Auteur Topic: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012  (gelezen 36880 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De EilandRaad
« Reactie #40 Gepost op: 14-09-2012, 12:45:00 »
Hoewel ze lichamelijk de zwakste is moet ik toch wel een beetje in het voordeel van Zoë pleiten... Van haar oogpunt was Willy immers de enige stemmogelijkheid om een ronde verder te komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #41 Gepost op: 14-09-2012, 13:20:58 »
Kan iemand de aflevering op het internet zetten zodat de Belgen op het forum niet tot MAANDAG moeten watchen om ze te bekijken?

Doe ik vanavond. (ook op verzoek van Reaver)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #42 Gepost op: 14-09-2012, 13:29:30 »
Doe ik vanavond. (ook op verzoek van Reaver)

 ::ok::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #43 Gepost op: 14-09-2012, 13:45:56 »
Maar dat hoeft dus niet, want ze staan al op internet.

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #44 Gepost op: 14-09-2012, 13:50:56 »
Ieder jaar weer hetzelfde: de Vlamingen die één voor één de Nederlanders eruit stemmen. Daarnaast begrijp ik niet waarom ze die broers in één team geplaatst hebben, natuurlijk gaan die niet op elkaar stemmen. :/

Offline michi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #45 Gepost op: 14-09-2012, 13:56:45 »
Het lijkt wel of de makers van het programma een soort test aan het doen zijn. Alle "echte" vlamingen in kamp noord en de geadopteerde belgen (op de broertjes na) in kamp zuid. Kamp noord maakt zichzelf kapot op deze manier want er blijft niemand over door de onderlinge afspraken van die vervelende vlamingen. Ze kunnen nooit een proef winnen met maar 4 belgen..

Ik heb normaal niks tegen belgen maar elk jaar, door dit programma, krijg ik een schijt hekel aan dat volk. Zo achterbaks

Sorry maar dat vind ik er nu ook wel over.

Had ik er gezeten had ik Fayah er ook uitgestemd. En Willie is er uitgestemd omdat Gene en Olivier Ruud er niet wilden uitstemden en daardoor dus toch een Nederlander geholpen hebben.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #46 Gepost op: 14-09-2012, 14:05:21 »
En Willie is er uitgestemd omdat Gene en Olivier Ruud er niet wilden uitstemden en daardoor dus toch een Nederlander geholpen hebben.

Nee, Willie is eruit gestemd omdat hij geen munten heeft en dus een makkelijk doelwit is. Ruud heeft munten en kan die inzetten en dan wordt het resultaat onvolspelbaarder tijdens de eilandraad.

Het is duidelijk in beeld geweest dat de Vlaamse dames niet op een Vlaming gingen stemmen. Denk dat dat ook voor de Vlaamse heren geldt. Zoë is fysiek duidelijk de zwakste van dit kamp. Wil je een keer uit de mangrove komen, lijkt het me voor de hand liggen haar weg te stemmen ipv iemand die een zeer waarschijnlijk meer kan bijdragen tijdens de proeven.
Geniet nooit met mate...

Offline michi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #47 Gepost op: 14-09-2012, 14:12:04 »
Nee, Willie is eruit gestemd omdat hij geen munten heeft en dus een makkelijk doelwit is. Ruud heeft munten en kan die inzetten en dan wordt het resultaat onvolspelbaarder tijdens de eilandraad.

Het is duidelijk in beeld geweest dat de Vlaamse dames niet op een Vlaming gingen stemmen. Denk dat dat ook voor de Vlaamse heren geldt. Zoë is fysiek duidelijk de zwakste van dit kamp. Wil je een keer uit de mangrove komen, lijkt het me voor de hand liggen haar weg te stemmen ipv iemand die een zeer waarschijnlijk meer kan bijdragen tijdens de proeven.

Mij lijkt Zoë niet zo zwak hoor. Ik heb haar niet horen klagen deze afl en ze heeft toch gewoon meegedaan met de proef.

Willie is eruit gestemd omdat de Belgen Ruud er niet uitwilden en ze ook niet op elkaar gingen stemmen, maar kan je even goed van de Nederlanders zeggen dat ze niet op elkaar stemmen. Maar om dan van een complot te spreken (misschien was er hier wel een stemafspraak maar ik twijfel of dat de eerste afl ook zo was).

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #48 Gepost op: 14-09-2012, 14:21:24 »
leuke aflevering!

Wat ik zo leuk vnd aan de puzzel was dat het extra moeilijk was omdat ze hem in eerste instantie op de kop moesten neerleggen. Slim van Willie om argumenten te geven waarom ze hem moesten houden!
Ook ziet de eilandraad er echt top uit!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De EilandRaad
« Reactie #49 Gepost op: 14-09-2012, 15:08:08 »
Logisch dat zij op Willie stemde ja,
dat zou ik ook gedaan hebben in haar geval.

Maar in alle andere opzichten is ze wel erg zwak.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De EilandRaad
« Reactie #50 Gepost op: 14-09-2012, 15:40:47 »
Zoë is in survivalmode zowel met zichzelf als in het spel.
Het doet er niet toe of ze de zwakste is het gaat erom wie het langste in het spel blijft.

Zolang Zoë een loyale bondgenoot in een alliantie heeft ze het meeste kans om er langer in te blijven.

Dat is toch de bedoeling van het spel, ongeacht hoe het gespeeld wordt. Dat lijkt Willie dan weer niet te snappen.




Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De EilandRaad
« Reactie #51 Gepost op: 14-09-2012, 16:48:41 »
Ik kan me voorstellen dat Vlamingen soms moeite hebben met de directheid van NL-ers, net zo als NL-ers soms moeite hebben met de indirectheid van Vlamingen. Maar gewoon er standaard vanuit gaan dat je niet op je landgenoten stemt, vind ik vreemd.

Tuurlijk heb je gelijk dat iedereen voor zijn eigen hachje gaat en zolang mogelijk in het spel wil blijven zitten.
Geniet nooit met mate...

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2012, 17:08:15 »
En zo hadden de Nederlanders het in elk geval kunnen proberen ja, maar de Belgen gingen toch voor Willie, ondanks dat ze hem allemaal zo tof vonden... ???

Nou, blijkbaar vonden ze hem toch niet zo heel tof. Of hoorde ik het nou verkeerd? Willie probeert een complot te maken, Olivier en vooral Gene doen een beetje of ze instemmen. En dan, als ze weglopen zegt Olivier: We stemmen niet de sterkste, zwakste of domste eruit. We stemmen de minst leuke eruit.

Of hoorde ik dat echt verkeerd????

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2012, 17:34:03 »
Nou, blijkbaar vonden ze hem toch niet zo heel tof. Of hoorde ik het nou verkeerd? Willie probeert een complot te maken, Olivier en vooral Gene doen een beetje of ze instemmen. En dan, als ze weglopen zegt Olivier: We stemmen niet de sterkste, zwakste of domste eruit. We stemmen de minst leuke eruit.

Of hoorde ik dat echt verkeerd????

Ja zoiets zei hij wel, maar dan nog, het interview met Gene is na afloop genomen en dan kan hij het op dat moment nog een aardige vent hebben gevonden intussen kan er natuurlijk nog van alles gebeurd zijn.

Online Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2012, 19:52:20 »
Waarom hadden ze het dan niet over Aagje? Die heeft ook 5 munten..


Sorry, maar dit vind ik echt zoeken naar dingen die d'r niet zijn. Wie is nou juist hun beste maatje? Juist ja, de Nederlandse Fatima. Ze willen gewoon de sterkste eruit spelen, dat is wat je nu eenmaal doet met complotten. En zoals veel mensen hier ook deden, onderschatten ze Aagje misschien. Heeft niks met nationaliteit te maken. Daar hebben alleen die types van kamp Noord last van.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #55 Gepost op: 14-09-2012, 23:32:20 »
Mij lijkt Zoë niet zo zwak hoor. Ik heb haar niet horen klagen deze afl en ze heeft toch gewoon meegedaan met de proef.

Willie is eruit gestemd omdat de Belgen Ruud er niet uitwilden en ze ook niet op elkaar gingen stemmen, maar kan je even goed van de Nederlanders zeggen dat ze niet op elkaar stemmen. Maar om dan van een complot te spreken (misschien was er hier wel een stemafspraak maar ik twijfel of dat de eerste afl ook zo was).

Juist in de eerste aflevering was het duidelijk. Zoe was zwak, ziek en misselijk, en dan stemmen de vele malen sterker ogende Fajah eruit. Hoewel ze pleiten te stemmen voor de gene die in hun ogen de zwakste was hebben ze helemaal iets anders gedaan. Ik denk dat je met zekerheid kan spreken over een complot hierin.

Nu over de aflevering, ik vond hem weer erg leuk. Wel jammer dat er maar een proef was, had graag een tweede gezien. En het stemmen ja, wat kan er erover zeggen. Complotten zijn er altijd, dat hoort erbij. Dat de Belgen er nu zo omheen draaien terwijl ze alle macht al hebben vind ik zwak. Maar je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het doen. Iedereen probeert verder te komen, en soms moet je het vies spelen. Dat Zoe het doet is het begrijpelijkst van allemaal, zij zou er anders meteen uit liggen. En de Nederlanders zijn nu boos vanwege het complot zeggen ze, maar ze zijn gewoon boos omdat de Belgen hun te slim af zijn geweest. Complotten zijn er altijd, dat hadden ze kunnen weten. Ik weet niet of de mogelijk van munten afgeven er is, maar dat hadden ze moeten proberen. De Belgen hebben het slim gespeeld, niet netjes maar wel slim. Ben benieuwd hoe dit verder gaat, hoop niet met een exit voor Ruud en Tess.
There's no show like a reality show ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2012, 00:13:37 »
Leuke aflevering, alleen die stemming weer ::niet-ok::. Dit is weer gewoon één voor één nederlanders eruit stemmen. Het levert iig saaie eilandraden op en de minst leuke personen blijven erin ( hoewel sommigen zichzelf heel erg leuk blijken te vinden ::))
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #57 Gepost op: 15-09-2012, 00:31:45 »
En de Nederlanders zijn nu boos vanwege het complot zeggen ze, maar ze zijn gewoon boos omdat de Belgen hun te slim af zijn geweest. Complotten zijn er altijd, dat hadden ze kunnen weten. Ik weet niet of de mogelijk van munten afgeven er is, maar dat hadden ze moeten proberen. De Belgen hebben het slim gespeeld, niet netjes maar wel slim.

Ik zou het niet slim willen noemen. Het schijnt een soort standaardmodus te zijn waarin Belgen jaar in jaar uit in blijken te schieten. En ik vraag me af waarom. Is het omdat ze de directheid van NL-ers niet kunnen hebben? Is het uit een soort nationalisme? Of is het omdat ze zich minderwaardig aan NL-ers voelen? Ik snap gewoon niet waarom ze het steeds weer doen. ???
Geniet nooit met mate...

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #58 Gepost op: 15-09-2012, 00:49:33 »
Ik zou het niet slim willen noemen. Het schijnt een soort standaardmodus te zijn waarin Belgen jaar in jaar uit in blijken te schieten. En ik vraag me af waarom. Is het omdat ze de directheid van NL-ers niet kunnen hebben? Is het uit een soort nationalisme? Of is het omdat ze zich minderwaardig aan NL-ers voelen? Ik snap gewoon niet waarom ze het steeds weer doen. ???
Ik vind het wel slim, als ze willen kunnen ze nu Tess eruit jassen, die het met twee munten ook niet zal redden. Daarbij genomen dat ze waarschijnlijk ook wel een proef voor de samensmelting winnen, weten een aantal van hun zich nu al veilig te stellen tot aan met de samensmelting. Dat vind ik zeker slim.
There's no show like a reality show ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 donderdag 13 september 2012
« Reactie #59 Gepost op: 15-09-2012, 01:03:30 »
Ik vind het wel slim, als ze willen kunnen ze nu Tess eruit jassen, die het met twee munten ook niet zal redden. Daarbij genomen dat ze waarschijnlijk ook wel een proef voor de samensmelting winnen, weten een aantal van hun zich nu al veilig te stellen tot aan met de samensmelting. Dat vind ik zeker slim.

Slimmer is dat ze Ruud z'n munten laten inzetten en dan op Tess stemmen  >:D