Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 38136 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 7-10-2012, 14:49:54 »
maar bij Gene zie je dat hij voor hij begint aan de expeditie al praat over nederland vs belgië.
Dit zie je in de voorstelaflevering.

Ik ben tegenwoordig meer een lezer op dit forum, en post mijn mening niet zoveel meer, maar het verbaasde mij vanaf week 1 al echt dat niet meer mensen dit als argument in hebben gebracht...  ::bravo::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #101 Gepost op: 7-10-2012, 14:52:01 »
haha bedankt xD
this voor het eerst dat ik dit argument egt goed kon gebruiken xD

Edit: ikzelf vind Gene ookniet een van de leukste kandidaten,
ik vind hem in het spel niet leuk,
maar zijn complotjes met joke en zoë tegen ruud en tess houden het wel spannender om naar te kijken.
als alles gwn in harmonie gaat en er geen situaties tussen bv gene en ruud ontstaan,
is het veel saaier.
daarom mag hij nog wel even blijven, als hij maar niet wint
« Laatst bewerkt op: 7-10-2012, 16:30:32 door Bjorrn »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #102 Gepost op: 7-10-2012, 20:16:30 »
Hij kan bepaalde dingen accentueren en andere verdoezelen, zoals ik al zei. Maar als hij exacte quotes geeft van dingen die Fajah gezegd heeft zijn ze ofwel correct, ofwel liegt hij. Er is geen speling mogelijk. Dus ofwel geloof je dat Fajah letterlijk die dingen tegen Zoë gezegd heeft, ofwel geloof je dat Olivier liegt. Volgens mij liegt Olivier niet.
Nee er is wel degelijk een nuance. Mensen perfect quoten van maanden terug is best moeilijk te onthouden, wat diegene precies heeft gezegd. Maar als je het zo stelt dan is het ook een optie dat Olivier liegt, die is niet uit te sluiten.

Je hebt volkomen gelijk! Altijd als ik over straat loop en ik zie iemand in elkaar zakken door een flauwte ga ik er naartoe en roep ik "Stel je niet zo aan!". Perfect aanvaardbaar gedrag.
Wat een kansloze vergelijking. Ten eerste is dit een spel waarvoor je een doorzetter moet zijn. Dat weet je van tevoren. Als je een backpack vakantie boekt naar Australië met een groep en je begint op dag 1 al zwak, ziek en misselijk te zijn. Dan zou ik het vrij logisch vinden dat je je daar aan irriteert en vind dat diegene zich aanstelt.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #103 Gepost op: 7-10-2012, 20:39:33 »
Je vindt het nodig om uit het niets commentaar te geven over mijn voorkeuren voor bepaalde mensen en daar veralgemeningen over te maken in een topic dat gaat over de gebeurtenissen van 1 aflevering. Als dat geen persoonlijke aanval is, wat is het dan wel?
Jij doet niks anders als commentaar te geven over andermans voorkeuren voor bepaalde deelnemers... En nogmaals, ik val jou niet aan, maar ik zeg gewoon dat het niet nodig is om te reageren op iedereen die een andere voorkeur heeft dan jou.

Maar deze discussie leidt nergens toe, dus reageer maar als je zin hebt, ik zal me nu weer gewoon richten op de serie :)

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #104 Gepost op: 8-10-2012, 12:45:54 »
Volgend seizoen alleen Nederlanders a.u.b.

Laat die Belgen maar hun eigen versie maken, waarbij de Walen en de Vlamingen
elkaar eruit kunnen stemmen.

Dat gezeik elk jaar!!!  :(

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #105 Gepost op: 8-10-2012, 13:04:27 »
Volgend seizoen alleen Nederlanders a.u.b.

Laat die Belgen maar hun eigen versie maken, waarbij de Walen en de Vlamingen
elkaar eruit kunnen stemmen.

Dat gezeik elk jaar!!!  :(

Onmogelijk. RTL kan het niet alleen betalen.
Zonder de belgen geen ER, dus waardeer ze maar wat meer... ;)

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #106 Gepost op: 8-10-2012, 13:21:48 »
Onmogelijk. RTL kan het niet alleen betalen.
Zonder de belgen geen ER, dus waardeer ze maar wat meer... ;)
Waar een wil is, is een weg.
Dan moet RTL maar andere programma's laten vallen (Zijn over het algemeen toch niet veel soeps).

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #107 Gepost op: 8-10-2012, 13:27:37 »
Waar een wil is, is een weg.
Dan moet RTL maar andere programma's laten vallen (Zijn over het algemeen toch niet veel soeps).


Maar laten we niet vergeten dat dit seizoen naar mijn mening en de mening van vele andere een van de beste seizoenen sinds tijden is.
Mede dankzij de Belgen dus.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #108 Gepost op: 8-10-2012, 13:41:43 »
Maar laten we niet vergeten dat dit seizoen naar mijn mening en de mening van vele andere een van de beste seizoenen sinds tijden is.
Mede dankzij de Belgen dus.

+1

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #109 Gepost op: 8-10-2012, 13:58:10 »
Maar laten we niet vergeten dat dit seizoen naar mijn mening en de mening van vele andere een van de beste seizoenen sinds tijden is.
Mede dankzij de Belgen dus.
Beste seizoen sinds tijden ? Werkelijk !?
Vindt dat tot nu toe nog wel meevallen.
Bovendien, weet je niet hoe het geweest zou zijn, "zonder" onze Belgische vrienden.

Ik vindt dat nationalistisch stemmen gewoon ontzettend irritant worden, en het programma
geen goed doen.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 5
« Reactie #110 Gepost op: 8-10-2012, 14:20:39 »
Beste seizoen sinds tijden ? Werkelijk !?
Vindt dat tot nu toe nog wel meevallen.
Bovendien, weet je niet hoe het geweest zou zijn, "zonder" onze Belgische vrienden.

Ik vindt dat nationalistisch stemmen gewoon ontzettend irritant worden, en het programma
geen goed doen.

Volgend jaar kamp Noord met Nederlanders, en kamp Zuid met Belgen ?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #111 Gepost op: 8-10-2012, 14:31:39 »
Volgend jaar kamp Noord met Nederlanders, en kamp Zuid met Belgen ?
dat lijkt me idd de beste optie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #112 Gepost op: 8-10-2012, 14:37:33 »
Een van de beste seizoenen sinds tijden? Waarom dan? Ik vind het mild uitgedrukt nog niks bijzonders.

En een Nederlands kamp en een Belgisch kamp lijkt me ook geen oplossing, want dan zal de samensmelting hetzelfde gelazer opleveren. Die kans is dan zelfs een stuk groter, vermoed ik.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #113 Gepost op: 8-10-2012, 14:51:49 »
Een van de beste seizoenen sinds tijden? Waarom dan? Ik vind het mild uitgedrukt nog niks bijzonders.

En een Nederlands kamp en een Belgisch kamp lijkt me ook geen oplossing, want dan zal de samensmelting hetzelfde gelazer opleveren. Die kans is dan zelfs een stuk groter, vermoed ik.

Sinds tijden is in mijn ogen de beste sinds een aantal jaar.
Kortom, beter dan die van 2011, 2010, 2009 en 2008.

Inderdaad is een nederlands en belgisch kamp niet de oplossing.
Aangezien der dan bijvoorbeeld 4 nederlanders van hetzelfde kamp overblijven en 3 belgen uit het andere kamp en bijvoorbeeld nog 1 belg die de uiteindelijke winnaar van de duels is.
Dan heb je 4 belgen en 4 nederlanders over.
Dan gebeurt er eigenlijk hetzelfde als er gebeurde in de beginfase van dit seizoen met kamp rood.
Dit is nog sterker omdat de kandidaten elkaar al een stuk beter kennen
uit de teamsfase voor de samensmelting.

Geen optie dus.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #114 Gepost op: 8-10-2012, 14:59:17 »
Ik denk dat het wel een optie is voor het begin. Dan op een kwart worden de kampen toch wel weer doorelkaar gegooid en dan zijn er wsl in zowel het Nederlandse als in het Belgische kamp mensen die stemmen hebben gekregen van hun 'eigen nationaliteit' waardoor ze misschien sneller contact zoeken bij de andere nationaliteit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #115 Gepost op: 8-10-2012, 15:39:36 »
Ik denk dat het wel een optie is voor het begin. Dan op een kwart worden de kampen toch wel weer doorelkaar gegooid en dan zijn er wsl in zowel het Nederlandse als in het Belgische kamp mensen die stemmen hebben gekregen van hun 'eigen nationaliteit' waardoor ze misschien sneller contact zoeken bij de andere nationaliteit.

Dat is wel een goed punt, ja. Als er een tussentijdse herindeling komt, zou het misschien wel kunnen werken. En als de Belgen hun nationaliteit wat minder voorop zouden stellen natuurlijk...  ::vergroot::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #116 Gepost op: 8-10-2012, 15:43:01 »
Ik denk dat het wel een optie is voor het begin. Dan op een kwart worden de kampen toch wel weer doorelkaar gegooid en dan zijn er wsl in zowel het Nederlandse als in het Belgische kamp mensen die stemmen hebben gekregen van hun 'eigen nationaliteit' waardoor ze misschien sneller contact zoeken bij de andere nationaliteit.

Wie weet werkt dat wel ja.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #117 Gepost op: 8-10-2012, 15:53:05 »
Ik denk dat het wel een optie is voor het begin. Dan op een kwart worden de kampen toch wel weer doorelkaar gegooid en dan zijn er wsl in zowel het Nederlandse als in het Belgische kamp mensen die stemmen hebben gekregen van hun 'eigen nationaliteit' waardoor ze misschien sneller contact zoeken bij de andere nationaliteit.

Indien het echt om nationaliteit gaat, zal bij die herverdeling ook terug hetzelfde zijn omdat men dan de neiging gaat hebben om terug bijeen te gaan wegens een te groot verschil van gewoontes en cultuur met de nieuwe kampleden, ook al heb je stemmen gehad van je vorige groep.

Het blijft zoizo gokken...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #118 Gepost op: 8-10-2012, 15:54:13 »
Indien het echt om nationaliteit gaat, zal bij die herverdeling ook terug hetzelfde zijn omdat men dan de neiging gaat hebben om terug bijeen te gaan wegens een te groot verschil van gewoontes en cultuur ook al heb je stemmen van die persoon gehad.

Dat weet ik niet hoor.
In ieder geval denk ik dat het wel minder is als nu.
Maar vooralsnog vind ik dit seizoen egt zeer vermakelijk hoor, de leukste van afgelope jaren.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #119 Gepost op: 8-10-2012, 16:00:06 »
Dat weet ik niet hoor.
In ieder geval denk ik dat het wel minder is als nu.
Maar vooralsnog vind ik dit seizoen egt zeer vermakelijk hoor, de leukste van afgelope jaren.

Ik ben nog altijd van mening dat het allemaal serieus wordt uitvergroot.  Als men een uur over iemand positief praat en 5 woorden slecht kan je met die 5 woorden uit te zenden een karakter neerzetten die de pest heeft aan de ander. 

Nog erger vind ik die off-camera afspraken, als je meedoet aan zo'n spel en je durft bepaalde dingen niet voor de camera doen uit vrees voor je imago moet je het achter de camera ook niet doen en blijf je beter thuis.