Ik ben eigenlijk een fan van Dennis Weening. Ik was ENORM gefrustreerd tijden ER2010 omdat er drie mensen MOESTEN afvallen zonder reden, en ik kan begrijpen dat hij de handdoek in de ring gooide door de omstandigheden.
De ander opgever in die aflevering, John, is degene waarvoor ik geen respect heb. "Oh Dennis geeft op, dus denk ik dat ik dat ook maar eens ga doen ^__^" ... wat zwak.
Welke omstandigheden? Dennis kreeg een vipbehandeling tegenover de andere kandidaten en alsnog gaf ie op, mede omdat hij verwachtte een samensmeltingsplaatsje te krijgen omdat hij zijn overgebleven luxeproducten gedeeld had. Hij kon zich makkelijk profileren als gids en semi-leider doordat dat eiland een ruime tijd zijn 'thuis' was. Voor mij kwam het over als het equivalent van een rotverwende kleuter dat uren zit te mokken of rollend op de grond ligt te krijsen, wanneer deze z'n zin niet krijgt.
Ongeacht dat hij een goede presentator is van een redelijk tof dansprogramma... Mijn respect zal ie dus niet krijgen binnen dit programma. Stiekem hoop ik dat de volgende kandidaten het hem hier ook een paar keer doorsteken zodat ie misschien wel een 2de keer opgeeft binnen dit programma
Ik kan juist meer begrip opbrengen voor de opgave van John: De mentale klap die hij heeft moeten incasseren is toch iets groter naar mijn gevoel: zijn alliantie die hij voor ogen had, zag hij smelten als sneeuw voor de zon, een maatje die stopt, een sterk teamlid (lange Frans) moeten wegstemmen omdat een rondborstige blonde meid het geen extra nacht kon volhouden,...
Het was een uithoudingsproef op mentaal vlak en het is niet gezegd dat er 3 werkelijk moesten afvallen of opgeven op dat eiland. De kans was wel groot dat er bij die hangproef de eerste 3 verliezers de samensmelting niet zou halen. Zelf ben ik geen fan van deze twist omdat Iwein daardoor het veld moest ruimen. Ook zoals in 2009, toen er aan de hand van een proef mensen direct uit het spel vlogen voor de werkelijke samensmelting. Bijzonder jammer voor voetballende Jill die toen ook nog niet klaar was om naar huis te gaan.