Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 43164 keer)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 12-10-2012, 15:43:41 »
Zelden zo een vreugdeuitbarsting gezien bij winst van een proef  ::tandpastasmiley:: 
Voor de rest een heel dramatisch einde en nog erger voor Lodewijk, mss wel wat naiëf van hem maar ze hebben toch maar mooi gelogen, recht in zijn gezicht. Groot gelijk als hij zegt geen poot meer te zullen uitsteken in het kamp!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #101 Gepost op: 12-10-2012, 17:00:10 »
ZZstar, heb je soms een minderwaardigheidscomplex naar Nederlanders? Het valt me gewoon op dat je altijd naar de nationaliteit van een deelnemer kijkt in plaats van naar een deelnemer zelf.

En voordat je er weer over begint, dit is geen aanval, gewoon een vraag naar aanleiding van iets wat me opvalt.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 17:02:35 door Quirino »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #102 Gepost op: 12-10-2012, 18:03:59 »
ZZstar, heb je soms een minderwaardigheidscomplex naar Nederlanders? Het valt me gewoon op dat je altijd naar de nationaliteit van een deelnemer kijkt in plaats van naar een deelnemer zelf.

En voordat je er weer over begint, dit is geen aanval, gewoon een vraag naar aanleiding van iets wat me opvalt.
en ik wil hier geen antwoord op in dit topic. Doe dat maar in PM
discussie tussen ZZ*Star en Jorge heb ik ook verwijderd.
Graag aflevering 6 weer :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #103 Gepost op: 12-10-2012, 18:05:54 »


-

Vond het een leuke aflevering! Het was echt spannend en de proef zat echt fantastisch in elkaar  ::ok:: Dat het eerst leek dat kamp Zuid alweér had gewonnen (ik zat op de bank echt van, nee, alweer?!!) maar dat uiteindelijk toch kamp Noord.
Vond het wel sneu voor Lodewijk, maar ja, het is het spel. Nu moeten ze toch eindelijk inzien dat het trio uit elkaar moet..
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 18:25:53 door Lukie4, Reden: aangepast op verzoek van plaatser »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vahnstad

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #104 Gepost op: 12-10-2012, 20:19:36 »
Leuke aflevering met een leuke en overzichtelijke proef. Kamp Rood had eindelijk eens de juiste sfeer te pakken, en dat is vooral ten danken van Min Hee, al ben en blijf ik geen fan van haar, maar dit mag gezegd worden. Gene heeft me deze keer positief verbaasd. Ik vond hem eens niet irritant, en zeer positief. Ik vind hem de leukste van kamp Rood, en ik hoop dat hij het zeker nog lang zal volhouden. Hem kennende zal hij zich echter wel achter het pokertrio scharen. Joke is ook positief gestegen. Ruud en Paul zijn sterker dan ik dacht, en kunnen het ver brengen, al blijf ik mijn twijfels hebben bij Paul bij andere fysieke proeven.

Bij Kamp Zuid vond ik Lodewijk leuk, maar het is een spel en het was een zeer goede zet van het pokertrio en Tess om hem eruit te stemmen. Het was Tess of Lodewijk, en hierachter is het de beurt aan Peggy, en dan aan Tess, maar ik denk dat Tess er niet zal uitgestemd worden voor de samensmelting er is. Kamp Zuid kan echter ook nog proeven winnen. Bij de samensmelting of een eventuele terugkeer is Tess dehene die de minste schade zal ondervinden van het pokertrio. Bovendien is ze een goed maatje van Ruud, en ik denk dat Tess en Ruud eventueel wel eerder op een Min Hee stemmen, dan op iemand van het pokertrio. Een domme zet van het pokertrio was het echter ook niet. Peggy of Tess eruit stemmen zou tactisch dom geweest zijn, omdat je een kans laat liggen. Lodewijk kan terugkeren, maar er valt sowieso één sterke kandidaat af. Fajah acht ik als mogelijk sterk. Peggy is sowieso zwak, en komt later wel aan de beurt. Tess is iemand die het wagonnetje bij het pokertrio zetten, en dus zou het dom zijn van het pokertrio om op haar te stemmen. Bovendien kan ze Ruud overhalen om zich bij het pokertrio aan te sluiten.

Het spel is zeker niet gespeeld, maar het complot is mooi gedaan, en niemand maakte fouten. Of het was Lodewijk die maar niet de broertjes er bij moest halen bij de teamselectie of attenter moest zijn. Dennis stelde echter vragen ten voordele van Lodewijk, en daarom ergerde ik me ZWAAR aan Dennis, die me in uiterst slechte zin verrast heeft. Ga aub naar huis. Je kan dit niet. Het is overduidelijk dat je voor de Nederlanders bent. Waarom stel je dan zulke vragen aan Fatima ? Waarom stel je zulke vragen aan Lodewijk ? Het is niet de bedoeling dat dit uitlekt op de eilanddraad. Als dit toevallige vragen waren, ok, maar dit was hopen dat het uitlekte, en ook met de bedoeling dat er ergens een lichtje ging branden.

Bovendien vraag ik me af als Peggy eruit ligt, of iemand echt weet zal krijgen van deze situatie. Of het zou Fajah moeten zijn die gaat klikken. Hoe die zal reageren weet ik echter niet. Lodewijk zal echter iedereen proberen over te halen om op het pokertrio te stemmen. Maar hebben die mensen dan al eens gekeken naar de kracht. Min Hee zal echter niet op het pokertrio stemmen, maar eerder op een Fatima. Paul had een goede band met Geel, en zie ik eerder op een Joke stemmen. En Gene zal meelopen met de Belgen, wat ik zeker niet slecht vindt. Het kan wel eens spannebd worden.

De balans:
+++ Gene
++ Pokertrio en Tess
++ Kamp Noord
- Peggy
----- Dennis.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 20:22:07 door Vahnstad »

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #105 Gepost op: 12-10-2012, 21:27:39 »

Dennis stelde echter vragen ten voordele van Lodewijk, en daarom ergerde ik me ZWAAR aan Dennis, die me in uiterst slechte zin verrast heeft. Ga aub naar huis. Je kan dit niet. Het is overduidelijk dat je voor de Nederlanders bent. Waarom stel je dan zulke vragen aan Fatima ? Waarom stel je zulke vragen aan Lodewijk ? Het is niet de bedoeling dat dit uitlekt op de eilanddraad. Als dit toevallige vragen waren, ok, maar dit was hopen dat het uitlekte, en ook met de bedoeling dat er ergens een lichtje ging branden.


Ja, dat viel mij dus ook op. Die vragen konden echt niet. Na het stemmen en evt. munten inzetten kun je misschien zulke vragen stellen, maar ervoor zeker niet.

Wel bizar eigenlijk dat Lodewijk toen nog steeds niks doorhad. Fatima antwoordt dat ze tactisch stemt. Hij weet dat ze heel close is met de broertjes. Hij denkt zelf ook heel close  met ze te zijn, maar is niet ingelicht over op wie ze tactisch zullen stemmen. Tja, dan moet er toch eigenlijk wel een lichtje gaan branden inderdaad, dat hij weleens het slachtoffer kan zijn van deze tactische (complot) stemmen. Wel sneu voor hem, maar ja zo is het spel. In ER ben je zonder immuniteit eigenlijk nooit zeker van je positie en moet je altijd achterdochtig zijn. (daarom zou ik geloof ik niet geschikt zijn voor ER).

Het complot kwam nu niet uit omdat Lodewijk gewoon te naïef was, maar het was echt heel raar van Dennis om die vragen op dat moment te stellen. Je zag ook dat Fatima het eigenlijk niet verwachtte en een beetje van haar stuk was. Ze had eigenlijk geen of een ontwijkend antwoord moeten geven. Of gewoon zeggen: ik stem op wie ik wil stemmen. Zoiets. Maar door te zeggen dat ze tactisch ging stemmen, had een beter oplettend/doordenkend 'slachtoffer' het door kunnen hebben en zijn munten kunnen inzetten.

Hopelijk volgend jaar een betere presentator naast Evi. Of gewoon alleen Evi. Dat lijkt mij ook wel wat. Dat kan ze prima, zij is zo'n kanjer.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #106 Gepost op: 12-10-2012, 21:29:32 »
Denk niet dat de presentatoren de vragen zelf bedenken, het is echt wel van tevoren besproken wat er aan wie gevraagd moet worden ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #107 Gepost op: 12-10-2012, 21:31:24 »
Denk niet dat de presentatoren de vragen zelf bedenken, het is echt wel van tevoren besproken wat er aan wie gevraagd moet worden ::vergroot::

Precies en anders was het er wel uitgeknipt  ::jaja::

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #108 Gepost op: 12-10-2012, 22:01:08 »
Precies en anders was het er wel uitgeknipt  ::jaja::

Waarschijnlijk hebben jullie gelijk inderdaad, dat ze de vragen op voorhand bedenken. Dan was het dus niet Dennis zijn schuld. Maar als ze van tevoren overleggen vind ik het eigenlijk nog vreemder dat ze zulke vragen stellen. Maar het is achteraf niet erg, want er is niks uitgekomen.
Niet dat ik nou per se voor het slagen van dat complot was hoor, maar het spel moet niet op die manier beïnvloed worden.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #109 Gepost op: 12-10-2012, 22:35:15 »
Beetje voorspelbare aflevering, wel een mooie proef.
Leuk om kamp geel eens te zien verliezen en rood te zien winnen  ::tandpastasmiley::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #110 Gepost op: 13-10-2012, 09:31:51 »
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af waarom er zoveel extra gaten zijn aangebracht in het 'stokjes-bord' in het duel..
Zou het zo zijn dat Fajah, omdat ze ondertussen meer ervaring heeft in het spel, één stokje meer dan de ander moet halen?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #111 Gepost op: 13-10-2012, 09:35:01 »
Het maakte niet uit of het complot bekend was voor het stemmen of erna. Zelfs al hadden Lodewijk en Peggy het begrepen, dan nog kunnen ze niet zomaar hun stem wijzigen.

Ik begreep van voorgaande jaren dat je voor de eilandraad al door moet geven op wie je gaat stemmen (ik geloof zelfs op je eiland al) en dat je je daar aan moet houden. Dus niemand had op het laatste moment zijn of haar stem kunnen veranderen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #112 Gepost op: 13-10-2012, 09:39:31 »
Lijkt me sterk..Moeten ze dan ook aangeven hoeveel munten ze gaan inzetten?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #113 Gepost op: 13-10-2012, 09:41:26 »
Geen idee... toen dit door een van de oud-deelnemers verteld werd, waren er nog geen munten :)

Het is in elk geval een keer ter sprake gekomen van een van de oud-deelnemers die hier ook postte. Frans, Hiukwan, Jennifer? Dat weet ik even niet meer.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #114 Gepost op: 13-10-2012, 11:01:36 »
Klopt Cynneke, was info die eigenlijk niet gedeeld mocht worden maar wat toch ergens verteld is.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #115 Gepost op: 13-10-2012, 11:04:42 »
Klopt Cynneke, was info die eigenlijk niet gedeeld mocht worden maar wat toch ergens verteld is.

 ::vergroot::

Maar daarom was het ook niet relevant of Dennis het nou van te voren verklapte of niet. De uitslag van de stemming stond toch al vast!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #116 Gepost op: 13-10-2012, 11:56:21 »
::vergroot::

Maar daarom was het ook niet relevant of Dennis het nou van te voren verklapte of niet. De uitslag van de stemming stond toch al vast!

En de munten? Moeten die ook van te voren worden aangegeven? Want anders had Lodewijk nog een munt kunnen inzetten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #117 Gepost op: 13-10-2012, 12:09:32 »
En de munten? Moeten die ook van te voren worden aangegeven? Want anders had Lodewijk nog een munt kunnen inzetten.
Of hij had het werkelijk niet door toen Fatima over tactisch stemmen begon...

Leuke aflevering trouwens, met een verrekte lastige proef. Eindelijk wint kamp rood eens een proef, zodat zij ook eens kunnen gaan genieten van het strand. Zeer sterke optredens van vooral Min Hee en Paul!
Dat Zoë de eliminatieproef zou verliezen was te verwachten, maar dat het zo snel zou gaan?
De eilandraad was op zich minder spannend (voor het publiek) omdat het complot vantevoren al min of meer bekend was. Maar toch, op het eerste gezicht een tactische meesterzet van het pokertrio om de sterkste en degene met de meeste munten (dat vooral) eruit te halen. Of Tess bij het complot nodig was, weet ik niet. In ieder geval hebben ze nu wel in hun kaarten laten kijken.

Trouwens, dat Lodewijk ervanop keek was te verwachten, al neigt het een beetje naar naïviteit, aangezien je toch zou moeten weten dat tijdens dit spel eigenlijk niemand 100% te vertrouwen is, ook degenen met wie je dacht naar de samensmelting te gaan. Peggy keek er overigens ook behoorlijk van op... Maar goed, als Dennis je dan vraagt of je een idee hebt waarom men jou weggestemd heeft, en dan zegt dat je helemaal niks kan bedenken? Daar kijk ik dan van op. Dat je niet meteen doorhebt dat je met 5 munten te gevaarlijk bent, daar kan ik wel inkomen, maar je zou toch kunnen bedenken dat ze je als te sterk, als te gevaarlijk zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #118 Gepost op: 13-10-2012, 13:00:14 »
Trouwens, dat Lodewijk ervanop keek was te verwachten, al neigt het een beetje naar naïviteit, aangezien je toch zou moeten weten dat tijdens dit spel eigenlijk niemand 100% te vertrouwen is, ook degenen met wie je dacht naar de samensmelting te gaan. Peggy keek er overigens ook behoorlijk van op... Maar goed, als Dennis je dan vraagt of je een idee hebt waarom men jou weggestemd heeft, en dan zegt dat je helemaal niks kan bedenken? Daar kijk ik dan van op. Dat je niet meteen doorhebt dat je met 5 munten te gevaarlijk bent, daar kan ik wel inkomen, maar je zou toch kunnen bedenken dat ze je als te sterk, als te gevaarlijk zien...

Ik vind het niet naief, het kwam voor hem als een donderslag bij heldere hemel. En als wij de beelden van het complot niet hadden gezien. Alleen de beelden hoe ze waren als ze in de gehele groep zaten of met Lodewijk erbij. Dan was de meerderheid van de kijkers ook stomverbaasd geweest. Zelfs toen Fatima zei tactisch te stemmen.

Ook denk ik dat Lodewijk wel wilde zeggen dat ze hem waarschijnlijk te sterk vonden, maar misschien vond hij dat wel te opschepperig. Ikzelf kan me daar soms erg aan irriteren als de weggestemden dat zeggen. Hij heeft zich de hele tijd nooit Robinson 2012 genoemd, dat deden anderen. En hij reageerde daar altijd erg bescheiden op, vond ik.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #119 Gepost op: 13-10-2012, 13:56:22 »
Ook denk ik dat Lodewijk wel wilde zeggen dat ze hem waarschijnlijk te sterk vonden, maar misschien vond hij dat wel te opschepperig. Ikzelf kan me daar soms erg aan irriteren als de weggestemden dat zeggen. Hij heeft zich de hele tijd nooit Robinson 2012 genoemd, dat deden anderen. En hij reageerde daar altijd erg bescheiden op, vond ik.

Dit inderdaad. Zijn door de jaren heen een hoop weggestemden geweest die dat volkomen onterecht over zichzelf hebben gezegd. Nogal potsierlijk. Ik zou er m'n vingers ook niet aan willen branden en dat liever door anderen laten uitspreken.