Auteur Topic: De Glazen Bol  (gelezen 38276 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Glazen Bol
« Gepost op: 18-09-2012, 13:06:06 »
Hier kun je je verwachtingen en gedachten kwijt over het verloop van het spel..

Ik denk dat kamp Zuid de volgende proef verliest. In de mangrove zullen ze van Willie of Fajah het een en ander horen over het andere kamp.
Dat kan interessant worden.. :)
« Laatst bewerkt op: 18-09-2012, 13:18:40 door bertje51 »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2012, 15:27:50 »
Ik deel ook de gedachte dat kamp Zuid verliest en dat kamp Noord hun eerste proef wint.
Dan maken de tweeling en fatima natuurlijk samen een complot.
Dan stemmen ze waarschijnlijk op peggy (of lodewijk).
Als de rest geen complot maakt tegen hun 3 en heel random gaan stemmen,
dan vliegt peggy eruit waarschijnlijk.
Als ze samenspannen en een complot tegen hun 3 maken, dan his het matthias of fatima die afvalt.
Christoph heeft 1 munt, dus de keuze voor de rest zal vallen op Matthias of Fatima.
Waarschijnlijk word het dan fatima.

Kortom ik gok op fatima of peggy.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #2 Gepost op: 18-09-2012, 15:37:57 »
mwah ik denk dan eerder dat als er een complot tegen de tweeling en fatima word gemaakt dat ze dan eerst één van de broers eruit stemmen omdat die natuurlijk het gevaarlijkst zijn als duo. Maar ik betwijfel dat er een complot gemaakt zal worden tegen hun zo vroeg.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #3 Gepost op: 18-09-2012, 15:41:12 »
Ik heb mijn twijfels over die vriendschap tussen de broers en Fatima..
Mathias zal er uit moeten..

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #4 Gepost op: 18-09-2012, 15:48:50 »
Ja, fatima of matthias, maar je hebt gelijk, mtthias is een logischere keuze.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #5 Gepost op: 18-09-2012, 16:02:21 »
Ik denk dat Matthias of Lodewijk de meeste stemmen gaan krijgen. Matthias omdat hij geen munten heeft (dacht ik) en omdat de anderen op langtermijn de tweelingcoalitie liever willen vermijden. Als de tweeling en Fatima daadwerkelijk een complot gaan smeden, denk ik dat ze op Lodewijk gaan stemmen, aangezien die veel munten heeft en omdat hij misschien de enige is die een beetje een buitenstaander is op sociaal gebied. Als ze écht sluw zijn, kunnen ze beter Lodewijk ompraten om in een nepcomplot te stappen om zogezegd Peggy ofzo eruit te stemmen. Dat zou natuurlijk smerig zijn, maar niet onwaarschijnlijk.  :)

Het is ook mogelijk dat Aagje, Min Hee en Paul een (al dan niet stilzwijgende) alliantie vormen en samen op iemand stemmen. Ze zouden kunnen samenwerken met de tweeling en Fatima en dan zou het er helemaal niet goed uitzien voor Peggy en Lodewijk. Dit is natuurlijk allemaal maar giswerk. De tranen van Aagje kunnen er natuurlijk ook voor zorgen dat de anderen met tegenzin op haar stemmen enkel omdat zij haar familie het hardste mist. Die redenering is ook vaak gevolgd geweest in vorige reeksen wanneer deelnemers niet echt wisten op wie te stemmen. :p


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #6 Gepost op: 18-09-2012, 17:40:09 »
Kamp Zuid is een zeer harmonieuze groep, en Lodewijk is daar een heel belangrijk onderdeel van.
Het lijkt me sterk dat er op hem gestemd wordt. Dan eerder een dubieus iemand als Mathias..  :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Glazen Bol
« Reactie #7 Gepost op: 18-09-2012, 17:49:20 »
Leuk topic ::ok::
Willen jullie wel opletten dat dit hier niet te veel gespoilerd gaat worden?

voorbeeld:  Ik denk dat kamp west de proef verliest, want dat stond in de tv gids ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #8 Gepost op: 18-09-2012, 18:02:24 »
Ok Lukie4, de stelling dat kamp Zuid verliest was voor mij gebaseerd op wat er in de vooruitblik te zien was..
Het is maar een gokje..

Maar inderdaad; als je iets zeker weet, hoort dat niet hier, maar in het Spoiler topic.. ;)
« Laatst bewerkt op: 19-09-2012, 16:41:54 door bertje51 »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2012, 10:19:59 »
Ben wel benieuwd naar een eilandraad van het andere kamp, moet ik zeggen. We hebben nog geen idee hoe de kaarten daar geschud zijn.

Het lijkt me ook nog steeds een mogelijkheid dat Paul stemmen krijgt, hoor. Dat ie tot nu toe meevalt op tv, wil niet per se zeggen dat ie ook meevalt als je de hele dag met hem op een eiland zit. Ik zou zelf zo snel mogelijk een van die broers eruit willen hebben en daar ook medestanders voor proberen te vinden. Je kunt het je simpelweg niet veroorloven om ze allebei erin te houden.

En Bertje, je kunt wel je twijfels hebben over de vriendschap tussen die broers en Fatima, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze het er zelf niet te dik bovenop leggen, aangezien de rest van het kamp niet schijnt te weten dat ze elkaar al goed kennen.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2012, 16:21:34 »
Vreemd dat nog niemand hier een complot van de Belgen tegen de Nederlanders heeft voorspeld...  :P
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #11 Gepost op: 19-09-2012, 16:47:37 »
Lol,
ik denk dat het team van de complotten de proef wint,
en bij het andere team gebeurt dat niet denk (hoop) ik.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2012, 12:44:52 »
Het zou me niet verbazen als ER vanavond de verliezer van het duel na afloop de keus biedt: of direct naar huis, of naar een verliezers-eiland o.i.d.  Zou wel leuk zijn.. ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2012, 12:50:24 »
Het zou wel leuk zijn maar ik denk niet dat ze zo'n dubbele twist erin zouden doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #14 Gepost op: 20-09-2012, 13:05:32 »
Waarom niet? Het zet iedereen op het verkeerde been. Iedereen denkt: degene die het duel verliest zien we niet meer terug.
Stel je het gezicht van Olivier voor als ie aan het eind Fajah ziet terugkeren..  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-09-2012, 13:19:57 door bertje51 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2012, 13:06:12 »
ja ik zeg ook: ik zou het leuk vinden, maar ik denk niet dat de ER makers zover doordenken :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2012, 13:21:25 »
En dan redden ze het niet met 30 dagen expeditie...
Nee, vanaf vanavond gaat er minimaal elke week iemand naar huis.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #17 Gepost op: 7-10-2012, 03:32:33 »
De volgende eilandraden zullen spannend worden..
Als kamp Noord erheen moet: de Belgische overheersing is eindelijk voorbij. Gene en Joke zullen het liefst Ruud eruitstemmen, maar hij heeft nog munten, evenals MinHee. Gaan ze dan voor Paul? En hoe stemmen de anderen?
Bij kamp Zuid ligt het wat anders. Als Lodewijk vermoedt dat het 'pokertrio' (+Tess?) op hem gaat stemmen, zullen hij en Peggy waarschijnlijk op één van hen stemmen.. Als hij niets doorheeft en geen munten inzet vrees ik voor hem... Of ze stemmen Peggy eruit om Lodewijk te isoleren.. Ik ben benieuwd..  ;)
« Laatst bewerkt op: 7-10-2012, 04:25:23 door bertje51 »

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #18 Gepost op: 7-10-2012, 04:49:32 »
Voorspellingen:
Zoë verliest van Fajah :(

Als Zuid verliest:
(niet expres) Lodewijk stemt op Peggy, Tess en Peggy stemmen op iemand van de tweeling, Fatima en tweeling stemmen Lodewijk, komt als een donderslag bij heldere hemel.

Lodewijk verslaat Fajah en zint op wraak. Het vertrouwen in de groep is volledig weg en ze verliezen nog een proef. Tess gaat eruit, omdat de pokeraars Lodewijk eruit willen en ze denken dat Tess het meeste kans maakt tegen haar. Tess verliest van Lodewijk.

Als Noord verliest:
Niemand weet wie op wie gaat stemmen. Ruud probeert Paul om te praten om op Gene te stemmen. Paul doet alsof hij dat gaat doen, maar deelt stiekem die informatie met de rest. Gene zet 1 munt in, Ruud alledrie en Ruud verliest de stemming met 4 stemmen tov 1 voor Gene. Ruud verliest van Fatima. De sfeer in het kamp verbetert.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #19 Gepost op: 7-10-2012, 05:38:20 »
Wat kamp Zuid betreft: Lodewijk zal niet op Peggy stemmen..
Als hij doorkrijgt dat het 'pokertrio'(+Tess?) op hem zal stemmen, zullen hij en Peggy op Matthias stemmen. Hij zal dan 2 munten inzetten..
Als het 2-2 wordt zullen hij en Matthias de tasjesproef doen. We hebben allemaal gezien hoe 'poepsimpel' Matthias dat vindt.. ;D

Wat kamp Noord betreft denk ik dat Joke eruit vliegt. Ze heeft stilletjes kunnen meevliegen door haar Vlaams zijn, maar dat gaat nu niet meer op.. :)
« Laatst bewerkt op: 7-10-2012, 06:16:38 door bertje51 »