Aflevering gezien:
-Voorspelling voor de keuze gemaakt werd: Lodewijk, Min Hee, Fatima, Paul, Chris of Mattias, Zoe (werd Joke), Tess, Mattias (werd Ruud). Een fout om Ruud te kiezen, zelfs als ze niet weten dat de tweeling en Fatima een blok zijn moet je ze uit elkaar trekken, als ze de samensmelting samen halen wordt het zeer moeilijk om ze eruit te krijgen, en als je ze bij elkaar laat is de kans dat ze de samensmelting halen uiteraard een pak groter.
-"Clean my shirt", de eerste keer dat het mij opvalt::trots::
-het bezoek aan het andere kamp bevalt mij niet. Ik snap niet dat de productie dat toelaat, het gaat volledig in tegen het concept van 2 teams die samenleven geisoleerd van elkaar
-als ik in de mangrove zat deelde ik de blikken niet met Fajah, ze zit tenslotte niet meer in het team
-Fajahs gedrag nu (met camera's erbij) naar Zoë toe tijdens haar dipje is echt wel hypocriet als je leest hoe ze zich zonder camera's tegenover Zoë gedraagt. Achterbaks tot en met!
-proef, ik hoopte echt dat Noord won
-Zoe is waarschijnlijk het minst Robinsonwaardig van de groep, maar ik zou ze echt in mijn team willen. Zeer sociaal persoon.
-Ruud zijn referentie naar Olivier die zich veilig voelde op de eilandraad was zuiver natrappen.
-Zonde dat Gene vorige keer op Tess gestemd heeft. Had hij op Ruud, waar hij zich duidelijk meer aan ergerde, gestemd dan had die de zwarte stem gekregen en eruit gelegen.
-Ik kan me voorstellen at Paul Joke sterker inschat dan Tess. Tess kon tijdens de eerste proef niet eens op het touw naar boven klimmen, als je dat ziet of hoort is het logisch dat je die niet zo sterk inschat. Ik denk trouwens dat jullie hier Tess zwaar overschatten, of de Vlamingen allemaal zwaar onderschatten.
-Ik vrees voor Zoë volgende keer. Ze heeft echt een heel kleine kans bij de proef
-Het complot van de tweeling tegen Lodewijk was voorspelbaar. Het feit dat Lodewijk de tweeling in zijn team wou en niets vermoedde is dom, tenzij hij hen redde in de hoop dat ze hem dan zouden sparen, dan zou het een slimme strategie maar een misrekening zijn, maar ik denk niet dat hij zover denkt.
-Joke zou nooit voor Ruud kiezen, het was een groepsbeslissing.
-Ten slotte is het duidelijk dat de Gene Joke en Zoë niet hebben geprobeerd om Paul om te praten of op Ruud te laten stemmen. Het was zeker mogelijk geweest, want Paul vreesde voor zijn plaats en het hele kamp wist het. Enige commentaar van de mensen die al afleveringenlang mekkeren over mogelijke complotten van de Vlamingen hierop? Waren ze het opnieuw vergeten deze keer misschien?