Daar sta ik ook nog gewoon achter, maar meer probeer ik er niet van te maken. Ik ben namelijk Freud niet.
Lees dit anders nog eens goed:
Het frappante, wat ik met jouw citaat wil aangeven is, dat die eindconclusies in jouw posts (meerdere!) dus eigenlijk weinig van die van mij verschillen. Dus in jouw hoofd ben jij diezelfde Freud ...
ER is uiteindelijk een spel, waarbij karakter, mentaliteit en persoonlijkheid voor het grootste deel bepalend zijn voor de overwinning. In de afgelopen jaren is gebleken uit de interviews met deelnemers na afloop, dat de door de productie gemaakte schetsen over personen en de rolverdeling binnen het spel redelijk 'spot-on' in de uitzendingen worden weergegeven.
We reageren daarbij allen op basis van wat we zien, oftewel, wat we voorgeschoteld krijgen door de productie, waarop ieder voor zich conclusies formuleert.
Ik schreef als extra daarbij mijn gedachtegang, die mij tot mijn mening heeft gebracht over wat ik zie, hetgeen jij gemakshalve voor een groot gedeelte achterwege laat, net als de meesten, die eerder een emotie ventileren zonder het hoe & waarom van hun standpunt aan te geven. En daar is iedereen vrij in. Maar wij allemaal, ieder voor zich, doen in ons hoofd precies hetzelfde. Dus, laten hier nu een aantal mensen niet net doen alsof ze roomser zijn dan de paus.
Om enkele mensen zo proberen weg te drukken als ze iets zeggen, wat jou en anderen niet aanstaat, kan nooit de bedoeling zijn. Dan blijft het straks hangen in oppervlakkige kretologie, waarin ieder het ruwweg eens of oneens is, zonder enige diepgang.
We hoeven hierover niet ellenlang door te gaan. Beide partijen hebben hun zegje gedaan. Wie de schoen past trekke hem aan.