Auteur Topic: Tess Milne [Kandidaat NL]  (gelezen 67742 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #100 Gepost op: 11-10-2012, 23:54:06 »
Ben ik de enige die vind dat Tess hier enorm overschat word?
Nee hoor, je bent niets de enige! Ik ben het helemaal met je eens. Goed verwoord. ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #101 Gepost op: 12-10-2012, 02:08:26 »
Ik weet niet of Tess de goede keuze gemaakt heeft. Zij is in mijn ogen juist een zwakke kandidate, idd alleen de eetproef goed gedaan. Alle fysieke proeven slecht. Ze moet het dus hebben van haar "lieve" rol. Nou die is dan bij deze ook uitgespeeld. Ze gaat never nooit de expeditie winnen omdat ze gewoon niet genoeg doorzetter is. Ik kan me niet voorstellen dat Lodewijk haar niet geloofd zou hebben, als ze hem over het complot verteld zou hebben.Ze vergist zich, want de tweeling en Fatima zijn snoeihard, en ze had beter een bondje kunnen aangaan met Lodewijk en Peggy, dan had ze ook een beter verhaal gehad bij het evt behalen van de samensmelting bij de leden van het andere kamp. Nu is ze alleen een opportuniste

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #102 Gepost op: 12-10-2012, 02:49:05 »
Natuurlijk heeft Tess de juiste keuze gemaakt mensen, als je logisch nagaat kon ze niet anders als zij het aan Lodewijk zou doorbrieven en hij gooide al zijn munten erin dan was Tess de dupe geweest hoor is toch logisch!

Offline ER-Fan100

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Van mij mag Tess winnen! Laat ons de tijger zien!
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #103 Gepost op: 12-10-2012, 07:21:41 »
Natuurlijk heeft Tess de juiste keuze gemaakt mensen, als je logisch nagaat kon ze niet anders als zij het aan Lodewijk zou doorbrieven en hij gooide al zijn munten erin dan was Tess de dupe geweest hoor is toch logisch!

Hier ben ik het helemaal mee eens! ::jaja::
Het was Lodewijk of Tess, en dan ga je tijdens zo'n spel natuurlijk voor je zelf, zeker als het complot voor jou al gemaakt is, anders verlies je crediet bij het pokertrio, en die hebben de touwtjes in handen in kamp zuid, dus dat is niet bepaald handig...

Het is wel jammer dat ze zo hebben moeten spelen maarja, je zit in een spel, en je wil winnen...
Ik ben het volledig eens met Tess haar rol in het complot. ::bravo::
Ik hoop dat Tess gaat winnen!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #104 Gepost op: 12-10-2012, 07:32:40 »
Ik vind Tess ook niet zo sterk overkomen. In de fysieke proeven stelt het weinig voor, ze liet haar team in de steek deze week door niet te gaan zwemmen en daarom dus de zwakkere peggy moest zwemmen. Ze at een oog op, ja knap. Ze heeft een complotje gemaakt ( nou ja dat was meer Ruud dan tess hoor ), om zichzelf te redden en gisteren wederom.
Verder vind k haar niet zo speciaal. Vind dat alle mannen hier een beetje teveel naar het uiterlijk kijken bij Tess, echt snugger komt ze namelijk op een vrouw niet over.
Ze had natuurlijk naar Lodewijk en Peggy moeten stappen en zo een van de tweeling eruit moeten wippen.
Ze is niet in staat om 2 stappen vooruit te denken.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline ER-Fan100

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Van mij mag Tess winnen! Laat ons de tijger zien!
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #105 Gepost op: 12-10-2012, 07:39:27 »
Het is zeker uitstel van executie, maar als ze naar Lodewijk was gegaan had ze er zelf uitgelegen.
Misschien is Tess fysiek niet de sterkste, maar mentaal heeft ze laten zien wat ze kan tijdens de eetproef, en dat overtrof volgens mij alle verwachtingen...

Ik gun het iedereen om te winnen, maar Tess het meest, en aangezien zij het complot niet zelf gemaakt had ben ik het er nog meer eens met haar keuze.

Verder heb ik nog niet echt een fysieke proef gezien waarin Tess waardeloos was, en ze zei heel duidelijk dat ze niet ging door paniekaanvallen onder water. Dat kan natuurlijk een trucje zijn, maar dat denk ik niet. Ik vind niet dat ze haar team in de steek heeft gelaten... Maar ieder zijn eigen mening.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 07:42:31 door ER-Fan100 »
Ik hoop dat Tess gaat winnen!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #106 Gepost op: 12-10-2012, 07:43:45 »
Het is zeker uitstel van executie, maar als ze naar Lodewijk was gegaan had ze er zelf uitgelegen.

Foutief!  ;) Als ze naar Lodewijk (en Peggy) was gegaan had ze geen 2 stemmen gekregen, en had Lodewijk zelf wat munten kunnen inzetten..
Ze hadden dan met zijn drieën op Matthias kunnen stemmen (dan zou 1 munt genoeg geweest zijn)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 08:13:32 door bertje51 »

Offline ER-Fan100

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Van mij mag Tess winnen! Laat ons de tijger zien!
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #107 Gepost op: 12-10-2012, 07:49:43 »
Foutief!  ;) Als ze naar Lodewijk (en Peggy) was gegaan had ze geen 2 stemmen gekregen, en had Lodewijk zelf wat munten kunnen inzetten..

Daar zeg je me wat... Dat klopt misschien wel... ::schaam::

Maar Christophe heeft haar geholpen tijdens de allereerste proef, ud het zou ook stom zijn om dat dan zomaar te "vergeten". En het is zeker jammer van Lodewijk, maar ik vind het goed gespeeld, en dat Tess hier het minst te wijten is omdat het complot al gemaakt was, en ze alleen nog maar in hoefde te stemmen. En als ze naar Lodewijk was gegaan was het maar de vraag of hij haar zou geloven, en dan had ze zelf het complot "gemaakt", om haar eigen huid te redden, ik denk dat ik dat dan nog minder netjes vind...

Nogmaals, iedereen zijn eigen mening.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2012, 07:51:59 door ER-Fan100 »
Ik hoop dat Tess gaat winnen!

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #108 Gepost op: 12-10-2012, 08:02:13 »
Mmm wel raar dat Tess op dit forum wordt verweten haar team in de steek te laten bij de zwemproef. Dit is immers als sinds de 2e aflevering het geval bij kamp Zuid dat er kampleden niet mee kunnen doen. Niemand over gehoord en nu is Tess ineens het haasje?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #109 Gepost op: 12-10-2012, 08:06:06 »
Ja Sicey, omdat Tess zich zo duidelijk terugtrok, het team niet de kans gaf te overleggen wie er niet mee kon doen. Niet slim als je als laatste bij het team bent gekomen en je nog wat te bewijzen hebt.

Ik vind Tess tactisch echt niet sterk, en ik zie nog steeds niet waarom ze zoveel sterker zou zijn dan Zoe...
Keep calm and eat chocolates!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #110 Gepost op: 12-10-2012, 08:15:51 »
Ik snap trouwens niet waarom ze zo bang was voor het drijvende bamboe-vlot. Het was toch duidelijk te zien dat je er tussendoor naar boven kon om adem te halen..

I-love-paars

  • Gast
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #111 Gepost op: 12-10-2012, 08:27:12 »
Ben ik de enige die vind dat Tess hier enorm overschat word?

Ik vind haar echt niet zo'n goede kandidaat namelijk. Fysiek doet ze het niet echt goed in de proeven. Bij de eerste aflevering kon ze dat touw niet eens als enige opklimmen en had ze hulp nodig.
En tactisch denkt ze ook niet goed na in mijn ogen. Ik weet dat vele haar zo slim vinden vanwege dat complot in aflevering 3, maar eerlijk gezegd leek het meer alsof Ruud het hele complot bedacht had. Hij zei in het begin van de aflevering dat ze een complot moesten maken en later in de aflevering zei hij dat hij dacht dat een van hun twee alle 4 de stemmen zou krijgen van de Belgen, terwijl Tess dacht dat zij 3 stemmen zou krijgen en Ruud 1 (wat echt heel onlogisch is). Vervolgens zei ze omdat Zoe de minste munten had, ze op haar zouden moeten stemmen (dat is het domste wat je kan doen, want dat verwachten ze). Gelukkig zei Ruud dat ze dat waarschijnlijk verwachten en dat ze op iemand moeten stemmen die het niet verwacht (Olivier dus).

Dus in mijn ogen lijkt Tess me niet zo heel slim.

Vervolgens in aflevering 6 smeert zij een complot met de pokertrio tegen Lodewijk aan. Als ik Tess was geweest, en de pokertrio naar mij toe waren gekomen en gezegd hadden dat ze allemaal op Lodewijk gingen stemmen en dat ik dat ook moest doen, zou ik gedaan hebben alsof ik ook op hem ging stemmen, vervolgens het hele complot tegen Peggy en Lodewijk vertellen, met hun vervolgens een stemafspraak maken om op dezelfde te stemmen (een van de pokertrio) en dan Lodewijk een munt laten inzetten tijdens de eilandraad.

Als Tess dit had gedaan, was ze er nog steeds ingebleven, en zou ze credit hebben gekregen van Lodewijk en Peggy en zouden ze haar de volgende keer niet gelijk eruit stemmen. Nu heeft de pokertrio teveel macht en gaat de volgende keer Peggy eruit en daarna Tess.

De enige proef die ze goed gedaan heeft is de eetproef, maar de rest heeft die proef ook goed gedaan. Dus ja, ik begrijp niet echt waarom de rest haar zo'n goede kandidaat vinden. Blijkbaar omdat ze 'lief en knap' is:)

Neen, ik ben het met je eens!
Ik vind ook dat ze overschat wordt.
Bij de eerste proef pakte ze haar sleutel niet en nu gaf ze op voorhand aan dat de ze de opdracht niet aankon.
Anderzijds is het kennen van je eigen capaciteiten ook wel positief! Je moet durven zeggen in het belang van team: ik doe niet mee want misschien verliezen jullie wel doordat ik de proef niet aankan.
Maar goed, het komt er op neer dat ze voorlopig enkel in de eetproef sterk was.

Tactisch is ze ook niet zo sterk zoals je vermeld, zoals het complot met Ruud. Ze zou op Zoë stemmen...
Wat dit complot betreft weet ik het niet zo goed.
Het kan alle kanten opgaan. Ik denk dat Lodewijk het haar niet kwalijk zal nemen, want het was bij haar enkel en alleen om zichzelf te redden. Maar ze kan ook wel weten dat het poktertrio altijd zal samenklitten en dat zij misschien het volgende doelwit is. Dus in feite moet eerst 1 van die 3 eruit. Want Lodewijk dacht ook dat hij bij hen hoorde, terwijl het zo niet was.

 
Ik denk dat het in deze situatie eigenlijk het beste was om eerst 1 van die 3 er uit te stemmen omdat ze met hun 3'tjes zolang ze kunnen zulllen samenklitten. Als 1 van hen er uit is kun je verder denken wie voor jou een bedreiging vormt: Lodewijk dus.
Maar goed ja, je weet niet hoe Lodewijk zou gereageerd hebben. Het is altijd een beetje gokken hé.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #112 Gepost op: 12-10-2012, 09:11:23 »
Tess had inderdaad met Lodewijk en Peggy samen één van de drie eruit kunnen stemmen als Lodewijk zelfs maar 1 munt had ingezet.
Dat is vooruit denken, nu laat ze het trio in tact. Niet goed over nagedacht mijns inziens. Ze heeft bij de proef niet het team laten beslissen, maar heeft dat zelf gedaan. We zullen het zien, maar zij is door dit alles de zwakste van dat kamp, niet omdat ze er als laatste is bijgekomen. Als haar team geen eilandraad meer krijgt voor de samensmelting zal ze die natuurlijk halen, maar ik voorspel dat ze zeker geen finale kandidaat wordt.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #113 Gepost op: 12-10-2012, 09:59:18 »
Ja Sicey, omdat Tess zich zo duidelijk terugtrok, het team niet de kans gaf te overleggen wie er niet mee kon doen. Niet slim als je als laatste bij het team bent gekomen en je nog wat te bewijzen hebt.

Ik vind Tess tactisch echt niet sterk, en ik zie nog steeds niet waarom ze zoveel sterker zou zijn dan Zoe...

Ik heb het nog even teruggekeken (va minuut 16) :) en er wordt wel degelijk overlegd. Tess geeft aan dat ze bang is een paniek aanval te krijgen en ook Peggy geeft aan geen sterke zwemmer te zijn. Je ziet duidelijk dat alle teamleden worden betrokken en samen besluiten ze Tess uit te sluiten.

Ok, tactisch is Tess niet de sterkste maar vanwege haar wilskracht en mentaliteit vind ik het een topper! Niets ten nadele van Zoe want ik vond ze best wel grappig. Maar niet echt een strijdlustig iemand...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #114 Gepost op: 12-10-2012, 10:28:50 »

Ik vind Tess tactisch echt niet sterk, en ik zie nog steeds niet waarom ze zoveel sterker zou zijn dan Zoe...

Waarom ze zoveel sterker zou zijn dan Zoé nou sorry hoor maar Zoé was altijd ziek zwak of misselijk, bij aflevering 1 zat ze al op apen gapen en Tess duidelijk niet, Tess is duizend maal sterker dan Zoé dat is wel bewezen ook tijdens de eetproef Zoé heeft haar kamp gewoon laten verliezen en Tess daarin tegen niet haha, en Tess is slim om niet mee te delen aan de zwemproef want,no bodys perfect.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #115 Gepost op: 12-10-2012, 10:33:01 »
Tess kon zichzelf niet eens omhoog hijsen in de eerste proef, Zoe wel...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #116 Gepost op: 12-10-2012, 10:42:54 »
Zoé is een roddeltante die heeft bekokstoofd alle Nederlanders eruit te bonjouren met Olivier samen van nature is die al aan het beramen wie ze eruit moet gooien, Tess daarin tegen moet wel vanwege haar positie, en Zoé was ook erg goed in de waterproef tegen Fajah haha ze is geen eens 1x naar de overkant geweest ik weet zeker dat Tess daar ook een stuk beter in is dat zei Lodewijk ook die dacht namelijk dat Tess eruit ging wat logisch was geweest gelukkig niet!

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #117 Gepost op: 12-10-2012, 10:50:56 »
Er was 1 manier geweest hoe Tess het voor haar veilig had kunnen houden. En toch het complot had kunnen doorbreken.

Ze had naar Lodewijk en Peggy kunnen stappen. En moeten zeggen dat ze informatie had, die ze alleen kon delen, als zij beloofden het met niemand verder te communiceren.
Gaven ze als antwoord nee, jammer dan. Dan had Tess niks verteld en stemden ze mee met de pokerspelers.
Gaven ze als antwoord ja, dan had ze het verhaal kunnen vertellen. Vervolgens had ze Lodewijk kunnen vertellen dat hij 1 munt moest gaan inzetten. Op 5 is dit niet zoveel. Als ze akkoord gingen, dan hadden ze samen kunnen afspreken wie ze zouden wegstemmen. Mocht er toch nog wat twijfel zijn. Had ze bijvoorbeeld kunnen zeggen "Ik stem op Matthias, mocht je verstandig zijn doen jullie hetzelfde".

Dan was de stemming of 3-3 geweest - de munt van Lodewijk 3-2
Of 3-2-1. Met als enig risico dat het pokertrio ziet dat Tess zich niet aan de afspraak heeft gehouden. Maar dan kan ze nog altijd zeggen, dat ze het niet over haar hart kon verkrijgen om op Lodewijk te stemmen. En ze toch wel wist dat de broertjes 'safe' zouden zitten.

Maar ja dat is natuurlijk makkelijk van mij om van een afstand te redeneren. Hoewel Tess wel zou moeten inzien dat dit pokerblok te sterk aan het worden is


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #118 Gepost op: 12-10-2012, 11:12:44 »
Wanneer zal Unox haar een aantrekkelijk aanbod doen voor een knakworstjes-commercial?   ;D

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #119 Gepost op: 12-10-2012, 12:08:39 »
Ik vind Tess wel een doorzetter, hoor. Veel meer dan Zoë. Het staat voor mij buiten kijf dat ze een sterkere kandidate is dan Zoë, maar dat zegt helaas niet zoveel. In het spel ER speelt ze geen enkele rol, behalve die van speelbal van wie haar maar wil beïnvloeden. Van mensen dus die wél ergens over nadenken. In dat opzicht heb ik geen hoge pet van haar op. Dat ze met de informatie die ze kreeg niet naar Lodewijk stapte, daar heb ik wel begrip voor. Maar als ze die info niet had gekregen, had ze zich ongetwijfeld als een mak lammetje naar de slachtbank laten leiden en geen enkele poging gedaan om bondgenoten te zoeken om er iemand uit te kunnen wippen. Was natuurlijk heel moeilijk geworden in een nieuw kamp, maar je kunt het op z'n minst proberen. Bijvoorbeeld om Peggy in te laten zien dat het pokertrio een wel erg sterk blok vormt en haar dan te laten inpraten op Lodewijk. Mogelijkheden zijn er altijd. Iemand als Willie Wartaal probeerde het in elk geval nog, hoe onbeholpen ook.