Auteur Topic: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012  (gelezen 36863 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #60 Gepost op: 15-09-2012, 01:19:31 »
Nog slimmer is dat ze de proef gewoon winnen ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #61 Gepost op: 15-09-2012, 01:28:03 »
Nog slimmer is dat ze de proef gewoon winnen ::).

Precies, dat lijkt me een stuk slimmer. Stem je zwakkeren eruit, zodat je meer kans maakt een proef te winnen en dus een grotere kans minder vaak naar de eilandraad te hoeven en dus minder mensen eruit te hoeven stemmen.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #62 Gepost op: 15-09-2012, 01:50:26 »
Als het puur om nationaliteit gaat zoals men insinueert speelt het eigenlijk geen rol want het staat in het totaal 8-6 en met Fatima als back up eigenlijk 9-5  >:D

De minder sterken erin houden heeft een voordeel in de eindfase, al hebben sterke kerels zich in het verleden zich al mispakt aan de tengere dametjes (Remember Rita 2009) maar je moet wel als team je proeven  wel kunnen winnen.

Ik denk vooral dat de karakters van Willie en Fajah beetje overkomen als rebels en onbetrouwbaar wat de harmonie in het team voor de proeven niet ten goede is gekomen.

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #63 Gepost op: 15-09-2012, 03:06:02 »
Speciaal hiervoor een accountje aangemaakt:

Elke keer als Fajah iets zegt voor de camera is het wel een belediging of een venijnige opmerking over een teamgenoot, meestal overlopend van sarcasme.
Met zo iemand samenleven gaat op je gemoed werken, ik kan me perfect voorstellen dat ze alle goeie energie wegzuigt uit de groep. Zo iemand is toxisch en moet er dus zo snel mogelijk uit. Ik snap niet dat niemand dat hier inziet...
Ik weet ook wel dat er geen beeldmateriaal 24/24 wordt opgenomen, maar ik denk niet dat ze anders is als de camera's niet draaien.
Als je mag kiezen tussen zo iemand eruit of Zoë, die fysiek zwakker is maar altijd lacht en positief is dan begrijp ik niet dat er 4 stemmen op Zoë waren (tenzij het een complot is natuurlijk!)

Overigens is "direct zijn" blijkbaar een synoniem (of excuus) geworden voor grof en ongemanierd zijn en niet op een normale manier met mensen om kunnen gaan. 

Willie heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Ruud heeft de opdracht verknald, maar willy zijn plan om iedereen op ruud te laten stemmen als verrassing omdat hij het hen vraagt is echt wel te dom om los te lopen. Zoiets werkt als een rode lap op een stier, als er mensen nog niet 100% zeker waren dat ze op hem zouden stemmen is alle twijfel direct weg.

Hoe zielig is Willie trouwens "ik heb niks aan mijn expeditie gehad door jullie schuld. Jullie begrijpen het spel niet." Alsof hij meer recht zou hebben om daar te blijven dan iemand anders? Was hij dan misschien zo nuttig voor de groep? Geen survivalskills, geen goeie fysieke conditie, niet iemand waarmee je proef na proef wint. En duidelijk ook niet de meesterstrateeg die hij denkt dat hij is halfweg de uitzending.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 09:48:08 door Lukie4, Reden: onnodig grof taalgebruik »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #64 Gepost op: 15-09-2012, 05:44:35 »
Een 'beetje dom' van de Nederlanders om de truc van de Belgen niet te doorzien..
Ik denk dat de Belgische tactiek was: We doen of er een van ons (Zoë) ziek, zwak en misselijk is. Hierom gaan een of meerderere Nederlanders op haar stemmen.
Maar..bij de Eilandraad zet Zoë 1 munt in, en stemmen wij Belgen allemaal op één persoon (Fajah) Daarna houden wij steeds een meerderheid in team Noord en stemmen de Nederlanders een voor een weg..
De volgende stap is Ruud wijsmaken dat ze op Tess of iemand anders gaan stemmen..(mischien met een nep-ruzie) >:D
« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 08:53:47 door bertje51 »

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #65 Gepost op: 15-09-2012, 09:45:36 »
Speciaal hiervoor een accountje aangemaakt:

 Elke keer ze iets zegt voor de camera is het wel een belediging of een venijnige opmerking over een teamgenoot, meestal overlopend van sarcasme.
Met zo iemand samenleven gaat op je gemoed werken, ik kan me perfect voorstellen dat ze alle goeie energie wegzuigt uit de groep. Zo iemand is toxisch en moet er dus zo snel mogelijk uit. Ik snap niet dat niemand dat hier inziet...
Ik weet ook wel dat er geen beeldmateriaal 24/24 wordt opgenomen, maar ik denk niet dat ze anders is als de camera's niet draaien.
Als je mag kiezen tussen zo iemand eruit of Zoë, die fysiek zwakker is maar altijd lacht en positief is dan begrijp ik niet dat er 4 stemmen op Zoë waren (tenzij het een complot is natuurlijk!)

Overigens is "direct zijn" blijkbaar een synoniem (of excuus) geworden voor grof en ongemanierd zijn en niet op een normale manier met mensen om kunnen gaan. 

Willie heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Ruud heeft de opdracht verknald, maar willy zijn plan om iedereen op ruud te laten stemmen als verrassing omdat hij het hen vraagt is echt wel te dom om los te lopen. Zoiets werkt als een rode lap op een stier, als er mensen nog niet 100% zeker waren dat ze op hem zouden stemmen is alle twijfel direct weg.

Hoe zielig is Willie trouwens "ik heb niks aan mijn expeditie gehad door jullie schuld. Jullie begrijpen het spel niet." Alsof hij meer recht zou hebben om daar te blijven dan iemand anders? Was hij dan misschien zo nuttig voor de groep? Geen survivalskills, geen goeie fysieke conditie, niet iemand waarmee je proef na proef wint. En duidelijk ook niet de meesterstrateeg die hij denkt dat hij is halfweg de uitzending.

Ik ben het volledig eens met jouw mening hier!
« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 09:48:31 door Lukie4, Reden: verandering in de quote »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #66 Gepost op: 15-09-2012, 09:49:37 »
ha die zz star wat jij nu hier op schrijft heb ik twee tellen geleden geschreven in haar eigen topic. Ik ben het dus wel met je eens. Samen leven betekent ook sociale vaardigheden en die heeft ze niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #67 Gepost op: 15-09-2012, 10:42:46 »
Als je mag kiezen tussen zo iemand eruit of Zoë, die fysiek zwakker is maar altijd lacht en positief is dan begrijp ik niet dat er 4 stemmen op Zoë waren (tenzij het een complot is natuurlijk!)
Bedoel je het meisje die een opmerkelijk herstel heeft gemaakt van haar suiker-tekort na de Eilandraad, en sindsdien alleen klakkeloos op Nederlanders stemt?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #68 Gepost op: 15-09-2012, 11:37:04 »
nouja dat Zoë meedoet aan de stemafspraak is nog niet eens zo heel gek, anders zou ze er zelf uit liggen dus ze heeft geen keus.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #69 Gepost op: 15-09-2012, 11:48:45 »
Arme Zoë, afhankelijk van stemafspraken..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #70 Gepost op: 15-09-2012, 11:55:00 »
Ik vind het wel slim, als ze willen kunnen ze nu Tess eruit jassen, die het met twee munten ook niet zal redden. Daarbij genomen dat ze waarschijnlijk ook wel een proef voor de samensmelting winnen, weten een aantal van hun zich nu al veilig te stellen tot aan met de samensmelting. Dat vind ik zeker slim.
Misschien slim, maar je speelt het in dit geval alleen maar op de nationaliteit... In plaats van Tess zou je ook Joke kunnen kiezen immers... Als ik ze zo zie lijken ze min of meer even sterk, dus waarom met z'n allen op Tess? Omdat ze uit Nederland komt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #71 Gepost op: 15-09-2012, 12:20:42 »
Ik denk dat het volgende Belgische doel Ruud is..
Zijn dilemma zal zijn: wanneer zet ik mijn munten in..?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #72 Gepost op: 15-09-2012, 12:51:45 »
Nouja ik denk dat het vrij duidelijk is dat ie ze de volgende ronde maar beter kan inzetten als ze weer een eilandraad hebben. Bij Fajah en Willie was het vrij duidelijk dat ze eruit gestemd zouden worden omdat ze beide geen munten hadden en zich openlijk irriteerde aan hun kampgenoten. Tess en Ruud hebben beide munten en behouden zich beide aan de oppervlakte, dus wie van de twee is de grote vraag. Als ik Ruud was zou ik er iig niet op gokken dat ze Tess wegstemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #73 Gepost op: 15-09-2012, 14:57:32 »
Voor mensen die de aflevering willen downloaden.

Rechter muis klik de link en "Opslaan als..." om te downloaden.
https://dl.dropbox.com/u/36930036/Expeditie%20Robinson%20S14E02%20DUTCH.mp4

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #74 Gepost op: 15-09-2012, 15:59:34 »
Ik heb het al ergens anders gepost maar hier komt die weer.

Er is een manier om een van de Belgen eruit te stemmen als het rode team weer verliest.
Tess heeft 2 munten en Ruud heeft 5 munten.
Omdat Tess en Ruud niet weten wie het slachtoffer word moeten ze allebei 2 munten inzetten.
Dan stemmen ze allebei op een belg die het niet verwacht,
als de belg het wel verwacht zet hij munten in en gaat het plan niet door.
De belg krijgt 2 stemmen.
Ruud of Tess krijgen er 4, min de 2 munten is ook 2 stemmen.

Dan is het 2-2, wat er dan gebeurt weet ik niet.
De belg heeft nog geen stemmen tegen gehad, en Ruud of Tess ook niet.
Je kan dus niet naar vorige eilandraden kijken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 16:05:01 door Lukie4, Reden: sms taal verbeterd »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #75 Gepost op: 16-09-2012, 00:32:49 »
 ::) Goeie uiteenzetting  ::ok::, maar als je het ergens anders ook al gepost hebt, hoeft het wat mij betreft niet ook hier nog eens een keer. Als iedereen alles dubbel gaat posten, wordt het zo een rommeltje.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #76 Gepost op: 16-09-2012, 01:18:02 »
Als het puur om nationaliteit gaat zoals men insinueert...

Wordt niet insinueerd, maar is letterlijk gezegd in deze aflevering door de Belgische dames uit kamp swamp.

Er werd ook heel expliciet door Evi op de eilandraad naar gevraagd en de Belgen draaiden zoals gebruikelijk er weer omheen. Ik denk dat de productie ook niet blij is dat voor het zoveelste jaar achtereen Belgen blijkbaar eerst de Nederlanders eruit willen hebben voor ze verder met het spel gaan. Ik vind het niet slim maar erg kinderachtig en verpest iig aardig mijn kijkplezier. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #77 Gepost op: 16-09-2012, 11:33:11 »
Mee eens..De Expeditie wordt tot nu toe aardig verziekt doordat de Belgen vooral willen dat zij doorgaan, en er wordt niet gekeken wie de beste Robinson is.
Het spel is gedegradeerd naar een bedenkelijk niveau waarbij het er vooral om gaat uit welk land je komt.. ::niet-ok::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #78 Gepost op: 16-09-2012, 12:22:26 »
Ik snap de ophef slechts gedeeltelijk. Echter juist als de nationaliteit er zoals veel kijkers stellen niet toedoet maakt het toch niet uit of er Belgen of Nederlanders worden weggestemd? Het argument van voorspelbaarheid gaat niet op, er staat in de beginfase hoe dan ook een alliantie op die de macht naar zich toe trekt. Of dat nu een alliantie op basis van nationaliteit, vriendschap, fysieke kracht, geslacht of haarkleur is is niet echt relevant. Daarnaast hebben de kandidaten nu meer dan ooit tevoren kansen om het noodlot te keren, er zijn neutraliserende stemmen in overvloed. Fajah en Willie hebben ervoor gekozen geen neutraliserende stemmen te bemachtigen, hetgeen ze erg duur is komen te staan. Verder hebben ze beiden nog een aantal tactische/strategische blunders gemaakt waardoor ik hun exit meer dan begrijpelijk vind.

Terug naar de ‘eeuwigdurende strijd’ tussen België en Nederland: door de culturele verschillen, de beroemdheid factor en de verdeling van de teams roept de productie deze tweespalt zelf over de Expeditie af. Wellicht juist met als doel om verdeeldheid te zaaien, een eensgezind kamp levert nu eenmaal te weinig amusement op voor de doorsnee kijker. Interessanter vind ik dat de Belgen de Nederlanders vaak een stap voor zijn als het gaat om alliantievorming. Toevallig of niet, de laatste jaren hebben de meest strategische spelers steeds weer de Belgische nationaliteit. De Nederlanders klitten in de beginfase ook vaak naar elkaar toe (en zijn daardoor zelf ook verantwoordelijk voor de tweespalt) maar zijn ietwat terughoudend als het gaat om het definitief bekrachtigen van een verbond. Ze scheppen een soort stilzwijgende alliantie omdat ze een slag om de arm willen houden, het lijkt wel of ze bang zijn om te worden veroordeeld op de alliantie.

Klagen over de alliantie van de Belgen kunnen de Nederlanders daarentegen erg goed, vooral als de toekomst er somber uitziet. Opeens is het spel niet meer eerlijk en zijn de Belgen leugenachtig. Als je het mij vraagt is het pure hypocrisie. Dit jaar stemden alle Nederlanders bij de eerste eilandraad bijvoorbeeld toevallig op de zogenaamde zwakke Zoë. Natuurlijk pas nadat haar naam een paar keer subtiel genoemd werd en er onderlinge afspraken gemaakt waren om vooral niet op elkaar te stemmen. Netto resultaat: eigenlijk blijven alleen de Belgen over als stemopties en iedereen weet dat Zoë het hoofddoelwit is. Met andere woorden er is gewoon een (stilzwijgende) alliantie gevormd, als je dat wilt ontkennen heb je of geen verstand van het spel of heb je last van extreme tunnelvisie.

De Nederlanders zelf reppen echter met geen woord over een alliantie, men heeft immers slechts overduidelijk kenbaar gemaakt om op iemand te stemmen en de overige Nederlanders waren het daar geheel toevallig mee eens (goh wat raar). Na de eerste eilandraad trokken de Nederlanders aan het kortste eind en nu proberen ze de Belgische alliantie te ontmantelen door de Belgen een schuldgevoel aan te praten en vooral te ontkennen dat ze zelf precies hetzelfde van plan waren. Dat is hun goed recht en in Expeditie Robinson werkt het vaak ook nog (omdat er in de regel te weinig mensen met spelinzicht gecast worden) maar het probleem is dat sommige spelers en veel kijkers daadwerkelijk beginnen te geloven dat de Nederlanders enkel goede bedoelingen hadden en dat de Belgen eersteklas huichelaars zijn.

Het ontkennen van allianties is al zo oud als Expeditie Robinson zelf, de Belgen zijn erg slecht in het ontkennen van allianties. Ze vallen vaak direct door de mand omdat ze bezwijken onder de confronterende stijl van de Nederlanders. De Nederlanders daarentegen zijn voortreffelijke ontkenners en doen het vaak zo goed dat zelfs de kijkers het gaan geloven. Daarbij wordt voor het gemak even voorbijgegaan aan de stemming en worden feiten ondergebracht in een alternatieve realiteit. Het blijft vermakelijk!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #79 Gepost op: 16-09-2012, 12:47:39 »
Mooi gezegd en je hebt opzich ook gwn gelijk.
De Belgen zijn de Nederlanders altijd slimmer af wat betreft complotten.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.