Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 43212 keer)

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 13-10-2012, 15:46:14 »
Ik denk dat hij gewoon met stomheid geslagen was, op zo'n moment lijkt het me niet dat je ineens met een mogelijk argument kunt komen. Hij dacht dat hij veilig zat dus hij heeft mogelijk ook niet gedacht aan mogelijke redenen waarom ze hem zouden kunnen wegstemmen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 13-10-2012, 16:04:12 »
Ik was wel verbaasd dat kamp Zuid, na die enorme achterstand in de proef, uiteindelijk nog zo dichtbij kwam en bijna won..  ;D

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 13-10-2012, 20:50:52 »
Ik heb de aflevering nog niet gezien maar ben zelf wel enorm geschokt over het feit dat Lodewijk er uit is,komaan,waarom nu net hem?!
Hij was een van de sterkste en was zeker nodig om de fysieke proeven te kunnen winnen.
Echt waar  ::oink::
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 13-10-2012, 22:10:28 »
Als je de aflevering gezien hebt, zie je waarom er is besloten hem eruit te stemmen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 14-10-2012, 00:41:17 »
Een ding wil ik zeggen, ik hoop dat het pokertrio hun takken thuis krijgen, en dat ze flink gepakt worden.
Lodewijk dacht dat hij heel goed zat, want toen hij met een van de broers zat te praten, en die broer zei, lodewijk ik heb het aan jou te danken dat ik bij mijn broer in hetzelfde kamp zit, en dat zal ik niet vergeten, de judas, toch stak hij Lodewijk een mes in zijn rug.
En die Fatima vind ik een slang, ja ik ben ook een nederlandse. Min hee is mijn favoriet, een leuke sterke meid.
Ze mag van mij nog winnen ook.  ::ok::

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 14-10-2012, 11:13:17 »
Weer een geweldige proef deze aflevering. Spannend tot op het einde!

De gebeurtenissen op de eilandraad hadden we vorige week natuurlijk al zien aankomen, maar nu het dan zover was vond ik het toch zowel spannend als interessant om te zien. Ik heb het erg met Lodewijk te doen. Ik begrijp de reden van het complot, maar ik kan bijna zelf de dolk in mijn rug voelen. Is dit dan echt de manier om het spel te spelen? Ik ben er nog niet over uit...

De reactie's tijdens het bekend maken van de stemmen waren overigens hoe dan ook heel interessant om te zien. Peggy die ontzettend verbaasd was. Fatima die zich bij de 2e of 3e stem toch even omdraaide en waar Peggy direct op reageerde. Tevens het moment dat zowel Peggy als Lodewijk zich gerealiseerd moeten hebben wat er gaande was.

En tot slot Fajah die met haar hoofd in haar handen had. Ik vraag mij vooral af wat zij gedacht heeft. Was zo ondersteboven omdat ze zich realiseerde dat ze tegen Lo moet strijden? Was ze enkel verbaasd over deze onverwachte 'twist'? Of vond ze dit misschien zelfs gemeen?

1 ding scheelt. Het maakt voor mij niet uit wie er volgende week gaat winnen. Zowel Fajah als Lo zijn uit op wraak en dat gun ik hen beiden. Hoewel ik toch een kleine voorkeur voor Lodewijk heb. Eigenlijk vooral, omdat Fajah al haar grootste 'vijanden' heeft weggewerkt. Er valt voor haar dus wat minder te halen. (Lees: minder interessante televisie).
« Laatst bewerkt op: 14-10-2012, 11:16:31 door Ichiko »

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 14-10-2012, 11:46:20 »
Jammer dat Zoë eruit gaat, maar niemand had het anders verwacht. De techniek die je leert bij de vorige keer is een onoverkomelijke voorsprong en maakt het verschil.
Mee eens. Ik betwijfel of het nu echt zo'n geweldige prestatie is van Fajah om nog steeds in het spel te zitten. Echter, dat Zoë eruit ligt heeft ze volledig aan zichzelf te danken. Dit kon je amper een strijd noemen.

Wat mij opviel was hoe de sfeer verandert met iemand als Min Hee in het team. De sereniteit en focus die zij bracht maakten het verschil in de proef, daar waar de aanhoudende negativiteit van Fajah (stelletje pannekoeken) de voorbije weken duidelijk het tegenovergestelde deed.
Vergeet je niet iemand? De waarde van Paul, zowel voor de sfeer in groep als tijdens de proeven, hoort volgens mij in 1 zin gezegd te worden met de waarde van Min Hee. De komst van deze twee kandidaten zorgt er vooral voor dat de België-Nederland strijd eindelijk doorbroken wordt, zeker nu Zoë vertrokken is en er dus nog maar twee van het oude Vlaamse front over zijn. Naast de mentale boost die Min Hee en Paul gegeven hebben zullen Ruud, Gene en Joke hopelijk nu ook beter met elkaar willen samenwerken.

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 14-10-2012, 11:55:53 »
Trouwens... nog iets wat ik kwijt wilde...

Ik heb het iemand anders volgens mij ook al zien schrijven, maar wat ik heel jammer vindt aan deze Expeditie is dat ze zoveel gereedschap en materialen tot hun beschikking hebben. Nu veranderd Lo in een uur het platform in de Mangrove om tot een Mangrove 2.0. Maar eigenlijk zou ik de kandidaten uren lang willen zien zwoegen, op zoek naar bouw materialen, het eiland verkennen, uren lang doodsaai een stuk hout slijpen om er gereedschap van te maken...

Tevens zie ik nog weinig mensen verhongeren, dus blijkbaar is er voldoende eten?

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 14-10-2012, 11:59:16 »
Idd Ichiko, paul is in dat nieuwe kamp net zo waardevol als Min Hee.
Maar ja geen belg he? ;D
Paul is voor mij een oppepend persoon, ik zou er ook vrolijk van worden als ik daarmee op een eiland zou zitten.

Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 14-10-2012, 18:15:02 »
Idd Ichiko, paul is in dat nieuwe kamp net zo waardevol als Min Hee.
Maar ja geen belg he? ;D
Paul is voor mij een oppepend persoon, ik zou er ook vrolijk van worden als ik daarmee op een eiland zou zitten.

 Mee eens. ::jaja::  Min Hee is een topwijf, maar ik denk dat Paul ook een zeer groot aandeel heeft in het plezier op kamp Noord...
« Laatst bewerkt op: 14-10-2012, 18:17:07 door Lukie4, Reden: uitlokken lijkt me ook niet nodig »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 14-10-2012, 18:42:26 »
Citaat
Vergeet je niet iemand? De waarde van Paul, zowel voor de sfeer in groep als tijdens de proeven, hoort volgens mij in 1 zin gezegd te worden met de waarde van Min Hee.
Ik had het vooral over de peptalk voor de proef, daarbij stak ze toch ver boven Paul en elke andere deelnemer uit. Niks tegen Paul voor de rest, maar ik moet toch niet bij elke post zeggen "Min hee heeft het goed gedaan, maar al de rest was ook flink" om toch maar opmerkingen als onderstaande te vermijden?
Idd Ichiko, paul is in dat nieuwe kamp net zo waardevol als Min Hee.
Maar ja geen belg he? ;D
::)
Ik ga zelfs geen moeite doen om een geargumenteerde reply uit te typen, maar ik vind het erg dat jij topics mag vervuilen met dit soort opmerkingen maar mijn replies worden gecensureerd.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 14-10-2012, 21:11:05 »
Volgens mij is er maar een iemand hier die de sfeer verziekt en dat ben ik zeker niet.
Er is vast een reden dat jouw posts weggehaald worden denk je ook niet.
Ik vind Paul een leuke gozer en idd iemand die echt plezier kan maken met de rest.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 14-10-2012, 22:08:40 »
Volgens mij is er maar een iemand hier die de sfeer verziekt en dat ben ik zeker niet.
Er is vast een reden dat jouw posts weggehaald worden denk je ook niet.
Ik vind Paul een leuke gozer en idd iemand die echt plezier kan maken met de rest.


Volledig mee eens.
Paul is inderdaad ontzettend leuk. Ik waardeer Min Hee ook erg, maar met Paul kan je meer lachen. Ze lijken me beide heel fijn om in je team te hebben. Min Hee voor de motivatie en haar kookkunsten en Paul voor de gezelligheid en humor. Beiden zijn supergoed voor de moraal van een team en ook nog eens sterk in proeven.

Ik denk alleen dat Min Hee wel erg veel credit krijgt voor het winnen van de proef. Ze heeft er zeker een aandeel ingehad, zowel met haar peptalk als met haar eigen prestatie. Maar het winnen van deze proef lag denk ik toch ook grotendeels aan het feit dat Zoë niet meer meedeed met het rode team. Als zij ook mee had gedaan, had rood nooit zo'n voorsprong kunnen opbouwen als nu. En de voorsprong die ze nu hadden was al bijna niet genoeg bij de puzzel. Maar ik ben wel heel blij voor ze dat ze eindelijk eens gewonnen hebben.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 15-10-2012, 14:46:23 »
Ik ben niet helemaal meer zeker hoe de regels zijn mbt de munten. Bijvoorbeeld de munten van Lodewijk...: Mag hij, als hij wint van Fajah, en het tot de samensmelting redt, zijn munten alsnog gaan gebruiken? Zo niet, dan zou het supertof zijn als 'ie z'n munten weggeeft aan een kampgenoot.. Tess bijvoorbeeld?!  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 15-10-2012, 16:25:57 »
Ik ben niet helemaal meer zeker hoe de regels zijn mbt de munten. Bijvoorbeeld de munten van Lodewijk...:
Vorig jaar mocht het zeker; mede dankzij haar munten, die ze in de grot niet hoefde te gebruiken, heeft ze toen gewonnen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 15-10-2012, 17:45:43 »
Als iedereen in dat groepje belandt, is er al vrij snel niemand meer over om weg te stemmen, hè...
Natuurlijk wel, er zijn dan nog 5 andere spelers over.
Ik denk ook zeker dat ze sterke spelers als Min Hee en Paul juist eruit gaan proberen te krijgen.
En pas als dat groepje van 6 over is moeten ze zich tegen elkaar gaan keren.
En dan wordt het denk ik het pokertrio tegen Ruud, Tess en Fajah.
There's no show like a reality show ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 15-10-2012, 17:49:06 »
Natuurlijk wel, er zijn dan nog 5 andere spelers over.
Ik denk ook zeker dat ze sterke spelers als Min Hee en Paul juist eruit gaan proberen te krijgen.
En pas als dat groepje van 6 over is moeten ze zich tegen elkaar gaan keren.
En dan wordt het denk ik het pokertrio tegen Ruud, Tess en Fajah.


Een gelijke stand afdwingen is een tactisch risico en een zware gok.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 15-10-2012, 21:18:35 »
En tot slot Fajah die met haar hoofd in haar handen had. Ik vraag mij vooral af wat zij gedacht heeft. Was zo ondersteboven omdat ze zich realiseerde dat ze tegen Lo moet strijden? Was ze enkel verbaasd over deze onverwachte 'twist'? Of vond ze dit misschien zelfs gemeen?

Ik denk dat Fajah iets had van: "Oh nee, daar gaan we weer, de Belgen beginnen een stemafspraak"..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 15-10-2012, 21:20:21 »
Ik denk dat Fajah iets had van: "Oh nee, daar gaan we weer, de Belgen beginnen een stemafspraak"..
dat vind ik dan weer een beetje een onzinnige opmerking. Er zaten maar 2 belgen op dat eiland....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 15-10-2012, 21:25:52 »
Ik denk dat ze ook gewoon heel verbaasd was, ik denk niet dat je op zo'n moment als eerste denkt "oh nee, nu moet ik tegen Lodewijk strijden", maar dat kan ik ook mishebben.