Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 35252 keer)

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 28-09-2012, 13:13:57 »
Uit te schelden? Ik heb nog niemand horen schelden deze expeditie.
Uitschelden niet, maar pesten en uitlachen wel.

De mensen die in de eerste aflevering op haar gestemd hadden krijgen nu gelijk: Fajah is een ruziemaker, ze was negatief en passive agressive tegenover Olivier en als je de interviews mag geloven ook tegen Zoë als de camera's niet draaiden, en je kon nog denken dat ze hem gewoon niet kon uitstaan, maar nu Olivier eruit is gedraagt ze zicht net hetzelfde tegenover een nieuw slachtoffer. Zoals ik na de eerste aflevering al zei: zo iemand moet je uit je groep verwijderen, want die zuigt alle goeie energie weg.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 28-09-2012, 13:37:44 »
Uitschelden niet, maar pesten en uitlachen wel.

De mensen die in de eerste aflevering op haar gestemd hadden krijgen nu gelijk: Fajah is een ruziemaker, ze was negatief en passive agressive tegenover Olivier en als je de interviews mag geloven ook tegen Zoë als de camera's niet draaiden, en je kon nog denken dat ze hem gewoon niet kon uitstaan, maar nu Olivier eruit is gedraagt ze zicht net hetzelfde tegenover een nieuw slachtoffer. Zoals ik na de eerste aflevering al zei: zo iemand moet je uit je groep verwijderen, want die zuigt alle goeie energie weg.

Ik denk niet dat Fajah een ruziemaakster is, maar zij zegt dingen heel direct zonder rekening te houden met hoe dit op een ander overkomt. Dat kan je lomp, onbeschoft of weet ik wat noemen, maar de dingen die ze zegt snijden wel hout.

Zij ergerde zich aan het alpha-mannetjes gedrag van Olivier en aan zijn niet humorvolle humor. Ze ergerde zich aan de krokodillentranen van Gene dat de sterkste uit het kamp was gestemd. Maar de Belgen hadden er toch ook geen rekening mee gehouden tijdens het wegstemmen van NL-ers hoe sterk een kandidaat was? Zij benoemt al die dingen op een niet-diplomatieke wijze. Misschien komt haar gedrag over als ruziemaken, maar denk niet dat dat de gedachte erachter is bij haar.
Geniet nooit met mate...

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 28-09-2012, 14:03:45 »

Jammer dat Aagje weg is. Zo zie je dat een mentale toestand iemand erg kan beinvloeden ook al is iemand dan fysiek heel sterk.

Begin me wel steeds meer te ergeren aan Ruud. Hij is nog maar 22 maar ik vind hem zo a-relaxed. Idd heel erg vooringenomen om tijdens de proef al te roepen dat je hamburgers gaat eten. Terwijl je er nog lang niet bent en je helemaal niet weet wat de prijs is. Ook iedereen rond commanderen tijdens het zoeken naar de schat. Het lijkt wel een puber. Fajah is nog irritanter en respectloos naar haar kampgenoten door ze steeds belachelijk te maken als ze terugkomen van een proef. Wie denkt ze wel niet als ze is.
Jammer dat de programma makers uitgestemde mensen nog een kans geven. Het wordt nu wel duidelijk dat Fajah echt alleen maar verdeeldheid en negativiteit in het kamp brengt. Ook erg oneerlijk dat zij deze proef al een keer eerder had gedaan.

Zoe daarentegen valt mij steeds meer op door haar sympathieke karakter. Dat siert haar wel. Als zij er ooit uit moet, weet je in ieder geval dat het een plezierige persoon is. Veel belangrijker lijkt me.

"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 28-09-2012, 14:23:27 »
Ze ergerde zich aan de krokodillentranen van Gene dat de sterkste uit het kamp was gestemd. Maar de Belgen hadden er toch ook geen rekening mee gehouden tijdens het wegstemmen van NL-ers hoe sterk een kandidaat was?

Precies! En daarom ook mijn vraag aan Olivier in dat andere topic:

Citaat
Als je het zo belangrijk vond dat de sterksten overbleven, waarom stemde je dan eerst op Fajah, daarna op Willie en daarna op Tess? het was overduidelijk dat Zoe zwakker was. Dus waarom niet op haar gestemd?

Ik ben erg benieuwd wat hij daar op te zeggen heeft.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 28-09-2012, 14:50:33 »
Tijdens de eilandraad werd er bij Zoë onder in beeld getoond dat ze 1 munt had.
Dat was denk ik een foutje, als ik goed geteld heb heeft ze er nu 0..(sterker nog:  -1)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 28-09-2012, 15:00:16 »
Tijdens de eilandraad werd er bij Zoë onder in beeld getoond dat ze 1 munt had.
Dat was denk ik een foutje, als ik goed geteld heb heeft ze er nu 0..(sterker nog:  -1)
inderdaad, viel mij ook op ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 28-09-2012, 15:36:24 »
Weeral een mooie aflevering!

- Ik vind het niet erg dat Olivier eruit is, maar ik had liever Fajah zien vertrekken. Uiteindelijk was Olivier toch nog een sportieve kandidaat, terwijl Fajah nogal een rottig karakter heeft in alle afleveringen tot nu toe. 'Recht door zee gaan' en zo onbeschoft zijn hoeft niet hand in hand te gaan, maar Fajah denkt precies van wel. Ze deed wel de proef goed en vlot. Gene is misschien gluiperig, maar aan hem heb ik me eigenlijk niet gestoord deze aflevering.
- Spijtig dat Aagje opgaf. Ik had gehoopt dat ze zich zou herpakken/herbronnen.
- De proef was weer prachtig. Ruud viel me tegen, hoe hij al begon te roepen dat 'de hamburgers voor hun' waren. En dan toch verliezen! Een beetje hoogmoedig.
- Zoë viel me weer positief op. Ze laat haar stem duidelijk horen voordat een proef begint of wanneer ze een taak uitvoeren in de mangrove, maar ze doet dit op een rustige en vrolijke manier (itt Ruud). Ook haar reactie op de eilandraad was grappig. Van mij mag ze er nog even in blijven.
- Ook leuk dat Min Hee wat vaker in beeld kwam in deze aflevering. En zij was het toch maar weer die de bananen vond.

De preview van de volgende aflevering zag er ook smakelijk uit. :)

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 28-09-2012, 17:46:16 »
Goeie aflevering. Mooie proef ook.
Het vertrek van Aagje zat er aan te komen, en de manier waarop lijkt ook een beetje een goedmakertje van de produktie. Ze had eigenlijk nu nog niet mee mogen doen. Een "mercy-exit", wel terecht.

Olivier kwam wat sympathieker over na zijn verlies. Je merkte dat er een last van hem af was.
Gene is een beetje minder symphatiek geworden, en hij was al niet de meest synphatiekste. Zoals hij over Olivier praatte.... alsof het god was.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 28-09-2012, 17:46:41 »
Jammer dat de programma makers uitgestemde mensen nog een kans geven. Het wordt nu wel duidelijk dat Fajah echt alleen maar verdeeldheid en negativiteit in het kamp brengt.

iets zegt me dat dit nou net de bedoeling was van de programmamakers ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2012, 19:34:13 »
iets zegt me dat dit nou net de bedoeling was van de programmamakers ::vergroot::

En dat is juist het leuke :) Eindelijk een beetje gedrevenheid en niet zon, zee strand..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2012, 19:45:12 »
en zeg nou zelf wat heb je liever: de strijdende Fajah van dit seizoen of de opgevers van vorig jaar? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 28-09-2012, 19:52:47 »
en zeg nou zelf wat heb je liever: de strijdende Fajah van dit seizoen of de opgevers van vorig jaar? ::)

Dat is appelen met citroenen vergelijken...

Zet Fajah vanaf dag 1 in een grot en ik durf er toch sterk aan twijfelen of ze tot het einde zou volhouden.

Offline buzzybus

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 28-09-2012, 20:18:07 »
lol belgen stemmen de irritantste eruit en hollanders de sterkste, wie maakt er dan een complot.
En dan nog, altijd zagen over complot, komt wat afgezaagd het hoort erbij.
en kheb de indruk dat jullie vinden dat Fajah sterk is fzo? Ze was de irritantste en niet speciaal sterk of zwak, Joke
schat ik minstens even sterk in. Gewoon een grote mond dat het lijkt alsof ze sterk is.
Ze is echt de rotte appel, hadden haar beter
alleen ver weg in een grot geplaatst, dan kon ze de grot wat uitschelden.  ::zwaai::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 28-09-2012, 21:55:45 »
Zucht, Belgen zijn echt nationalistisch he...

Waarom moet er, naast tv zelf, óók nog hier op het forum een strijd hangen van de Belgen tegen de Nederlanders?

Het was overduidelijk dat Tess en Ruud op Olivier moesten stemmen om hun eigen hachje te redden. Als ze op Zoë hadden gestemd hadden Zoë en Tess evenveel stemmen gekregen en was Tess eruit gegaan. En ze dachten dat Olivier zeker genoeg was dat hij erin zou blijven en geen munten in zou zetten... logisch....

En of Olivier nou écht de sterkste was, kan je dan ook een discussie over beginnen. Dat je als getraind stuntman zo'n proef tegen Fajah verliest, vind ik eerlijk gezegd gezegd ook nogal een afgang!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 28-09-2012, 22:26:14 »
Wordt wel steeds vermoeiender dit, inderdaad.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 28-09-2012, 22:31:14 »
De Nederlanders stemden in eerste instantie op de zwakste, Zoë.
Ze stemden alleen op Olivier (als 'sterkste' van het team zijnde) om hun eigen huid te redden, dat is logisch, toch? Misschien niet in belang van het team, maar het belang om te blijven lijkt me belangrijker dan het belang van het team. Als dit niet zo was dan zou de zwakste van het team bij elke eilandraad zijn of haar koffers moeten pakken en in belang van het team opstappen.

Ik wil hier niet mee de Nederlanders verdedigen, maar kom op, hun gedrag is tenminste wel logisch..  ::ohno::

En verder ben ik een beetje klaar met die België-Nederland strijd hier.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 29-09-2012, 01:27:53 »
Ik geef Ruud en Tess groot gelijk dat ze dit zo gedaan hebben.
De belgen hebben al een paar keer een complot gehad om de nederlanders eruit te stemmen, kom op zeg.
Ruud en Tess zijn al de hele tijd in de minderheid, ik zou precies zo gehandeld hebben.
Ben heel blij dat Olivier eruit is, opgeruimt staat netjes.
Hij had zo'n hoge dunk van zich zef, ik hou niet van zulke mensen.
Ik denk dat Fajah van de productie de opdracht heeft gekregen om zich zo te gedragen, dat gebeurde in andere real live progr ook.
Misschien is volgende week de samensmelting wel, want rood heeft nog maar weinig mensen, of de teams worden anders in gedeeld, wat natuurlijk bij geel niet in goede aarde gaat vallen, dat is een heel hecht team.
We zullen zien wat er gaat gebeuren.

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 29-09-2012, 02:28:43 »
Ik geef Ruud en Tess groot gelijk dat ze dit zo gedaan hebben.
De belgen hebben al een paar keer een complot gehad om de nederlanders eruit te stemmen, kom op zeg.
Hoeveel keer nog? Omdat ze op dezelfde gestemd hebben, betekent dat niet dat ze een complot hadden. Fajah was en is de rotte appel in de mand en Zoë was vriendelijk, dus de 4 stemmen op Fajah waren logisch. Dat zie je in vorige expedities ook, dat als iemand onuitstaanbaar is die er uitgaat ten voordele van de zwakste. Er is dus geen enkel bewijs van een complot!!!

Voor de tweede eilandraad was het ook duidelijk: Willy begon zijn eigen team uit te schelden, was geen meerwaarde en wilde een complot smeden tegen Ruud. Bovendien had hij geen munten en iedereen wist het. Alweer een volledig logische stem en geen enkel bewijs van een complot.

Voor de derde eilandraad was er, zoals ik in die topic uitgelegd had, een impliciete stemafspraak. Technisch gezien geen complot, al komt deze in de buurt.

Op de vierde eilandraad krijgen zowel Ruud als Tess stemmen. Dit terwijl Zoë bij een ex aequo verliest want ze had al tegenstemmen. Indien er stemafspraken waren op de eerdere eilandraden, waarom zouden die dan opeens opgeblazen worden? Zou het niet veel logischer zijn om vol te houden dan? Mijns insziens is dit een bijna sluitend bewijs dat er nooit een complot was, enkel een omstandigheid (Fajahs manier van doen, Willie die zijn eigen put graaft, Tess die minder sterk/aardig gevonden wordt dan de andere deelnemers) die iedereen ertoe aanzette om op dezelfde te stemmen, net zoals Zoës inzinking dat voor de Nederlanders deed.

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 29-09-2012, 03:18:21 »
Ik ga eerlijk zijn, ik ben blij dat Zoë de zwarte stem kreeg, had ik het verwacht? Nee, zeker en vast niet. Toen begon ik na te denken. Er een duidelijk nog steeds een complot (zie vorige eilandraden), maar ik denk dat Gene (het vermoedelijke 'brein' achter het complot) dacht dat er unaniem voor Aagje ging gestemd worden, daarom heeft hij niet met Joke en Zoë gesproken over wat er zou gebeuren als Aagje zonder stemming zou moeten vertrekken. Niet slim van het 'brein'.

BECAUSE

I give credit where credit is due; Joke en Zoë waren heel slim om hun stem op Ruud uit te brengen. Want dat zou een briljante zet geweest zijn als ook Gene dat had gedaan. Ik ga er van uit dat Ruud dacht dat Tess 3 stemmen ging krijgen, anders had hij wel zijn munten ingezet.

Dus, eigenlijk vond ik het maar een rare eilandraad, maar ben blij voor Tess en Ruud er nog in zitten. Ook heel jammer van Aagje.

En om af te sluiten

Min Hee en Paul in de finale aub! Make it happen!
::jaja::
« Laatst bewerkt op: 29-09-2012, 03:20:06 door Peking-Robinson »

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 29-09-2012, 05:13:36 »
Ik denk dat Fajah van de productie de opdracht heeft gekregen om zich zo te gedragen




Nee hoor, zij is zo. Ik heb met haar op school gezeten en ze is gewoon 'n flapuit, recht voor z'n raap.
Dat er vanuit haarzelf ook wat (opzettelijke) valsheid bij komt kijken, daar bestaat geen twijfel over  ::tandpastasmiley::