Auteur Topic: Tess Milne [Kandidaat NL]  (gelezen 67709 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #180 Gepost op: 19-10-2012, 14:36:11 »
Ze snapt het spelletje niet nee maar wat kun je doen als je een pokertrio hebt je kan moeilijk met Peggy gaan samenspannen dan heb je nog 3-2 en als ze Lodewijk had benaderd had totaal geen zin gehad ze heeft ook alle grote pech dat ze elke keer in het verkeerde kamp zit ongelovelijk oneerlijk.

Op dat moment was het kalf al verdronken omdat ze ervoor te veel steken heeft laten vallen.

Oneerlijk of niet het gaat om een 'meerwaarde' in een team, als je buiten een alliantie valt is dat meestal omdat je geen meerwaarde hebt(fysiek, vertrouwen, sfeer,...). 

In het eerste team heeft ze haar eigen lot bezegeld om steeds met de andere Nedelanders mee te stemmen en nooit heeft geprobeerd om mee te werken met de Belgen.  Integendeel ze klapt dicht wanneer Willie dit probeerde en dat had voor haar misschien een kantelpunt kunnen zijn.

Ze heeft kansen genoeg gehad maar helaas niet benut en dan verdien je om op deze manier afgestraft te worden, vind het enkel jammer dat het ten koste is van andere kandidaten die imo veel boeiender waren.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #181 Gepost op: 19-10-2012, 14:40:09 »
Ook nu weer in de biecht samen met Fajah bewees ze dat ze echt 0,0 tactisch inzicht heeft. Fajah moest bijna alles voorkauwen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #182 Gepost op: 19-10-2012, 15:28:38 »
Ze snapt het spelletje niet nee maar wat kun je doen als je een pokertrio hebt je kan moeilijk met Peggy gaan samenspannen dan heb je nog 3-2 en als ze Lodewijk had benaderd had totaal geen zin gehad ze heeft ook alle grote pech dat ze elke keer in het verkeerde kamp zit ongelovelijk oneerlijk.

Daar is niets oneerlijks aan, ze mag juist blij zijn dat de kampverdeling zo is gelopen dat ze steeds net in een kamp zat waar ofwel een sterkere speler in zat of iemand waar meer mensen een hekel aan hadden en die boven haar prefereerden als afvaller of die haar als speelbal hebben gebruikt voor hun eigen snode plannetjes anders had ze er allang uitgelegen.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #183 Gepost op: 19-10-2012, 15:37:38 »
Ze snapt het spelletje niet nee maar wat kun je doen als je een pokertrio hebt je kan moeilijk met Peggy gaan samenspannen dan heb je nog 3-2 en als ze Lodewijk had benaderd had totaal geen zin gehad ze heeft ook alle grote pech dat ze elke keer in het verkeerde kamp zit ongelovelijk oneerlijk.

Het was juist eerder oneerlijk dat zij er nog inzat tegenover enkele andere kandidaten. Zij heeft nauwelijks een echt bijdrage in de proeven gehad. Knap van dat koeienoog, maar dit had iedereen gegeten op Peggy en Zoe na waarschijnlijk. Verder zat ze telkens in het verliezende kamp, wat toch te denken moet geven. Evenals het feit dat ze niet het touw in klom bij de eerste proef.

Daarnaast zijn de fysiek sterkere Olivier en Lodewijk en de tactisch betere Willie al naar huis. En moet Fajah nu al wekenlang zichzelf redden door middel van proeven. Deze mensen zijn misschien minder 'lief' dan Tess en daardoor eerder geslachtofferd. Maar als je het heel sec bekijkt is alleen Zoë's exit logischer/meer terecht geweest kijkend naar robinsonwaardigheid.

Verder heeft ze kansen genoeg gehad om het spel anders te laten verlopen, maar er 0 gegrepen.
Bij de allereerste eilandraad lieten Tess, Willie en Ruud het na om Fajah te redden. Dat de belgen op Fajah of Willie zouden gaan stemmen leek er wel aan te komen. Ze zijn vervolgens alle vier niet zo slim geweest om hun pijlen van Zoe ( die logischerwijs munten inzette) te verplaatsen naar iemand die het niet verwachtte bijv een Gene of Olivier.

Die aflevering daarna toen Willie met een plan kwam om Ruud te elimineren hield ze haar mond dicht. Achteraf is dit slim geweest, omdat de Belgen toch wel liever Willie kwijt speelde. Maar het leek haar weer allemaal te ontgaan.

Dat Olivier eruit gestemd werd is een goede zet geweest, maar wel op het conto van Ruud bij te schrijven. Want Tess snapte er niet veel van toen.

Die keer daarna moest Zoë vertrekken door dom stem gedrag van de Belgische spelers. Anders had zij er zo uitgestemd kunnen worden. Ze heeft toen wederom niks ondernomen.

En haar grootste blunder is toch wel geweest om vorige week haar mond te houden. Ze dacht veels te veel op de korte termijn. Iedereen die ook maar enig tactisch vernuft heeft zou weten dat ze zich nooit bij het pokertrio zouden moeten aansluiten. In andere robinsonedities kon je makkelijk allianties met bijv 4 spelers aangaan. Maar nu gaat het om 2 broers en een goede kennis uit hun werkveld. Dat ligt toch even anders. Tess en Lodewijk zijn hier heel erg naief in geweest. Hopelijk is Peggy slimmer, want zij zit nu in een hele goede positie en kan nog alle kanten op.

Tess had vorige week haar plekje in de samenstelling kunnen veiligstellen door het vertrouwen dat ze kreeg van Fatima en de broers. In wezen namen deze een groot risico door Tess hierin te betrekken. Dit hadden ze niet hoeven doen aangezien ze enkel tegen Lodewijk hadden moeten zeggen dat ze op Tess zouden stemmen. Dan had 3 stemmen voor Lodewijk genoeg geweest om hem te elimineren.
Tess had Lodewijk moeten inlichten en daarna Peggy. Het enige risico dat Lodewijk zou lopen was dat hij 1 a 2 munten zou moeten inzetten van zijn 5. Als ze slim waren hadden ze vorige week totaal onverwacht Fatima weggestemd. Dan waren ze in de meerderheid en konden ze daarna de pokerbroer zonder munten wegstemmen.

Dit had een veel veiligere en stabielere situatie voor Tess geweest. Dat ze nu dan weggestemd is, is ook meer dan logisch en niet oneerlijk vind ik.

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #184 Gepost op: 19-10-2012, 15:43:02 »
Tess idd tactisch zwak, maar nu zien we geen Tess in bikini meer op TV :P:(

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #185 Gepost op: 19-10-2012, 15:52:58 »
Tess idd tactisch zwak, maar nu zien we geen Tess in bikini meer op TV :P:(
Ze hebben niet voor niets RTL XL ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #186 Gepost op: 19-10-2012, 17:47:03 »
Hoewel ik Tess geweldig vind  ::love::, ze is alleen met geluk zo ver gekomen. Het enige wat ze klaargespeeld heeft is die stemming tegen Olivier. Fajah verdient het wat mij betreft meer om door te gaan... en het levert hoogstwaarschijnlijk een leuker spel op na de samensmelting.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #187 Gepost op: 19-10-2012, 18:04:35 »
Hoewel ik Tess geweldig vind  ::love::, ze is alleen met geluk zo ver gekomen. Het enige wat ze klaargespeeld heeft is die stemming tegen Olivier. Fajah verdient het wat mij betreft meer om door te gaan... en het levert hoogstwaarschijnlijk een leuker spel op na de samensmelting.
Nou, eerlijk is eerlijk, dat heeft Ruud klaargespeeld... Hij moest wederom alles voorkauwen. Ze heeft echt geluk gehad dat ze zo lang een goede band had met spelers die tactisch wel sterk waren.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #188 Gepost op: 19-10-2012, 18:12:23 »
Tess idd tactisch zwak, maar nu zien we geen Tess in bikini meer op TV :P:(

We hebben altijd nog het intro filmpje  :P

Nee Tess is niet de meest slimme kandidaat die ooit aan ER heeft meegedaan. Ze is telkens compleet verrast als er een complot wordt gesmeed. Ze had ook wel wat meer haar best mogen doen om de broertjes en Fatima op een ander spoor te zetten. Van wat wij gezien hebben heeft ze dat niet gedaan.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #189 Gepost op: 19-10-2012, 19:03:00 »
Verdiende exit.

Ik vind Tess een superleuk mens maar een slechte Robinsonkandidaat.
Enig tactisch inzicht moet je toch wel hebben.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #190 Gepost op: 19-10-2012, 19:57:51 »
Deed volgens mij toch net iets teveel haar best om zich te integreren. Mss zal het veranderen van team achteraf wel een vergiftigd geschenk blijken als je ziet dat net nu de plannen van het gele team naar boven komen, daar krijgt zij vast een rol in :-)

Zoals verwacht dus!


Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #191 Gepost op: 19-10-2012, 20:06:42 »
Ik lees hier 'tactisch zwak', vreemd toch... Volgens mij is zij gewoon altijd in een nadelige situatie terecht gekomen waar zij niets kom aan veranderen. Lodewijk benaderen om tegen het trio te stemmen zou toch niet lukken want hij was te goed en geloofde mee te zullen doen met hen.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2012, 20:25:21 door planetwave »

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #192 Gepost op: 19-10-2012, 20:18:59 »
Super lief meisje, maar ik vind ook dat ze het tactisch zwak heeft gespeeld, ik stond met verbazing te kijken dat ze er zo makkelijk in meeging om Lodewijk weg te stemmen, ze had Peggy en Lodewijk kunnen benaderen met het complot van de tweeling en Fatima en zo haar eigen trio kunnen vormen tegen hen, gemiste kans, jammer! Ze wist dat ze next was =/

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #193 Gepost op: 19-10-2012, 20:25:45 »
Ik lees hier 'tactisch zwak', vreemd toch... Volgens mij is zij gewoon altijd in een nadelige situatie terecht gekomen waar zij niets kom aan veranderen. Lodewijk benaderen om tegen het trio te stemmen zou toch niet lukken want hij was te goed en geloofde mee te doen met hen.

Ze kon het in ieder geval proberen, en als Lodewijk haar niet geloofde zou ze alsnog met het trio mee kunnen stemmen. Had niks uitgemaakt voor het resultaat, want als Lodewijk haar niet geloofde zou hij toch ook geen munten inzetten?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #194 Gepost op: 19-10-2012, 20:28:39 »
Super lief meisje, maar ik vind ook dat ze het tactisch zwak heeft gespeeld, ik stond met verbazing te kijken dat ze er zo makkelijk in meeging om Lodewijk weg te stemmen, ze had Peggy en Lodewijk kunnen benaderen met het complot van de tweeling en Fatima en zo haar eigen trio kunnen vormen tegen hen, gemiste kans, jammer! Ze wist dat ze next was =/

Zo makkelijk zeg je, ze was nieuw in het team (wat het volgens mij net moeilijk maakt) en ging er misschien vanuit dat Peggy de volgende was waardoor ze juist gepast meekon naar de samensmelting.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #195 Gepost op: 20-10-2012, 03:03:55 »
Dat Tess "gewoon even" naar Peggy en Lodewijk had moeten stappen om een tegencomplot te beginnen, is wel héél makkelijk praten natuurlijk. Het lijkt me vooral wishful thinking, want ik vraag me af hoeveel mensen dat nou daadwerkelijk hadden gedaan. Je krijgt uit het niets ineens drie bondgenoten die jou bij hun plan betrekken, waarom zou je op dat moment, als je dus de kans wordt geboden de komende eilandraad te overleven, onnodig risico willen nemen door een ingewikkeld tegencomplot te initiëren? Omdat het trio te sterk is en jou uiteindelijk ook weg zal stemmen? Zal best, maar op zo'n moment mag je er toch van uitgaan dat dat nog wel even duurt, en wie weet wat er in de tussentijd nog verandert.

Ik vind ook dat Tess niets van het spel snapt, maar dan nog moeten we niet gaan overdrijven. Niet elke gemiste kans is een enorme tactische blunder.

I-love-paars

  • Gast
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #196 Gepost op: 20-10-2012, 10:56:49 »
Dat Tess "gewoon even" naar Peggy en Lodewijk had moeten stappen om een tegencomplot te beginnen, is wel héél makkelijk praten natuurlijk. Het lijkt me vooral wishful thinking, want ik vraag me af hoeveel mensen dat nou daadwerkelijk hadden gedaan. Je krijgt uit het niets ineens drie bondgenoten die jou bij hun plan betrekken, waarom zou je op dat moment, als je dus de kans wordt geboden de komende eilandraad te overleven, onnodig risico willen nemen door een ingewikkeld tegencomplot te initiëren? Omdat het trio te sterk is en jou uiteindelijk ook weg zal stemmen? Zal best, maar op zo'n moment mag je er toch van uitgaan dat dat nog wel even duurt, en wie weet wat er in de tussentijd nog verandert.

Ik vind ook dat Tess niets van het spel snapt, maar dan nog moeten we niet gaan overdrijven. Niet elke gemiste kans is een enorme tactische blunder.

Ja, op die manier was ze inderdaad tenminste zeker dat ze toch 1 ronde verder zou komen. En wou ze dus zeker spelen. Waarschijnlijk onder het motto ik wil zo ver mogelijk geraken, en iedere ronde verder is een rond verder ...

Maar had ze toch naar Lodewijk en Peggy gestapt had ze eventueel verder gekomen. Ik weet dat de kans er dik inzat dat het ook slecht kon uitpakken voor haar. Maar in  haar plaats had ik het risico durven nemen. Het was eigenlijk een beetje alles of niets. Ik zou voor mezelf tenminste willen weten dat ik alles heb geprobeerd om zo ver mogelijk te geraken.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #197 Gepost op: 20-10-2012, 14:23:07 »
Ik denk nog steeds dat het eigenlijk de bedoeling van het trio was om Peggy weg te stemmen. Totdat Ruud en Gene ineens op bezoek kwamen en ze zagen hoe goed Tess en Ruud met elkaar waren.
Toen pas is besloten Tess weg te stemmen. Ik begrijp wel dat Tess dat niet helemaal door had.

In deze stemronde kon ze toch niets meer doen om de stemming te veranderen. Of ze had misschien tegen het trio moeten zeggen dat ze met gemak Ruud bij de groep zou kunnen krijgen.

Maar ik hoop dat Fajah de proef weer wint, want die denkt toch tactischer na en zal proberen het trio te breken. Ik zie Tess zich wel weer bij hen aansluiten als zij door mag gaan.  ???

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #198 Gepost op: 20-10-2012, 14:27:55 »
Ze laten Peggy in de waan dat zij bij "het viertal" hoort. Maar Peggy is denk ik ook niet van gisteren.. ;D

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #199 Gepost op: 22-10-2012, 09:32:59 »
Peggy is ook zwak.. zal ook snel eruit vliegen hoor, natuurlijk lullig dat Fatima en de broertjes misschien wel extra slapjes de proef doen..

Maar als je als Tess weet dat je de volgende bent, (hoogswaarschijnlijk de volgende bent) dan moet je er inderdaad alles aan doen om erin te blijven.

Ze kon 2 dingen doen:
Lodewijk en Peggy de waarheid vertellen en inderdaad een tegencomplot bedenken.
Kontkruipen bij het pokertrio en hun overtuigen dat zij te vertrouwen is en meer toevoeging kan geven aan het tactisch spel van het pokertrio als Peggy. Ruud en Tess hadden tevens nooit zo omhelzend moeten doen in het bijzijn van het pokertrio, anders hadden ze met Fajah wellicht een einde aan het pokertrio kunnen maken. Nu is het misschien aan Gene/Joke/MinHee om een einde te maken aan het pokertrio... Al zie ik Joke en Gene er wel voor aan om MinHee eerst te overtuigen om op Ruud te stemmen, omdat Gene en Joke hem niet mogen...dom dom

PS: Als ik meedeed, en ik zou 5 munten op het begin hebben gepakt net zoals Olivier en Lodewijk en niemand zou het verder gezien hebben, zou ik echt zeggen dat ik er maar 2 had ofzo :P