Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 43171 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 15-10-2012, 21:26:07 »
Ik zei beginnen..Ze zal misschien gezien hebben dat ze vaak zaten te smoezen met Fatima en later Tess..
Ik zal blij zijn als de samensmelting er is, dan is het gewoon ieder voor zich..  ;)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #141 Gepost op: 15-10-2012, 22:14:00 »
Ik denk dat ze ook gewoon heel verbaasd was, ik denk niet dat je op zo'n moment als eerste denkt "oh nee, nu moet ik tegen Lodewijk strijden", maar dat kan ik ook mishebben.

Dat is nou precies wat je naar mijn idee op zo'n moment juist wel denkt!

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #142 Gepost op: 15-10-2012, 22:26:56 »
Ik denk dat ze ook gewoon heel verbaasd was, ik denk niet dat je op zo'n moment als eerste denkt "oh nee, nu moet ik tegen Lodewijk strijden", maar dat kan ik ook mishebben.
Hoewel ik toch denk dat ze hier ook aan gedacht heeft kan het inderdaad goed zijn dat haar initiële reactie gewoon pure verbazing was.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #143 Gepost op: 15-10-2012, 22:28:46 »
Dat is nou precies wat je naar mijn idee op zo'n moment juist wel denkt!

Zo keek ze anders niet toen Olivier eruitgestemd werd.. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #144 Gepost op: 15-10-2012, 22:29:39 »
Zo keek ze anders niet toen Olivier eruitgestemd werd.. ;D
Toen had ze de slappe lach, dat telt niet ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #145 Gepost op: 15-10-2012, 22:32:35 »
Zo keek ze anders niet toen Olivier eruitgestemd werd.. ;D

Ze wist dat dat een eitje zou worden  ::hypocriet:: ::rofl::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #146 Gepost op: 16-10-2012, 01:26:14 »
Ik heb al regelmatig de opmerkingen gelezen dat het nu zo'n makkie lijkt tegenover vorige jaren qua eten, geen gevaarlijke grotten waar je in je eentje moet overleven enz...

Ik zou nu niet zeggen dat het een piece of cake is, maar het is inderdaad mogelijk dat ze bij de productie het op veilig spelen in ER, en dit voor wettelijke redenen.

Vorig jaar is er een reeks geweest over reality tv in het weekblad Humo. Het ging niet over hoe fake het nu eigenlijk is, maar over de contracten die gesloten worden, waar advocaten arbeidsrecht hebben aangegeven dat bepaalde clausules die enerzijds maken dat het contract tussen de deelnemer en de productie een arbeidscontract is. En als het een arbeidscontract dan zijn bepaalde andere clausules illegaal: zo heeft een werknemer, inclusief een vrijwillige deelnemer, nog steeds recht op privacy EN zo kan een werknemer niet alle verantwoordelijkheid ten laste worden gelegd indien er een arbeidsongeval gebeurt. Deelnemers mogen dus eigenlijk niet 24/7 gefilmd worden, of ten minste bepalen wat wel op TV mag getoond worden en wat niet. En zoals we al in het verleden hebben gezien, is ER risicovol voor de gezondheid en heb je een hoge kans op een ongeval. Aangezien deelnemers bij het sluiten van een contract kunnen zeggen: dit is een arbeidscontract en jullie moeten voorzien in een ongevallenverzekering, kan het best zijn dat de verzekering zelf bepaalde dingen ziet als onverzekerbaar. Als het onverzekerbaar is, dan gaat de productie het dus ook niet opleggen aan de kandidaat. Zo zullen de deelnemers waarschijnlijk wel verzekerd zijn voor ongevallen bij proeven, maar niet tegen totaal uithongeren, noch ergens op hun eentje verblijven in een grot/eiland. Merk op dat Fajah steeds bij mensen blijft, en ook een uitgestemde voor zijn duel de nacht in het kamp verblijft.

Ik ben er vrij zeker van dat dit om verzekering en contractredenen zijn. Ze mogen niet meer zover gaan als vroeger, nu deelnemers gewaarschuwd zijn dat ze eigenlijk beschermd zijn door de arbeidswetten. En zeker BNs en BV's zullen hier wel van op de hoogte zijn via hun agent of manager.

En eigenlijk maakt het er niet mindere TV van volgens mij, toch niet door de hoog kwalitatieve afleveringen die we tot nu toe te zien hebben gekregen.

Fajah's reactie met haar gezicht in haar handen: ik denk dat ze geschokt was van het gecalculeerde complot... zo van "ook hier!" en dat ze het ook wel erg vond hoe er messen in ruggen werden gestoken.

Lodewijk had helaas gehoopt door de broers op te vrijen hij zichzelf safe zette. Hij wist dus ergens wel dat ze een bepaalde tactische macht hadden. Hij dacht alleen verkeerdelijk dat hij safe was. Vind het anderzijds we sneu van hem: want verder is dat een sterke kandidaat, en zijn bescheidenheid siert hem. En het is niet leuk om op die manier een mes in je rug te krijgen. Hij leert hier wel een harde les uit: als je voelt dat mensen niet echt betrouwbaar zijn, dan zijn ze onbetrouwbaar voor iedereen, inclusief jezelf, en met sympathie trachten te winnen bij hen of te trachten meeheulen krijg je uiteindelijk stank voor dank.

Enerzijds zou ik er naar uit kijken om de broers de stuipen op het lijf te jagen dat Lodewijk terug in de samensmelting kan komen, anderzijds verdient Fajah het evengoed voor mij. Komt erbij dat Lodewijk ook heeft getracht samen te spannen met de broers reeds ver vooruit kijkende.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #147 Gepost op: 16-10-2012, 08:02:21 »
Ik heb al regelmatig de opmerkingen gelezen dat het nu zo'n makkie lijkt tegenover vorige jaren qua eten, geen gevaarlijke grotten waar je in je eentje moet overleven enz...

Ik zou nu niet zeggen dat het een piece of cake is, maar het is inderdaad mogelijk dat ze bij de productie het op veilig spelen in ER, en dit voor wettelijke redenen.

Vorig jaar is er een reeks geweest over reality tv in het weekblad Humo. Het ging niet over hoe fake het nu eigenlijk is, maar over de contracten die gesloten worden, waar advocaten arbeidsrecht hebben aangegeven dat bepaalde clausules die enerzijds maken dat het contract tussen de deelnemer en de productie een arbeidscontract is. En als het een arbeidscontract dan zijn bepaalde andere clausules illegaal: zo heeft een werknemer, inclusief een vrijwillige deelnemer, nog steeds recht op privacy EN zo kan een werknemer niet alle verantwoordelijkheid ten laste worden gelegd indien er een arbeidsongeval gebeurt. Deelnemers mogen dus eigenlijk niet 24/7 gefilmd worden, of ten minste bepalen wat wel op TV mag getoond worden en wat niet. En zoals we al in het verleden hebben gezien, is ER risicovol voor de gezondheid en heb je een hoge kans op een ongeval. Aangezien deelnemers bij het sluiten van een contract kunnen zeggen: dit is een arbeidscontract en jullie moeten voorzien in een ongevallenverzekering, kan het best zijn dat de verzekering zelf bepaalde dingen ziet als onverzekerbaar. Als het onverzekerbaar is, dan gaat de productie het dus ook niet opleggen aan de kandidaat. Zo zullen de deelnemers waarschijnlijk wel verzekerd zijn voor ongevallen bij proeven, maar niet tegen totaal uithongeren, noch ergens op hun eentje verblijven in een grot/eiland. Merk op dat Fajah steeds bij mensen blijft, en ook een uitgestemde voor zijn duel de nacht in het kamp verblijft.

Ik ben er vrij zeker van dat dit om verzekering en contractredenen zijn. Ze mogen niet meer zover gaan als vroeger, nu deelnemers gewaarschuwd zijn dat ze eigenlijk beschermd zijn door de arbeidswetten. En zeker BNs en BV's zullen hier wel van op de hoogte zijn via hun agent of manager.

En eigenlijk maakt het er niet mindere TV van volgens mij, toch niet door de hoog kwalitatieve afleveringen die we tot nu toe te zien hebben gekregen.
 

Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik kan me nog goed herinneren dat Fleur, die voor aanvang over een prachtig volle bos lang blond haar beschikte, in de finale afl. ineens met een soort rattenkapsel verscheen, die was al dat haar kwijtgeraakt wegens een gebrek aan vitamine E, ik vond dat echt schokkend, zo ver mag een spel niet gaan naar mijn mening, dat het je gezondheid in die mate aantast, dus het is goed dat daar regels en wetten voor zijn ingebouwd.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #148 Gepost op: 16-10-2012, 11:55:43 »
Ik heb al regelmatig de opmerkingen gelezen dat het nu zo'n makkie lijkt tegenover vorige jaren qua eten, geen gevaarlijke grotten waar je in je eentje moet overleven enz...

Ik zou nu niet zeggen dat het een piece of cake is, maar het is inderdaad mogelijk dat ze bij de productie het op veilig spelen in ER, en dit voor wettelijke redenen.

Vorig jaar is er een reeks geweest over reality tv in het weekblad Humo. Het ging niet over hoe fake het nu eigenlijk is, maar over de contracten die gesloten worden, waar advocaten arbeidsrecht hebben aangegeven dat bepaalde clausules die enerzijds maken dat het contract tussen de deelnemer en de productie een arbeidscontract is. En als het een arbeidscontract dan zijn bepaalde andere clausules illegaal: zo heeft een werknemer, inclusief een vrijwillige deelnemer, nog steeds recht op privacy EN zo kan een werknemer niet alle verantwoordelijkheid ten laste worden gelegd indien er een arbeidsongeval gebeurt. Deelnemers mogen dus eigenlijk niet 24/7 gefilmd worden, of ten minste bepalen wat wel op TV mag getoond worden en wat niet. En zoals we al in het verleden hebben gezien, is ER risicovol voor de gezondheid en heb je een hoge kans op een ongeval. Aangezien deelnemers bij het sluiten van een contract kunnen zeggen: dit is een arbeidscontract en jullie moeten voorzien in een ongevallenverzekering, kan het best zijn dat de verzekering zelf bepaalde dingen ziet als onverzekerbaar. Als het onverzekerbaar is, dan gaat de productie het dus ook niet opleggen aan de kandidaat. Zo zullen de deelnemers waarschijnlijk wel verzekerd zijn voor ongevallen bij proeven, maar niet tegen totaal uithongeren, noch ergens op hun eentje verblijven in een grot/eiland. Merk op dat Fajah steeds bij mensen blijft, en ook een uitgestemde voor zijn duel de nacht in het kamp verblijft.

Ik ben er vrij zeker van dat dit om verzekering en contractredenen zijn. Ze mogen niet meer zover gaan als vroeger, nu deelnemers gewaarschuwd zijn dat ze eigenlijk beschermd zijn door de arbeidswetten. En zeker BNs en BV's zullen hier wel van op de hoogte zijn via hun agent of manager.

En eigenlijk maakt het er niet mindere TV van volgens mij, toch niet door de hoog kwalitatieve afleveringen die we tot nu toe te zien hebben gekregen.
 

Zou je dit ook misschien in wat ''simpelere taal'' kort kunnen samenvatten als je dat wilt?

Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik kan me nog goed herinneren dat Fleur, die voor aanvang over een prachtig volle bos lang blond haar beschikte, in de finale afl. ineens met een soort rattenkapsel verscheen, die was al dat haar kwijtgeraakt wegens een gebrek aan vitamine E, ik vond dat echt schokkend, zo ver mag een spel niet gaan naar mijn mening, dat het je gezondheid in die mate aantast, dus het is goed dat daar regels en wetten voor zijn ingebouwd.

Dat is wel een heel extreem voorbeeld, maar is zo dat in eerdere edities kandidaten er soms wel een jaar over deden om weer helemaal de oude te worden na de expeditie.
Maar aan de andere kant, als je je opgeeft voor ER weet je toch wat de risico's zijn? Onstekingen, wormen, infecties, vitamine en calcium tekort etc. En als je geen weet hebt van de gevolgen, worden deze vast en zeker ook nog heel duidelijk gemaakt tijdens de selectie rondes. Dus ja er zijn hele extreme gevallen met betrekking tot de gezondheid van de kandidaten maar ik weet zeker dat ze wel wisten waar ze zich mee in lieten.


Ik dwaal af,
Ik moet zeggen dat ik de proef deze aflevering echt geweldig vond! Het complot van het pokertrio en tess echt heel slim, kansen voor zichzelf vergroten. Alleen niet zo slim van Tess om hiermee in mee te gaan, als ze had opgelet had ze gemekt dat de band die de drie hebben heel goed is, en zij denk ik het volgende slachtoffer zal zijn omdat zij de kandidaten uit kamp rood goed kent en peggy niet.
En wat lijkt Gene eigenlijk op de zanger van coldplay als hij het rode doekje om zn hoofd heeft gebonden.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #149 Gepost op: 16-10-2012, 13:01:43 »
Sneu voor Lodewijk

"Stank voor Dank" ::ohno:: ::ohno::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #150 Gepost op: 16-10-2012, 13:52:37 »
Vorig jaar is er een reeks geweest over reality tv in het weekblad Humo. Het ging niet over hoe fake het nu eigenlijk is, maar over de contracten die gesloten worden, waar advocaten arbeidsrecht hebben aangegeven dat bepaalde clausules die enerzijds maken dat het contract tussen de deelnemer en de productie een arbeidscontract is. En als het een arbeidscontract dan zijn bepaalde andere clausules illegaal: zo heeft een werknemer, inclusief een vrijwillige deelnemer, nog steeds recht op privacy EN zo kan een werknemer niet alle verantwoordelijkheid ten laste worden gelegd indien er een arbeidsongeval gebeurt. Deelnemers mogen dus eigenlijk niet 24/7 gefilmd worden, of ten minste bepalen wat wel op TV mag getoond worden en wat niet. En zoals we al in het verleden hebben gezien, is ER risicovol voor de gezondheid en heb je een hoge kans op een ongeval. Aangezien deelnemers bij het sluiten van een contract kunnen zeggen: dit is een arbeidscontract en jullie moeten voorzien in een ongevallenverzekering, kan het best zijn dat de verzekering zelf bepaalde dingen ziet als onverzekerbaar. Als het onverzekerbaar is, dan gaat de productie het dus ook niet opleggen aan de kandidaat. Zo zullen de deelnemers waarschijnlijk wel verzekerd zijn voor ongevallen bij proeven, maar niet tegen totaal uithongeren, noch ergens op hun eentje verblijven in een grot/eiland. Merk op dat Fajah steeds bij mensen blijft, en ook een uitgestemde voor zijn duel de nacht in het kamp verblijft.

Ik ben er vrij zeker van dat dit om verzekering en contractredenen zijn. Ze mogen niet meer zover gaan als vroeger, nu deelnemers gewaarschuwd zijn dat ze eigenlijk beschermd zijn door de arbeidswetten. En zeker BNs en BV's zullen hier wel van op de hoogte zijn via hun agent of manager.

Het toch duidelijk dat men als kandidaat geen inspraak heeft wat er al dan niet getoond gaat worden.  En het is net die privacy dat je gedeeltelijk opgeeft binnen dat contract.  Bij de vips komt er een censuur-balkje wanneer er een tiet uit een bikini floept maar dat is dan ook het enige.

Qua verzekering over de proeven denk ik dat het beetje met gezond verstand te maken heeft.  Sommige proeven zullne een hoger risico hebben op een blessure of verwonding maar dit kan je ook voorhebben als je een onhandig persoon een set nagels en hamer geeft of hout laat kappen met een machete of bijl.

Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik kan me nog goed herinneren dat Fleur, die voor aanvang over een prachtig volle bos lang blond haar beschikte, in de finale afl. ineens met een soort rattenkapsel verscheen, die was al dat haar kwijtgeraakt wegens een gebrek aan vitamine E, ik vond dat echt schokkend, zo ver mag een spel niet gaan naar mijn mening, dat het je gezondheid in die mate aantast, dus het is goed dat daar regels en wetten voor zijn ingebouwd.

Dat hangt dan voor een groot stuk af van de voorbereiding.  Jutta zei bij de reünieaflevering in 2003 dat ze als voorbereiding een vitaminekuur had gevolgd en leek ze me niet zoveel las te hebben gehad van haaruitval.

Het is algemeen geweten dat de meeste mensen compleet pakket aan factoren onderschatten wanneer ze zich voor ER mee aanmelden, dat heb ik destijds ook zelf gezien tijdens de selecties:  Mensen die nog nooit gekampeerd hadden of meer dan 3 dagen weg van thuis zijn geweest van partner, kinderen of zelfs mensen die het programma nog nooit hadden gezien; maar van horen zeggen een tropisch eiland wel eens wilden 'ervaren'. 
Toen en zelfs nu vraag ik me nog af wat hun eigen verwachtingen waren om het tot het einde vol te houden. 

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 6
« Reactie #151 Gepost op: 16-10-2012, 16:11:43 »
Mijn mening :

Er valt niet veel te zeggen buiten over de proef ; Ik vind het niet zo leuk van Tess dat zij niet mee wou doen,bu had Kamp Zuid Peggy die niet goed kon zwemmen,en dan vind ik,waarom Lodewijk niet als eerste?
Als je een gigantische achterstand moet overbruggen,dat is toch iets moeilijker als een gigantische voorstand te behouden...
Jammer dat kamp zuid verloor,en Lodewijk dus moest gaan.
Ik ga eerlijk zijn,ik snap de redenering van het pokertrio wel,maar waarom dan Lodewijk?Ze kunnen toch iemand anders wegstemmen en Lodewijk op de laatste proef wegstemmen ( expres verliezen.) Ik vond het erg sneu voor hem,hij had net alles gemaakt enz...
Begrijp wel dat hij kwaad is,dat zou ik ook zijn.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #152 Gepost op: 16-10-2012, 17:20:58 »
Vond het vooral bizar dat het rode team een heel traject voorlag (Ruud en Fatima gingen zo'n beetje tegelijk over die muur, terwijl Ruud de laatste was en Lodewijk nog moest zwemmen) en nóg bijna die voorsprong uit handen gaf bij dat puzzeltje dat er niet al te moeilijk uitzag.

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 6
« Reactie #153 Gepost op: 16-10-2012, 17:29:20 »
Hmmm,Als Kamp Zuid niet zo snel was geweest dan hadden ze die 2 stukken verwisselt en gewonnen.
Kamp Noord heeft door die voorsprong tijd gehad om na te denken,wat ze denk ik ook hebben gedaan.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #154 Gepost op: 16-10-2012, 18:52:53 »
Ik vraag me af of de broertjes de puzzel expres een beetje verknald hebben met die twee laatste hoekstukken.. :-\\
Het kwam ze in ieder geval goed uit dat ze verloren..
« Laatst bewerkt op: 16-10-2012, 19:52:18 door bertje51 »

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 6
« Reactie #155 Gepost op: 16-10-2012, 19:36:30 »
Dat kan gebeurd zijn,misschien was het over de muur klimmen met Fatima dan ook nep...
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #156 Gepost op: 16-10-2012, 19:56:11 »
reaver,

In arbeidscontracten kan een 'werknemer' (betaald of onbetaald aka vrijwilliger) geen afstand doen van bepaalde rechten. Daaronder valt het recht op privacy en ongevalverzekering. Verschillende clausules in die deelnemer contracten van reality shows zoals vóór de reeks ervan in Humo zijn gewoon onwettelijk in het kader van een arbeiderscontract, en dus kunnen deelnemers in feite de productiehuizen voor de arbeidsrechtbank slepen voor inbreuk op privacy en ongevalverzekering. De wet beschermt werknemers in die zin dat zelfs als iemand een contract tekent waar onwettelijke clausules in staan, dat het dit niet minder onwettelijk maakt. Een werknemer kan iets tekenen waarin hij zogezegd zijn rechten opgeeft, maar dat maakt het niet minder onwettelijk van diegene die dat vraagt. De redenering, "ze doen hier toch vrijwillig aan mee" gaat niet op.

Vroeger stond bijvoorbeeld in die contracten dat het productiehuis niet verantwoordelijk mocht worden gesteld voor ongevallen of ziekte tijdens ER. Als een deelnemer iets overkwam tijdens de productie (en die was 24/7) dan was het geheel voor eigen rekening en risico. Maar aangezien er winsten worden gemaakt op het programma en die helemaal zijn voor het productiehuis en de deelnemers verplicht zijn een bepaald scenario te volgen (de proeven, leefomstandigheden, enz), krijg je dus een werknemer situatie, ook al zijn ze onbetaald. Een andere clausule die het een werk situatie maakt is het spreekverbod. Bedrijven mogen werknemers verbieden te praten over het bedrijf en producten, ook wanneer het contract is afgelopen: dit ter bescherming van bedrijfsgeheimen. Een werkgever is en blijft altijd verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers op de werkvloer. In ER is de werkvloer uiteraard het eiland. Dus moeten er verzekeringen gesloten worden, en door de specifieke situatie tegen zeer risicovolle omstandigheden. Toch zal een verzekeraar sommige activiteiten uitsluiten. Dus als het productiehuis de deelnemers niet kan verzekeren tegen bepaalde dingen, dan zullen ze zich indekken door zulke situaties te vermijden met de deelnemers.

Ik ben avontuurlijk reisbegeleider, en ik doe dat als vrijwilliger: mijn kosten zijn gedekt (transport, bezoeken, verblijf, voeding), maar ik krijg geen loon. Mijn touroperator moet mij ook verzekeren, waaronder repatriëring. Als ik bijvoorbeeld in Costa Rica naar een nationaal park ga en een heet-water bron sta te bewonderen met de toeristen, en plots door de grond zak en met mijn voet in 200°C ondergrond terecht kom met zware 3de graadswonden aan mijn voet, dan heb ik dat niet op eigen risico gedaan, maar is dat een ongeval terwijl ik werk. Dan moet de verzekering afgesloten door mijn werkgever dat als een werkongeval registreren en behandelen. Als de toeristen het vliegtuig opstappen en ik niet omdat ik mijn vliegticket heb verlengd om langer te blijven voor mezelf, en de volgende dag ga golfsurfen en mijn kop tegen een rots slaag en in het ziekenhuis beland, dan is dit voor eigen rekening, en hopelijk heb ik dan mijn eigen, persoonlijk reisverzekering die zulke risicovolle sporten dekt (er zijn er niet veel die risicovolle outdoor sporten dekken... best altijd navragen).

Vóór de reeks artikelen in Humo hadden de meeste deelnemers geen idee wat hun rechtmatige positie was: alle winst was voor het productiehuis, alle risico's voor de deelnemer, geen privacy, maar ook een spreekverbod. Mensen dachten verkeerdelijk omdat ze dit vrijwillig hadden getekend, dat ze geen enkele rechten hadden en durfden er ook niet over te spreken. De reeks artikelen heeft duidelijk gemaakt dat het eigenlijk een arbeidssituatie is en daar zijn je rechten beschermd en kan je ze niet afstaan, noch vrijwillig, noch onder druk.

  




Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #157 Gepost op: 16-10-2012, 20:06:30 »
Het toch duidelijk dat men als kandidaat geen inspraak heeft wat er al dan niet getoond gaat worden.  En het is net die privacy dat je gedeeltelijk opgeeft binnen dat contract.  Bij de vips komt er een censuur-balkje wanneer er een tiet uit een bikini floept maar dat is dan ook het enige.


Eigenlijk is er wel verhoogde privacy tegenover vroeger. Ik herinner mij ERs waar zelfs regelmatig nachtbeelden bij waren. Dit is duidelijk niet meer het geval. We zien enkel nog maar dagshots. Mogelijks is er nu dus een clausule dat er enkel van dan tot dan mag gefilmd worden. Waarschijnlijk zorgen ze zo dat de privacy gerespecteerd wordt. Elke deelnemer heeft op die manier vele uren waarbij ze zichzelf kunnen zijn zonder camera erbij. De camerabeelden worden zodanig vergeljkbaar aan de beelden van een dagje op een set. Het werk is dan ook eigenlijk acteurwerk, maar dan niet onder de naam van een rol, maar onder de eigen naam.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #158 Gepost op: 16-10-2012, 20:44:36 »
Stukje uit tv-gids:
(jg 8/afl 7) De laatste eilandraad legde een nooit gezien complot bloot, waarbij geen van de betrokkenen zich echt goed voelde. Degene die de meeste stemmen kreeg is op wraak belust en komt oog in oog te staan met Fajah tijdens het duel. Lukt het om de emoties de baas te blijven? En is Fajah echt zo onverslaanbaar? Ondertussen blijft de hardheid waarmee het spel gespeeld wordt nazinderen. Maar dan is het tijd voor de laatste proef voor de samensmelting waarbij finesse, concentratie en balans van cruciaal belang zijn.

Er zal dus na het duel Lodewijk-Fajah nog een duel plaatsvinden.

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 6
« Reactie #159 Gepost op: 16-10-2012, 20:49:49 »
Hmmm,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!