Ik kon niet wachten en heb de aflevering zo net al bekeken.
Superaflevering!
Superproef, supermomentjes op het strand en superspannende ontwikkelingen in de mangrove. Aagje heeft het goed gedaan, maar ze mag zich wel herpakken. Ik zou het zonde vinden moest ze opgeven. Min Hee had een vlotte techniek gezien voor het paallopen, dit in tegenstelling tot Olivier. Olivier zei eerst dat ze meer als team moesten samenwerken en dan wilt hij plots zijn eigen ding doen, wat duidelijk geen goede techniek is. Dus op basis van deze aflevering zou ik misschien ook op hem hebben gestemd. Zoë liet haar stem horen voor de proef en was vrolijk en constructief in haar woorden, waardoor ik het jammer zou vinden moest zij eruit zijn gestemd geweest. Verder ook grote bewondering voor Joke en Tess. Joke gaf geen krimp bij haar toch heel pijnlijk ogende valpartijen en bleef doorgaan. Knap! Tess toonde dat weer veel spelinzicht. Slim van Tess en Ruud om op die manier samen te werken, het was simpelweg de enige manier.
Natuurlijk was Olivier verrast, maar op zich vond ik dat hij sportiever was dan Fajah bij zijn nederlaag. Spijtig dat Willie die eliminatieproef niet won! Fajah komt terug en, ondanks dat de belgen liever Willie terugzagen, is het toch normaal om sportief te blijven en Fajah te feliciteren. Maar nee, dan zijn ze 'achterbaks'! Ik hoop echt dat Olivier wint, maar ik vrees dat Fajah opnieuw gaat winnen, want ze was wel sterk in die proef.
Als de makers (en kandidaten) dit lezen: heel goed gedaan! De aflevering had alle juiste ingrediënten.