Auteur Topic: Tess Milne [Kandidaat NL]  (gelezen 67748 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #80 Gepost op: 9-10-2012, 22:39:13 »
Is dat een "Robinson" kwaliteit... knap zijn?

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #81 Gepost op: 9-10-2012, 23:10:15 »
Is dat een "Robinson" kwaliteit... knap zijn?
Ja dat is er dit jaar bijgekomen  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #82 Gepost op: 9-10-2012, 23:15:14 »
Is dat een "Robinson" kwaliteit... knap zijn?
Als je het gebruikt als manipulatie middel, zou kunnen. Maar in het opzicht die nu besproken word door de forummers: Nee :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #83 Gepost op: 10-10-2012, 00:04:17 »
Er hebben al veel mooie meiden meegedaan, maar Tess is zeker buitencategorie, ja.  ::love::

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #84 Gepost op: 10-10-2012, 13:03:03 »
Knap zijn is natuurlijk geen Robinson kwaliteit, maar doordat er zon knappe meid als Tess meedoet, heb je wel meer kijkers denk ik ;)
Zelf hoop ik ook dat ze lang erin blijft, blijft leuk om naar haar te kijken haha...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #85 Gepost op: 10-10-2012, 14:15:41 »
Tess is inderdaad 'buitencategorie' (maar zoals gezegd, er zijn er in het verleden meer geweest) 'Knap' zijn is zeker geen Robinson-waardige kwaliteit, maar kan af en toe best wel handig zijn om andere kandidaten om de vinger te winden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline XDownOnYou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2012, 22:05:47 »
Ben ik de enige die vind dat Tess hier enorm overschat word?

Ik vind haar echt niet zo'n goede kandidaat namelijk. Fysiek doet ze het niet echt goed in de proeven. Bij de eerste aflevering kon ze dat touw niet eens als enige opklimmen en had ze hulp nodig.
En tactisch denkt ze ook niet goed na in mijn ogen. Ik weet dat vele haar zo slim vinden vanwege dat complot in aflevering 3, maar eerlijk gezegd leek het meer alsof Ruud het hele complot bedacht had. Hij zei in het begin van de aflevering dat ze een complot moesten maken en later in de aflevering zei hij dat hij dacht dat een van hun twee alle 4 de stemmen zou krijgen van de Belgen, terwijl Tess dacht dat zij 3 stemmen zou krijgen en Ruud 1 (wat echt heel onlogisch is). Vervolgens zei ze omdat Zoe de minste munten had, ze op haar zouden moeten stemmen (dat is het domste wat je kan doen, want dat verwachten ze). Gelukkig zei Ruud dat ze dat waarschijnlijk verwachten en dat ze op iemand moeten stemmen die het niet verwacht (Olivier dus).

Dus in mijn ogen lijkt Tess me niet zo heel slim.

Vervolgens in aflevering 6 smeert zij een complot met de pokertrio tegen Lodewijk aan. Als ik Tess was geweest, en de pokertrio naar mij toe waren gekomen en gezegd hadden dat ze allemaal op Lodewijk gingen stemmen en dat ik dat ook moest doen, zou ik gedaan hebben alsof ik ook op hem ging stemmen, vervolgens het hele complot tegen Peggy en Lodewijk vertellen, met hun vervolgens een stemafspraak maken om op dezelfde te stemmen (een van de pokertrio) en dan Lodewijk een munt laten inzetten tijdens de eilandraad.

Als Tess dit had gedaan, was ze er nog steeds ingebleven, en zou ze credit hebben gekregen van Lodewijk en Peggy en zouden ze haar de volgende keer niet gelijk eruit stemmen. Nu heeft de pokertrio teveel macht en gaat de volgende keer Peggy eruit en daarna Tess.

De enige proef die ze goed gedaan heeft is de eetproef, maar de rest heeft die proef ook goed gedaan. Dus ja, ik begrijp niet echt waarom de rest haar zo'n goede kandidaat vinden. Blijkbaar omdat ze 'lief en knap' is:)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2012, 22:11:51 door XDownOnYou »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2012, 22:07:17 »
In jouw ogen is Tess niet slim maar, ze zit er nog altijd in. ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2012, 22:07:56 »
Helemaal met de analyse van XDownOnYou eens

Nicky, dat heeft ze dus bepaald niet aan zichzelf te danken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2012, 22:08:14 »
Ik vond haar deze aflevering ook niet zo slim ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #90 Gepost op: 11-10-2012, 22:08:56 »
Ik heb er ook over nagedacht waarom ze niet Lodewijk stapte, maar ik denk dat het een slimme keuze is geweest. Als ze met het verhaal naar Lodewijk was gestapt, had hij dit denk ik niet geloofd, omdat hij zo overtuigd was van zijn band met de broertjes. Waarschijnlijk had Lodewijk het gezien als een laatste kans van Tess om zichzelf te redden. En als hij de broertjes geconfronteerd had met het verhaal van Tess, dan zouden ze natuurlijk ontkennen. Daarbij zouden zij hun vertrouwen in Tess hebben verloren en zou zij eruit hebben gelegen. Ik denk dat Tess dit goed heeft aangepakt op de manier zoals ze het nu heeft gespeeld.
There's no show like a reality show ;)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #91 Gepost op: 11-10-2012, 22:10:32 »
Ik had hetzelfde gedaan hoor en Lodewijk wou Tess eruit hebben dus het was of zij of hij en als ze de boel gaat verklikken is ze weer een klikspaan nee ik vind het een logische zet in mijn ogen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #92 Gepost op: 11-10-2012, 22:11:04 »
Zo is het maar net...Rob

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #93 Gepost op: 11-10-2012, 22:12:35 »
Zo is het maar net...Rob
]Haha ja toch :p
There's no show like a reality show ;)

Offline XDownOnYou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #94 Gepost op: 11-10-2012, 22:30:22 »
Ik heb er ook over nagedacht waarom ze niet Lodewijk stapte, maar ik denk dat het een slimme keuze is geweest. Als ze met het verhaal naar Lodewijk was gestapt, had hij dit denk ik niet geloofd, omdat hij zo overtuigd was van zijn band met de broertjes. Waarschijnlijk had Lodewijk het gezien als een laatste kans van Tess om zichzelf te redden. En als hij de broertjes geconfronteerd had met het verhaal van Tess, dan zouden ze natuurlijk ontkennen. Daarbij zouden zij hun vertrouwen in Tess hebben verloren en zou zij eruit hebben gelegen. Ik denk dat Tess dit goed heeft aangepakt op de manier zoals ze het nu heeft gespeeld.


Maar als Tess Lodewijk goed had uitgelegt waarom ze op hem gingen stemmen, had hij het denk ik wel gelooft. Als ze tegen hem had gezegd van: "Lodewijk, de broertjes en Fatima zitten in een complot. Ze zijn erg close en willen samen de samensmelting halen. Maar ze zien jou als een bedreiging, omdat je 5 munten hebt en de rest bijna niks heeft of helemaal geen munten en omdat je fysiek goed bent in de proeven. Daarom willen ze jouw eruit hebben. Maar ze zeggen tegen je dat ze met jouw de samensmelting willen halen, zodat jij hun niet verdenkt. Ze zijn net op mij afgestapt en willen dat ik ook op jou ga stemmen. Ik zeg dat jij, ik en Peggy op een van hun moeten stemmen en dat jij vervolgens een munt inzet."

Als Lodewijk echt denkt dat het niet waar is omdat hij het aan de broertjes gevraagd heeft en hun het ontkennen, is dat denk ik niet slim. Want hij weet zelf ook wel dat ze super tactisch dit spel spelen. Natuurlijk zullen ze het ontkennen tegen Lodewijk. Ze gaan echt niet zeggen: "Je hebt helemaal gelijk, Lodewijk. Je hebt ons door".
Misschien heb je wel gelijk hoor en heb ik ongelijk. Ik zie het alleen zo :)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2012, 22:32:23 door XDownOnYou »

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #95 Gepost op: 11-10-2012, 22:33:16 »


Misschien heb je wel gelijk hoor en heb ik ongelijk. Ik zie het alleen zo :)
We zullen het nooit weten helaas ;)
Maar ik denk echt dat Lodewijk Tess niet had geloofd,
hij leek er zo van overtuigd te zijn dat de broertjes aan zijn kant stonden.
Daarom zijn hun stemmen op hem denk ik ook zo hard aangekomen,
omdat hij het nooit had verwacht.
There's no show like a reality show ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #96 Gepost op: 11-10-2012, 22:33:34 »
In theorie zou het een aardige optie zijn geweest om het voorstel van Matthias/Christophe en Fatima te gebruiken als munitie tegen de eerder genoemden maar dat vergt veel inzicht, spelvernuft en verbale vermogens. Daar Tess op geen van allen erg hoog scoort denk ik dat ze de juiste keuze heeft gemaakt. Als ze een poging had ondernomen om de alliantie op te blazen zou ze wellicht hopeloos gefaald hebben. Niet alleen vanwege onkunde maar ook omdat Lodewijk zijn rol van vredesstichter erg serieus neemt en een harmonieus team prefereert. Indien de broertjes en Fatima hun plannen zouden goedpraten (lees:ontkennen) denk ik dat Lodewijk ze het voordeel van de twijfel zou geven ten koste van Tess. Het stemde immers overeen met zijn eigen plannen om Tess weg te stemmen en de samensmelting te halen met Matthias, Christophe en Fatima. Het feit dat de alliantie voor Lodewijk voelde als een dolk in de rug geeft overigens al aan dat hij ze veel meer vertrouwde dan je redelijkerwijs zou mogen aannemen binnen de kaders van een spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #97 Gepost op: 11-10-2012, 22:35:04 »
Tess heeft zeker de juiste keuze gemaakt Go Tess Go! ::bravo:: ::bravo:: ::rofl::

Offline XDownOnYou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #98 Gepost op: 11-10-2012, 22:42:37 »
We zullen het nooit weten helaas ;)
Maar ik denk echt dat Lodewijk Tess niet had geloofd,
hij leek er zo van overtuigd te zijn dat de broertjes aan zijn kant stonden.
Daarom zijn hun stemmen op hem denk ik ook zo hard aangekomen,
omdat hij het nooit had verwacht.

We zullen het inderdaad nooit weten.
Ik vind het wel jammer dat hij eruit is gestemd. Ik vond hem erg sympathiek, maar hij was iets te naïef. Ik denk dat als hij het duel van Fajah wint (ook al denk ik dat Fajah gaat winnen) en hij de andere duellen wint en de samensmelting haalt, hij het spelletje wat anders gaat spelen. Hij zal de andere kandidaten niet meer zo snel vertrouwen denk ik.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Tess Milne [Kandidaat NL]
« Reactie #99 Gepost op: 11-10-2012, 22:42:37 »
Bijkomend voordeel voor Tess is overigens dat Matthias, Christophe en Fatima veel meer als (kwaadaardige) meesterbreinen van de alliantie zullen worden beschouwd dan zijzelf. In geval van een samensmelting is het voor Tess tamelijk eenvoudig om zich te distantiëren van de alliantie. Dus indien er massale verontwaardiging ontstaat en/of Lodewijk de samensmelting alsnog haalt kan ze terugkruipen in de rol van onschuldige bijstander die gebruikt werd door de alliantie (als ze het goed speelt). Al denk ik niet dat ze dit ook maar op enig moment heeft overwogen voordat ze een besluit nam.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."