Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 38149 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #80 Gepost op: 6-10-2012, 12:05:21 »
Al bij al een leuke aflevering, al vond ik die 'herindeling' erg apart. Daar had men toch iets spectaculairders van kunnen maken? Maar goed, gebeurd s gebeurd... De eetproef was weer ouderwets sterk, met een aantal kandidaten die zichzelf overstegen... (Tess en Min Hee al genoemd, maar wat mij betreft ook Peggy)

Dat de tweeling en Fatima nog bij elkaar zitten verwonderd mij toch ook wel enigzins, al was het door deze manier van kiezen wel voor de hand liggend. Misschien niet leuk, maar wel slim om hun focus op hun 'partner' Lodewijk te richten. Hij zal het zeker niet verwachten (op dat gebied lijkt hij mij een beetje naïef...) dus dat kan slim zijn. Echter, ervanuitgaande dat de samensmelting met 9 of 10 man zal plaatsvinden, zal dat dus niet te lang meer duren, waardoor er dus weer een nieuwe situatie zal gaan ontstaan. In dat licht ben ik wel zeer benieuwd hoe het complt van de tweeling en Fatima zal standhouden. Ook ben ik benieuwd naar hoe de tweeling met Gene en Joke zullen omgaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #81 Gepost op: 6-10-2012, 12:06:41 »
Waarom niet vanaf dag 1?
Op die moment moet je net wennen aan de nieuwe omstandigheden en lijkt het me normaal dat je dan een dipje hebt.

Ben ik met je eens. Dit was duidelijk een lichamelijke dip, die je uiteraard niet in de hand hebt en een reachtie van je lichaam is op andere omstandigheden. Als je vanaf dag 1 een psygische dip zou hebben, zou dat in mijn ogen anders zijn.

Maar goed, het is natuurlijk een reden om iemand weg te stemmen net zo als dat je iemand niet mag een reden is om iemand weg te stemmen. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #82 Gepost op: 6-10-2012, 12:08:53 »
Waarom niet vanaf dag 1?
Op die moment moet je net wennen aan de nieuwe omstandigheden en lijkt het me normaal dat je dan een dipje hebt.


+1  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #83 Gepost op: 6-10-2012, 12:12:28 »
Denk jullie* echt dat Olivier vlakaf gaat liegen in interviews? Hij zou het misschien een beetje kunnen bijkleuren, maar als citeert en zegt dat Fajah zei ’Stel je niet zo aan’ en ’Ga naar huis, aansteller’, dan zie ik geen enkele, maar dan echt geen enkele reden om aan te nemen dat ze dat niet letterlijk gezegd heeft. Te meer omdat Fajah zou gereageerd hebben in de pers indien hij haar woorden in de mond gelegd zou hebben, wat ze niet gedaan heeft. Voor mij zijn interviews achteraf een mooie aanvulling op wat er op TV te zien is, ze helpen je om te begrijpen wat er echt gebeurd is.

*jij en Lukie
Je zegt het zelf. Het was een interview, afgedrukt in een of ander blad. En juist bij interviews in de bladen weet je gewoon dat niet alloes exact wordt weergegeven en wordt neergezet zoals gezegd tijdens het interview. Je moet er dus zeker niet vanuitgaan dat het 'letterlijk' zo door Olivier gezegd is. Interviews worden vaak wat aangedikt om ze leesbaar te maken. Ze zijn inderdaad een leuke toevoeging aan het programma, maar ze dragen er toch niet of nauwelijks toe bij om duidelijk te maken wat 'echt' gebeurd is. Misschien zou trouwens een interview van Fajah over dezelfde kwestie interessant kunnen zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #84 Gepost op: 6-10-2012, 13:54:43 »
Ik erger mij zo erg aan ZZstar, daar moet ik toch echt even op reageren.

-Fajahs gedrag nu (met camera's erbij) naar Zoë toe tijdens haar dipje is echt wel hypocriet als je leest hoe ze zich zonder camera's tegenover Zoë gedraagt. Achterbaks tot en met!
Ik geloof er niet in dat Fajah nu net alsof deed alsof ze medelijden met Zoë had. Als dat zo was hadden we wel weer zo'n shot gezien van Fajah alleen voor de camera waar ze heel geniepig toelicht hoe ze de groep aan het bespelen is.

-Ruud zijn referentie naar Olivier die zich veilig voelde op de eilandraad was zuiver natrappen.
Naar mijn idee zie jij problemen waar ze niet zijn.
Evi vraagt: "Ruud, zit jij hier op je gemak, ben je nerveus?"
Antwoord van Ruud:  "Op de eilandraad zit je nooit op je gemak. Zelfs als je denkt dat je veilig zit, je hebt het gezien aan Olivier, dan moet je misschien heel erg oppassen."

Dat is toch puur het benoemen van een feit?
Het maakt niet uit hoe populair je bent of hoe hoezeer je een echte Robinson bent, iedereen moet oppassen tijdens de eilandraad. Denk bijvoorbeeld maar eens aan Lodewijk in kamp Zuid.

-Ten slotte is het duidelijk dat de Gene Joke en Zoë niet hebben geprobeerd om Paul om te praten of op Ruud te laten stemmen. Het was zeker mogelijk geweest, want Paul vreesde voor zijn plaats en het hele kamp wist het. Enige commentaar van de mensen die al afleveringenlang mekkeren over mogelijke complotten van de Vlamingen hierop? Waren ze het opnieuw vergeten deze keer misschien?
Mee eens, geen complot. Maar het feit dat de twee nieuwelingen, Paul en Min-Hee, volledig zoals verwacht wel voor Zoë stemmen zegt mij al genoeg. Het is rationeel gezien de meest logische keuze.

Dat Gene en Joke ook nu niet Zoë eruit stemmen was ook te verwachten, maar is begrijpelijk, uiteraard vanwege de inmiddels vriendschappelijke band. Dat Gene, Joke en Zoë vervolgens besluiten (en dit hebben ze uiteraard wel onderling besproken) om samen op Ruud te stemmen heeft dan echter een strategische waarde van 0,0.

Of zouden Gene en Joke zichzelf ook wel gerealiseerd hebben dat Zoë rationeel gezien de meest voor de hand liggende kandidaat is om eruit te stemmen? Natuurlijk willen zij Zoë niet tegen het zere been stoten, dus hebben ze besloten om met zijn 3-en op Ruud te stemmen. De kans was natuurlijk aanwezig dat er nog een stem op Ruud zou vallen, dus Gene en Joke hebben hiermee in ieder geval niet direct een signaal mee afgegeven dat ze Zoë hebben opgegeven. Tegelijkertijd hebben Gene en Joke geen moeite gedaan om de positie van Zoë met zekerheid veilig te stellen, dus daarmee heb je eigenlijk al je antwoord ;-).

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #85 Gepost op: 6-10-2012, 20:43:59 »
Citaat
Nog een keer beter lezen: Ik zeg niet dat Olivier liegt, ik zeg alleen dat je alleen zijn kant van het verhaal leest en deze beïnvloed kan zijn met zijn mening over Fajah. Hij kan het erger voor doen dan het was.
Hij kan bepaalde dingen accentueren en andere verdoezelen, zoals ik al zei. Maar als hij exacte quotes geeft van dingen die Fajah gezegd heeft zijn ze ofwel correct, ofwel liegt hij. Er is geen speling mogelijk. Dus ofwel geloof je dat Fajah letterlijk die dingen tegen Zoë gezegd heeft, ofwel geloof je dat Olivier liegt. Volgens mij liegt Olivier niet.

Citaat
De uitspraak: stel je niet zo aan, vind ik trouwens verre van een grove uitspraak. Als je dat grof vind dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt.
Je hebt volkomen gelijk! Altijd als ik over straat loop en ik zie iemand in elkaar zakken door een flauwte ga ik er naartoe en roep ik "Stel je niet zo aan!". Perfect aanvaardbaar gedrag.

Citaat
En persoonlijke aanval? Ik formuleerde mijn bericht volgens mij heel netjes, je kan misschien eens proberen om mijn post te lezen vooraleer kritiek te geven.
Je vindt het nodig om uit het niets commentaar te geven over mijn voorkeuren voor bepaalde mensen en daar veralgemeningen over te maken in een topic dat gaat over de gebeurtenissen van 1 aflevering. Als dat geen persoonlijke aanval is, wat is het dan wel?

Citaat
Dat Gene en Joke ook nu niet Zoë eruit stemmen was ook te verwachten, maar is begrijpelijk, uiteraard vanwege de inmiddels vriendschappelijke band. Dat Gene, Joke en Zoë vervolgens besluiten (en dit hebben ze uiteraard wel onderling besproken) om samen op Ruud te stemmen heeft dan echter een strategische waarde van 0,0.
Sorry, ik het dit stukje gemist blijkbaar. Waar in de aflevering ongeveer wordt dit getoond?

Je ziet spoken. Gene Zoë Joke stemden op de persoon die hen het minste lag, net zoals in de voorbije eilandraden. Als je denkt dat Gene en Joke sluw genoeg zijn om Zoë te laten vallen zonder dat het opvalt, waarom zouden ze dan niet sluw genoeg geweest zijn om in blok te stemmen vorige keer? Het is duidelijk dat ze niet zo ver denken.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #86 Gepost op: 6-10-2012, 21:55:28 »

Ik snap niet dat mensen zoveel moeite hebben met Gene. Dat ie bijvoorbeeld niet eerlijk zou zijn. Als Gene echt een hele tactische speler zou zijn geweest, hadden ze vorige keer wel met zijn allen op 1 van de 2 Nederlanders gestemd. Hij stemt met zijn gevoel en dat doet ie dus inderdaad echt. Eerst Fajah eruit. Logisch, die is super irritant. Willie was ook wel logisch gezien zijn gebrek aan munten en zijn aanval op de groep. ( Al hadden ze achteraf beter Ruud eruit kunnen stemmen ). Daarna was het Tess of Zoe. Dachten ze. Maar door een blunder van Ollie lag hij eruit. Volgens mij is het gewoon logisch dat je jezelf probeert te redden.

Op Ruud stemmen is ook weer een begrijpelijke stap want die heeft munten en gedraagt zich als een a-relaxte puper. Ik vind Ruud en Tess echt heel "blij" overkomen, maar Tess kan er wel mee door.

Ook al ben ik Nederlands, ik vind dit jaar met ER dat sommige Nederlanders heel erg druk doen. Fatima en die andere zijn wel okay. Ik hoop dat Fatima of Min Hee ER wint. Paul mag ook wel winnen

W.b.t het complot tegen Lodewijk. Een beetje koekje van eigen deeg, want hij wilde ook iedereen eruit jassen na de samensmelting. En erg naief ook. Wil zijn gezicht wel eens zien, als hij er ooit uit wordt gestemd.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #87 Gepost op: 6-10-2012, 22:37:37 »
Ik snap niet dat mensen zoveel moeite hebben met Gene.
Moeite is een te groot woord, ik vind hem in Expeditie Robinson niets. En natuurlijk doet hij aan complotten, komaan zeg  ;)

Dat ie bijvoorbeeld niet eerlijk zou zijn. Als Gene echt een hele tactische speler zou zijn geweest, hadden ze vorige keer wel met zijn allen op 1 van de 2 Nederlanders gestemd. Hij stemt met zijn gevoel en dat doet ie dus inderdaad echt.

Aanname het onderstreepte  ::)
Eerst Fajah eruit. Logisch, die is super irritant.
Dat is jouw mening, ik hoop dat ze er nog lang inzit  ::bravo::



« Laatst bewerkt op: 6-10-2012, 22:48:02 door pepim »

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #88 Gepost op: 6-10-2012, 23:05:15 »
Pepim, ben jij misschien Fajah.  ???

Ik zeg toch niet dat Gene niet aan komplotten doet. Natuurlijk doet hij dat wel. Gelukkig maar. Maar hij is niet zo fanatiek daarmee bezig als de broertjes. Die zijn wat dat betreft veel achterbakser, maar eigenlijk ook heel slim.

Gene is gewoon een relaxte gozer "die niet over lijken gaat". Dat zegt ie zelf ook. Ik snap daarom niet dat mensen zoveel moeite met hem hebben. Ja natuurlijk stemt ie op Nederlanders. Nederlanders stemmen ook op Belgen.  ::hypocriet::
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline debby70

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #89 Gepost op: 6-10-2012, 23:09:43 »
Pepim, ben jij misschien Fajah.  ???

Ik zeg toch niet dat Gene niet aan komplotten doet. Natuurlijk doet hij dat wel. Gelukkig maar. Maar hij is niet zo fanatiek daarmee bezig als de broertjes. Die zijn wat dat betreft veel achterbakser, maar eigenlijk ook heel slim.

Gene is gewoon een relaxte gozer "die niet over lijken gaat". Dat zegt ie zelf ook. Ik snap daarom niet dat mensen zoveel moeite met hem hebben. Ja natuurlijk stemt ie op Nederlanders. Nederlanders stemmen ook op Belgen.  ::hypocriet::

 ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #90 Gepost op: 6-10-2012, 23:10:26 »
Ben het wel een beetje met findingnemo eens over Gene.
Zo irritant is hij niet hoor.
Hij stemt inderdaad op nederlanders, maar nederlanders stemmen ook op belgen.
Het enige wat wel vervelend aan hem is,
is dat hij egt meteen begint over de zogenaamde cultuurverschillen enzo.
Je kan dan wel op nationaliteit stemmen,
maar hij heeft het er egt vaak over, dat vind ik dan weer niet nodig xD
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #91 Gepost op: 6-10-2012, 23:19:53 »
Pepim, ben jij misschien Fajah.  ???

Nee natuurlijk niet, ik vraag toch ook niet of je Gene bent  ;D

Gene is gewoon een relaxte gozer "die niet over lijken gaat". Dat zegt ie zelf ook. Ik snap daarom niet dat mensen zoveel moeite met hem hebben. Ja natuurlijk stemt ie op Nederlanders. Nederlanders stemmen ook op Belgen.  ::hypocriet::

Ik snap je frustratie niet hoor, maar goed je hebt recht op je mening net als ikzelf natuurlijk   :)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #92 Gepost op: 6-10-2012, 23:31:48 »
Nee natuurlijk niet, ik vraag toch ook niet of je Gene bent  ;D

Nou ja, ik kan me voorstellen, dan de Enige die Fajah leuk vind, Fajah zelf is.  ::joehoe::

Ik snap je frustratie niet hoor, maar goed je hebt recht op je mening net als ikzelf natuurlijk   :)

Frustratie? Ik geef alleen mijn idee erover meer niet. Ooit gehoord van een discussie?


Bjorn, ik denk dat in kamp Noord, de verschillen tussen Belgen en Nederlanders gewoon heel duidelijk zijn. En dat merkt iedereen ook.
Daarom wordt het misschien aangegeven. Ik heb ook seizoenen ER gezien waar het helemaal niet van belang was. Maar dit jaar vind ik de verschillen ook best zichtbaar. Ben benieuwd of het na de samensmelting ook nog zo is. Het is nu al minder met Min Hee er tussen
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #93 Gepost op: 6-10-2012, 23:46:53 »
Je kwoot klopt overigens niet in de vorige bovenstaande posting, misschien even nakijken?
« Laatst bewerkt op: 6-10-2012, 23:58:39 door pepim »

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #94 Gepost op: 7-10-2012, 02:01:44 »
Goede aflevering, alleen jammer dat Zoe is weg gestemd.
Had liever Paul of Gene eruit zien vliegen.

De eetproef, respect voor hun allemaal.
Ik had niet een van die dingen in mijn mond kunnen steken zonder vervolgens een half uur over te geven denk ik.
En de onderlinge wissels zijn naar mijn mening niet echt goed uitgepakt, alleen voor Tess. Hoewel ik Tess het zeker gun, had ik toch op een meer drastische teamwissel gehoopt.
There's no show like a reality show ;)

Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #95 Gepost op: 7-10-2012, 02:12:27 »
Sorry, ik het dit stukje gemist blijkbaar. Waar in de aflevering ongeveer wordt dit getoond?
Je ziet spoken. Gene Zoë Joke stemden op de persoon die hen het minste lag, net zoals in de voorbije eilandraden.
Ik zie dan misschien spoken, maar jij ziet de wereld blijkbaar door een roze bril.
Ik denk ook zeker dat zij (dit keer) stemden op de persoon die hen het minst lag, maar zij polsen onderling wel degelijk of ze op dezelfde persoon gaan stemmen.

Wil je het graag heel concreet hebben? Kijk dan bijvoorbeeld nog eens aflevering 3 terug, zo rond 15:40. De Vlamingen die elkaar uithoren op wie ze gaan stemmen. Het is dan ook naïef om te denken dat ze dit keer niet bij elkaar nagevraagd hebben of ze op dezelfde persoon gaan stemmen.

Om dan ook nog maar even oude koeien uit de sloot te halen; In dat zelfde fragment verteld Olivier te verwachten dat de Nederlanders op Joke of Zoë gaan stemmen. De Vlamingen zouden volgens Olivier dan ook vooral met zijn allen op 1 en dezelfde Nederlander moeten stemmen. Zolang de Vlamingen maar gespaard blijven. Kom dus nu niet aan met dat ze ook in de voorgaande afleveringen altijd gestemd hebben op de persoon die ze het minst mogen. Het is altijd een collectieve beslissing geweest, nooit een individuele.

Als je denkt dat Gene en Joke sluw genoeg zijn om Zoë te laten vallen zonder dat het opvalt, waarom zouden ze dan niet sluw genoeg geweest zijn om in blok te stemmen vorige keer? Het is duidelijk dat ze niet zo ver denken.
Dat was dan ook slechts een eigen theorie. Ik zou het heel mooi vinden als Gene en Joke het spel op die manier gespeeld hadden. Als het niet op die manier gegaan is dan zijn ze dus gewoon heel ondoordacht bezig geweest. Dan kun je je ook direct afvragen waarom de Vlamingen in de eerste afleveringen zo hard hun best hebben gedaan om hun groepje bijeen te houden, terwijl ze het nu zomaar laten lopen.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2012, 02:16:37 door Ichiko »

Offline michi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #96 Gepost op: 7-10-2012, 13:10:49 »
Waar was Dennis eigenlijk deze afl? Evi deed zowel de proef als de eilandraad.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #97 Gepost op: 7-10-2012, 13:31:22 »
Bjorn, ik denk dat in kamp Noord, de verschillen tussen Belgen en Nederlanders gewoon heel duidelijk zijn. En dat merkt iedereen ook.
Daarom wordt het misschien aangegeven. Ik heb ook seizoenen ER gezien waar het helemaal niet van belang was. Maar dit jaar vind ik de verschillen ook best zichtbaar. Ben benieuwd of het na de samensmelting ook nog zo is. Het is nu al minder met Min Hee er tussen

Daar geef ik je gelijk in,

maar bij Gene zie je dat hij voor hij begint aan de expeditie al praat over nederland vs belgië.
Dit zie je in de voorstelaflevering.
Hierop baseerde ik mijn mening uit mijn vorige bericht in dit topic.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #98 Gepost op: 7-10-2012, 13:46:24 »
Waar was Dennis eigenlijk deze afl? Evi deed zowel de proef als de eilandraad.

Blijven staan na de indeling van de kampen!  ::rofl::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #99 Gepost op: 7-10-2012, 13:53:09 »
Waar was Dennis eigenlijk deze afl? Evi deed zowel de proef als de eilandraad.

Michi, kijk even in de presentatoren topic!