Auteur Topic: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012  (gelezen 32735 keer)

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #60 Gepost op: 8-09-2012, 14:51:50 »
Eens, mijn favoriete kandidaten zijn toevallig allemaal Vlamingen. In de tijd met onbekende Nederlanders lette ik er vaak niet eens op waar iemand vandaan kwam. Soms kwam ik er dan ergens halverwege de serie achter dat 't een Belg was ofzo.  ;D

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #61 Gepost op: 8-09-2012, 21:26:19 »
Een spannende eerste aflevering, in de proef zat van alles. Puzzelen, snelheid, kracht, teamwork.
Snap alleen niet wat de functie was van die twee drijvende vlotten met die boomstam in 't midden. Ik zag wel dat er witte kokers in zaten die sommigen meenamen. Leuk gevonden dat de voorlopig weggestemde in de mangrove blijft, ongeacht welke teams er terechtkomen..
« Laatst bewerkt op: 8-09-2012, 21:40:26 door bertje51 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #62 Gepost op: 8-09-2012, 21:28:16 »
daar kregen ze hun bandana en dus de teamindeling.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #63 Gepost op: 8-09-2012, 21:29:57 »
Nee, die kregen ze pas in de platformbak verderop..
Een verklaring zou kunnen zijn dat er voor iedere deelnemer zowel een rode als een gele bandana was, verdeeld in de bak.
De witte kokers zullen mischien iets te maken hebben gehad welke koker met jou naam erop je kon pakken.. ;)
« Laatst bewerkt op: 9-09-2012, 00:41:02 door bertje51 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #64 Gepost op: 8-09-2012, 21:45:47 »
Aardige eerste aflevering al leekt het dat het winnende team de puzzel ondersteboven had opgelost --> in het verleden werden puzzels reeds opgebouwd van onder naar boven met de meeste blokken onderaan.

Ik heb beetje m'n bedenkingen bij die mangrove twist, zo krijgt het verliezende team wel serieuze inside info van het andere team als telkens de teams van locatie moeten wisselen. Wat voor een verliezend team niet echt een afstraffing is aangezien het belangrijke info kan zijn voor een verder stadium in het spel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #65 Gepost op: 10-09-2012, 09:44:40 »
Ik heb beetje m'n bedenkingen bij die mangrove twist, zo krijgt het verliezende team wel serieuze inside info van het andere team als telkens de teams van locatie moeten wisselen. Wat voor een verliezend team niet echt een afstraffing is aangezien het belangrijke info kan zijn voor een verder stadium in het spel.
Heft dat elkaar dan niet op? Immers, je mag ervan uitgaan dat beide teams weleens in de mangrove terecht zullen gaan komen. Dan kan er toch aan beide partijen 'geheimen' worden doorgespeeld?
Ich bin ein Bärliner!

Offline CarpeSiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #66 Gepost op: 10-09-2012, 11:15:49 »
Belgen nemen nogal eens een soort Calimero-rol aan als het om Nederland gaat. Volgens mij denken ze ook vaak "we moeten op de Nederlanders stemmen, anders knikkeren ze ons er een voor een uit", terwijl dat helemaal niet waar is en eerder lijkt voort te komen uit een soort minderwaardigheidscomplex.

Hm, ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is, hoewel je wel merkt dat met de jaren er vooral in de eerste afleveringen een automatischere neiging van de Vlamingen is om de Nederlandse kandidaten eruit te stemmen.

Ik vond het gesprek met Olivier en Ruud daarin wel frappant. Olivier die vrij snel begon te zeggen 'nu laat je mij waarschijnlijk ook niet meer uitpraten' omdat Ruud iets zei over de zwakste persoon in de groep. Daar zit wel heel erg een diep verschil, wat zich ook nog eens uit in een felle houding van Olivier tov de rest.

Vind trouwens de cast wel helemaal top dit jaar, met volgens mij een hoop uitersten. Ook erg tof dat RTL gedurfde beslissingen heeft gemaakt ten aanzien van de groepsamenstelling. Nu is er ten minste meteen actie en en met Faya als duellerende deelnemer zal dat denk ik nog wel even zo blijven. Beste start sinds jaren

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #67 Gepost op: 10-09-2012, 13:22:10 »
Heft dat elkaar dan niet op? Immers, je mag ervan uitgaan dat beide teams weleens in de mangrove terecht zullen gaan komen. Dan kan er toch aan beide partijen 'geheimen' worden doorgespeeld?

Tuurlijk maar dit telkens bij het verliezende team terwijl belangrijk info imo een beloning is en niet iets waar een verliezend team recht op heeft.  Misschien hadden ze beter toch een zone gebruikt dat voor afzondering zorgt, nu zal men niet zo snel opgeven omdat er mensen in de buurt zijn, terwijl vorig jaar in de grot de eenzaamheid ook een belangrijke factor was dat mensen opgaven.


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #68 Gepost op: 10-09-2012, 13:31:44 »
Hm, ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is, hoewel je wel merkt dat met de jaren er vooral in de eerste afleveringen een automatische neiging van de Vlamingen is om de Nederlandse kandidaten eruit te stemmen.

Ik bekijk het meer als een tactisch punt.  Een alliantie heeft het meeste resultaat met een meerderheid, als je die vanaf het begin kan afdwingen zit je goed.  Als de effectief zwakste persoon in die alliantie zit en de groep beschermt deze kan je min of meer op loyaliteit rekenen , al is dat nooit zeker binnen dit spel.

In het begin vind ik het ergens wel logisch dat het op nationaliteit gebeurd, maar in het verleden heeft ook al gebleken dat dit soort samenspanning nooit lang duurt.

Jammer voor de eerste slachtoffers, maar als je een uitgesproken mening hebt zoals Fajah en eigenlijk daadwerkelijk de Calimero gaat uithangen omdat ze geen munten heeft, is het niet verwonderlijk dat ze als eerste is moeten gaan. 
« Laatst bewerkt op: 10-09-2012, 15:59:59 door reaver »

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #69 Gepost op: 10-09-2012, 15:51:23 »
Het zal ook afhangen van het gedrag van Olivier lijkt mij. Ik kreeg toch een idee dat ook de Vlamingen niet even gecharmeerd waren van het gedrag van Olivier...
Zou kunnen, maar heb dat tot dusver niet kunnen ontdekken. Ben wel benieuwd waar je dat dan uit afleidt.

Ik denk wel dat dat Nederland-België gedoe pas begonnen is sinds er bekende mensen meedoen, die elkaar vaak al een beetje kennen uit het entertainmentwereldje in hun eigen land, waardoor ze logischerwijs eerder naar elkaar toe trekken. Vroeger was deze hele kwestie nooit een issue.
Van de seizoenen die ik gezien heb, kan ik me daarvan alleen Nicole uit 2005 herinneren die over een Nederland-België-strijd begon tussen enerzijds haar en Fleur en aan de andere kant Maxime en zijn door haar genoemde volgelingen Kwik, Kwek en Kwak. Verder is dat inderdaad pas begonnen sinds de bekende figuren, al was het in 2006 en 2007 lange tijd niet eens mogelijk.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #70 Gepost op: 10-09-2012, 23:30:11 »
ik ben erg optimistisch dat ik dit seizoen leuk zal vinden. Veel goede, interessante kandidaten.  ::jaja::

Alleen spijtig dat er *TE* kwistig met munten omgesprongen wordt. Vijf? WERKELIJK? en dan nog voor de sterksten ook??? hmmmmmmmmm.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #71 Gepost op: 10-09-2012, 23:49:22 »
Als ik me goed herinner konden ze verleden jaar in het begin ook 5 munten pakken, plus nog diverse gereedschappen.. ;)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #72 Gepost op: 11-09-2012, 00:01:39 »
oh nee. Drie munten. Geen vijf. EN het fysiek zwakkere Zuid had de meeste munten waardoor de inbalans tussen de twee kampen zowat te niet werd gedaan.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #73 Gepost op: 11-09-2012, 00:05:00 »
Je hebt gelijk, het waren inderdaad 3..
Toen ze die munten gepakt hadden was het op dat moment onzeker in welk team ze terecht zouden komen.
Voor hetzelfde geld hadden ze alle drie (Lodewijk, Aagje en Ruud) in team Noord kunnen zitten.. ;)
« Laatst bewerkt op: 11-09-2012, 00:29:46 door bertje51 »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #74 Gepost op: 11-09-2012, 00:32:40 »
Ik had eigenlijk verwacht dat er meer Belgen hier zouden reageren op de aflevering.. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #75 Gepost op: 11-09-2012, 00:38:15 »
Ik had eigenlijk verwacht dat er meer Belgen hier zouden reageren op de aflevering.. :)
die zien de aflevering pas morgen toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #76 Gepost op: 11-09-2012, 00:56:15 »
Volgens mij was het 10 sep..(kijk naar de tweets)
« Laatst bewerkt op: 11-09-2012, 03:56:55 door bertje51 »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #77 Gepost op: 11-09-2012, 08:14:05 »
Dinsdagavond idd, maar het is wel pas rond 23 uur afgelopen...
Keep calm and eat chocolates!

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #78 Gepost op: 11-09-2012, 08:36:45 »
Dinsdagavond idd, maar het is wel pas rond 23 uur afgelopen...

Neen, wij hebben de aflevering gisteren (maandag) gezien!

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #79 Gepost op: 11-09-2012, 10:30:19 »
Ik zal hier eens als belg reageren!  :P

Goede eerste aflevering! Ik denk dat deze kandidaten veel gemotiveerder zijn dan die van vorig jaar en het lijkt erop dat ze deze keer minder luxe/materiaal hebben. Min Hee charmeerde mij het meeste tot nu toe. Tamelijk fanatiek, maar ook tamelijk sociaal en vrolijk om bezig te zien.  :)

Mijn voorkeur gaat uit naar het gele team, maar het rode team zal waarschijnlijk voor meer entertainment zorgen.

De eerste eilandraad was meteen al vermakelijk, mede dankzij de goede vragen van Evi (Dennis stond er precies gewoon maar wat bij). Ik zou persoonlijk ook op Faya hebben gestemd, aangezien ik haar ronduit irritant vond. Ze zat constant maar te vertellen 'dat ze geen munten heeft en dat ze daarom hoogstwaarschijnlijk stemmen zou krijgen' en 'dat ze zo eerlijk en rechtuit is'. Nogal een self-fulfilling prophecy.

Gewoon op basis van haar gedrag en uitspraken tijdens de eilandraad, kan ik begrijpen waarom bijvoorbeeld Gene op haar stemde. Ze doet precies alsof alleen haar manier van spelen de beste en eerlijkste manier is, terwijl het spel op verschillende manieren gespeeld kan worden, zonder dat je daardoor geniepig en achterbaks bent. Zoë was misschien inderdaad fysiek de zwakste, maar mentaal niet. Ze had precies nogal wat zelfspot.

Olivier gaat het niet lang trekken denk ik, ook wegens te irritant. In het gele team lijkt enkel Lodewijk een potentieel buitenbeentje te worden, maar dat is misschien te voorbarig.