Auteur Topic: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]  (gelezen 39315 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #20 Gepost op: 11-10-2012, 21:38:26 »
Ik heb er een bloedhekel aan. Eén van de sterkste spelers is er misschien volgende week uit.
Ik had Fajah als één van mijn favorieten, maar nu hoop ik toch echt dat Lodewijk het duel wint en op een hele wrede manier het pokertrio te grazen gaat nemen.

Dat hoop ik nu zeker ook heel erg, dat ie wint en hun te grazen kan nemen ;)

Ik hou ervan omdat het zo wat spectakel oplevert. Anders is zo'n hele serie toch veel minder leuk. Nu krijgen we tenminste wat geknal daar ik die mangrove ;D
You'll never walk alone

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #21 Gepost op: 11-10-2012, 21:39:05 »
Ik denk dat hij nu nog geen idee waarom hij eruit is gestemd.  ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #22 Gepost op: 11-10-2012, 21:41:29 »
Ik denk dat hij nu nog geen idee waarom hij eruit is gestemd.  ::ohno::
in de vooruitblik doet hij een poging het te begrijpen. Maar volgens mij is hij dan nog zo boos, dat hij niet echt goed kan luisteren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #23 Gepost op: 11-10-2012, 21:42:43 »
heei er is niets leuker dan wraak :P. Maarja Fajah is mn favoriet dus ik hoop toch stiekem dat Fajah weer wint.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gracia13

  • Forumlid
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #24 Gepost op: 11-10-2012, 21:47:12 »
Hoe troosteloos is dit!!Stelletje zwakkelingen!Als echte Robinson zou je zelfs moeten winnen van de in jouw ogen 'sterkste' speler!!Zou me ook zwaar genaaid voelen!Ze verknoeien het hele programma op deze manier!Ik vind Fa top,maar hoop dat Lodewijk al die losers er uit kan werken!Stank voor dank!Dan moet je niet aan zo'n programma mee doen!!
« Laatst bewerkt op: 11-10-2012, 21:53:54 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »

Offline michaelfan

  • Forumlid
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #25 Gepost op: 11-10-2012, 21:48:05 »
Zoiets heet het spelletje spelen. Zeker nooit Survivor gekeken.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #26 Gepost op: 11-10-2012, 21:51:37 »
Hoe troosteloos is dit!!Stelletje zwakkelingen!Als echte Robinson zou je zelfs moeten winnen van de in jouw ogen 'sterkste' speler!!Zou me ook zwaar genaaid voelen!Ze verknoeien het hele programma op deze manier!Ik vind Fa top,maar hoop dat Lodewijk al die losers er uit kan werken!Stank voor dank!Dan moet je niet aan zo'n programma mee doen!!

?? Wat zeg je nou allemaal? Niet aan zo'n programma mee doen? Zij spelen het spel juist WEL. Als Lodewijk zich hier niet overheen kan zetten had hij maar niet met het spel mee moeten doen.

Dit is juist waar voor mij ER om draait. Het SPEL. Overleven? Ja leuk en aardig, maar het is een SPEL. Tactisch spelen maakt het leuker. Als je dat niet doet (al deed Lodewijk het ook, samen met de broertjes en Fatima, dus jij praat jezelf een beetje tegen..) dan is het je eigen domme fout.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2012, 21:54:24 door Lukie4, Reden: verandering in de quote »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #27 Gepost op: 11-10-2012, 21:52:25 »
totaal geen tactisch inzicht, zeker na die voorzet van Fatima had hij munten moeten inzetten

een robinson moet ook weten hoe dit spel gespeeld wordt...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #28 Gepost op: 11-10-2012, 21:57:20 »
totaal geen tactisch inzicht, zeker na die voorzet van Fatima had hij munten moeten inzetten

een robinson moet ook weten hoe dit spel gespeeld wordt...
Helemaal mee eens
There's no show like a reality show ;)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #29 Gepost op: 11-10-2012, 21:59:07 »
Een totaal gebrek aan tactisch inzicht,
maar vind dit toch wel sneu.

Onzin! Als er een dubbelcomplot door Tess was opgezet ten koste van de pokervrienden en het pokertrio had geen munten ingezet, had je dat ook niet gezegd, denk ik. Wij kijken met meer info dan de kandidaten hebben. Lodewijk voelde zich safe met de steun van het pokertrio achter zich en had m.i. ook geen reden om anders te denken.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #30 Gepost op: 11-10-2012, 22:01:16 »
totaal geen tactisch inzicht, zeker na die voorzet van Fatima had hij munten moeten inzetten

Die opmerking was multi-intepretabel. Plus op de eilandraad is het moeilijk complotten smeden.
Geniet nooit met mate...

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #31 Gepost op: 11-10-2012, 22:04:02 »
Onzin! Als er een dubbelcomplot door Tess was opgezet ten koste van de pokervrienden en het pokertrio had geen munten ingezet, had je dat ook niet gezegd, denk ik. Wij kijken met meer info dan de kandidaten hebben. Lodewijk voelde zich safe met de steun van het pokertrio achter zich en had m.i. ook geen reden om anders te denken.
Zo zie ik dat niet. Met 5 munten, en door iedereen nu al bestempeld als mogelijke winnaar?
Dan moet je weten dat mensen je snel als een bedreiging kunnen zien.
In dit spel is iemand blind vertrouwen doorgaans niet erg slim.
There's no show like a reality show ;)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #32 Gepost op: 11-10-2012, 22:20:01 »
Zo zie ik dat niet. Met 5 munten, en door iedereen nu al bestempeld als mogelijke winnaar?
Dan moet je weten dat mensen je snel als een bedreiging kunnen zien.
In dit spel is iemand blind vertrouwen doorgaans niet erg slim.


Dat was nu juist hetgeen wat hij niet door had, dat 'm om die munten te doen was, hij snapte het gewoon niet.

Offline XDownOnYou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #33 Gepost op: 11-10-2012, 22:36:49 »
Ik zou het wel leuk vinden als Lodewijk nu wraak gaat nemen op het team. Het dakje eraf halen, stiekem viezigheid in hun eten doen en dat soort dingen. Lekker hun een beetje treiteren ::hypocriet::

Maar dat zou voor hem alleen maar negatief uitpakken natuurlijk. Maar het zou wel leuk zijn geweest :)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #34 Gepost op: 11-10-2012, 22:44:04 »
Ik ben een beetje bang dat hij zo teleurgesteld en boos is dat hij er geen zin meer in heeft. En het duel mat Fajah bewust verliest om naar huis te kunnen gaan.

En ik weet niet hoe je dit als Lodewijk zijnde door had kunnen hebben. Het trio was te goed met aardig tegen hem zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het niet zag aankomen. Jammer genoeg. Maar nu heeft de rest het trio door. Zowel Peggy als Fajah waren niet blij met deze wending. Dat las ik tenminste van hun gezichten. Ook zij zagen het totaal niet aankomen.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #35 Gepost op: 11-10-2012, 22:48:01 »
Ik ben een beetje bang dat hij zo teleurgesteld en boos is dat hij er geen zin meer in heeft. En het duel mat Fajah bewust verliest om naar huis te kunnen gaan.

En ik weet niet hoe je dit als Lodewijk zijnde door had kunnen hebben. Het trio was te goed met aardig tegen hem zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het niet zag aankomen. Jammer genoeg. Maar nu heeft de rest het trio door. Zowel Peggy als Fajah waren niet blij met deze wending. Dat las ik tenminste van hun gezichten. Ook zij zagen het totaal niet aankomen.
Ja dat geslijm.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2012, 23:00:49 »
Ervanuitgaande dat Lodewijk wist dat de broertjes pokerspelers waren en derhalve graag tactisch en strategisch denken had hij zeer zeker op zijn hoede moeten zijn. Hij had zelfs kunnen proberen om in te spelen op hun spelinzicht door ze een kans op betere kaarten in het vooruitzicht te stellen in de vorm van munten. Lodewijk had bijvoorbeeld kunnen voorstellen een aantal van zijn munten af te staan aan Christophe indien ze beiden de samensmelting zouden halen. Waarom? Om hun verbond te bekrachtigen, zelf een minder groot doelwit te worden en tevens de positie van de broertjes iets te versterken. En belofte maakt natuurlijk geen schuld binnen het spel, indien de omstandigheden het rechtvaardigen kan Lodewijk nog altijd afzien van deze belofte.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #37 Gepost op: 11-10-2012, 23:19:21 »
Ik denk dat ER heel goed in de gaten blijft houden hoeveel munten iedereen heeft, dus stiekem munten toespelen gaat denk ik niet lukken..
Vind het jammer dat Lodewijk weggestemd werd. Ik had even hoop toen Fatima gevraagd werd hoe ze zou stemmen en ze antwoordde "niet op gevoel, maar tactisch"  Dan had er bij hem toch een lampje moeten branden dat hij beter een paar munten zou inzetten.
Maar inderdaad lijkt het me mooi als hij van Fajah zou winnen en toch de samensmelting zou halen. Kan dan nog gezellig worden.. ;)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #38 Gepost op: 12-10-2012, 00:27:47 »
Grappig dat veel mensen vinden dat Lodewijk dit had kunnen zien aankomen... en dat hij geen tactisch inzicht heeft. Dat eerste is grote onzin. Dat tweede klopt inderdaad wel, maar dat geldt voor bijna alle kandidaten in alle jaargangen. Dit was gewoon een van de allerbeste complotten in ER ooit, door mensen die het zowel aandurven als het inzicht hebben om écht rücksichtslos tactisch te werk te gaan. Ik kijk al sinds het begin en kan me niet herinneren zoiets ooit eerder te hebben gezien. Meestal zijn de complotjes vooral bedoeld om de zwakkeren of minst leuken eruit te werken en worden gedoodverfde winnaars in een fauteuil naar in elk geval de samensmelting gedragen. Pas dan wordt de strijd wat individueler en moeten de sterke kandidaten wat meer op hun hoede zijn. Maar zelfs dan blijft de gunfactor nog steeds ruimschoots aanwezig. Als men iemand "robinsonwaardig" vindt, kan die vaak zo doorlopen naar de finale.

Dit is dus ook weleens leuk, al ben ik Lodewijk-fan en hoop ik dat hij terugkomt en iedereen eruit werkt. Maar die kans lijkt me zeer klein, omdat Fajah een enorme voorsprong heeft met haar duelervaring. Wat mij betreft een grote fout van de productie en ik denk dat de makers er zelf ook niet blij mee zijn.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Lodewijk Hoekstra [Kandidaat NL]
« Reactie #39 Gepost op: 12-10-2012, 13:39:17 »
In zekere zin vind ik het pokertrio meer robinsonwaardig dan Lodewijk, gezien hun tactisch inzicht en hun besef dat het een spel is. Lodewijk werd letterlijk door een aantal kampleden 'dé Robinson 2012' genoemd. Dit lijkt me juist heel nefast, als je met zo'n titel rondloopt en het maakt je ook niet perse 'dé Robinson 2012' daarvoor is het gewoon een te complex en subjectief begrip.