Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 41219 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 21-09-2012, 13:51:24 »
Ik vond die proef trouwens wel erg moeilijk. Eigenlijk te moeilijk.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 21-09-2012, 14:03:08 »
Ok, Fajah kun je irritant vinden. Maar echt arrogant is Olivier, dat ie er niet aan denkt een munt in te hoeven zetten.. ;)


Nou ja, Fajah begint elke keer Pannekoeken te roepen tegen de kampleden na een proef terwijl ze niet eens weet wat voor proef het was en wat er is gebeurd. Niet echt een symphatiek en meelevend persoon. Verbaast me niks dat ze er als eerste uit moest.

En Rambo overschat zichzelf inderdaad. Maar dat was vanaf het begin al duidelijk.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 21-09-2012, 14:19:14 »
"Jij vindt jezelf echt fantastisch." Dat is wat anders. Sowieso heeft hij gewoon gelijk over Fajah, die lacht mensen gewoon uit waar ze bij staan.
Ik snap dat ze dat sarcastisch bedoeld alleen dat kun je moeilijk als gemeen zien en daarbij vind Olivier zichzelf ook fantastisch. Dat uitlachen de hele tijd is wel irritant.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 21-09-2012, 14:30:57 »
prachtige aflevering. Zware proef, maar wel mooi.
Ook een fantisch geslaagd tegencomplot. Liggen die belgen eerst rustig een stemafspraak te maken om Tess te wieberen, worden ze (eindelijk) afgestraft door een tactisch zetje.

Dat rambo nog beteuterd is, en een sneertje uitdeelt, jammer.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 21-09-2012, 14:33:15 »
Ik snap dat ze dat sarcastisch bedoeld alleen dat kun je moeilijk als gemeen zien en daarbij vind Olivier zichzelf ook fantastisch. Dat uitlachen de hele tijd is wel irritant.

Dat uitlachen is ook gewoon gemeen, toch?

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 21-09-2012, 14:37:52 »
omg omg.

Kan iemand ook deze aflevering op 't net zetten zodat ik ze kan downloaden? ^__^
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 21-09-2012, 14:40:32 »
Volgens mij kun je hem hier gewoon bekijken..

http://www.rtl.nl/xl/#/u/678c47ea-d708-3e6a-83ae-9c21ac0006ff

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 21-09-2012, 14:59:40 »
Dat uitlachen is ook gewoon gemeen, toch?
Ja natuurlijk

prachtige aflevering. Zware proef, maar wel mooi.
Ook een fantisch geslaagd tegencomplot. Liggen die belgen eerst rustig een stemafspraak te maken om Tess te wieberen, worden ze (eindelijk) afgestraft door een tactisch zetje.

Dat rambo nog beteuterd is, en een sneertje uitdeelt, jammer.

Sommige hier gaan dit vergelijken met die actie van Hiu-kwan van een paar jaar geleden. Ik vond die actie eigenlijk veel doordachter. Dit met die munten lag er veel meer bovenop omdat de twee Nederlanders geen keus hadden. Dit was eerder dom van de Belgen dat ze dit niet door hadden dan dat dit een briljante actie van de Nederlanders was. Daarbij reageerde Olivier een stuk sportiever dan Geert destijds. En Hiu-kwan reageerde een stuk respectvoller dan die giechelende meisjes.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 21-09-2012, 15:06:31 »
Sommige hier gaan dit vergelijken met die actie van Hiu-kwan van een paar jaar geleden. Ik vond die actie eigenlijk veel doordachter. Dit met die munten lag er veel meer bovenop omdat de twee Nederlanders geen keus hadden. Dit was eerder dom van de Belgen dat ze dit niet door hadden dan dat dit een briljante actie van de Nederlanders was. Daarbij reageerde Olivier een stuk sportiever dan Geert destijds. En Hiu-kwan reageerde een stuk respectvoller dan die giechelende meisjes.

+1   ::ok::

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 21-09-2012, 15:20:42 »
Mijn opmerkingen:
-Olivier heeft de proef deels verknald. Dat hij erop afgerekend wordt is niet correct, want Ruud had de vorige proef volledig verknald. Als er dus iemand verdiende eruit te gaan was het Ruud.
-Het inzetten van 2 munten en op dezelfde persoon die het niet verwacht stemmen van de hollanders is logisch. Geniaal kan je het niet noemen, er zijn immers maar een beperkt aantal mogelijkheden en elke andere mogelijkheid was duidelijk slecht.
-Olivier zette geen munt in, maar dat lijkt mij ook geen blunder. Als je aanneemt dat de nederlanders elke 2 munten inzetten en beiden op dezelfde stemmen is er 1 kans op 4 dat hij een ex aequo heeft als hij geen munt inzet, dus 1 kans op 8 dat hij eruit gaat. Een munt verspillen terwijl je ze 7 van de 8 keer niet nodig hebt is riskant, Olivier weet dat hij na de samensmelting (als hij die haalt) terechtkomt in een nieuwe groep die waarschijnlijk sterk aan elkaar hangt en hij is niet de makkelijkste persoon die snel vrienden maakt. Zijn munten zouden dus nog van pas komen.
-"Het is eten of gegeten worden." Als de Vlamingen verdacht worden van een complot smeden is het onaanvaardbaar en laf, als de Nederlanders een complot smeden vinden ze er  niks verkeerd aan. Er is mijns inziens niks verkeerd mee, maar als je je gaat beklagen over de onrechtvaardigheid op de 2e eilandraad maak je jezelf belachelijk als je de week erna expliciet een complot maakt.
-De Vlamingen hadden geen expliciet complot, maar een impliciet complot; ze hadden niet afgesproken om op dezelfde te stemmen, maar peilden naar elkaars stem en motivatie. "Op wie ga jij stemmen?" en je stem aanpassen aan het antwoord is geen complot in de zuivere zin van het woord, "we moeten 2 munten inzetten en op dezelfde stemmen, we nemen Olivier" wel.
-Hopelijk volgende week binnen de 5 minuten van Fajah verlost, ik vrees dat ik iets naar mijn TV gooi als ze de proef overleeft en nog een week blijft. Ze kan zelfs haar mond niet houden als Olivier antwoordt op een vraag, hoe ongemanierd kan je zijn!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 21-09-2012, 15:25:22 »
-De Vlamingen hadden geen expliciet complot, maar een impliciet complot; ze hadden niet afgesproken om op dezelfde te stemmen, maar peilden naar elkaars stem en motivatie. "Op wie ga jij stemmen?" en je stem aanpassen aan het antwoord is geen complot in de zuivere zin van het woord, "we moeten 2 munten inzetten en op dezelfde stemmen, we nemen Olivier" wel.
Dit meen je toch niet hè.
Als dat hun verdediging is, dan zou ik dat wel heel laf vinden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 21-09-2012, 15:35:02 »
Mijn opmerkingen:
-Olivier heeft de proef deels verknald. Dat hij erop afgerekend wordt is niet correct, want Ruud had de vorige proef volledig verknald. Als er dus iemand verdiende eruit te gaan was het Ruud.


Ik denk niet eens dat Olivier de proef had verknald. Ze hadden sowieso verloren zonder of met zijn taktiek. Het was niet echt een eerlijke strijd tegen een professionele turnster in dit geval.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 21-09-2012, 15:38:19 »
Dit meen je toch niet hè.
Als dat hun verdediging is, dan zou ik dat wel heel laf vinden.

Voor zover ik weet is het niet gebruikt als verdediging, maar het blijft wel waar.

Als jij bij de stemming zou zitten, en je weet dat 2 mensen op Tess stemmen, en je weet dat een andere vriend dat ook weet en dus geneigd is om ook op Tess te stemmen, waarom zou jijzelf dan niet op Tess stemmen als je weet dat er anders ongeveer 1/4 kans is dat jij eruit gaat als Tess en Ruud op jou stemmen?

Verschil tussen impliciet en expliciet (engels):
Citaat
EXPLICIT COLLUSION:

A formal, usually secret, collusion agreement among competing firms (mostly oligopolistic firms) in an industry designed to control the market, raise the market price, and otherwise act like a monopoly. Also termed overt collusion, the distinguishing feature of explicit collusion is that it involves some sort of agreement among the colluding firms. This is one of two types of collusion. The other is implicit or tacit collusion, which does not involve an explicit agreement.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 21-09-2012, 15:40:38 »
Voor zover ik weet is het niet gebruikt als verdediging, maar het blijft wel waar.

Als jij bij de stemming zou zitten, en je weet dat 2 mensen op Tess stemmen, en je weet dat een andere vriend dat ook weet en dus geneigd is om ook op Tess te stemmen, waarom zou jijzelf dan niet op Tess stemmen als je weet dat er anders ongeveer 1/4 kans is dat jij eruit gaat als Tess en Ruud op jou stemmen?

Verschil tussen impliciet en expliciet (engels):
allemaal prima woordenboek enzo, maar dat is natuurlijk te hypocriet voor worden.
Ze weten donders goed wat ze doen, ook al is het niet uitgesproken.

Dit is een redenering van "ik heb het niet hardop gezegd", dus het telt niet. Kom op zeg, het zijn geen kleuters.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 21-09-2012, 15:58:34 »
allemaal prima woordenboek enzo, maar dat is natuurlijk te hypocriet voor worden.
Ze weten donders goed wat ze doen, ook al is het niet uitgesproken.

Dit is een redenering van "ik heb het niet hardop gezegd", dus het telt niet. Kom op zeg, het zijn geen kleuters.

Dus jij ziet geen verschil tussen tactisch je stem aanpassen wetende wat andere mensen gaan doen en afspreken met andere mensen om op dezelfde persoon te stemmen? In het ene geval is waarschijnlijk elke deelnemer sinds de tweede reeks schuldig aan het smeden van complotten, in het andere is ongeveer de helft van de deelnemers onschuldig. En waarom zou dat hypocriet zijn??

We zullen het maar op een cultuurverschil houden, Nederlanders veralgemenen vaak en zijn in mijn ervaring erg slecht in het herkennen van nuances. (::sorry::)

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2012, 15:59:55 »
-Olivier zette geen munt in, maar dat lijkt mij ook geen blunder. Als je aanneemt dat de nederlanders elke 2 munten inzetten en beiden op dezelfde stemmen is er 1 kans op 4 dat hij een ex aequo heeft als hij geen munt inzet, dus 1 kans op 8 dat hij eruit gaat. Een munt verspillen terwijl je ze 7 van de 8 keer niet nodig hebt is riskant, Olivier weet dat hij na de samensmelting (als hij die haalt) terechtkomt in een nieuwe groep die waarschijnlijk sterk aan elkaar hangt en hij is niet de makkelijkste persoon die snel vrienden maakt. Zijn munten zouden dus nog van pas komen.

Als ze zo graag met zijn vieren over wouden blijven dan hadden ze natuurlijk op zeker moeten spelen en allemaal een munt in moeten zetten, dus dit is wel degelijk een domme actie.
Daarbij denk ik dat Olivier niet echt hoefde te vrezen voor zijn positie bij de samensmelting. Hij heeft altijd nog de steun van die andere drie die als een kip zonder kop achter hem aan lopen.

Offline poentje

  • Winnaar pool ER 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 21-09-2012, 16:01:05 »
Zei Olivier niet " Dus we moeten Tess kiezen, anders zijn we één van de twee meisjes kwijt." Lijkt me een redelijk afspraak.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 21-09-2012, 16:02:39 »
De Belgen spraken duidelijk samen af dat ze op Tess gingen stemmen, op een andere manier is dat gesprekje niet te interpreteren, kom op zeg!

Niks mis mee trouwens. De allianties zijn tenslotte gevormd, dan zorg je natuurlijk dat je met z'n allen op dezelfde blijft stemmen. Het was pas stom geweest als ze dat níet hadden afgesproken. Door al die munten zijn er zoveel scenario's dat elke stem sowieso telt. En zelfs dan ben je nooit zeker van je zaak (ja, als je vier of vijf munten inzet).

Het was wel een gok van Tess en Ruud dat ze maar twee munten inzetten, maar als je er nu gelijk drie had ingezet, heb je er nog maar twee over, en die munten heb je straks vast nog hard nodig. Dus ik snap de gok wel. Misschien hadden ze wel iets meer hun best kunnen doen om erachter te komen wie de Belgen eruit gingen stemmen, dan hadden ze daar op in kunnen spelen en hadden ze niet allebei munten hoeven inzetten.

Met hoeveel munten begon Tess in totaal trouwens? Was zij niet ergens halverwege toen ze alsnog besloot zich bij de rest te voegen die haar inmiddels had ingehaald? Dat zou dan twee of drie munten in totaal betekenen.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 21-09-2012, 16:07:56 »
Mijn opmerkingen:

-Olivier zette geen munt in, maar dat lijkt mij ook geen blunder. Als je aanneemt dat de nederlanders elke 2 munten inzetten en beiden op dezelfde stemmen is er 1 kans op 4 dat hij een ex aequo heeft als hij geen munt inzet, dus 1 kans op 8 dat hij eruit gaat. Een munt verspillen terwijl je ze 7 van de 8 keer niet nodig hebt is riskant, Olivier weet dat hij na de samensmelting (als hij die haalt) terechtkomt in een nieuwe groep die waarschijnlijk sterk aan elkaar hangt en hij is niet de makkelijkste persoon die snel vrienden maakt. Zijn munten zouden dus nog van pas komen.


Niet helemaal waar. Zoe en Olivier hadden de minste sympathie van de Nederlands. Dat Zoe haar munt in hou zetten was logisch omdat tot nu toe altijd op haar was gestemd. De Belgen hadden kunnen doordenken dat de Nederlanders deze route niet zouden nemen omdat dat Tess er dan zeker uit zou liggen. Tess had respect voor Joke en Gene heeft de minste aanvaringen gehad. Als ik een Belg was geweest had ik voor de zekerheid 1 munt ingezet. Dan zit je in ieder geval veilig. Olivier hadden kunnen aanvoelen dat dit kon gebeuren. Het feit dat hij niet 1 van zijn 5 munten had ingezet laat wel zien dat ie een beetje in zijn eigen film zit. Een moviestar in zijn eigen film zoals Robin dat ooit noemde.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 21-09-2012, 16:20:25 »
Niet helemaal waar. Zoe en Olivier hadden de minste sympathie van de Nederlands. Dat Zoe haar munt in hou zetten was logisch omdat tot nu toe altijd op haar was gestemd. De Belgen hadden kunnen doordenken dat de Nederlanders deze route niet zouden nemen omdat dat Tess er dan zeker uit zou liggen. Tess had respect voor Joke en Gene heeft de minste aanvaringen gehad. Als ik een Belg was geweest had ik voor de zekerheid 1 munt ingezet. Dan zit je in ieder geval veilig. Olivier hadden kunnen aanvoelen dat dit kon gebeuren. Het feit dat hij niet 1 van zijn 5 munten had ingezet laat wel zien dat ie een beetje in zijn eigen film zit. Een moviestar in zijn eigen film zoals Robin dat ooit noemde.
Het is een beetje psychologisch natuurlijk. Zoë verliest in geval van ex aequo, dus ze moet een munt inzetten. Maar omdat de Nederlanders weten dat ze een munt zal inzetten is stemmen op haar zinloos. Maar Zoë weet dat de Nederlanders weten dat ze een munt zal inzetten dus zullen ze niet op haar stemmen en hoeft ze dus geen munt in te zetten. Maar de Nederlanders weten etc etc.

Zelfde geldt voor Olivier. Hij weet dat hij het minst geliefd is bij de Nederlanders, maar daardoor is hij de logische keuze als er niet op Zoë gestemd wordt, maar aangezien hij weet dat hij de logische keuze is zal hij inzetten en is stemmen op hem zinloos, maar omdat etc etc.

De Nederlanders zeiden zelf dat ze wilden stemmen op iemand die het niet verwacht (of het minst verwacht? heb de uitzending slechts 1 keer gezien), wat bevestigt dat een andere keuze dan Olivier zeker gekund had.

Ik dacht trouwens dat Olivier 4 munten heeft, geen 5 omdat hij 1 van de torens over het hoofd gezien had in de eerste proef, maar ik kan me vergissen.