een aantal vragen, misschien zit er een goede bij:
-Toen je twee stemmen kreeg zei je dat Ruud en Tess 'echt in het belang van het team' hadden gehandeld (sarcastisch, dat begrijp ik). Maar in hoeverre was het volgens jou dan in het belang van het team om alle Nederlanders weg te stemmen? En dan met name in het geval van Tess (Fajah snap ik wel, vanwege de sfeer)? Zij was toch bij alle proeven duidelijk sterker dan Zoe en Joke.
En had je echt verwacht dat Ruud en Tess in het belang van het team zouden blijven stemmen (namelijk op de zwakste, Zoe), terwijl het overduidelijk was dat één van hen twee de volgende zou zijn die door de Vlamingen zou worden weggestemd?
-Waarom werd er direct vanaf het begin op nationaliteit gestemd en niet op het zwakste teamlid? Complotten/samenzweringen/stemafspraken of hoe je het ook noemen wilt, zijn een onderdeel van het spel. Dat begrijp ik en vind ik ook niet erg. Maar waarom op nationaliteit?
Als kijker zie ik namelijk gewoon kandidaten, en sommigen vind ik leuk en anderen niet of minder, maar dat berust niet op welke nationaliteit een kandidaat heeft. Ik zie het niet als een wedstrijd Nederland-Belgie. Maar op de eilanden, of in ieder geval in jullie kamp, leek het dat daar anders over gedacht werd.