Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 35254 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 27-09-2012, 21:52:33 »
ja we hebben het veel over complotten gehad.
Het is een onlosmakend onderdeel van het spel. het probleem vonden de meeste mensen, is dat de Belgen er niet voor uitkwamen.
Maar eeeh nu vind ik het eerlijk gezegd een beetje dom dat ze geen complot gemseed hebben.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 27-09-2012, 21:53:53 »
Mee eens,
je hebt het al 3x gedaan, waarom zou je het in hemelsnaam niet weer doen.

dat laatste stukje was een quote van ruud uit aflevering 3
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 27-09-2012, 21:54:46 »
beetje eigenwijs dat wel, maar zeker robinson waardig
Zeker te weten  ::ok::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2012, 21:57:04 »
En die Engelsman, wat mag die van mij er zsm uit. Vind zichzelf zo grappig en zoekt op die manier de aandacht. In plaats dat hij wat gaat doen voor het kamp...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 27-09-2012, 22:02:37 »
Volgens mij doet hij net zo veel voor het kamp als de rest hoor.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 27-09-2012, 22:03:34 »
Ach iedereen draagt op zijn/haar manier een steentje bij en ik vind Paul wel symphatiek je moet ook humor hebben je kan niet elke keer als een chagarijn rond lopen en Paul haalt ook kokosnoten en draagt op zijn manier ook wat mee aan de expeditie.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 27-09-2012, 22:05:02 »
Verrassend dat er geen complot was deze keer,
of de Belgen zullen gedacht hebben dat het niet nodig was omdat ze in de veronderstelling waren dat ze Aagje eruit konden stemmen (dat zei Aagje zelf ook ''stem mij er maar uit'')

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 27-09-2012, 22:19:36 »
Weer een leuke aflevering.
LOL op de lip van Fajah, haha ''botox''.

Ik vond de Olivier die ik zag na het verliezen van het duel heel sportief, en kalm ofzo, in ieder geval leek hij zich meer op zn gemak te voelen.

Echt hele leuk proef, heel orgineel en creatief! ::ok::

Ja, ik blij dat Aagje eruit is, normaal vind ik ER altijd leuk om te kijken (altijd) maar bij haar fragmenten werd ik elke keer een beetje triest, dus ja goed dat ze weg is. Had ze niet opgegeven dan had ze denk ik veel kans gehad op de titel, vanwege de sympathie die ze had gewonnen om door te gaan en niet toetegeven aan wat haar dwars zat, maar dat is makkelijk gezegd als je niet een topsport carriere achter je laat.

De twist van stemmen en een zwarte stem voor de volgende keer vond ik een goed besluit, zo gaan er niet twee mensen in een aflevering uit, en de stemming heeft toch nog gevolgen, wijze keuze van de productie! chappeau

Offline buzzybus

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 27-09-2012, 22:37:26 »
heb het nog niet gezien, maar kon het niet laten om te spieken of olivier eruit is.
ja dus zo te horen pft, kzie het al voor me dat Fajah de Tanja Dexters van vorig jaar zal zijn.
Man man noem het anders barbie 2012 fzo, je hoeft geen robinson te zijn in tegendeel, wordt je makkelijker het prooi.
Heb indruk dat de expeditie ook in het geheel niet zwaar is, hoe lang zitten ze daar 3 weken fzo haha.
Oké je hebt weinig eten en slaap mss slecht, maar voor 3 weken is dat echt niets.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 27-09-2012, 22:49:18 »
heb het nog niet gezien, maar kon het niet laten om te spieken of olivier eruit is.
ja dus zo te horen pft, kzie het al voor me dat Fajah de Tanja Dexters van vorig jaar zal zijn.
Man man noem het anders barbie 2012 fzo, je hoeft geen robinson te zijn in tegendeel, wordt je makkelijker het prooi.
Heb indruk dat de expeditie ook in het geheel niet zwaar is, hoe lang zitten ze daar 3 weken fzo haha.
Oké je hebt weinig eten en slaap mss slecht, maar voor 3 weken is dat echt niets.

Ik snap je punt niet zo?
Overigens is het wel zo, in tegenstelling met de afgelopen jaren, dat ze niet veel kadootjes krijgen. Het is mondjesmaat, dat is wel mooi. Deze keer kon het winnende kamp voor het eerst wat winnen (een blik bruine bonen en een net). Verder was er deze keer een schatkaart, waarschijnlijk uitgevonden (of niet) omdat Aagje het niet meer trok. Daar waren ook nog 5? blikken  te vinden.

Verder vind ik de eilandraad wel weer mooi opgenomen in tegenstelling tot voorgaande jaren. Reden daarvoor zou zijn dat het gevaarlijk was? (kan natuurlijk zijn, ik heb dat niet goed meegekregen).
Ik weiger om me te ergeren aan Dennis, dan kan ik niet meer genieten van expeditie Robinson. Evy is natuurlijk weer een prima presentatrice en Dennis moet je niet met Ernst-Paul willen vergelijken. Daar kan niemand aan tippen.

Offline buzzybus

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 27-09-2012, 23:05:00 »
ik had de indruk dat het heel vroeger zwaarder was. denk me nog te herinneren dat ze toen
opgesloten zaten voor tijdje in een houten kooi (kan me vergissen), en dat er niet echt meer gekeken wordt naar
het zoeken van een 'robinson'. Voor mij mag het gewoon nog wat zwaarder  ::tandpastasmiley::, ook bv
meer alleen zitten, geisoleerd zoals normaal als je op een onbewoond eiland strand. Zoals tanja vorig jaar heeft
het vooral gered doordat ze op het nippertje nog sociaal contact had in de grot.
 

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 27-09-2012, 23:45:21 »
Leuke aflevering ::ok::. Geweldig hoe Fajah Olivier gewoon echt inmaakte, het was niet eens close. Jammer voor Aagje maar het is beter zo ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 28-09-2012, 00:54:00 »
Wauw, wat dom van de Belgen om niet even af te spreken op wie ze gingen stemmen. Ik bedoel, de allianties waren al gevormd, hoe kun je dan opeens je stemmen verdelen? De grootste tactische blunder die ik in jaren heb gezien! Ik kan er echt niet over uit.

Hulde voor de productie om in te grijpen mbt Aagje. Nu kan zij mooi naar huis zonder dat het ten koste gaat van iemand die graag wil blijven, prima geregeld.

Normaal heb ik niet veel goeds te zeggen over opgevers, maar alle lof voor Aagje, echt waar. Ze was heel eerlijk en alles wat ze zei sneed ook echt hout. Geen kwaad woord over haar.

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 28-09-2012, 03:36:49 »
Ik ben blij dat het duidelijk geworden is dat er van een complot aan Vlaamse zijde geen sprake is of was. Ze hebben effectief de eerste 2 weken op de meest irritante gestemd, de 3e week op de minst nuttige.

Ik ben enorm blij dat Zoë erin blijft, ze is mijn favoriete bij kamp Noord. Fysiek misschien de zwakste, maar altijd het zonnetje in huis, grappig, lief voor haar teamgenoten. Trouwens, als de Nederlanders de fysiek zouden waarderen hadden ze Olivier vorige week niet naar huis gestuurd, dus het nu als argument gebruiken om op Zoe te stemmen en te blijven stemmen is nonsens.

Verder:

-Fajah in de openingsscene is totaal ongepast. Het team heeft niet gewonnen, maar de eerste keer faalden ze collectief hoewel Olivier als eerste bij de puzzelstukken was, de tweede keer lag het aan Ruud die eerst de rol van leider opeiste en het verknalde door geen leiding te geven maar aan blokken te gaan trekken, de derde proef was gedeeltelijk Olivier zijn fout, al had het volgens mij nooit haalbaar geweest om Aagje te verslaan.

-Olivier kwam tekort op zijn proef. Op geen enkel moment spannend, hij had een gebrek aan tactisch inzicht, als je 3 tegen 4 achterligt is het niet het moment om nog wat water in een emmer te gieten, dan is het lopen en hopen dat hij niet leeg is, anders verlies je zeker. Een gebrek aan ervaring en inzicht, dat gestuntel met de emmer was waar ik naar verwees in mijn eerdere posts.

-Olivier weer erg sportief. Chapeau! Dat is hoe je met mensen omgaat, daar kunnen Faja en de andere Nederlanders op kamp Noord nog heel veel van leren! Elke keer als er een Nederlander uitgestemd wordt zijn ze weer kleine verliezers.

-Fajahs opmerkingen na het verlies van de proef. Mensen die in de put zitten nog wat dieper erin duwen... altijd als ik denk dat ik kan vatten wat voor verschrikkelijk rotkarakter ze heeft verrast ze mij door nog erger te zijn dan ik dacht. ::hand::

-Gene komt over als een sympathieke kerel, en dat is moeilijk om toe te geven want ik had het er niet voor voor ER. Fajah zoekt een nieuwe vijand om te proberen pesten en kleineren nu Olivier weg is, en dat zal waarschijnlijk Gene worden.

-NOG een week langer met Fajah opgezadeld ::ohno::

-Tot nu toe heb ik zeer weinig affectie met kamp Zuid, ze hebben het veel te gemakkelijk en het is niet leuk om te kijken naar een kamp dat in harmonie leeft en niet hard afziet.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2012, 03:38:47 door ZZ*Star* »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 28-09-2012, 07:22:25 »
Gene sympathiek? vind dat juist de grootste engerd en had die liever zien gaan dan Rambo.
Gene lijkt me een veel meer tactisch denkend persoon dan Rambo en ik weet zeker dat hij nog mening complotje gaat maken en ook verantwoordelijk was voor het belgen-nederland complot wat we al gezien hebben. Vind het zo'n rare gozer die Gene, krijg er iedere keer de kriebels van.
Als hij praat over dat er geen complotten zijn en zo lekker politiek correct is geloof ik niks van wat hij zegt.
Ruud en Tess hadden beter hem eruit kunnen wippen vrees ik.
Paul vind ik leuk, lekker vrolijke noot beetje gek maar daar hou ik wel van.
Leuke aflevering, jammer van aagje maar ik snap het best.
Fajah is een topper dat ze weer een duel gewonnen heeft en ik ben blij dat Rambo naar huis is al vatte hij het verlies wel sportief op.

Leuke en spannende proef ook trouwens, ik heb wel de helft van de aflevering gemist omdat mijn oom en tante binnen kwamen vallen en vrienden van mijn moeder.
Wij baalden als stekkers, dit is de enige avond dat we samen iets kijken 1 uur per week en juist dan komen er steeds mensen langs of word er 5x gebeld.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline debby70

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 28-09-2012, 08:06:16 »
Wie heeft Olivier eruit gewipt? Het complot van Tess en Ruud. Dus wie maakt er complotjes.
En zoals eerder hier in topic is vermeld, Fajah zoekt steeds een slachtoffer om uit te schelden.
Zolang zij erin zit gaat het niet draaien in kamp noord. Het spreekwoord één rotte appel tast een ganse boom aan. ::jaja::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 28-09-2012, 08:11:37 »


Leuke en spannende proef ook trouwens, ik heb wel de helft van de aflevering gemist omdat mijn oom en tante binnen kwamen vallen en vrienden van mijn moeder.
Wij baalden als stekkers, dit is de enige avond dat we samen iets kijken 1 uur per week en juist dan komen er steeds mensen langs of word er 5x gebeld.

Erg he, het lijkt wel of ze het er om doen, idem dito met WIDM, altijd gaat de telefoon of staat er iemand voor de deur, het zijn de enige 2 programma's per jaar waar we saampies naar kijken dus wij doen gewoon de gordijnen dicht en zetten tijdens dat uur de bel en telefoon af!  ::rofl::

(sorry even off topic maar ik moest het even delen!  ::schaam::)

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 28-09-2012, 10:18:13 »
Het feit dat de Belgen deze keer geen complot hebben betekent uiteraard niet dat ze er eerst wel een hadden...
Het "complot" van Ruud en Tess was puur on hun eigen huid te redden...

Geweldig van Fajah dat ze "Rambo" eruit gestuurd heeft... Hij nam het aan de oppervlakte redelijk sportief op, maar moest toch nog effe opmerken dat hij het een tweede keer makkelijk zou winnen... Terwijl het feit dat hij als eens zo'n zakje had losgemaakt hem op het duel bij de eilandraad ook niet echt leek te helpen... :P

Jammer van Aagje, maar het zat er wel aan te komen... Heb toch respect voor haar, heel anders dan de vorige opgevers...

Ben benieuwd hoe de herindeling alles door elkaar schopt dadelijk...

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 28-09-2012, 10:57:36 »
Wie heeft Olivier eruit gewipt? Het complot van Tess en Ruud. Dus wie maakt er complotjes.
En zoals eerder hier in topic is vermeld, Fajah zoekt steeds een slachtoffer om uit te schelden.
Zolang zij erin zit gaat het niet draaien in kamp noord. Het spreekwoord één rotte appel tast een ganse boom aan. ::jaja::

Uit te schelden? Ik heb nog niemand horen schelden deze expeditie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 28-09-2012, 13:07:08 »
Weer zo'n mooie aflevering met een sterke proef. Tot nu toe zijn er dit jaar mooie proeven. Olivier zal ik zeker niet missen, want hij gedroeg zich behoorlijk arrogant, ook weer na zijn nederlaag. Jammer dat Aagje heeft opgegeven, maar na vorige week zat dat er natuurlijk aan te komen.

De eilandraad was tot nu toe de meest verrassende... Wel mooi is, dat Zoë niet naar huis hoefde te gaan, na de exit van Aagje, maar dat ze 'slechts' een zwarte stem had...
Ich bin ein Bärliner!