Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 41436 keer)

Offline Schulz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 21-09-2012, 16:23:47 »
Dus jij ziet geen verschil tussen tactisch je stem aanpassen wetende wat andere mensen gaan doen en afspreken met andere mensen om op dezelfde persoon te stemmen? In het ene geval is waarschijnlijk elke deelnemer sinds de tweede reeks schuldig aan het smeden van complotten, in het andere is ongeveer de helft van de deelnemers onschuldig. En waarom zou dat hypocriet zijn??

We zullen het maar op een cultuurverschil houden, Nederlanders veralgemenen vaak en zijn in mijn ervaring erg slecht in het herkennen van nuances. (::sorry::)
oh dat verschil zie ik zeker wel.

Maar ik vind dat in dit geval het een stilzwijgende afspraak is, en voor mij is dat hetzelfde in dit geval als een hardop uitgesproken afspraak.

Even checken, jongens zitten we allemaal op dezelfde? Okay. Niemand is hier onschuldig. En dan onschuldig in de betekenis van ze doen allevier mee. Ik vind het verder alleen maar slim om stemafspraken te maken. Dat is een essentieel onderdeel van het spel imo.

En het hypocriete zit ervoor mij in als men dit gaat goedpraten onder het mom van 'we hebben het niet hardop' gezegd.

Volgens mij ben ik niet aan het veralgemiseren, ik heb het juist over dit specifieke geval.
En de nuance is imo juist zo hypocriet.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2012, 16:27:25 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline New Flame

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 21-09-2012, 16:26:53 »
Ik kon niet wachten en heb de aflevering zo net al bekeken.

Superaflevering!

Superproef, supermomentjes op het strand en superspannende ontwikkelingen in de mangrove. Aagje heeft het goed gedaan, maar ze mag zich wel herpakken. Ik zou het zonde vinden moest ze opgeven. Min Hee had een vlotte techniek gezien voor het paallopen, dit in tegenstelling tot Olivier. Olivier zei eerst dat ze meer als team moesten samenwerken en dan wilt hij plots zijn eigen ding doen, wat duidelijk geen goede techniek is. Dus op basis van deze aflevering zou ik misschien ook op hem hebben gestemd. Zoë liet haar stem horen voor de proef en was vrolijk en constructief in haar woorden, waardoor ik het jammer zou vinden moest zij eruit zijn gestemd geweest. Verder ook grote bewondering voor Joke en Tess. Joke gaf geen krimp bij haar toch heel pijnlijk ogende valpartijen en bleef doorgaan. Knap! Tess toonde dat weer veel spelinzicht. Slim van Tess en Ruud om op die manier samen te werken, het was simpelweg de enige manier.

Natuurlijk was Olivier verrast, maar op zich vond ik dat hij sportiever was dan Fajah bij zijn nederlaag. Spijtig dat Willie die eliminatieproef niet won! Fajah komt terug en, ondanks dat de belgen liever Willie terugzagen, is het toch normaal om sportief te blijven en Fajah te feliciteren. Maar nee, dan zijn ze 'achterbaks'! Ik hoop echt dat Olivier wint, maar ik vrees dat Fajah opnieuw gaat winnen, want ze was wel sterk in die proef.

Als de makers (en kandidaten) dit lezen: heel goed gedaan! De aflevering had alle juiste ingrediënten.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #82 Gepost op: 21-09-2012, 17:03:39 »

Met hoeveel munten begon Tess in totaal trouwens? Was zij niet ergens halverwege toen ze alsnog besloot zich bij de rest te voegen die haar inmiddels had ingehaald? Dat zou dan twee of drie munten in totaal betekenen.
Tess had maar 2 munten dus ze kon er geen 3 inzetten ;).

Ik dacht trouwens dat Olivier 4 munten heeft, geen 5 omdat hij 1 van de torens over het hoofd gezien had in de eerste proef, maar ik kan me vergissen.

Olivier had 4 munten idd ;).

Sommige hier gaan dit vergelijken met die actie van Hiu-kwan van een paar jaar geleden. Ik vond die actie eigenlijk veel doordachter. Dit met die munten lag er veel meer bovenop omdat de twee Nederlanders geen keus hadden. Dit was eerder dom van de Belgen dat ze dit niet door hadden dan dat dit een briljante actie van de Nederlanders was. Daarbij reageerde Olivier een stuk sportiever dan Geert destijds. En Hiu-kwan reageerde een stuk respectvoller dan die giechelende meisjes.
Ik vond het wel degelijk een hele goeie zet tactisch gezien. Dat de Nederlanders geen keus hadden gaat ook niet op want dat had Hiukwan destijds ook niet, zij wist ook dat ze de volgende zou zijn. Ik ben het wel met je eens dat de actie van Hiukwan genialer was maar dat komt denk ik mede omdat het spel al redelijk ver gevorderd was en het dan extra moeilijk is om het spel te draaien. Dus: Geniale actie van Tess en Ruud ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 21-09-2012, 17:16:18 »
Nee nee, helemaal mis.. Wat die actie toen zo meesterlijk maakte was de legendarische "Pardon?" van Geert  ::rofl::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #84 Gepost op: 21-09-2012, 17:24:45 »
Nee nee, helemaal mis.. Wat die actie toen zo meesterlijk maakte was de legendarische "Pardon?" van Geert  ::rofl::
dat natuurlijk ook ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Silk Nightwalker

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 21-09-2012, 17:43:50 »
We zullen het maar op een cultuurverschil houden, Nederlanders veralgemenen vaak en zijn in mijn ervaring erg slecht in het herkennen van nuances. (::sorry::)

Hahahahaha, dat is echt een genuanceerde opmerking, maar niet heus.  ;)

En er was geen stilzwijgend complot, Olivier sprak het complot duidelijk uit zoals iemand hier al eerder heeft gepost. En ach, bij elke ER zijn er wel complotten, dat maakt het ook weer leuk om naar te kijken. (gaat het complot lukken, heeft het slachtoffer het in de gaten, enz.)

Offline planetwave

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 21-09-2012, 21:36:20 »
Ja natuurlijk

Sommige hier gaan dit vergelijken met die actie van Hiu-kwan van een paar jaar geleden. Ik vond die actie eigenlijk veel doordachter. Dit met die munten lag er veel meer bovenop omdat de twee Nederlanders geen keus hadden. Dit was eerder dom van de Belgen dat ze dit niet door hadden dan dat dit een briljante actie van de Nederlanders was. Daarbij reageerde Olivier een stuk sportiever dan Geert destijds. En Hiu-kwan reageerde een stuk respectvoller dan die giechelende meisjes.

+1    ::ok::

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 22-09-2012, 01:44:20 »

Hierbij het desbetreffende moment: _
omdat het toch wel heel leuk is om dit weer terug te zien!
« Laatst bewerkt op: 22-09-2012, 08:49:44 door Lukie4, Reden: youtube speler ingeschakeld »

Offline Koekiemonstr

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 22-09-2012, 11:19:06 »
Zou iemand deze aflevering ergens kunnen uploaden? Zit in Duitsland dus kan hem niet via rtl-site bekijken en kan ook nergens mp4-linkjes vinden. (torrents downloaden mag hier niet, krijg je een rekening op de mat :/)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #89 Gepost op: 22-09-2012, 11:44:10 »
goed kijken en klikken maar.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ichiko

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 22-09-2012, 12:32:58 »
Geweldige aflevering!

V.w.b. het einde: Als de Belgen even de tijd hadden genomen om na te denken over de stem mogelijkheden, dan hadden de Belgen inderdaad allemaal 1 munt moeten inzetten. Maar kamp Noord zat zo vast in 1 denkpatroon dat dit helemaal niet aan de orde is gekomen. Hoe voor de hand liggend het complot van Ruud en Tess ook mag zijn, ik vind het een briljante zet!! Tess en Ruud hebben de situatie heel goed ingeschat. Natuurlijk was het een gok, maar geweldig dat het gelukt is. Heel goed het spel gespeeld!

V.w.b. Fajah: Ja, mee eens, ze kan haar woorden wellicht wat vriendelijker formuleren. Maar daarentegen zegt ze tenminste wel hardop hoe de werkelijkheid is.
Olivier die reageert op de uitslag: "Heel tactisch gespeeld. Echt in het belang van het team."
Reactie van Fajah: "Ach alsjeblieft, want jij stemt altijd in het belang van het team toch?"

Bam! En zo is het gewoon!
Ik hoop dat Fajah volgende week de proef wint van Olivier.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 22-09-2012, 17:55:44 »
Het doorbreken van het Belgisch complot vind it toch een van de hoogtepunten tot nu toe..
En dan nog op zo'n manier..  ::tandpastasmiley::

Hmm..nog maar 2 mannen voor de proeven in kamp Noord..
« Laatst bewerkt op: 22-09-2012, 18:08:14 door bertje51 »

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 22-09-2012, 18:20:10 »
dus ook in kamp zuid.
alleen zijn het daar wel de 2 zwakste mannen die niet mee hoeven te doen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 22-09-2012, 19:16:27 »
Vandaag pas kunnen kijken, maar wat een geniale ontknoping. Slim bedacht van Ruud en Tess, maar als de Belgen even hadden nagedacht, hadden ze kunnen weten dat Ruud en Tess zich niet zomaar naar de slachtbank zouden lijden en wat zouden verzinnen.

Volgende week 'arrogante' tegen de 'irritante', van mij mag Fajah nog wel een keer winnen. Ik mag haar niet, maar ze zorgt wel voor interessante TV. Rambo vind ik gewoon niet leuk.

Zou jammer zijn als de kampen heringedeeld worden, vind Kamp Zuid erg leuk zo.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 22-09-2012, 19:58:54 »
Ik vrees ook voor Kamp Noord, dat ze d'r nu een voor een uitgestemd worden door Kamp Zuid. Die hebben zo'n hechte band, ik zie die niet snel op elkaar stemmen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #95 Gepost op: 22-09-2012, 19:59:39 »
nou onze tweelingbroers waren toch al met Lodewijk bezig hoor. Die gaan wel een pact sluiten tegen hem. Ze zien hem als gevaar voor de eindoverwinning
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 22-09-2012, 20:10:26 »
In dat kader vraag ik me een beetje af wat Lodewijk bedoelde toen ie zei: niet iedereen van ons kamp heeft de Robinson drive..

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 22-09-2012, 20:11:02 »
nou onze tweelingbroers waren toch al met Lodewijk bezig hoor. Die gaan wel een pact sluiten tegen hem. Ze zien hem als gevaar voor de eindoverwinning

Ze willen zijn munten kwijtspelen, maar of ze 'm d'r echt uit willen hebben nu al, dat is de vraag.

Offline XDownOnYou

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-09-2012, 21:04:17 »
In dat kader vraag ik me een beetje af wat Lodewijk bedoelde toen ie zei: niet iedereen van ons kamp heeft de Robinson drive..

Ik denk dat hij sommige kampleden een beetje lui vind. Op het moment dat hij dat zei zag je volgens mij Matthias op het strand een beetje liggen en Peggy een beetje niks doen :)

Offline findingnemo

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 22-09-2012, 21:14:52 »
De Nederlanders zeiden zelf dat ze wilden stemmen op iemand die het niet verwacht (of het minst verwacht? heb de uitzending slechts 1 keer gezien), wat bevestigt dat een andere keuze dan Olivier zeker gekund had.

Ik dacht trouwens dat Olivier 4 munten heeft, geen 5 omdat hij 1 van de torens over het hoofd gezien had in de eerste proef, maar ik kan me vergissen.

Ja, maar zelfs als de kans 1 op 3 is, ga je dat risico dan nemen dat je eruit ligt en naar huis moet? Met gezond verstand had iemand dat risico nooit genomen. Dat is net als Russisch roulette spelen om je plek in de finale over 1 munt.  Helemaal als je zeker bent van je zaak door 1 munt in te zetten. Het feit is dat hij er nu min of meer uit ligt. Nou ja, het zal een hele dobber worden om de samensmelting te halen door te winnen van alle afvallers, en je zit sowieso in de mangrove, mag niet mee doen aan proeven etc.  Echt stom gewoon. Dat gesprek tussen hem en Gene gaf al aan dat ze allebei verwachten heel ver te komen ( "Tot ze ooit tegen elkaar moesten strijden" zouden ze niet op elkaar stemmen )

Hij had idd 4 munten
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"