Auteur Topic: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]  (gelezen 40629 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #40 Gepost op: 30-09-2012, 14:03:31 »
Met een kaart is het natuurlijk makkelijk.  In de plaats van zich te organiseren, kwam hij meer over als een kip zonder kop.  We weten ook niet hoelang die zoektocht heeft geduurd en of ze paar keer verloren zijn gelopen dus vind het allemaal relatief.

Het lijkt wel alsof je gewoon redenen zoekt waarom hij dingen verprutst.. Wat maakt het nou uit als ze een paar keer verkeerd zijn gelopen. Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat Gene, Zoë of Joke het heeft verprutst want die hebben Ruud niet erop gewezen dat ze verkeerd lopen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #41 Gepost op: 30-09-2012, 14:12:48 »
Welnee ze stelden olivier verantwoordelijk voor het verlies van de proef omdat hij dat ook grotendeels was. Hij paste de tactiek aan, hij verpestte de voorsprong door niet te luisteren. Daar doelde Tess en Ruud op, op het feit dat Olivier niet luisterde. Dat Gene het meteen weer voor zijn behemelde olivier opneemt zegt veel over hem.
Olivier was stront eigenwijs bij de proef met de platformen en Tess en Ruud besloten dat het na 4x zeggen dat het niet werkte hem toch maar te laten gaan omdat hij toch niet luisterde.

Met alle respect voor Joke maar dit was een proef die op het lijf was geschreven voor aagje. Ze hadden voorsprong maar die werd alsnog weggeblazen door de tactiek van het andere team.
Rood kwam geeneens tot aan het platform dus we weten ook niet hoe Joke het gedaan zou hebben op die draaiende touwladder.  

Persoonlijk vond ik de tactiek van Olivier kans op slagen hebben als iedereen echt meegewerkt zou hebben ipv het voor het behoud van de teamspirit het enkel 'ok' te vinden en verder er ook niets mee te doen.

En de uitleg van Ruud en Tess was van die 4x was ook niet in aanwezigheid van Olivier dan is het ook makkelijker om de boel naar je hand te zetten of de kijker te overtuigen...

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #42 Gepost op: 30-09-2012, 14:21:07 »
Door wie kwamen ze niet op het platform? juist ja dankzij Olivier. Omdat Hij de tactiek veranderde.
Niet Ruud dus of Tess nee Rambo.
En ja Joke was die ladder waarschijnlijk niet opgekomen maar wat dan nog?
Vind dat je idd loopt te zoeken naar redenen om Ruud af te kraken.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #43 Gepost op: 30-09-2012, 14:35:06 »
Door wie kwamen ze niet op het platform? juist ja dankzij Olivier. Omdat Hij de tactiek veranderde.
Niet Ruud dus of Tess nee Rambo.
En ja Joke was die ladder waarschijnlijk niet opgekomen maar wat dan nog?
Vind dat je idd loopt te zoeken naar redenen om Ruud af te kraken.

En de tactiek die ze eerst hadden werkte dan zo feilloos?

Redenen zoeken of niet, noem het wat je wil.

Imo krijgt hij iets te veel eer dan hij toekomt en over de grootste blunder (de puzzel) wordt niet meer gesproken. Dus als het echt zou gaan om het afrekenen op het verprutsen van een proef hadden ze Ruud in aflevering 2 er moeten uit stemmen.  De vraag is dan of Tess en Willie op Ruud gestemd zouden hebben

Dan hadden ze Willie bij de platformproef en op zich ook een voordeel tegenover Ruud

Het komt voor mij over dat ze zich er gewoon uit proberen te lullen terwijl ik eerder het gevoel heb dat Ruud van het begin de leidersrol wilde opeisen maar Olivier daar af en toe een stokje voor stak.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #44 Gepost op: 30-09-2012, 14:37:22 »
Grappig dat ik me in niks van wat jij net typt kan vinden.
Ja Ruud had een enorme fout gemaakt bij de puzzel, dat heb ik ook gezegd. Dom van hem.
Maar naar mijn mening hemel je olivier veel te veel op. Omdat hij een belg is wellicht net zoals jij.
Maar ik vind het sneu hoe je hier naar redenen zit te zoeken om elke Nederlander af te kraken. ::ohno::

En ja de eerste tactiek werkte toch, ze waren al over de helft. Waarom dan in godsnaam eigenwijs doen en iets anders proberen?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #45 Gepost op: 30-09-2012, 14:39:45 »
Grappig dat ik me in niks van wat jij net typt kan vinden.
 
Maar naar mijn mening hemel je olivier veel te veel op. Omdat hij een belg is wellicht net zoals jij.
Maar ik vind het sneu hoe je hier naar redenen zit te zoeken om elke Nederlander af te kraken. ::ohno::


Het is ook mijn persoonlijke indruk, Ik hemel niemand op, ik kan me enkel vinden in zijn uitspraken en jij bent het nu wel dat er weer een nationaliteitszaak van moet maken. 

"Elke  Nederlander", ook lekker oppervlakkig dan van jouw kant.... Ik vind lodewijk, fatima en paul(ok hij is niet geheel nl) ook toppers maar ze hebben ook nog geen tegenwind gehad zoals Olivier heeft mogen ervaren.




En ja de eerste tactiek werkte toch, ze waren al over de helft. Waarom dan in godsnaam eigenwijs doen en iets anders proberen?


Misschien omdat de eerste manier veel te intensief was en te traag vooruit ging?

Hij werkte, maar niet feilloos
« Laatst bewerkt op: 30-09-2012, 14:56:37 door reaver »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #46 Gepost op: 30-09-2012, 14:42:56 »
Ja je weet het mooi te verzinnen.
Ik denk eerder dat Olivier even wilde laten zien hoe goed hij was ( kijk mij nou eens die balk alleen vast houden! ) en niet in schatte dat het niet te doen was.
Net zoals hij de proef tegen Fajah compleet verpest heeft puur door ruimtelijk inzicht niet te hebben, net zoals hij tegen tess ook al niet zag.

Maar goed het gaat hier over Ruud en ik vind dat hij het goed doet tot nu toe. Klaar.  ::bravo::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #47 Gepost op: 30-09-2012, 14:52:59 »
Ja je weet het mooi te verzinnen.

Ik denk eerder dat Olivier even wilde laten zien hoe goed hij was ( kijk mij nou eens die balk alleen vast houden! ) en niet in schatte dat het niet te doen was.

Beetje pot verwijt de ketel-uitspraak denk je niet...


Net zoals hij de proef tegen Fajah compleet verpest heeft puur door ruimtelijk inzicht niet te hebben,

Met het voordeel dat fajah deze proef al eens heeft gedaan, ze inmiddels een mooie tactiek kon bedenken en niet zoveel adrenaline in haar lijf heeft zoals bij de eerste keer.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2012, 23:20:51 »
Heftige discussie gaande zie ik!

Maar over Ruud, ik vind hem een goede speler, en ben blij dat hij tactisch speelt, dat maakt het spel net ietsje leuker om naar te kijken vind ik. Hij moet wel oppassen met de hele tijd het voortouw willen nemen nu, een leiderspositie loopt vaak verkeerd af. Hoop dat hij en Tess bij de herindeling weer bij elkaar komen, maar ik ben er bang voor.
There's no show like a reality show ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #49 Gepost op: 3-10-2012, 08:04:38 »
Iemand in dat team moet wel het voortouw nemen, want die groep valt anders in slaap!
Wat een saai team. Gene, Zoë en Joke daar zit helemaal niets in en ben blij dat Ruud en Tess in die groep zitten. Ruud stimuleerd de groep juist, en nog kost het (vooral) de Belgen veel moeite om zich in te spannen. Ook toen ze op zoek gingen naar de schat. Ruud spoort ze aan om te gaan zoeken, kost allemaal veel moeite want die Belgen blijven liever op het platform zitten ofzo. OK, Ruud gaat af en toe verkeerd tijdens het zoeken daar kan je over zeuren maar kom op zeg! Ruud vind de schat uiteindelijk wel, wie weet was de schat anders wel door het andere kamp weggekaapt.
Ben al helemaal blij dat Fajah nog in het spel zit anders was het echt een doodsaai spel, aangezien ik het andere kamp nog saaier vind.. gaap!
 

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #50 Gepost op: 3-10-2012, 09:39:08 »
Ik vind het ook wel mooi hoe Ruud zich inderdaad vol overgave in het spel stort.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #51 Gepost op: 3-10-2012, 09:53:45 »
Ik kan Ruud wel waarderen, hij wil graag het alfamannetje zijn maar heeft (nog) niet de bijbehorende kennis, ervaring en natuurlijke uitstraling om die rol zonder slag of stoot te kunnen claimen. Binnen zijn huidige team zie ik dat ook niet gebeuren daar zelfs de vrouwen grote vraagtekens bij hem plaatsen (en die zijn doorgaans makkelijker in het accepteren van een alfamannetje dan de mannen). Ondanks de omstandigheden blijft Ruud echter voortdurend vechtlust en vastberadenheid tonen én denkt hij eerder in oplossingen dan in problemen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #52 Gepost op: 5-10-2012, 15:19:45 »
Jongens en meisjes, Joke had sowieso geen kans tegen Aagje met die proef :P
Aagje is ex-turnster met een perfecte balans, joke stond de gehele proef maar te klungelen en kwam geen steek verder, natuurlijk ook omdat de tactiek van Olivier natuurlijk niet ging werken. Olivier zocht gewoon naar een alternatief plan omdat hij zag dat Aagje als een speer ging.. Kamp Noord had in deze proef gewoon geen schijn van kans... ::vergroot::

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #53 Gepost op: 12-10-2012, 22:38:43 »
Eindelijk een proef gewonnen, dat gunde ik hem echt  ::tandpastasmiley::

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #54 Gepost op: 17-10-2012, 23:05:09 »
Even in het algemeen, ik lees hier vaak (toch?) dat hij zo sterk is, maar ik zie dat eigenlijk niet in de afleveringen. Of ligt dat aan mij?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #55 Gepost op: 18-10-2012, 00:40:32 »
Sterk qua kracht? Dat lees ik niet echt terug eigenlijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #56 Gepost op: 18-10-2012, 01:24:27 »
Hij is tactisch wel redelijk sterk tot nu toe, maar sterk qua kracht heb ik ook nog niemand horen zeggen. nouja misschien alleen Gene ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #57 Gepost op: 18-10-2012, 19:39:37 »
Zo tactisch sterk vond ik hem ook niet. Hij smeedde een complot met Tess, wat voor de hand lag gezien hun situatie. Hij gaf Tess de raad om munten in te zetten, wat ook voor de hand lag. Hij zette zelf munten in, wat logisch lijkt maar het eigelijk niet is: als hij een complot van de Vlamingen vermoedde, dan had hij kunnen weten dat ze niet het risico zouden lopen om te stemmen op iemand met genoeg munten om de meerderheid om te gooien: als hij er 3 inzet blijft hij, en de Vlamingen kunnen dat risico niet lopen en gaan dus nooit op hem stemmen, dus hij heeft eigelijk 2 munten weggegooid.

Pas op, ik denk dat de meeste deelnemers niet genoeg tactisch doorzicht hebben hiervoor en Ruud kan dus makkelijk bovengemiddeld doorzicht hebben, maar echt sterk kan je dat toch niet noemen, geef toe.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #58 Gepost op: 19-10-2012, 18:55:54 »
Ruud in de samensmelting  ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ruud Feltkamp [kandidaat NL]
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2012, 10:36:19 »
Hij zette zelf munten in, wat logisch lijkt maar het eigelijk niet is: als hij een complot van de Vlamingen vermoedde, dan had hij kunnen weten dat ze niet het risico zouden lopen om te stemmen op iemand met genoeg munten om de meerderheid om te gooien: als hij er 3 inzet blijft hij, en de Vlamingen kunnen dat risico niet lopen en gaan dus nooit op hem stemmen, dus hij heeft eigelijk 2 munten weggegooid.

En dan?
Misschien stemmen ze toch op Ruud??
En dan ligt hij eruit ....

Het is goed dat hij 2 munten inzette!  ::ok::
De Belgen (in voornalig kamp rood) namen ook het risico dat er niet op Aagje gestemd kon worden.
Hierdoor kreeg Zoë een zwarte stem en dit werd de volgende aflevering ook haar exit.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.