Ben ik de enige die vind dat Tess hier enorm overschat word?
Ik vind haar echt niet zo'n goede kandidaat namelijk. Fysiek doet ze het niet echt goed in de proeven. Bij de eerste aflevering kon ze dat touw niet eens als enige opklimmen en had ze hulp nodig.
En tactisch denkt ze ook niet goed na in mijn ogen. Ik weet dat vele haar zo slim vinden vanwege dat complot in aflevering 3, maar eerlijk gezegd leek het meer alsof Ruud het hele complot bedacht had. Hij zei in het begin van de aflevering dat ze een complot moesten maken en later in de aflevering zei hij dat hij dacht dat een van hun twee alle 4 de stemmen zou krijgen van de Belgen, terwijl Tess dacht dat zij 3 stemmen zou krijgen en Ruud 1 (wat echt heel onlogisch is). Vervolgens zei ze omdat Zoe de minste munten had, ze op haar zouden moeten stemmen (dat is het domste wat je kan doen, want dat verwachten ze). Gelukkig zei Ruud dat ze dat waarschijnlijk verwachten en dat ze op iemand moeten stemmen die het niet verwacht (Olivier dus).
Dus in mijn ogen lijkt Tess me niet zo heel slim.
Vervolgens in aflevering 6 smeert zij een complot met de pokertrio tegen Lodewijk aan. Als ik Tess was geweest, en de pokertrio naar mij toe waren gekomen en gezegd hadden dat ze allemaal op Lodewijk gingen stemmen en dat ik dat ook moest doen, zou ik gedaan hebben alsof ik ook op hem ging stemmen, vervolgens het hele complot tegen Peggy en Lodewijk vertellen, met hun vervolgens een stemafspraak maken om op dezelfde te stemmen (een van de pokertrio) en dan Lodewijk een munt laten inzetten tijdens de eilandraad.
Als Tess dit had gedaan, was ze er nog steeds ingebleven, en zou ze credit hebben gekregen van Lodewijk en Peggy en zouden ze haar de volgende keer niet gelijk eruit stemmen. Nu heeft de pokertrio teveel macht en gaat de volgende keer Peggy eruit en daarna Tess.
De enige proef die ze goed gedaan heeft is de eetproef, maar de rest heeft die proef ook goed gedaan. Dus ja, ik begrijp niet echt waarom de rest haar zo'n goede kandidaat vinden. Blijkbaar omdat ze 'lief en knap' is:)
Neen, ik ben het met je eens!
Ik vind ook dat ze overschat wordt.
Bij de eerste proef pakte ze haar sleutel niet en nu gaf ze op voorhand aan dat de ze de opdracht niet aankon.
Anderzijds is het kennen van je eigen capaciteiten ook wel positief! Je moet durven zeggen in het belang van team: ik doe niet mee want misschien verliezen jullie wel doordat ik de proef niet aankan.
Maar goed, het komt er op neer dat ze voorlopig enkel in de eetproef sterk was.
Tactisch is ze ook niet zo sterk zoals je vermeld, zoals het complot met Ruud. Ze zou op Zoë stemmen...
Wat dit complot betreft weet ik het niet zo goed.
Het kan alle kanten opgaan. Ik denk dat Lodewijk het haar niet kwalijk zal nemen, want het was bij haar enkel en alleen om zichzelf te redden. Maar ze kan ook wel weten dat het poktertrio altijd zal samenklitten en dat zij misschien het volgende doelwit is. Dus in feite moet eerst 1 van die 3 eruit. Want Lodewijk dacht ook dat hij bij hen hoorde, terwijl het zo niet was.
Ik denk dat het in deze situatie eigenlijk het beste was om eerst 1 van die 3 er uit te stemmen omdat ze met hun 3'tjes zolang ze kunnen zulllen samenklitten. Als 1 van hen er uit is kun je verder denken wie voor jou een bedreiging vormt: Lodewijk dus.
Maar goed ja, je weet niet hoe Lodewijk zou gereageerd hebben. Het is altijd een beetje gokken hé.