Auteur Topic: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]  (gelezen 40612 keer)

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #80 Gepost op: 9-11-2012, 05:23:52 »
Haha in godsnaam waar slaan die opmerkingen op van:
Ruud als je rijst wilt sparen had jij dan niks gegeten en Min Hee wel? Alsof Ruud geen rijst wil aanraken om Min Hee te pesten.
Ruud wilt nog geen rijst zodat ze hun voedsel voorraad kunnen verspreiden over alle resterende dagen. En iedereen dus een maaltijd heeft elke dag.
 
Ik vind dus zelfs dat je als Min Hee aanhanger Ruud dankbaar mag zijn. Want als Min Hee perse elke dag een maal wilt en nu al grote porties eet, dus dalijk uiteindelijk nog minder te eten heeft per dag en het uiteindelijk opgeeft of het niet meer kan volhouden.

Doet me eigenlijk denken aan een situatie waar de Pa/Ma weet wat het beste is voor hun kind, maar het kind dit weigert te accepteren, puur voor de gemakkelijkheid.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #81 Gepost op: 9-11-2012, 07:18:04 »
Hij had gewoon min hee wat rijst voor zichzelf moeten laten maken en meer niet. Dan was er niks aan de hand.
Hoezo heeft ze trouwens al 3 dagen niks op? zag haar de aflevering hiervoor nog een enorme bak banaan wokken. Ik heb het gevoel dat ze toch echt geen honger hebben.
En weer meer eten op dat winnaarseiland? belachelijk.
Daar erger ik me nou vreselijk aan, het is allemaal zoveel eten dit jaar.
Hier nog een taart over van het diner, die eten we nu nog wel even op.

Tactisch dom van Ruud om zo lang over de rijst te zeuren maar verder vond ik hem niet echt irritant.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #82 Gepost op: 9-11-2012, 09:46:57 »
LAstige aflevering.

Hoe vaak heeft MinHee zitten "zeuren" over eten?
De paar keer en dat het gelijk in beeld is gekomen? Of vaker?

Heeft MinHee recht op meer eten?
Heel stiekem vind ik eigenlijk van niet. ZE is nog niet mee geweest naar Winnaarseiland (al vind ik 3 personen meenemen wel veel, 1 persoon meenemen is zat). Als je dat weerspiegeld naar de huidige situatie, dan waren er meer geweest die niet veel gegeten hadden, waardoor het makkelijker te verkroppen is voor MinHee dat er gewoon weinig eten is.
Nu is zij de enige die nog geen luxe eten heeft gehad en snap ik haar ook wel. ZIj heeft honger, en wil ook meer eten.
En honger kan vervelende eigenschappen naar boven halen. En inderdaad, dan kan ze gaan zeueren, en daar zou Ruud ook begrip voor moeten hebben, als ERfan zijnde.

Ik sta ergens in eht midden qua gedrag van beiden.

Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #83 Gepost op: 9-11-2012, 12:40:09 »
Wie er gelijk heeft in die rijstdiscussie interesseert me eigenlijk niet, maar Ruud was tactisch gezien wel ongelofelijk dom bezig. Hij heeft met Gene, Joke en Min Hee drie bondgenoten die hij hierdoor weleens alle drie in één keer kan verliezen. Nu Fajah en Christophe lijnrecht tegenover elkaar staan, kan hij zich op dit moment ook onmogelijk aansluiten bij Christophe, Fatima en Peggy. Kortom, zijn positie was best sterk maar is door die hele discussie behoorlijk wankel geworden.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 13:54:11 door Molière »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #84 Gepost op: 9-11-2012, 12:58:37 »
Precies wat ik ook bedoelde, het was gewoon dom van Ruud, tactisch gezien.
Keep calm and eat chocolates!

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #85 Gepost op: 9-11-2012, 13:48:54 »
Wat een zeikerd. Alsof hij de leider in het kamp is die bepaald wat er gegeten mag worden. Als hij drie dagen niks gegeten zou hebben dan piepte hij wel anders. Hij voelt zich een beetje onaantastbaar met zijn drie munten.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #86 Gepost op: 9-11-2012, 13:51:59 »
Maar hoezo heeft die Min Hee drie dagen niets gegeten dan?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #87 Gepost op: 9-11-2012, 13:55:45 »
Haha in godsnaam waar slaan die opmerkingen op van:
Ruud als je rijst wilt sparen had jij dan niks gegeten en Min Hee wel? Alsof Ruud geen rijst wil aanraken om Min Hee te pesten.
Ruud wilt nog geen rijst zodat ze hun voedsel voorraad kunnen verspreiden over alle resterende dagen. En iedereen dus een maaltijd heeft elke dag.

Als men zich goed volgepropt, worden ook reserves opgebouwd die van pas kunnen komen bij een proef.  Ruud is op dit punt simpelweg egoïstisch en zoals eerder gepost tactisch dom bezig.  
Ook zijn gelul bij de hangproef om proberen af te leiden is gewoon mensen onnodig zich tegen je in het harnas jagen.

Ruud was ook de enige die hier een probleem van maakte en de rest heeft zich niet echt uitgesproken, indien er een soort van stemming over had geweest denk ik dat de rest hier geen probleem van gemaakt had.



Ik vind dus zelfs dat je als Min Hee aanhanger Ruud dankbaar mag zijn. Want als Min Hee perse elke dag een maal wilt en nu al grote porties eet, dus dalijk uiteindelijk nog minder te eten heeft per dag en het uiteindelijk opgeeft of het niet meer kan volhouden.

Dit slaat nergens op, dankbaar ??? hij denkt waarschijnlijk enkel aan de hoeveelheid porties hij persoonlijk zou moeten missen, indien hij geen proef wint en ze hem niet meenemen naar
eet-je-buikje-rond-eiland.
 
Ik vind hem een irritant, egoïstisch betweterig ratje dat goed is voor tv maar een aanwinst in je team zou ik hem echt niet durven noemen.

Vergeet niet dat Min Hee haar lichaam als geen ander kent, haar beroep is gelijkaardig met topsport.
En wat je al achter de kiezen hebt, kunnen ze je ook niet meer afnemen.  


Wat mij een beetje stoort is het zo lang en zo veel mogelijk opsparen van gekregen voedsel.
Qua overlevingsaspect heeft rantsoeneren alleen zin al je geen zicht hebt op een verandering van de situatie.  Bij ER zijn er om de 2-3 dagen proeven dus mogelijkheden zat om extra voedsel te winnen en in deze fase duurt het maximum nog 14 dagen dat je op iets ander moet overleven dan die gekregen rijst en bloem. Zo'n grote pot is ook niet optimaal om deze zaken lang te bewaren in dat klimaat aangezien deze regelmatig open gaat en er telkens relatief vochtige lucht aankan.

Op zich lijkt dat me dan niet een echt een grote opgave als je qua survival weet waar je mee bezig bent, indien de rijst ook werkelijk op zou zijn.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #88 Gepost op: 9-11-2012, 15:46:01 »
Als men zich goed volgepropt, worden ook reserves opgebouwd die van pas kunnen komen bij een proef.  Ruud is op dit punt simpelweg egoïstisch en zoals eerder gepost tactisch dom bezig.

Euh, Nee. Reserves opbouwen tijdens Robinson is gewoon een nee. Ik doe een studie gericht op het menselijk lichaam en in zo'n klimaat met zulke beperkte voeding bouw je één grote achterstand op betreft voedingsstoffen en breekt je lichaam per dag verder af. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je het proces (naar tot je niet meer kunt) remt door middel van elke dag nog iets binnen te krijgen. Als ze nu twee dagen zonder eten zitten durf ik te wedden dat het voor grotendeels van de groep afgelopen is.

Ruud was ook de enige die hier een probleem van maakte en de rest heeft zich niet echt uitgesproken, indien er een soort van stemming over had geweest denk ik dat de rest hier geen probleem van gemaakt had.

Als je goed oplet hoor je Gene instemmend ja zeggen op hetgeen wat Ruud zegt en Fajah herhaalt Ruud later in de aflevering toch?

Dit slaat nergens op, dankbaar ??? hij denkt waarschijnlijk enkel aan de hoeveelheid porties hij persoonlijk zou moeten missen, indien hij geen proef wint en ze hem niet meenemen naar
eet-je-buikje-rond-eiland.

Verder jouw interpretatie die ik ongegrond vind. Ruud heeft zelf meerdere malen aangegeven van: Wat eten we dan de week hierna? We moeten minder rijst eten als nu of anders hebben WE dalijk niks meer tijdens de laatste week.
Kortom sommige mensen zijn het eens met Min-Hee om gewoon volledig het rantsoen erdoorheen te stampen  binnen een paar dagen (omdat ze zelf honger heeft) ervan uitgaand dat de productie wel met een nieuwe pot rijst aan komt lopen als het op is.
Ik ben het eens met Ruud die ervoor wilt zorgen dat de hele groep tot het einde toe te eten heeft en vind dit juist zorgzaam tegenover de hele groep ipv te denken aan één individu. Daarom zeg ik dat ze hem ook wel dankbaar mogen zijn. Bovendien is het ook respectvol naar Fatima Chris en Peggy als die de volgende proef zouden verliezen.
 

Vergeet niet dat Min Hee haar lichaam als geen ander kent, haar beroep is gelijkaardig met topsport.
En wat je al achter de kiezen hebt, kunnen ze je ook niet meer afnemen.

Klopt ben ik met je eens.

Ik vind dat Ruud het spel leuk speelt en vind niks aan wat hij doet betweterig overkomen. Vraag me echt af waar andere mensen dat beeld door krijgen. Omdat hij nog zo'n jong uiterlijk heeft maar wel beslissingen voor een groep wilt nemen waar zich ook oudere mensen in bevinden? I dont know.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 15:53:11 door Duco »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #89 Gepost op: 9-11-2012, 17:04:46 »
Ik ben het ook wel eens met Ruud. En als Min Hee geen rode vruchten eet, is dat vooral haar probleem. Maar ik snap Min Hee ook wel als ze zich niet de wet wil laten voorschrijven door Ruud. De rest bemoeide zich er niet echt mee, dus dan kan ik me voorstellen dat het bij haar zo overkomt alsof hij in z'n eentje bepaalt hoeveel zij wel of niet mag eten. Terwijl zij de afgelopen dagen al veel minder gegeten heeft dan de rest. Tel daarbij op dat honger inderdaad wel wat nare trekjes naar boven kan halen, zoals iemand eerder opmerkte, en ik begrijp haar reactie wel.

Ik begrijp ze allebei dus wel, maar uiteindelijk ben ik het wel eens met Ruud, ook al kwam hij een beetje irritant over.

O, wat ik trouwens wel onzin vind zijn de opmerkingen dat hij haar gewoon wat meer had moeten laten eten of wat dan ook. Kom op zeg, je hebt zelf ook honger, hoor. Waarom zou je een ander bewust sterker gaan maken ten koste van jezelf? Zeker met het oog op de proeven die er nog gaan volgen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #90 Gepost op: 9-11-2012, 17:09:22 »
Euh, Nee. Reserves opbouwen tijdens Robinson is gewoon een nee. Ik doe een studie gericht op het menselijk lichaam en in zo'n klimaat met zulke beperkte voeding bouw je één grote achterstand op betreft voedingsstoffen en breekt je lichaam per dag verder af. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je het proces (naar tot je niet meer kunt) remt door middel van elke dag nog iets binnen te krijgen. Als ze nu twee dagen zonder eten zitten durf ik te wedden dat het voor grotendeels van de groep afgelopen is.

Vanaf een inname van een bepaalde hoeveelheid koolhydraten per dag verbrand het lichaam geen vetten maar enkel de suikers. Je hebt dan verschillende soorten koolhydraten zoals rijst die vetten iets meer vasthouden en je hebt de suikers van fruit die vooral tijdelijk energie geven maar op lange termijn gewoon verbranden. 

Eten op regelmatige basis bevorderd juist het metabolisme  en werkt de afbraak van het lichaam juist in de hand en zeker bij dit klimaat. Pas vanaf er geen vetreserve meer is, zijn de spieren aan de beurt. Maar eer men in dit stadium komt moet je al 2 tot 3 weken totaal niets gegeten hebben.  --> om af te vallen wordt aangeraden 5-6 keer kleine porties zn niet na 19h te eten, om reserves te behouden: eten in grotere porties en slechts 2 keer (na de middag en na 20h). Eten voor je gaat slapen geeft het voordeel dat je niets van vetten verbrand en je het warm hebt tijdens da nacht.  Niet echt een aanrader qua gezondheid om voor de rest van je leven te doen maar voor dit programma uiterst doenbaar.

Dit heb ik zelf ondervonden, ik betwist je studies niet maar weet redelijk goed hoe mijn lichaam werkt en ook in zo'n klimaat.  Niet in dezelfde omstandigheden maar wel gelijkaardig.  2 dagen zonder eten is doenbaar, zelfs een week na zo'n BBQ schranspartij waarbij terug  een kleine vetreserve werd aangelegd...

Sommige mensen zijn het eens met Min-Hee om gewoon volledig het rantsoen erdoorheen te stampen  binnen een paar dagen (omdat ze zelf honger heeft) ervan uitgaand dat de productie wel met een nieuwe pot rijst aan komt lopen als het op is.


Ervan uitgaan is een andere zaak, maar het is reality tv.  In geval dat ze neervallen van de honger gaat de productie niet enkel toekijken.

Ze kunnen hier heel subtiel op inspelen:

In 2007 zaten ze door hun rijst (omdat iemand de pot had laten vallen), gaven ze de winnaar van de proef de keuze voor een persoonlijk prijs of rijst voor heel de groep.  ::vergroot::

Maar zoals eerder gezegd weten ze niet hoelang de rijst meegaat in die grote potten die regelmatig opengesteld worden aan vochtige lucht en dan is het beter alles te hebben geconsumeerd dan rantsoeneren met de kans dat er schimmel op komt en te moeten weggooien.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 17:53:50 door reaver »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #91 Gepost op: 9-11-2012, 17:48:08 »
Toch heb ik ze tijdens de strijd der titanen serie ook rijst zien eten die helemaal onder de grijze schimmel zat!   ::kots::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #92 Gepost op: 9-11-2012, 17:50:08 »
Tja dat is een andere zaak, maar dan moeten ze ook niet komen klagen dat ze ziek worden. 

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #93 Gepost op: 10-11-2012, 05:12:56 »

Weet iemand eigenlijk waarom Min Hee geen rode vruchten eet?

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #94 Gepost op: 10-11-2012, 19:16:36 »
In 2007 zaten ze door hun rijst (omdat iemand de pot had laten vallen), gaven ze de winnaar van de proef de keuze voor een persoonlijk prijs of rijst voor heel de groep.  ::vergroot::

Maar zoals eerder gezegd weten ze niet hoelang de rijst meegaat in die grote potten die regelmatig opengesteld worden aan vochtige lucht en dan is het beter alles te hebben geconsumeerd dan rantsoeneren met de kans dat er schimmel op komt en te moeten weggooien.

Ik heb bijna in elk jaar wel een proef gezien waar ze een pot rijst konden winnen, waarbij nooit als reden is opgegeven dat het komt omdat ze geen voedsel meer hadden of het verloren hadden.

Sterker nog, in jaar 2000 werd de helft van hun voorraad in beslag genomen.
In 2003 (het ergste honger seizoen ever) zat het mannen kamp op eiland Timo waarbij ze een klein potje rijst mee kregen en dus elke dag op insecten soep leefde, en sommige kandidaten moesten huilen bij het krijgen van een halve hap vlees. In dat seizoen viel iedereen van de uitputting in slaap tijdens het koken van hun potje rijst en was alles aangebrand, zij kregen toen ook niks meer.
Kan zo wel elk seizoen afgaan maar heb de productie nooit tegemoet zien komen betreft voeding tenzij het echt vooraf gepland was voor bij een proef.

 ::vergroot::

Dus vandaar vind ik Min Hee's redenatie nergens op slaan
« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 19:19:06 door Duco »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #95 Gepost op: 10-11-2012, 19:41:13 »
Ik heb bijna in elk jaar wel een proef gezien waar ze een pot rijst konden winnen, waarbij nooit als reden is opgegeven dat het komt omdat ze geen voedsel meer hadden of het verloren hadden.

De reden was in 2007 ook niet opgegeven maar als men tussen de regels van 'reality' kan lezen...

Bij dit programma is het logisch dat er conflicten komen mbt het voedsel (bananenincident, de kok die het verwijt kreeg te veel te proeven,...) er is imo ook geen goede of foute keuze door eten te willen rantsoeneren of op te consumeren. 

Min Hee heeft 6 dagen geen extraatje gehad, om dan de les gespeld te worden van iemand dat dit wel heeft ervaren vind ik dat ze nog kalm heeft gereageerd.

In Survivor krijgt men vaak de eerste dagen niets, zelfs geen vuurstaal en elke vorm van gekregen eten wordt zo snel mogelijk geconsumeerd.  Nogmaals als voedsel bedorven geraakt en moet weggegooid worden heeft niemand er wat aan.


Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #96 Gepost op: 10-11-2012, 22:35:22 »
De reden was in 2007 ook niet opgegeven maar als men tussen de regels van 'reality' kan lezen...

Bij dit programma is het logisch dat er conflicten komen mbt het voedsel (bananenincident, de kok die het verwijt kreeg te veel te proeven,...) er is imo ook geen goede of foute keuze door eten te willen rantsoeneren of op te consumeren. 

Min Hee heeft 6 dagen geen extraatje gehad, om dan de les gespeld te worden van iemand dat dit wel heeft ervaren vind ik dat ze nog kalm heeft gereageerd.

In Survivor krijgt men vaak de eerste dagen niets, zelfs geen vuurstaal en elke vorm van gekregen eten wordt zo snel mogelijk geconsumeerd.  Nogmaals als voedsel bedorven geraakt en moet weggegooid worden heeft niemand er wat aan.



Juist en in welke serie was het ook weer dat er een gigantische bonje ontstond over een halve appel!

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #97 Gepost op: 10-11-2012, 23:55:25 »

Dit slaat nergens op, dankbaar ??? hij denkt waarschijnlijk enkel aan de hoeveelheid porties hij persoonlijk zou moeten missen, indien hij geen proef wint en ze hem niet meenemen naar
eet-je-buikje-rond-eiland.
 

Wat mij een beetje stoort is het zo lang en zo veel mogelijk opsparen van gekregen voedsel.
Qua overlevingsaspect heeft rantsoeneren alleen zin al je geen zicht hebt op een verandering van de situatie.  Bij ER zijn er om de 2-3 dagen proeven dus mogelijkheden zat om extra voedsel te winnen en in deze fase duurt het maximum nog 14 dagen dat je op iets ander moet overleven dan die gekregen rijst en bloem. Zo'n grote pot is ook niet optimaal om deze zaken lang te bewaren in dat klimaat aangezien deze regelmatig open gaat en er telkens relatief vochtige lucht aankan.

Op zich lijkt dat me dan niet een echt een grote opgave als je qua survival weet waar je mee bezig bent, indien de rijst ook werkelijk op zou zijn.


Mee eens. Ransoeneren heeft alleen zin in een uitzichtloze overlevingssituatie. Dit is idd een spel waar de situatie om de 3 dagen veranderd en waar je een team met programma makers hebt die bij wet mensen niet mogen laten verhongeren. Het is dom en fanatiek van Ruud om hier zo'n punt van te maken. Hij checkt ook niet bij de andere deelnemers en begint gewoon te bepalen voor anderen waarvan hij de situatie niet goed kan overzien. Min Hee is gelukkig pittig genoeg om Ruud te laten lullen en gewoon rijst te koken.

Ik vind Ruud vanaf het begin al mateloos irritant en onvolwassen. Die jongen heeft helemaal geen situatie inzicht. Lozen die gast.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #98 Gepost op: 11-11-2012, 12:10:15 »
Min Hee is mijn favoriet en al bij al staat Ruud ook nog hoog op mijn lijstje. Hij begint in mijn ogen wel wat hoogmoedig te worden. Hij denkt dat hij samen met Fajah iedereen te slim af is/gaat zijn, bijvoorbeeld toen Gene dan toch nog 2 munten inzette.

Ik denk dat hij echt in de gevarenzone begint te komen op de komende eilandraden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #99 Gepost op: 12-11-2012, 14:11:48 »