunnen zien en op anticiperen.

Prachtig, dat gezicht van Fatima tijdens de bekendmaking van de stemmen. En ook de bedenkelijke gezichten tijdens het praatje tussen Fajah en Evi vlak voor de stemmen. Volgens mij zagen ze het toen al aankomen, maar dan is er niets meer aan te doen. Kreeg wel heel erg het idee dat Fatima pissig is op Fajah dat zij haar belofte niet is nagekomen. Maar ja, what goes around, comes around.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 2-11-2012, 16:56:15 »
Fajah tegen Matthias bij het afscheid: "Het is een game. Maar ja, ik heb het van jullie geleerd"..  ::joehoe::
Die gouden munt vind ik een goeie vondst. Zo kan niemand ervan uitgaan dat iemand een gemakkelijke prooi is omdat hij/zij geen munten heeft.. :)
« Laatst bewerkt op: 2-11-2012, 17:15:04 door bertje51 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 2-11-2012, 17:59:17 »
Die gouden munt doet me trouwens wel denken aan de sleutel van de Pelgrimscode. Leuk idee, ik hoop alleen niet dat de munt zo ver mee gaat dat op een gegeven moment iemand er niets meer voor hoeft te doen om in de finale te komen (à la Tanja Dexters vorig jaar, en die ene man bij de Pelgrimscode, kom even niet op zijn naam). Dat zou ik jammer vinden. Ik begrijp goed dat die munt steeds doorgegeven wordt als hij is gebruikt? Dat verstond ik er uit.

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 2-11-2012, 18:10:59 »
Ik begrijp goed dat die munt steeds doorgegeven wordt als hij is gebruikt? Dat verstond ik er uit.

Dat is nog onduidelijk. Het lijkt mij dat de gouden munt slechts één keer ingezet kan worden.. :)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #94 Gepost op: 2-11-2012, 22:36:07 »
Die gouden munt doet me trouwens wel denken aan de sleutel van de Pelgrimscode.

Mij doet de munt denken aan de immuniteitsamulet van survivor.
Die moet ook aan de hand van hints worden gevonden, doen alle uitgebrachte stemmen op die persoon te niet en mag ook door gegeven worden.
There's no show like a reality show ;)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #95 Gepost op: 3-11-2012, 08:54:58 »
We hebben toch al eerder gouden munten gehad? Toen met dat misselijke trio, van "Geert, neem afscheid".

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #96 Gepost op: 3-11-2012, 09:10:27 »
We hebben toch al eerder gouden munten gehad? Toen met dat misselijke trio, van "Geert, neem afscheid".

Toen was er inderdaad ook een immuniteitsmunt in het spel, Hans had die maar heeft hem niet hoeven gebruiken. Hij kreeg de kans om het tijdens de finale om te laten zetten in een positieve stem, dat heeft hij toen gedaan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #97 Gepost op: 3-11-2012, 11:51:18 »
Leuke aflevering, met een mooie proef. Complimenten dat Joke en Ruud zo lang bleven hangen! En aan het eind een koekje van eigen deeg voor het pokertrio. Mooiste moment: dat gezicht van Fatima tijdens de eilandraad op het moment dat de stemmen tegen Matti (en Chris) werden voorgelezen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #98 Gepost op: 3-11-2012, 12:00:08 »
Leuke aflevering, met een mooie proef. Complimenten dat Joke en Ruud zo lang bleven hangen! En aan het eind een koekje van eigen deeg voor het pokertrio. Mooiste moment: dat gezicht van Fatima tijdens de eilandraad op het moment dat de stemmen tegen Matti (en Chris) werden voorgelezen.

Zie de topic van Fatima, daar kan je nog even nagenieten!  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #99 Gepost op: 3-11-2012, 12:11:48 »
Zie de topic van Fatima, daar kan je nog even nagenieten!  ::rofl::
Ik heb ze gezien! ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!