Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 43207 keer)

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 12-10-2012, 09:13:40 »
Poetisch?
Ze lijkt me sterker dan de gebroeders bij elkaar.
Het beste kan ze nu banden met anderen aangaan om ze eruit te wippen,
vanuit dezelfde gedachtegang waar Lodewijk mee geloosd is: te sterk (mwa), maar vooral straks niet meer weg te krijgen.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 12-10-2012, 09:21:07 »
Denkt niemand dat de verbintenis met de gebroeders poker Fatima ook wel eens fataal zou kunnen worden? Dat ze, net als Lodewijk, denkt wel goed te zitten met hen in de rug, maar tegelijkertijd daar de dolk vandaan komt?

Ja.
Om 3 redenen.
1 het zijn belgen. ::rofl::
2 Het zijn poker spelers
3 het zijn broertjes

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 12-10-2012, 09:26:20 »
 ::tandpastasmiley::

Daarom juist zou ze hen toch te slim af moeten zijn  :)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 12-10-2012, 10:26:27 »
Zeer leuke aflevering!

Jammer dat Zoë eruit gaat, maar niemand had het anders verwacht. De techniek die je leert bij de vorige keer is een onoverkomelijke voorsprong en maakt het verschil.

De eerste keer dat een Nederlander op een Nederlander stemt, en dit al in aflevering 6!!!

Lodewijk is een kleine verliezer, is op te maken uit de preview. Willie en Fajah waren dat ook, Zoë en Olivier gedroegen zich waardig nadat ze eruit gestemd waren. Toeval?

Fajah is zeker erg in het voordeel. Neemt niet weg dat ik het niet zo aannemelijk vind dat Zoë haar anders wel zou verslaan. In het geval van Olivier en volgende week Lodewijk is dit misschien anders.

Bij mijn weten heeft vorige week Min Hee als eerste Belg op een andere Belg gestemd. Dus zo'n verschil is dit ook niet. Daarnaast stemden gisteren alle Nederlanders op andere Nederlanders. Dus dat Nederland- Belgie verhaal heerste vooral in het oude rode kamp. Dat is de enige conclusie die je hieruit kan trekken. Niet de suggestie die jij hiermee wilt wekken.

Ben je een slechte verliezer als je teleurgesteld bent? Bij mijn weten niet. Daarnaast kwam het voor Lodewijk meer als een klap, omdat hij op het oog één van de sterkste kandidaten lijkt. Dan voor bijvoorbeeld een Zoë. Die elke eilandraad stemmen ontving. Maar goed, u blijft graag alles zwart-wit bekijken en denkt volgens mij dat de landsgrens alles bepalend is.

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 12-10-2012, 10:42:08 »
Nee hoor Zzstar dat is geen toeval, dat komt omdat wij hollanders gewoon niet tegen ons verlies kunnen en jullie waardige belgen zijn zoooooveel beter dan wij.
Zucht.
Heb ik dat gezegd misschien? Het is een feit dat Vlamingen en Nederlanders anders communiceren. Punt. En ik vind het frappant dat na hun wegstemming Olivier eerder teleurgesteld reageerde, Zoë gelaten en Willy en Fajah woest na hun stemming, net als Lodewijk als we de preview mogen geloven. Is toch op z'n minst opvallend te noemen, of ben je zo politiek correct dat je vindt dat dit niet aangehaald mag worden?

Ben je een slechte verliezer als je teleurgesteld bent? Bij mijn weten niet. Daarnaast kwam het voor Lodewijk meer als een klap, omdat hij op het oog één van de sterkste kandidaten lijkt. Dan voor bijvoorbeeld een Zoë. Die elke eilandraad stemmen ontving.
Ja, want Olivier had natuurlijk verwacht dat hij eruit ging, daarom heeft hij geen enkele munt ingezet ::)
Citaat
Maar goed, u blijft graag alles zwart-wit bekijken en denkt volgens mij dat de landsgrens alles bepalend is.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 18:00:25 door Lukie4, Reden: geen persoonlijke opmerkingen naar elkaar maken »

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 12-10-2012, 10:49:41 »
De eerste keer dat een Nederlander op een Nederlander stemt, en dit al in aflevering 6!!!

Het leukste hieraan vind ik dat je voor het gemak er totaal niet bij zegt dat ook pas in aflevering 5 de eerste keer (en tot nu toe enige keer) is dat een Belg op een Belg stemt.  ;D (edit: wat Jorge eigenlijk dus al zegt  ;))
Overigens hebben al twee Nederlanders op een Nederlander gestemd en is er tot nog toe maar één Belg die op een Belg stemde.
Misschien ook leuk om te weten dat Gene, Joke en Zoë al op vier(!) verschillende Nederlanders hebben gestemd en nog nooit op een Belg. Ruud en Tess hebben daar tegenover slechts op twee verschillende Belgen gestemd en Tess heeft na deze aflevering zelfs ook al op een Nederlander gestemd.
Probeer alsjeblieft niet zo te insinueren dat Nederlanders zo slecht zijn t.o.v. de Belgen in ER. Kijk liever een beetje naar de persoon zelf dan naar de nationaliteit van die persoon. Er is toch ook niemand die bijvoorbeeld roept dat de Belgen uit Noord eerst de twee Nederlanders met een donkerdere huidskleur hebben weggestemd.  ;)

Uiteindelijk was het toch nog best jammer dat Zoë weg moest. Ik vond haar zelfspot bij het duel echt leuk.
Fatima en de tweeling hebben het gewoon slim gespeeld, al was het wel sneu om te zien hoe hard het aankwam bij Lodewijk toen zijn naam telkens verscheen uit de urn. Peggy's reactie was echt geweldig.
Ik vraag me nu eigenlijk vooral af hoe Peggy zich nu zal gaan gedragen. Zal ze het accepteren dat Lodewijk werd weggestemd of gaat ze een confrontatie aan?

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 12-10-2012, 11:04:39 »
Het leukste hieraan vind ik dat je voor het gemak er totaal niet bij zegt dat ook pas in aflevering 5 de eerste keer (en tot nu toe enige keer) is dat een Belg op een Belg stemt.  ;D (edit: wat Jorge eigenlijk dus al zegt  ;))
Feit. En dit is ook uitvoerig vermeld in die topic. Ik heb er geen enkel probleem mee dat dat vermeld wordt, maar anderen hebben blijkbaar wel een probleem als de tegenhanger vermeldt wordt. Tja, "Welcome to the internet" dan zeker
Citaat
Overigens hebben al twee Nederlanders op een Nederlander gestemd en is er tot nog toe maar één Belg die op een Belg stemde.
Misschien ook leuk om te weten dat Gene, Joke en Zoë al op vier(!) verschillende Nederlanders hebben gestemd en nog nooit op een Belg. Ruud en Tess hebben daar tegenover slechts op twee verschillende Belgen gestemd en Tess heeft na deze aflevering zelfs ook al op een Nederlander gestemd.
Een leuke statistiek, maar hij klopt niet. Gene heeft namelijk nog maar op 3 verschillende personen gestemd.

Citaat
Uiteindelijk was het toch nog best jammer dat Zoë weg moest. Ik vond haar zelfspot bij het duel echt leuk.
Fatima en de tweeling hebben het gewoon slim gespeeld, al was het wel sneu om te zien hoe hard het aankwam bij Lodewijk toen zijn naam telkens verscheen uit de urn. Peggy's reactie was echt geweldig.
Zoë was ook mijn favoriete, lijkt me echt iemand die met iedereen overeen komt in het dagelijkse leven. ::hug::

En inderdaad, Lodewijk zijn reactie was grappig, van  :) naar ??? naar :o
Citaat
Ik vraag me nu eigenlijk vooral af hoe Peggy zich nu zal gaan gedragen. Zal ze het accepteren dat Lodewijk werd weggestemd of gaat ze een confrontatie aan?
Een rebel als Peggy? Die gaat zich nooit zomaar erbij neerleggen, ze zal keihard op tafel slaan en de anderen eens goed de les spellen, desnoods met geweld.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 12-10-2012, 11:09:30 »
Een leuke statistiek, maar hij klopt niet. Gene heeft namelijk nog maar op 3 verschillende personen gestemd.
Ik waag een gokje: allemaal Nederlanders?

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 12-10-2012, 11:14:24 »
Ik waag een gokje: allemaal Nederlanders?
Altijd de irritantste of de persoon waar hij het minst goed mee overweg kon, ik zou eens moeten opzoeken welke nationaliteit ze juist waren, want dat had volgens mij geen enkel belang in zijn beslissing.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 12-10-2012, 11:16:30 »
want dat had volgens mij geen enkel belang in zijn beslissing.

Gôh, zou je denken?..

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 12-10-2012, 11:26:11 »
Gôh, zou je denken?..
Ik snap jou niet, dit was zo een leuke en interessante aflevering, en in plaats van de discussie daarover te voeren vind je het interessanter om over mij te praten en oude koeien uit de gracht te halen over oude stemrondes, waar al zeer uitgebreid over gepalaverd is en die ik je al meer dan eens uitgelegd heb. Ik ben me er ook van bewust dat ik een zeer interessant onderwerp ben, maar om daarvoor andere topics te vullen met discussies over mezelf vind ik er toch een beetje over.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 12-10-2012, 11:29:34 »
Inderdaad, laten we het leuk houden en het over afl. 6 hebben.. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 12-10-2012, 11:46:39 »
Een leuke statistiek, maar hij klopt niet. Gene heeft namelijk nog maar op 3 verschillende personen gestemd.

het kan zijn dat ik me vergis, maar volgens mij heeft Gene wel op 4 verschillende nederlanders gestemd hoor.

In aflevering 1 stemde hij op Fajah. Correct?
In aflevering 2 stemde hij op Willie. Dat is al 2 verschillende.
In aflevering 3 stemde hij op Tess. Klopt ook. Dat is 3.
In aflevering 4 vertrok Aagje en werd er geen afspraak gemaakt.
Hijzelf stemde op Tess (dat is in beeld geweest), Zoë en Joke stemde toen op Ruud.
In aflevering 5 stemde hij op Ruud, net als Joke en Zoë.

Fajah + Willie + Tess + Ruud = 4 nederlanders.

Of vergis ik me hier?, volgens mij niet xD
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 12-10-2012, 11:51:01 »
Heb ik dat gezegd misschien? Het is een feit dat Vlamingen en Nederlanders anders communiceren. Punt. En ik vind het frappant dat na hun wegstemming Olivier eerder teleurgesteld reageerde, Zoë gelaten en Willy en Fajah woest na hun stemming, net als Lodewijk als we de preview mogen geloven. Is toch op z'n minst opvallend te noemen, of ben je zo politiek correct dat je vindt dat dit niet aangehaald mag worden?
Ja, want Olivier had natuurlijk verwacht dat hij eruit ging, daarom heeft hij geen enkele munt ingezet ::) En als we toch persoonlijke aanvallen gaan doen: u bent blijkbaar ofwel van slechte wil, of niet van de slimste, en waarschijnlijk beide.

Dat je het niet verwacht is één ding, maar dat Lodewijk (itt Olivier) eruit werd gestemd door drie mensen van wie hij aannam dat het zijn vrienden waren zou zijn reactie ook niet mogen kleuren dus? Ik vind het wel een slimme zet, maar het is vrij natuurlijk dat Lodewijk zich genaaid voelt en pissig is. Het is misschien een spel, maar de pionnen zijn echte mensen, en mensen hebben nu eenmaal emoties. Je kunt de reacties van Olivier en Lodewijk wel gaan vergelijken, maar hun exits wat mij betreft niet, op het onverwachte element na dus. Bij Lodewijk speelde er echter wel wat meer.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 12-10-2012, 11:54:20 »
Drogredenatie. Dit complot past in het spel (of het charmant is om het zo te doen is vers 2), het complot van de belgen was nergens op gebaseerd, slechts op nationaliteit.
Hoe je het ook went of keert het is allebei een complot. Je kunt niet zeggen dat het complot van de Belgen nergens op gebaseerd was. Ze wilden met zijn vieren naar de samensmelting (is ook niet charmant om het op die manier te doen). Ik heb zelf geen problemen met complotten in ER en ik vind het complot van het pokertrio ook veel beter maar dat is een kwestie van smaak.

In het begin was het Belgen tegen Nederlanders nu is het pokeraars tegen tuinman.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 12-10-2012, 11:58:52 »
Ik was heel blij dat het rode team eens won! Min Hee was weer fantastisch, zowel voor als na de proef.  ::bravo:: Joke zette ook een knappe krachtige prestatie neer in de proef, zeker in vergelijking met Fatima en Peggy, die ik voorheen beiden fysiek sterker inschatte dan Joke. Ik hoop dat Peggy volgende week wat meer gaat uitblinken in de proef.

Het complot tegen Lodewijk en Peggy's reactie hierop tijdens de eilandraad gaan volgens mij tot de meest memorabele momenten van ER2012 behoren. Ook mooi hoe Peggy de hand vastgrijpt van Lodewijk. Lodewijk was niet geheel kansloos, indien Tess het sluwer en gewaagder had gespeeld. Ze moet toch beseffen dat Fatima en de tweeling haar ook met gemak eruit zouden stemmen? Ze had Lodewijk en Peggy moeten overtuigen om op iemand van het trio te stemmen. Dat zou op langtermijn slimmer zijn geweest dan nu mee te doen aan het complot.

Zoë is er (helaas) zoals verwacht uitgespeeld, maar het was echt hilarisch om haar nog 1 keer bezig te zien en vol zelfspot commentaar te geven op haarzelf en de proef. Het duel tussen Fajah en Lodewijk belooft wel spannend te worden.

Immuniteit halen na de samensmelting zal van cruciaal belang zijn, zo te zien.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 12-10-2012, 12:36:35 »


Tot slot nog even over u andere opmerking: Waar noem ik Olivier? Ik maak een vergelijking tussen de situatie van Zoë en Lodewijk. Stel Tess of Peggy had moeten vertrekken hadden ze waarschijnlijk ook gelaten ondergaan, omdat dit niet verrassend geweest was. Olivier nam zijn verlies inderdaad goed op, Lodewijk minder. Maar die dacht dan ook geen "vijanden" te hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 18:02:52 door Lukie4, Reden: quote verwijderd en reactie. Niet persoonlijk worden »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 12-10-2012, 13:18:43 »
Ik snap niet dat Lodewijk nu ook al een slechte verliezer word genoemd omdat het spel hem wel boeit. Zoë was gewoon niet fanatiek genoeg voor dit spel en vond het kennelijk minder erg om weggestemd te worden dan Fajah, Willie en Lodewijk.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 12-10-2012, 13:43:01 »
Oké.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 12-10-2012, 13:44:58 »
Ik snap niet dat Lodewijk nu ook al een slechte verliezer word genoemd omdat het spel hem wel boeit. Zoë was gewoon niet fanatiek genoeg voor dit spel en vond het kennelijk minder erg om weggestemd te worden dan Fajah, Willie en Lodewijk.



Ik zag Lodewijk ook niet als een slechte verliezer, eerder gewoon heel geschokt, wat wel logisch is. Zoë was volgens mij echter wel degelijk gemotiveerd, maar dat uitte zich gewoon veel minder omdat ze uiteindelijk fysiek en inzichtelijk duidelijk zwakker was tijdens het eliminatieduel. Ze gaf vaak aan echt niet te willen opgeven en bleef (vrij) vrolijk.