Auteur Topic: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012  (gelezen 36839 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #100 Gepost op: 18-09-2012, 15:19:58 »
Op het moment dat één Nederlander in de eerste Eilandraad op Zoë stemde, was het pleit beslecht.
De Belgen hebben sindsdien de meerderheid en kunnen de Nederlanders er één voor één uitstemmen.
Dat de Nederlanders nadien gezamelijk op één Belg stemmen is lood om oud ijzer..Om dat een complot te noemen is een farce..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #101 Gepost op: 18-09-2012, 15:45:48 »
Nee maar Zoë is ook gewoon de zwakste. Dat hoeft helemaal geen complot te zijn. Zoë kan niet eens zelf door de mangrove bossen lopen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #102 Gepost op: 18-09-2012, 15:55:03 »
Op het moment dat één Nederlander in de eerste Eilandraad op Zoë stemde, was het pleit beslecht.
De Belgen hebben sindsdien de meerderheid en kunnen de Nederlanders er één voor één uitstemmen.
Dat de Nederlanders nadien gezamelijk op één Belg stemmen is lood om oud ijzer..  Om dat een complot te noemen is een farce..

Als het dan toch niet uitmaakt waarom dan alsnog op dezelfde stemmen, als ze dan echt een statement willen maken hadden ze anders kunnen stemmen.  

Tactisch hebben de Nederlanders geblunderd in het begin: stemmen op de 'zwakste' waarvan je bijna zeker bent dat deze persoon een munt zal inzetten is een verloren stem.  Hadden ze in het begin hun pijlen op Olivier, Gene of Joke gericht hadden ze een break even kunnen afdwingen...

Volgens mij had Zoë in het begin vooral last de aanpassing van de omstandigheden(vocht, warmte, voedsel,stress) elk lichaam kan tenslotte anders reageren. Beetje vergelijkbaar met zeeziekte de ene persoon heeft er last van de andere niet, maar het is dan in de meeste gevallen een kwestie van doorbijten om je lichaam eraan te laten wennen.  
In de eerste aflevering was ze fysiek misschien de zwakste maar daar was nu in aflevering 2 bijna niets meer van te zien.  



« Laatst bewerkt op: 18-09-2012, 15:58:22 door reaver »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #103 Gepost op: 18-09-2012, 16:03:06 »

In de eerste aflevering was ze fysiek misschien de zwakste maar daar was nu in aflevering 2 bijna niets meer van te zien.  

Toeval ?  Het was wel heel theatraal hoe ze van de platform afgeholpen moest worden..  ;D
« Laatst bewerkt op: 18-09-2012, 16:06:18 door bertje51 »

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #104 Gepost op: 18-09-2012, 16:10:38 »
Zo sluw schat Zoë nu ook weer niet in. :p

Uit de proef en de beelden in de mangrove kon ik ook totaal niet opmaken dat Zoë de zwakste was. Ik zou dan eerder denken Willie wegens zijn gekonkelfoes en Olivier wegens zijn irritant-zijn. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen redenen hebben om op iemand te stemmen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #105 Gepost op: 18-09-2012, 16:11:29 »
Nee maar Zoë is ook gewoon de zwakste. Dat hoeft helemaal geen complot te zijn. Zoë kan niet eens zelf door de mangrove bossen lopen.

Ze kan de zaken wel beter relativeren (itt willie die na de proef zijn eigen ruiten heeft ingeslagen), ook heeft ze betere sociale vaardigheden en is een voorlopig een loyale alliantiepartner. 

Toeval ?  Het was wel heel theatraal hoe ze van de platform afgeholpen moest worden..  ;D

We weten niet hoe ze zich voelde op dat moment eh.  Beter een beetje voorzichtiger (al dan niet theatraal), dan onbezonnen met kans op kwetsuren
« Laatst bewerkt op: 18-09-2012, 16:13:06 door reaver »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #106 Gepost op: 18-09-2012, 16:16:55 »
Suiker-tekort ben je niet in één dag vanaf, I don't buy it.. :)

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #107 Gepost op: 18-09-2012, 16:19:14 »
Heb vanmorgen de aflevering ook gezien,
moet wel zeggen dat ik het B vs N echt beu begin te worden...
Mijn ergernissen aan Olivier zijn verminderd,maar nu erger ik me vooral aan Fajah,ik hoop ook dat Willie van haar wint.
Verder vind ik de eliminatie van Willie echt oneerlijk,Zoë zou er allang uit moeten zijn,same thing met Joke.
Ik vind wel dat Willie gelijk had over de proef,en over de proef zelf gesproken,het was een nieuwe ( van zover ik ER kijk ( sinds 2010 ) ) en originele proef,toch 'jammer' dat ondanks spierbundel Olivier kamp noord verloor,vind het ook best stom dat Ruud zijn positie verliet gewoon voor te helpen,terwijl er 6 andere waren om 1 puzzelstuk te tillen.
Verder heeft Kamp zuid geen enkele reden om zich zorgen te maken op verlies van de proeven,want als alles zo chaotisch verloopt,zal kamp noord waarschijnlijk verliezen tot er een kampwissel komt.
Ik hoop wel op een fysieke proef ( zoals de worstelproef in het begin van 2010 ) waarin Olivier tegen Lodewijk moet,ik ben echt benieuwd wie dat zou winnen.

Mijn uitleg stopt hier.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #108 Gepost op: 18-09-2012, 16:30:58 »
Suiker-tekort ben je niet in één dag vanaf, I don't buy it.. :)

Kan ook een symptoom zijn van te weinig hydratatie of een afkickverschijnsel in de voorbereiding dat ze heeft gedaan.

In de eerste aflevering  (dag 1) van Survivor Guatemala zag je ook dat er verschillende mensen tegen de vlakte gingen van uitdroging.


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #109 Gepost op: 18-09-2012, 16:37:07 »
Het doet er ook eigenlijk niet toe of het waar was of niet.. Ze leek ziek en daarom werd er op haar gestemd.. :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #110 Gepost op: 18-09-2012, 16:42:56 »
Het doet er ook eigenlijk niet toe of het waar was of niet.. Ze leek ziek en daarom werd er op haar gestemd.. :)

En het heeft niets opgeleverd.  >:D

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #111 Gepost op: 18-09-2012, 16:52:10 »
Waarom zeggen al die Hollanders toch dat de Belgen complotten smeden en de Nederlanders eruit willen  - doen die Nederlanders dat dan niet soms - dit is echt bullshit en iedereen weet het - als het dan zo is waarom stemmen de Nederlanders er geen Nederlanders uit  ?? Bekijk dit spel toch eens vanuit een stratetigsch oogpunt ipv zo maar het Nederlands/Belgisch complotsysteem uiteen te zetten .... allemaal gel.... vind ik  - aub wordt eens volwassen mensen en dit geldt evengoed voor ons Belgen als voor jullie Nederlanders  - ik weet uit ervaring hoe vals Nederlanders kunnen zijn en hoe sommige Nederlanders heel vriendelijk in je gezicht zijn om je dan in je rug te steken - dus kom niet af met die onzin van die Belgen die niet correct zijn of niet voor hun daden kunnen instaan want de Nederlanders hier doen juist hetzelfde en dat is maar goed ook - uiteraard MAG iedereen stemmen voor wie hij wil NIET? 

Wellicht is het goed om mijn twee voorgaande berichten nog eens nauwkeurig te herlezen (1 op pagina 4 en 1 op pagina 5), ik zeg daarin namelijk min of meer hetgeen jij hier verwoord.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #112 Gepost op: 18-09-2012, 16:58:20 »
En het heeft niets opgeleverd.  >:D
Integendeel, de Belgen hadden de ideale lokvogel.. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #113 Gepost op: 18-09-2012, 17:25:36 »
Ze kan de zaken wel beter relativeren (itt willie die na de proef zijn eigen ruiten heeft ingeslagen), ook heeft ze betere sociale vaardigheden en is een voorlopig een loyale alliantiepartner. 
Welja voor de belgen, maar fysiek is ze nog steeds de zwakste, dus is het niet gek dat de Nederlanders allemaal op haar stemden zonder enige stemafspraak.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #114 Gepost op: 18-09-2012, 17:32:38 »
Of ze echt zo zwak is betwijfel ik, dat zal blijken in de volgende proef.. :)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #115 Gepost op: 18-09-2012, 17:37:08 »
Wat Fajah nog bij de eilandraden te zoeken heeft is me nog een raadsel.   Als het enkel is om een beetje komma-neukend te zeiken en de Calimero uit te hangen mag ze er voor mij zo snel mogelijk uit en kan ze letterlijk 'recht door zee' naar huis toe.  :-X

Nou, ze hoeft van mij zeker niet naar huis. Ik vind haar wel grappige televisie. Maar waarom ze bij de eilandraad moet zitten? Dat snap ik niet. Of zou de proef tussen Willie en Fajah meteen erna zijn geweest? Het had mij spannender tv geleken als zij steeds achter moest blijven. Dan kan je haar nog interviewen met wie zij denkt dat er uit gestemd gaat worden, bijv. Of ze kan wat van het eten opeten, ofzo... >:D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #116 Gepost op: 18-09-2012, 18:27:46 »
Ik denk dat ze het duel direct na de eilandraad spelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #117 Gepost op: 18-09-2012, 18:31:54 »
Nee eilandraad is in het donker. En het duel is in de vooruitblik te zien tijdens daglicht.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #118 Gepost op: 18-09-2012, 18:33:10 »
Nee eilandraad is in het donker. En het duel is in de vooruitblik te zien tijdens daglicht.
misschien blijven ze slapen bij de eilandraad? Is al eens eerder gebeurt dacht ik.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #119 Gepost op: 18-09-2012, 18:36:53 »
Nee eilandraad is in het donker. En het duel is in de vooruitblik te zien tijdens daglicht.

Wel zo logisch, eerst het duel, daarna de eilandraad. Er moet natuurlijk maar één iemand daar zijn.. ;)