Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 43208 keer)

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 11-10-2012, 22:26:55 »
Ik verwacht dat het complot van het pokertrio zich gauw genoeg tegen hen zal keren. De samensmelting zullen ze nog wel halen nu ze in de meerderheid zijn in hun kamp, maar zodra ze die eenmaal hebben bereikt zal het andere kamp op de hoogte worden gebracht en zal het trio één voor één weggestemd worden.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 11-10-2012, 22:37:52 »
Ik verwacht dat het complot van het pokertrio zich gauw genoeg tegen hen zal keren. De samensmelting zullen ze nog wel halen nu ze in de meerderheid zijn in hun kamp, maar zodra ze die eenmaal hebben bereikt zal het andere kamp op de hoogte worden gebracht en zal het trio één voor één weggestemd worden.

Dat denk ik ook. Nu zitten ze nog goed, omdat ze nu de meerderheid hebben. Maar de ogen van de anderen zijn nu geopend dat zij een sterk blok zijn. Lijkt mij logisch dat de anderen daar wat aan zullen proberen te doen.

En tja, het duel tussen Lodewijk en Fajah. Ik weet gewoon niet wie ik het liefste zie winnen. Fajah omdat zij het na al die duels, in mijn ogen, verdiend. En ik het tot nu toe altijd leuk vind om naar haar te kijken. Of Lodewijk om hem terug te zien komen in het kamp. Want die is echt woest en dat zorgt ook weer voor lekkere televisie.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 11-10-2012, 22:45:45 »
Ik denk dat het pokertrio wel goed zit. Tess staat aan hun kant, en dat blijft denk ik zo. Als ze allemaal de samensmelting halen, zal Ruud zich denk ik ook bij hun voegen. Als tactische speler kan hij hun move denk ik wel waarderen, en daarnaast zijn hij en Tess heel close. Dan staan ze met 5 al vrij sterk. Als Fajah de samensmelting haalt zal zij zich ook bij dit groepje voegen. Dan heb je uiteindelijk het pokertrio tegen Fajah, Tess en Ruud als laatste zes, kan nog spannend worden.
Mocht Lodewijk terug komen dan ben ik erg benieuwd hoe dit allemaal nog gaat uitpakken. En dan kan ik me ook niet voorstellen hoe de stemmingen gaan verlopen.
There's no show like a reality show ;)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 11-10-2012, 23:15:55 »
Ik denk dat het pokertrio wel goed zit. Tess staat aan hun kant, en dat blijft denk ik zo. Als ze allemaal de samensmelting halen, zal Ruud zich denk ik ook bij hun voegen. Als tactische speler kan hij hun move denk ik wel waarderen, en daarnaast zijn hij en Tess heel close. Dan staan ze met 5 al vrij sterk. Als Fajah de samensmelting haalt zal zij zich ook bij dit groepje voegen. Dan heb je uiteindelijk het pokertrio tegen Fajah, Tess en Ruud als laatste zes, kan nog spannend worden.
Mocht Lodewijk terug komen dan ben ik erg benieuwd hoe dit allemaal nog gaat uitpakken. En dan kan ik me ook niet voorstellen hoe de stemmingen gaan verlopen.

Ik denk van niet. Ik denk dat Ruud als hij het verhaal hoort al snel bedenkt dat dit een te sterk blok is. Ook denk ik dat Min Hee en Paul hetzelfde zullen denken. En dan zullen ze proberen 1 van de drie weg te stemmen. Maar we zullen hun reactie zien als er een weer een proef is en Lodewijk is er niet bij. Dan weten ze al dat hij eruit gestemd is en ook zij zullen het niet verwacht hebben. Min Hee zal het misschien nog begrijpen, in het danswereldje worden er wel vaker dolken in ruggen gestoken, maar Paul? Die zo verdrietig was toen de kampn herverdeeld waren?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 12-10-2012, 00:08:48 »
Ik denk dat het pokertrio wel goed zit. Tess staat aan hun kant, en dat blijft denk ik zo. Als ze allemaal de samensmelting halen, zal Ruud zich denk ik ook bij hun voegen. Als tactische speler kan hij hun move denk ik wel waarderen, en daarnaast zijn hij en Tess heel close. Dan staan ze met 5 al vrij sterk. Als Fajah de samensmelting haalt zal zij zich ook bij dit groepje voegen. Dan heb je uiteindelijk het pokertrio tegen Fajah, Tess en Ruud als laatste zes, kan nog spannend worden.
Mocht Lodewijk terug komen dan ben ik erg benieuwd hoe dit allemaal nog gaat uitpakken. En dan kan ik me ook niet voorstellen hoe de stemmingen gaan verlopen.

Als iedereen in dat groepje belandt, is er al vrij snel niemand meer over om weg te stemmen, hè...

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 12-10-2012, 00:32:43 »
Grappig dat hier het complot van de Belgen wordt gezien als een laffe daad en dat dit complot wordt opgehemeld.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 01:00:39 door muizje »

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 12-10-2012, 00:33:56 »
Ik vind trouwens die pokerbroertjes wel leuk, alleen hoop ik wel dat er een snel weggestemd wordt. Ze hebben zo een te groot voordeel.

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 12-10-2012, 03:51:14 »
Zeer leuke aflevering!

Jammer dat Zoë eruit gaat, maar niemand had het anders verwacht. De techniek die je leert bij de vorige keer is een onoverkomelijke voorsprong en maakt het verschil.

Wat mij opviel was hoe de sfeer verandert met iemand als Min Hee in het team. De sereniteit en focus die zij bracht maakten het verschil in de proef, daar waar de aanhoudende negativiteit van Fajah (stelletje pannekoeken) de voorbije weken duidelijk het tegenovergestelde deed.

Het was een gigantische tactische blunder om Tess in te lichten. Ik dacht echt dat het in hun gezicht zou ontploffen, maar gelukkig is dat niet gebeurd. Als ze met 3 op Lodewijk stemmen en ze weten dat Lodewijk op Tess stemt en geen munten inzet is hij eruit, tenzij Tess op zichzelf stemt natuurlijk. Het enige dat je bereikt met haar in te lichten is dat ze misschien haar mond voorbijpraat of een complot sluit om iemand van het trio eruit te krijgen. Niet dat ze er goed aan zou gedaan hebben, want nu zit ze nog 1 eilandraad veilig (Peggy gaat eruit) en tegen dan zal het wel ver samensmelting zijn, als ze het trio verraadt zou Lodewijk waarschijnlijk dom genoeg zijn om het in hun gezicht te vragen, het trio weet dat Tess hun verraadt, Tess krijgt 3 stemmen voor ex aequo met Mattias maar heeft al stemmen gekregen en gaat er dus uit. Achja, eind goed al goed.

De eerste keer dat een Nederlander op een Nederlander stemt, en dit al in aflevering 6!!!

Lodewijk is een kleine verliezer, is op te maken uit de preview. Willie en Fajah waren dat ook, Zoë en Olivier gedroegen zich waardig nadat ze eruit gestemd waren. Toeval?

Offline ER-Fan100

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Van mij mag Tess winnen! Laat ons de tijger zien!
Re: Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 12-10-2012, 07:14:38 »
Yesss, Tess is door! ::cheerleader::

Wel met een pijnlijk complot, maar anders had Tess er zelf uitgelegen...

Hopelijk wint Fajah het duel van Lodewijk, anders heeft het pokertrio een probleempje.
En hopelijk doet Tess de volgende proef wel mee.

Go Tess ::bravo::
Ik hoop dat Tess gaat winnen!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 12-10-2012, 07:15:10 »
De broertjes hebben het slim gespeeld. Ze hebben hun doel bereikt; Lodewijk eruit stemmen.
Wat is hun volgende doel?  Tess of Peggy? Gaan ze Fatima daarin meekrijgen?
Wat mij betreft mogen die twee slangen eruit.. :)

Offline ER-Fan100

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Van mij mag Tess winnen! Laat ons de tijger zien!
Re: Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 12-10-2012, 07:17:20 »
Het waarschijnlijk wel uitstel van executie, maar als de samensmelting eraan zit te komen en er komen mentale proeven kan Tess misschien imuniteit winnen
Ik hoop dat Tess gaat winnen!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 12-10-2012, 07:20:21 »
Nee hoor Zzstar dat is geen toeval, dat komt omdat wij hollanders gewoon niet tegen ons verlies kunnen en jullie waardige belgen zijn zoooooveel beter dan wij.
Zucht.

Leuke aflevering met een spannende proef. Min Hee is een tijger die zich ontpopt als een enorm sterke tante, wat ik al wist dat ze was. Vind haar een erg leuke kandidaat. Ook Paul hoort bij de favorieten lijst en Ruud. Dus leuk voor ze dat ze de proef wonnen, al baalde ik meteen al voor Lodewijk. Maar ja die is ook een beetje een sufferd dat hij dit niet aan zag komen.
Normaal gesproken haat ik dit soort complotten, dit soort wendingen. Maar toch kan ik het wel begrijpen van de tweeling en fatima.

Lodewijk is gewoon een hele sterke kandidaat en door hem weg te stemmen geven ze zichzelf meer kans, ook omdat hij 5munten heeft. Natuurlijk hebben ze schijnheilig lopen doen in zijn gezicht en hem ook wel enig sinds bedrogen. Maar ja het is een spel.
Ik kan er voor het eerst in de robinson geschiedenis wel begrip voor opbrengen. Nu word het lastig wie het duel moet winnen, ik vind Fajah leuk maar ook Lodewijk, hmm toch maar Lodewijk hoop ik omdat hij dan wraak kan nemen.  >:D
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 12-10-2012, 07:22:25 »
Lodewijk-Matthias lijkt me een leuk duel.. ;)

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 12-10-2012, 07:34:44 »
Grappig dat hier het complot van de Belgen wordt gezien als een laffe daad en dat dit complot wordt opgehemeld.

In mijn ogen komt dat omdat de motivatie in dit complot anders is dan alleen stemmen op nationaliteit.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 12-10-2012, 07:53:37 »
Waarom is Tess niet als een gek naar Lodewijk en Peggy gerend, hebben zij niet afgesproken op welke broer ze gaan stemmen, en zette Lodewijk geen munten in? Tactisch dom, van zowel Lodewijk (teveel vertrouwd op goede band) als Tess.

Ik snap niet dat ze niet allang hadden bedacht dat er een broer uit moest.

Inderdaad, want Tess hebben ze  er eigenlijk maar op het einde bijgehaald.
Ze moet toch ook weten dat zij ook kans maakt om later in het spel het doelwit van hun complot te zijn?

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 12-10-2012, 08:42:13 »
Grappig dat hier het complot van de Belgen wordt gezien als een laffe daad en dat dit complot wordt opgehemeld.

Drogredenatie. Dit complot past in het spel (of het charmant is om het zo te doen is vers 2), het complot van de belgen was nergens op gebaseerd, slechts op nationaliteit.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 12-10-2012, 08:52:46 »

Denkt niemand dat de verbintenis met de gebroeders poker Fatima ook wel eens fataal zou kunnen worden? Dat ze, net als Lodewijk, denkt wel goed te zitten met hen in de rug, maar tegelijkertijd daar de dolk vandaan komt?

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #77 Gepost op: 12-10-2012, 08:58:40 »
Denkt niemand dat de verbintenis met de gebroeders poker Fatima ook wel eens fataal zou kunnen worden? Dat ze, net als Lodewijk, denkt wel goed te zitten met hen in de rug, maar tegelijkertijd daar de dolk vandaan komt?

Ja denk ik ook!
Maar voorlopig hoeft ze nog niet te vrezen denk ik. Ik denk niet dat de broertjes haar als de grootste tegenstander zien. Denk dat zij eerder schrik hebben van alle mannelijke deelnemers en Min Hee. En dan zullen dat de eerstvolgende doelwitten zijn.
Maar wanneer ze er naar het einde toe nog met z'n 3'tjes in zitten gaan ze misschien ook wel op haar stemmen. Sowieso blijven de broers altijd gelijk stemmen. Ze hebben als tweeling een supersterke band hé.
Tenzij de broers effectief met Fatima de finale willen spelen. Weet eigenlijk niet hoe sterk ze Fatima inschatten. Als ze haar sterk inschatten zullen ze er haar ook nog uit willen voor de finale. Anders niet.


Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #78 Gepost op: 12-10-2012, 09:03:20 »
BAH. Expeditie complotison   :P

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #79 Gepost op: 12-10-2012, 09:07:11 »
Bah, wat een rot einde van deze aflevering. Het meest misselijkmakende onderdeel van een prachtige serie is het gedoe op de eilandraad.
Wat hoop ik nu toch dat Lodewijk volgende week de kans krijgt om die pokervriendjes (en vriendinnetje) gigantisch voor joker te zetten.


Eens.  ::ok::
Bovendien wordt het ook tijd dat de kandidaten echt gaan afzien.
Het lijkt tot nu toe wel een vakantie ressort.