Auteur Topic: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012  (gelezen 32752 keer)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2012, 23:08:43 »
Erg teleurgesteld in de zoveelste op nationaliteit beruste stemming.  ::niet-ok::
Met name door de Vlamingen, omdat de NLers tenminste op de logische keuze hebben gestemd.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #41 Gepost op: 6-09-2012, 23:26:06 »
Nouja denk dat je automatisch wordt meegesleept in de NL - BE keuze. Dus zo vreemd vind ik het helemaal niet eigenlijk.

Vind het afvallersduel-methode een klein beetje omslachtig maar kan wel heel interessant worden. Hoop dat we mensen mentaal zien breken door het gebrek aan voedsel etc, dat vind ik zelf het interessante gedeelte. Mangrove gedeelte vind ik heel erg cool, elke keer door het water, wat een hel.

Oh ik heb wel een erger punt gehad: waarom hebben ze SPIJKERS tot hun beschikking.

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2012, 23:37:07 »
Ik heb me mateloos zitten irriteren deze aflevering. Iedere keer weer iedereen voorstellen, ellenlange reclames tussendoor. Ik had liever gewoon de hele proef gezien, dat voorstellen hebben we vorige week al gehad.
En Olivier vind ik nu al de meest irritante persoon die er rondloopt, ik had gelijk zoiets van bah wat een patsertje zeg, leek wel op Freddy.
Op zich lijkt het me eigenlijk wel logisch die stemming (niet dat ik hem eerlijk vond) maar ik denk als ik daar zou zitten dat ik ook niet op een Nederlander zou stemmen maar op de zwaktste Belg. Ik snap best dat ze niet op hun eigen nationaliteit willen stemmen hoe ergerlijk het ook is. Hopelijk gaat daar wel snel verandering in komen.

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #43 Gepost op: 7-09-2012, 00:50:00 »
Ja inderdaad, wat een vreselijk figuur zeg die Olivier. Vooral dat: "Fout, Fout, je stemt op degene die jij denkt dat de zwakste is." Ja, logisch toch! En dat voorstukje voor volgende week. Kan ik me nu al aan ergeren. Hoop dat ie er snel uitligt. Willie vind ik wel een toffe gozer in dat kamp. Hoop dat 'ie ver komt. En Fajah vind ik ook een stoer wijf, gun ik het ook om gewoon al die duels te winnen tot aan de samensmelting. Erg leuke twist trouwens dat de afvaller gewoon in de mangrove blijft en dus ook met beide kampen contact heeft. Kan wel een voordeel zijn voor de weggestemde die uiteindelijk de samensmelting haalt.

Het andere kamp is wel mijn favoriet trouwens, veel meer leuke mensen daar. Ben vooral wel benieuwd naar hoe het zal gaan als die naar de eilandraad gaan. Daar zal het toch niet zo snel NL-B worden denk ik, omdat Fatima en die tweelingbroers het goed met elkaar kunnen vinden.

Wel zin in volgende week, behalve dan in die Oliviermomenten.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #44 Gepost op: 7-09-2012, 01:24:44 »
Reclame is inderdaad iets waar ik me rot aan erger. Gelukkig heb ik een hardeschijf-recorder waarbij het vrij eenvoudig is de ongewenste stukken eruit te knippen. Pas dan kan ik rustig van de aflevering genieten.. ::tandpastasmiley::

Offline michi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #45 Gepost op: 7-09-2012, 09:37:05 »
Ik had het ook mooier gevonden als bij de eerste proef je een willekeurige sleutel kon pakken en het dus toeval was in welk kamp je terecht komt.

Ik snapte niet helemaal waarom Fajah eruit gestemd werd, behalve als de reden België vs Nederland is. Zucht, alweer???!!! Nu al?! Ik heb die strijd nooit begrepen, maar misschien komt dat omdat ik al lange tijd in Brabant woon (het belgië van nederland)? En misschien is Fajah erg irritant als kamplid en zie je dat niet in beeld? Maar nu in het begin van de strijd (en zeker als je uit de mangrove wilt komen), lijkt het mij beter en tactischer om de lichamelijk zwaksten eruit te stemmen.


Ik kan wel snappen dat de Belgen op Fayah gestemd hebben. Zat ik op dat kamp had ik dat ook gedaan. Ik zou niet met zo iemand kunnen opschieten en dat is nefast voor de sfeer in het kamp. Liever iemand zwak er nog een ronde langer inhouden maar dat de sfeer dan wel goed zit.

Oké, de sfeer is nu nog slechter maar dat komt omdat de Belgen van een complot worden beschuldigd. Wat misschien niet zo is (Olivier ergerde zich aan Fayah, Gene kan het best opschieten met Olivier. Logisch dat hij dan de de "rivaal" van Olivier eruit stemt om zijn vriend te beschermen)

Maar dit is de mening van een Belg. Misschien vinden de Nederlanders Fayah hier niet zo irritant als ik.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #46 Gepost op: 7-09-2012, 09:40:44 »
Ik denk dat de groep die nu in de mangrove zit daar wel eens lang zouden kunnen gaan zitten, lijkt me niet een hele sterke groep. En de eerste spelletjes worden gelijk al gespeeld. De Belgen stemmen niet op de zwakste maar stemmen op een Nederlander. Ik denk dat mensen als Olivier (hoe heet hij nou van z'n achternaam? Pisbak?) en Gene niet snel op een Vlaming gaan stemmen, die gaan eerst de Nederlanders er zo veel mogelijk uitwerken.

Dat met dat duel is natuurlijk een geweldige vondst. Die Fajah hoeft niets meer te doen, kan toch niet meer weg gestemd worden en kan dus lekker een beetje mee-parasiteren op het werk wat de groep doet om aan eten te komen. Goed voor de sfeer!  ;D

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #47 Gepost op: 7-09-2012, 10:59:39 »
Dennis had de keuze tussen zijn falende expeditie doodzwijgen of er vooraan zijn (voor zowel kandidaten als publiek) door een aantal niet spontane grappen te plaatsen. Misschien dat dit wel de juiste keuze was,
lijkt me niet. Juiste en eigenlijk enige keuze was nee zeggen toen hij voor presentatie gevraagd werd.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #48 Gepost op: 7-09-2012, 12:51:31 »
Hoe gaat dat duel dan juist in z'n werk?

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #49 Gepost op: 7-09-2012, 12:55:28 »
Geen idee, dat zien we volgende week wel denk ik.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #50 Gepost op: 7-09-2012, 12:57:56 »
Hoe gaat dat duel dan juist in z'n werk?

Hoe en wat voor duel het gaat worden weten we nog niet. Hopelijk wel iets waarbij man/ vrouw/ lichtgewicht/ zwaargewicht allebei een even grote kans hebben om door te gaan.

Maar als ik het goed begreep blijft Fajah nu hoe dan ook in de Mangrove bij het team dat de proef verliest. Ongeacht of dit haar oude kamp Noord is of kamp Zuid. Vervolgens speelt zij een duel tegen degene die de volgende eilandraad wordt weggestemd. De winnaar hiervan keert terug de Mangrove in wachtend op de volgende verliezer van de eilandraad. Je kan deze persoon dus zien als een verstekeling

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #51 Gepost op: 7-09-2012, 13:23:25 »
Dus een soort van Redemption Island (althans de duels)

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #52 Gepost op: 7-09-2012, 13:24:25 »
Ja, maar ze verblijven niet alleen op een eiland, maar tussen de mensen door wie ze net zijn weggestemd.  ;D

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #53 Gepost op: 7-09-2012, 14:06:09 »
Geweldige proef, echt ik vond het TOP ::bravo:: Dit was echt een proef die alles had, fysiek, teamwerk, keuzesmaken of je team helpen of munten en hij was groots! Echt het soort proef waar ik op hoopt!
De mangrove, echt geweldige twist dat het verliezende team hierheen moet, zo krijg je echt motivatie om de proeven te winnen. Alleen spijkers, en een hamer? Dat vond ik vreemd om te zien, maar aan de andere kant begrijpelijk, anders konden ze helemaal geen stevig dak maken.

Echt heel jammer dat fajah de meeste stemmen kreeg, het was overduidelijk dat zoë het zwakste was. Toch wel een taktische keuze, want dan heeft de rest zelf meer kans om het verder te schoppen, alleen wel jammer dat deze keus niet om die reden was gemaakt, maar vanuit nationaliteit.
gelukkig is er dan nog een duel, leuke twist gok ik, maar het is alleen nog even afwachten wat voor duel het zal zijn.

Kort gezegd, ik vond het een top eerste aflevering, en kan nniet wachten op de volgende aflevering.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #54 Gepost op: 7-09-2012, 15:10:24 »
Elk jaar een beetje hetzelfde verhaal die eerste aflevering. De Belgen die het spelletje tactisch beter spelen en een Nederlander die wordt weggestemd. Jammer dat die munten weer worden gebruikt; die verhinderen dat het spel echt gespeeld kan worden.

Of de Nederlanders in het rode kamp één voor één weggestemd worden, zal afhankelijk zijn van hoe goed Zoë zich voelt. Als ze zich echt heel zwak voelt, kunnen de Belgen er ook niet omheen om op haar te stemmen. Anders zullen de Nederlanders wel één voor één weggestemd worden.

In het andere kamp is het een stuk lastiger te voorspellen mocht het daar tot een eilandraad komen. Denk dat Lodewijk weleens de dupe kan worden (tenzij hij zijn munten goed inzet), omdat hij de minste klik heeft met de andere kandidaten. Fatima en de tweeling lijken vooral met elkaar op te trekken en Paul en de andere dames lijken het goed met elkaar te kunnen vinden. Hoe het daarna zal verlopen, is moeilijk te zeggen. Hopelijk zien de andere kandidaten in dat Fatima en de tweeling weleens een gevaarlijk front kunnen gaan vormen in het spel.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #55 Gepost op: 8-09-2012, 01:45:21 »
De aflevering eindelijk gezien ;D. Hij was leuk, alleen weer die nl-be strijd en dan dat Faya daar de dupe van is. Wel leuk dat Faya zo recht door zee is en het ook gewoon zegt. Verder een super eerste proef!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #56 Gepost op: 8-09-2012, 11:09:36 »
Zeker! Haha!

Wat ik wel jammer vind is dat de teams van tevoren al vastgesteld zijn. Gemiste kans!

Staan de teams niet bijna altijd van tevoren vast? In mijn herinnering begon ER vaak met een shot van twee boten die uiteindelijk een andere kant op varen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #57 Gepost op: 8-09-2012, 12:05:07 »
Mooie aflevering, met een van de beste proeven van de laatste jaren!

Gelukkig ben ik niet de enige die me erger aan Olivier. Hij voelt zich echt de beste en sterkste. Dit is volgens mij de enige waarvan ik nu al zeg dat hij zo snel mogelijk mag verdwijnen.

Staan de teams niet bijna altijd van tevoren vast? In mijn herinnering begon ER vaak met een shot van twee boten die uiteindelijk een andere kant op varen.
Vorig jaar dacht ik niet; toen hing het van de tijd in de openingsproef af in welk team je terecht kwam.

Of de Nederlanders in het rode kamp één voor één weggestemd worden, zal afhankelijk zijn van hoe goed Zoë zich voelt. Als ze zich echt heel zwak voelt, kunnen de Belgen er ook niet omheen om op haar te stemmen. Anders zullen de Nederlanders wel één voor één weggestemd worden.
Het zal ook afhangen van het gedrag van Olivier lijkt mij. Ik kreeg toch een idee dat ook de Vlamingen niet even gecharmeerd waren van het gedrag van Olivier...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #58 Gepost op: 8-09-2012, 12:15:39 »
Mooie begin proef, alleen een beetje onoverzichtelijk in beeld gebracht.

Jammer ook dat het weer een belgië-nederland verhaal is.
Snap die achterdocht van de belgen niet. Het komt elke keer terug, terwijl de Belgen altijd stemmen op nationaliteit.

Als je iemand al moet ondersteunen om van dat plateau af te komen, en ook om verder te lopen, dan is het duidelijk dat die persoon te zwak is om enig nut te hebben.
Ik zou dan liever me nog een tijdje ergeren aan een teamlid waar je tijdens proeven nog iets aan hebt, en dus meer kans hebt om uit die mangrove te komen, dan een teamlid die niets kan.

Hoop dat dit de laatste belgië-nederland stemming is, maar ik vrees (verwacht) het niet.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 donderdag 6 september 2012
« Reactie #59 Gepost op: 8-09-2012, 12:37:12 »
Belgen nemen nogal eens een soort Calimero-rol aan als het om Nederland gaat. Volgens mij denken ze ook vaak "we moeten op de Nederlanders stemmen, anders knikkeren ze ons er een voor een uit", terwijl dat helemaal niet waar is en eerder lijkt voort te komen uit een soort minderwaardigheidscomplex. There, I said it. Als Zoë een Nederlandse was geweest, weet ik bijna zeker dat ze minimaal zes stemmen had gekregen.

Ik denk wel dat dat Nederland-België gedoe pas begonnen is sinds er bekende mensen meedoen, die elkaar vaak al een beetje kennen uit het entertainmentwereldje in hun eigen land, waardoor ze logischerwijs eerder naar elkaar toe trekken. Vroeger was deze hele kwestie nooit een issue.

Ik ben er zelf thuis voor de buis in elk geval helemaal niet mee bezig. Gisteren las ik ergens op dit forum "die en die is mijn favoriet van de Belgen", wat ik eigenlijk maar raar vind. Ik zie het gewoon als één groep mensen, waarbij ik niet eens stilsta bij iemands afkomst. Maar veel kijkers willen er volgens mij wel snel een landenstrijd in zien.